Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kovinkin vaarallista, syödä hapankaalia, joka säilyy avattuna kolme päivää jääkaapissa ja mulla ollut avattuna

Vierailija
03.12.2023 |

yli viikon ja kohta syön loputkin. Eihän sitä ruokaa vaan kulu, kun yksin asuu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan edes katso noita että miten pitkään säilyy avattuna, käytännössä kaikki säilyy reilustikin pidempään oikeasti. Kyllä sen näkee/haistaa/maistaa. 

Vierailija
2/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sitä puolalaista hapankaalia, joka lasipullossa ja siinä on korkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun ei täällä kukaan voi tietää, että missä kunnossa se sun kaalisi on. Ihmetyttää näitten kyselijät täällä. Järki käteen ja omat aistit peliin, ja jos et tiedä mikä aisti on, niin haju ja maku ovat niitä.

Vierailija
4/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niissä on joku säilyvyyskin. Mä oon syöny rasilaisen hapankaalia ties kuinka vanhana avauksesta, se sit kuivuu ja tummenee kun menee vanhaksi.

Minkä kanssa te syötte hapankaalia? Mä tein nuudelikeittokulhon, johon tuli päälle keitetty kananmuna, rucolaa, hapankaalia, tomaattia ja paahdettuja cashew-pähkinöitä ja päälle vielä puolikkaan limen mehu puristettuna.

Vierailija
5/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hapankaali säilyy jääkaapissa turvallisena syödä viikkotolkulla avaamisen jälkeen, mutta maku voi kärsiä. Viikko sitten avatussa purkissa tuskin makukaan on kärsinyt.

Vierailija
6/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko lidlistä? Niillähän on vakiona kaikessa kai se 3 päivää, oli maustekurkut tai limsat tai mitä ikinä? Eli hatusta heitetty säilyvyysaika.

Vierailija
7/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. Rasilaisen hapankaali ole missään ilmatiiviissä pakkauksessa. Kyllä sitä voi syödä sinne asti kuin päiväys on. Itse ostan yleensä rasian, jossa viimeinen käyttöpäivä on kuukauden päässä. 

Mitähän hapankaalia ap on ostanut?

Vierailija
8/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että vaikka korona tai Venäjä ei koitunutkuaan kuolemaksesi, tulet kuolemaan pilaantuneesen hapankaaliin. R.I.P. sinä.

Vierailija
9/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista hapankaalia sulla on jos siinä on sellainen ohje?

Yksin asuen mylla riittää purkki kauan ja hyvää on aina ollut.

Netin mukaan säilyy jääkaapissa kuukaudenkin.

Vierailija
10/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostitko lidlistä? Niillähän on vakiona kaikessa kai se 3 päivää, oli maustekurkut tai limsat tai mitä ikinä? Eli hatusta heitetty säilyvyysaika.

Joo, mullakin kurkkusiivut purkissa olleet yli kuukauden jo jääkaapissa avattuna ja hyvä ovat vielä.

Vierailija
11/11 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty hapankaali säilyy jääkaapissa puolivuotta, joten en tiedä ostetuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi