Kertokaa Porin lukioista
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:36"]
STEINER ON PARAS ME TANSSIMME KIRJAIMIA RINGISSÄ
[/quote]
okei..
[/quote]
Tämä on totta.
t. steinerlaisen kaveri
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:41"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:36"]
STEINER ON PARAS ME TANSSIMME KIRJAIMIA RINGISSÄ
[/quote]
okei..
[/quote]
Tämä on totta.
t. steinerlaisen kaveri
[/quote]Minä todistan.
T. steinerläisen kaverin kaveri
Ai lukioikäisen äiti tekee taustatutkimukset valmiiksi! Kukin tyylillään
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 02:08"]Ai lukioikäisen äiti tekee taustatutkimukset valmiiksi! Kukin tyylillään
[/quote]
Me emme kasvata lapsiamme niin vapaasti, että antaisimme heidän päättää alaikäisinä itse omista opinnoistaan. Se ei kuulu edustamamme kulttuurin tapoihin. Ap.
Lyseosta kokemus vuosien takaa, meininki varmaan jo muuttunut joustavammaksi, toivotaan ainakin. Tulin myös kesken lukuvuoden toiselta paikkakunnalta. Osaa kursseista ei hyväksytty heidän opetussuunnitelmaansa joten ne putosivat pois, kyse ei ollut monesta mutta olihan se harmillista joutua suorittamaan suhteessa enemmän kuin muut ja kohta oli kriittinen, kolmannen vuoden syksy. Oli saatava äkkiä lukujärjestys täyteen jottei yo-lakki jää kiinni kurssimäärästä jonka oletin olevan kunnossa. Joitain kursseja sain sitkeästi puhumalla hyväksytettyä vaikka yritettiin että musiikki ja liikunnat ainakin olisi suoritettava nekin uudelleen heidän koulussaan, kaikki kurssit. Tällöin olisi ollut mahdotonta kirjoittaa keväällä koska puuttuvia olisi ollut jo liian paljon. Eräs opettajista oli julkisesti arvostellut minua tunnilla kun en ollut paikalla, luullen kurssien olevan hyväksyttyjä ja asian sovittu.
Edelliseen lukiooni olin paljon tyytyväisempi. Lyseo oli jäykkä ja kaavoihin kangistunut paikka lukuunottamatta muutamaa pirteää poikkeusta opettajakunnassa. Toivottavasti lapsesi kokemus tulee olemaan parempi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:56"]
Kiitos kaikille vastanneille!
Lyseota olen miettinyt, koska lapseni on opiskellut venäjää ja venäjän voi Lyseossa valita. Onko kenelläkään tarkempia kokemuksia Lyseon lukiosta? Onko hyvätasoinen?
[/quote]
Kuulopuheiden perusteella uskallan suositella. On hyvätasoinen. Keskiarvorajat keskustan lukioihin ovat olleet aina korkeimmat. Sitä en tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, kun Meri-Pori ja Länsi-Pori loppuvat.
[/quote]
Selvä juttu, huojentavaa kuulla. Kiitos vastauksestasi. Sekä minulle että lapselleni on tärkeää, että lukio on hyvätasoinen ja opetus laadukasta. Ap.
[/quote]
Suomi ei ole mikään USA. Kaikissa lukioissa on ihan tarpeeksi laadukasta opetusta, ne erot liittyy lähinnä kurssitarjontaan.
Lyseo on ainakin kaunis rakennus ja ystäväni lapsi kuulemma on viihtynyt siellä oikein hyvin. Opiskelee ap juuri venäjää, ja japaniakin on ehtinyt opiskella. Lyseossa on valittavana myös liiketalouteen painottuneita kursseja.