Ratikkavuoroja peruttiin aamulla Tampereella – taustalla vesisade :D
Mitä järkeä laittaa miljardeja tämmöiseen romuun jolla ei voi kulkea edes sateessa? Bussit olisi kulkeneet..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/38a7740d-61ec-4bd6-9439-3e862cce2627
Kommentit (38)
Raideliikenne on niin epäluotettavaa etten ymmärrä miksi siihen vielä panostetaan. Liian kuuma, liian kylmä, sataa lunta, sataa vettä, raiteilla lehtiä, laitevikoja raiteiden vaihteissa, laitevikoja langoissa... loputtomasti pieniä syitä jotka katkaisee liikenteen.
Sähköbussit ovat tulevaisuutta ja Tampereella niitä on ollut jo pitkään. Miksi hankittiin tämmöistä vanhaa tekniikkaa joka on kallis ja epäluotettava?
En luota tuohon härveliin jos pitäisi sillä matkustaa ja olla tietyssä paikassa tiettyyn kellon aikaan. Bussit on paljon luotettavampia.
Retut ei jaksa lukea juttua loppuun? Ongelma ratkaistiin muuttamalla säätöjä. Ratikassa ei mitään vikaa. Mistä keksitte seuraavan narina marinan aiheen? Maisemia pilaavasta pilvenpiirtäjästä?
Vierailija kirjoitti:
Raideliikenne on niin epäluotettavaa etten ymmärrä miksi siihen vielä panostetaan. Liian kuuma, liian kylmä, sataa lunta, sataa vettä, raiteilla lehtiä, laitevikoja raiteiden vaihteissa, laitevikoja langoissa... loputtomasti pieniä syitä jotka katkaisee liikenteen.
Idea taitaa olla siinä, että sinne voi helpommin palkata tiettyä väkeä töihin kun tarvii vaan väännellä yhtä vipua eestaas.
Vierailija kirjoitti:
Retut ei jaksa lukea juttua loppuun? Ongelma ratkaistiin muuttamalla säätöjä. Ratikassa ei mitään vikaa. Mistä keksitte seuraavan narina marinan aiheen? Maisemia pilaavasta pilvenpiirtäjästä?
Mutta ne linjat peruttiin ja jouduttiin kuten sanoit "säätämään". Bussien kanssa ei näitä ongelmia tule. Odota vain kun lehdet varisee raiteille, niin on uusia ongelmia ja sitten kun sataa lunta, niin vaihteet on jumissa. Jokavuotinen ongelma täällä Helsingissä. Kolari raiteilla pysäyttää myös koko liikenteen. En ymmärrä mikä uskonnollinen himo vasemmitolaisilla on näihin raitiovaunuihin. Miksi sähköbussit eivät kelpaa? Ovatko ne liian halpoja?
Turun Jumikulaari ei kulje sateella, helteellä eikä pakkasella.
Tuossa yhdessä vaiheessa talvella kun kuljin enemmän VR:n kyydissä, oli aina silloin tällöin jotain aikataulukusemista ja omakin matka pysähtyi pitkäksi aikaa kun joku toinen juna levennyt eteen. Ei kauhean luotettava kuva kyllä jäänyt raideliikennöinnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retut ei jaksa lukea juttua loppuun? Ongelma ratkaistiin muuttamalla säätöjä. Ratikassa ei mitään vikaa. Mistä keksitte seuraavan narina marinan aiheen? Maisemia pilaavasta pilvenpiirtäjästä?
Mutta ne linjat peruttiin ja jouduttiin kuten sanoit "säätämään". Bussien kanssa ei näitä ongelmia tule. Odota vain kun lehdet varisee raiteille, niin on uusia ongelmia ja sitten kun sataa lunta, niin vaihteet on jumissa. Jokavuotinen ongelma täällä Helsingissä. Kolari raiteilla pysäyttää myös koko liikenteen. En ymmärrä mikä uskonnollinen himo vasemmitolaisilla on näihin raitiovaunuihin. Miksi sähköbussit eivät kelpaa? Ovatko ne liian halpoja?
:£ heh.... Bussien kanssa ei tule ongelmia. Saanen olla vahvasti erimieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retut ei jaksa lukea juttua loppuun? Ongelma ratkaistiin muuttamalla säätöjä. Ratikassa ei mitään vikaa. Mistä keksitte seuraavan narina marinan aiheen? Maisemia pilaavasta pilvenpiirtäjästä?
Mutta ne linjat peruttiin ja jouduttiin kuten sanoit "säätämään". Bussien kanssa ei näitä ongelmia tule. Odota vain kun lehdet varisee raiteille, niin on uusia ongelmia ja sitten kun sataa lunta, niin vaihteet on jumissa. Jokavuotinen ongelma täällä Helsingissä. Kolari raiteilla pysäyttää myös koko liikenteen. En ymmärrä mikä uskonnollinen himo vasemmitolaisilla on näihin raitiovaunuihin. Miksi sähköbussit eivät kelpaa? Ovatko ne liian halpoja?
:£ heh.... Bussien kanssa ei tule ongelmia. Saanen olla vahvasti erimieltä.
Kaikki vikaantuu joskus, mutta bussit eivät tuki väyliä hajotessaan. Voidaan korvata vain toisella. Se on todella iso etu verrattuna raideliikenteeseen. Helsinkiläisenä olen menettänyt täysin hermoni tuohon epäluotettavaan raideliikenteeseen jota vain lisätään vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Hesaankin innokaana raventavat lisää raiteita. Saas nähdä miten toimivat talvella. :D
No eivät ainakaan lumimyräkässä toimi. Ja Stadissa usein sataa sitä pahinta eli loskaa.
Järkyttävää verorahojen ja lähiluonnon hävittämistä raitsikoihin.
Pitkin yötä oli rankkoja sateita. Niitä ei ole ollut vähään aikaan, joten ihan ymmärrettävää, että niihin ei ole vielä pystytty varautumaan oikeassa tilanteessa teorian sijaan.
Ratikassa on kyse työtätekevän kansan rahojen "laillisesta" ryöstämisestä. Kulkuvälineeksi siitä ei ole koska sillä ei pääse haluamastani paikasta A paikkaan B vaan ratikka liikkuu ainoastaan jollain marginaalireitillä. Typerää rahantuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Turun Jumikulaari ei kulje sateella, helteellä eikä pakkasella.
Eikä vissiin hyvällä säälläkään, kuulemma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retut ei jaksa lukea juttua loppuun? Ongelma ratkaistiin muuttamalla säätöjä. Ratikassa ei mitään vikaa. Mistä keksitte seuraavan narina marinan aiheen? Maisemia pilaavasta pilvenpiirtäjästä?
Mutta ne linjat peruttiin ja jouduttiin kuten sanoit "säätämään". Bussien kanssa ei näitä ongelmia tule. Odota vain kun lehdet varisee raiteille, niin on uusia ongelmia ja sitten kun sataa lunta, niin vaihteet on jumissa. Jokavuotinen ongelma täällä Helsingissä. Kolari raiteilla pysäyttää myös koko liikenteen. En ymmärrä mikä uskonnollinen himo vasemmitolaisilla on näihin raitiovaunuihin. Miksi sähköbussit eivät kelpaa? Ovatko ne liian halpoja?
Samaa pohtinut. Sähköbussit ovat edullinen ja ympäristöystävällinen kuljetustapa, ja niillä pääsee joka paikkaan. Raiteet menee tasan siinä missä menevät, eli palvelevat pientä porukkaa, joka sattuu asumaan aivan reitin varrella. Tampereella tosin on niin vähän ratikkapysäkkejä, että aika moni reitin varrella asuvakin joutuu käyttämään busseja, koska ratikkapysäkille on liian pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Retut ei jaksa lukea juttua loppuun? Ongelma ratkaistiin muuttamalla säätöjä. Ratikassa ei mitään vikaa. Mistä keksitte seuraavan narina marinan aiheen? Maisemia pilaavasta pilvenpiirtäjästä?
Mutta ne linjat peruttiin ja jouduttiin kuten sanoit "säätämään". Bussien kanssa ei näitä ongelmia tule. Odota vain kun lehdet varisee raiteille, niin on uusia ongelmia ja sitten kun sataa lunta, niin vaihteet on jumissa. Jokavuotinen ongelma täällä Helsingissä. Kolari raiteilla pysäyttää myös koko liikenteen. En ymmärrä mikä uskonnollinen himo vasemmitolaisilla on näihin raitiovaunuihin. Miksi sähköbussit eivät kelpaa? Ovatko ne liian halpoja?
Vasemmisto on vieläkin niin takaperoista, että kaikki pitää aina tehdä hankalimman mukaan.
Pelkään Tampereen ratikkaa kun se on keulasta niin musta ettei sitä meinaa huomata. Joku kaunis päivä joku vielä kävelee alle tai ajaa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään Tampereen ratikkaa kun se on keulasta niin musta ettei sitä meinaa huomata. Joku kaunis päivä joku vielä kävelee alle tai ajaa eteen.
Ratikan väritys on ilmeisesti jonkun "taiteilijan" näkemys, joten se on yhtä pyhä ja koskematon kuin Pietilän rakennelmat ja Keskustorin kompastuttavat runokivet.
Hesaankin innokaana raventavat lisää raiteita. Saas nähdä miten toimivat talvella. :D