Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Li ilmoittaa että etäopetus ei ole eka juttu

Vierailija
29.07.2021 |

Varhialan pitää keksiä muuta

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei oppinut lähiopetuksessa _koko alakouluaikana_ virkkaamaan koska minä olen vasuri enkä pystynyt oikeakätistä opettamaan kunnolla.

Palkkasin lopulta itse hänelle käsityöopettajan joka opetti virkkaamaan ja neulomaan oikein.

Ei kukaan kohdannut häntä eikä tukenut oppimisessa.

Vierailija
202/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuistenoikeasti nyt. Kyse on terveydestä.

Ja joku valopää lässyttää miten pitää jotenkin henk koht jokaiselta tarkistaa että miten koki rastien keräämisen ja pälä pälä.

Eihän siellä lähiopetuksessakaan tuolla lailla toimita! Hyvä että nimet opitaan kolmessa vuodessa.

En ole nähnyt yhtään viestiä rastien keräämisestä ja siihen liittyvistä kokemuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oletan, että etäopetus on laadukasta ja henkilökohtaista. Eikä mitään tuntien striimaamista, joissa opettaja ei huomaa, seuraako oppilas edes. Kyse on terveyden lisäksi lasten koulutuksesta ja tulevaisuudesta.

Vierailija
204/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen luokkakaveri opiskeli viime keväänä täällä.

https://www.nurmijarvi.fi/kuntalaisen-palvelut/lasten-nuorten-ja-perhei…

Ymmärtääkseni se sujui hyvin mutta ongelmana kai se, että siellä oli niin vähän osallistujia. 45 000 asukkaan kunnasta siihen osallistui jotain parisenkymmentä.

Vierailija
206/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuistenoikeasti nyt. Kyse on terveydestä.

Ja joku valopää lässyttää miten pitää jotenkin henk koht jokaiselta tarkistaa että miten koki rastien keräämisen ja pälä pälä.

Eihän siellä lähiopetuksessakaan tuolla lailla toimita! Hyvä että nimet opitaan kolmessa vuodessa.

En ole nähnyt yhtään viestiä rastien keräämisestä ja siihen liittyvistä kokemuksista.

No tuolla edellä on. Sinun sokeudellesi en minä mitään voi.

Vierailija
207/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nykyään maassa tuhansia joita ei lainkaan edes tavoiteta etäkoulun aikana ja se on yksi syy pitää koulut auki.

Hakekaa  heidät kouluun, mutta antakaa 80%:lle, joilla etäkoulu sujuu, etäopetusta! Keskittykää noihin tuhansiin sitten  siellä lähiopetuksessa! Vai tarvitaanko näille koulupinnareille "vankilakoulu"?

Nyt 80% tavallaan vangitaan lähikouluun, kun vaihtoehdoksi tarjotaan ei etäkoulua vaan kotiopetukseen siirtymistä!

Vierailija
208/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.nurmijarvi.fi/kuntalaisen-palvelut/lasten-nuorten-ja-perhei…

Tämäpä on mielenkiintoista! Miksi vain yksi koulu on lähtenyt tähän tässä maassa???

Sama systeemi nyt kiireellä koko maahan! Ainakin joka kolkan suurimpaan kaupunkiin ja lähialueilta oikeus kuulua sen etäkouluun.

Vierailija
209/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmilta tai lapsilta/nuorilta itseltään kysytty, mitä syksyksi toivovat? Kuitenkin pandemiasta kyse, eikä mistään pikkujutusta.

Vierailija
210/222 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus voi aiheuttaa älyllisten kykyjen heikentymistä

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008160592.html

Etäopetus on siis viimeinen keino. Ja ne ensimmäiset keinot olivat - - - ?

Vierailija
211/222 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on kyllä vaikea nähdä miten minun 8-vuotias kolmasluokkalaiseni pärjäisi etäkoulussa, vaikka fiksu lapsi onkin. Ekaluokalla oli etäopetuksessa eli käytännössä kokonaan minun opetukseni varassa. Nyt olen palannut äitiyslomalta töihin eli 8-vuotias olisi täysin yksin kotona klo 6.30-16. Hänen pitäisi osata käyttää tietokoneohjelmia, joita ei ole koskaan käyttänyt, selvittää jos etäyhteydessä on ongelmia ja esim. aloittaa vieraan kielen opiskelu. Kaikissa aineissa ei edes ole kirjoja eli emme voisi opetella asioita yhdessä illalla.

Vierailija
212/222 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus voi aiheuttaa älyllisten kykyjen heikentymistä

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008160592.html

Etäopetus on siis viimeinen keino. Ja ne ensimmäiset keinot olivat - - - ?

Onhan meillä tekoäly, eli mihin niitä kouluja edes tarvitaan?

Vierailija
213/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa tukiryhmä niille perheille, jotka aikovat pitää tänä syksynä lapsensa poissa lähiopetuksesta pandemiatilanteeseen vedoten. Vai onko sellainen jo jossain? Itse kun vakavasti harkitsen tässä kohtaa kansalaistottelemattomuutta.

Vierailija
214/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilta ja nuorilta kysytty mitä he itse haluavat ? On kysytty.Moni haluaa lähiopetukseen.Varsinkin lukiolaiset ja ammattikoulua käyvät eivät toivo enään etä opiskelua.

Vierailija
215/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsilta ja nuorilta kysytty mitä he itse haluavat ? On kysytty.Moni haluaa lähiopetukseen.Varsinkin lukiolaiset ja ammattikoulua käyvät eivät toivo enään etä opiskelua.

Se on ENÄÄ ja ETÄOPETUS.

Missä on kysytty?

Vierailija
216/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi perustaa tukiryhmä niille perheille, jotka aikovat pitää tänä syksynä lapsensa poissa lähiopetuksesta pandemiatilanteeseen vedoten. Vai onko sellainen jo jossain? Itse kun vakavasti harkitsen tässä kohtaa kansalaistottelemattomuutta.

Totta.

Vierailija
217/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään halua etäopetukseen. Ei varmaan ravintolatkaan halunneet olla kiinni tai konsertinjärjestäjät, että tapahtumat on peruttu. Minusta tuo kouluasia ei ole mikään mielipidekysymys, ei koululaisten, ei huoltajien, ei kenenkään. Se on pakon sanelema tila, johon mennään, jos muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
218/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin oletan, että etäopetus on laadukasta ja henkilökohtaista. Eikä mitään tuntien striimaamista, joissa opettaja ei huomaa, seuraako oppilas edes. Kyse on terveyden lisäksi lasten koulutuksesta ja tulevaisuudesta.

Ei se lähiopetuskaan ole henkilökohtaista. Koululaitos on ryhmäopetusta. Ja aika vaikea on varmaan opettaa samaan aikaan, ja seurata tarkkaan, että kukaan 25-30 oppilaasta ei tee muuta etätunnin aikana. 

Vierailija
219/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan olekaan, mutta tämän festarikesän jälkeen tartuntoja on 1000 päivässä ja koulujen alettua vielä enemmän ja toisaalta suurin osa koululaisista rokottamatta eli kyllä tässä riski otetaan.

Toivottavasti ei tarvitse laittaa paikkoja kiinni 2 viikon jälkeen.

Vierailija
220/222 |
04.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Osuit asian ytimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi