Kertokaa Porin lukioista
Kommentit (47)
Siis näin:
Silloin kun olin lukioikäinen niin PSYL oli enemmän taide ja kieli-suuntainen lukio, kun taas Lyseossa arvostettiin matemaattista lahjakkuutta ja niin ne hakijat yleensä jakautuivatkin. Molemmat hyvä lukioita. Myös lähikunnissa on päteviä lukioita.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:37"]Siellä taitaa olla enää kaksi lukiota: Psyl ja Lyseo? Tietysti myös Steiner ja Ruotsalainen koulu. Ei ole kokemusta noista lukioista. Psyl ja Lyseo varmasti molemmat hyviä.
[/quote]
Silloin kun olin lukioikäinen niin PSYL oli enemmän taide ja kieli-suuntainen lukio, kun taas Lyseossa arvostettiin matemaattista lahjakkuutta ja niin ne hakijat yleensä jakautuivatkin. Molemmat hyvä lukioita. Myös lähikunnissa on päteviä lukioita.
Millaisia Psyl ja Lyseo ovat? Miten eroavat toisistaan? Olen muuttamassa Poriin, ja lapseni täytyy vaihtaa lukiota ensimmäisen vuoden jälkeen.
[/quote]
[/quote]
Mutta nykyäänhän Psyllissä on luonnontieteellinen linja ja Lyseossa taas enemmän kielivaihtoehtoja, mitä nettisivustoilta olen selvittänyt?
"Mutta nykyäänhän Psyllissä on luonnontieteellinen linja ja Lyseossa taas enemmän kielivaihtoehtoja, mitä nettisivustoilta olen selvittänyt?"
Aa voi ollakin! Siitä on tosiaan aikaa kun olen itse siellä päin lukiossa ollut. Mutta kokonaisuudessaa molemmat lukiot ovat hyviä lukioita.
Länsi-Porissakin on vielä vuoden päästä lukio, mutta se lakkautetaan kai sitten sen vuoden jälkeen
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:49"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:37"]Siellä taitaa olla enää kaksi lukiota: Psyl ja Lyseo? Tietysti myös Steiner ja Ruotsalainen koulu. Ei ole kokemusta noista lukioista. Psyl ja Lyseo varmasti molemmat hyviä.
[/quote]
Millaisia Psyl ja Lyseo ovat? Miten eroavat toisistaan? Olen muuttamassa Poriin, ja lapseni täytyy vaihtaa lukiota ensimmäisen vuoden jälkeen.
[/quote]
[/quote]
Mutta nykyäänhän Psyllissä on luonnontieteellinen linja ja Lyseossa taas enemmän kielivaihtoehtoja, mitä nettisivustoilta olen selvittänyt?
[/quote]
Kyllä, näin on nykyään.
Kiitos kaikille vastanneille!
Lyseota olen miettinyt, koska lapseni on opiskellut venäjää ja venäjän voi Lyseossa valita. Onko kenelläkään tarkempia kokemuksia Lyseon lukiosta? Onko hyvätasoinen?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:51"]"Mutta nykyäänhän Psyllissä on luonnontieteellinen linja ja Lyseossa taas enemmän kielivaihtoehtoja, mitä nettisivustoilta olen selvittänyt?"
Aa voi ollakin! Siitä on tosiaan aikaa kun olen itse siellä päin lukiossa ollut. Mutta kokonaisuudessaa molemmat lukiot ovat hyviä lukioita.
[/quote]
Kiva kuulla:)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:56"]
Lyseota olen miettinyt, koska lapseni on opiskellut venäjää ja venäjän voi Lyseossa valita. Onko kenelläkään tarkempia kokemuksia Lyseon lukiosta? Onko hyvätasoinen?
[/quote]
Kuulopuheiden perusteella uskallan suositella. On hyvätasoinen. Keskiarvorajat keskustan lukioihin ovat olleet aina korkeimmat. Sitä en tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, kun Meri-Pori ja Länsi-Pori loppuvat.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:56"]
[/quote]
Kuulopuheiden perusteella uskallan suositella. On hyvätasoinen. Keskiarvorajat keskustan lukioihin ovat olleet aina korkeimmat. Sitä en tiedä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu, kun Meri-Pori ja Länsi-Pori loppuvat.
[/quote]
Selvä juttu, huojentavaa kuulla. Kiitos vastauksestasi. Sekä minulle että lapselleni on tärkeää, että lukio on hyvätasoinen ja opetus laadukasta. Ap.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:56"]Kiitos kaikille vastanneille!
[/quote]
Keskiarvoraja 8 tuntumassa, opettajat asiantuntevia ja mukavia. Suosittelen.
Heippa ap! Käyn Psyl:n lukiota ja tosi kiva paikka:)
Opettajat on oikein asiallisia ja kursseja on ihan mukavasti valittavana.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:29"]
[/quote]
nyt nukkumaan, koulu alkaa aikaisin...
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:29"]
[/quote]
nyt nukkumaan, koulu alkaa aikaisin...
[/quote]Kello 11 ;)
Lyseo ja Psyl ovat oikein hyviä lukioita molemmat.
STEINER ON PARAS ME TANSSIMME KIRJAIMIA RINGISSÄ
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:36"]STEINER ON PARAS ME TANSSIMME KIRJAIMIA RINGISSÄ
[/quote]SE ON ANSA :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 01:36"]
STEINER ON PARAS ME TANSSIMME KIRJAIMIA RINGISSÄ
[/quote]
okei..
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 00:40"]
[/quote]
[/quote]