Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi käski mut tekemään kodin kaikki ruoat

Vierailija
10.08.2014 |

Mieheni säestää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:46"]

Meillä mies on töissä klo 7-16. Minun työaikani on yöllä kun vauva vielä heräilee usein sekä siihen asti kun mies tulee kotiin. Ensisijainen tehtäväni päivisin on ruokkia lapsi, vaihtaa vaippa, nukuttaa ja leikittää. Teen mitä ehdin päivän aikana, mutta usein tehtävää jää illallekin. Se mikä jää illalle on yhteistä tekemistä, oli se sitten ruuanlaittoa tai siivousta.

[/quote]

näin meilläkin, mutta miehen ei todellakaan tarvitse tulla nälkäsenä kotiin töiden jälkeen tekemään ruokaa. hänellä ei mahdollisustta ole tehdä sitä töissä, minulla on.

Vierailija
22/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:51"]Sen jälkeen kun isäntä tulee töistä kotiin, niin kotityöt puoliksi. Kahden pienen lapsen hoitaminen on ollut sinun työsi siihen asti koko päivän. Voitte toki kokeilla sitä että mies jää kotiin hoitamaan lapsia ja ottaa kontolleen kaikki sinulta vaatimaat kotityöt, kun itse meet töihin ja kotiin tullessasi alat vaatia miestä tekemään, kun se on kerran hänestä kotona olevan homma. Vois muuttua ukolla ääni kellossa 8)

[/quote]

Itse teen toki mielelläni ruoat lapsille päiväsaikaan, mutta toisinaan illalla sekä ainakin viikonloppuisin mielestäni voisimme kokata tarvittaessa yhdessä. Meillä menee sitäpaitsi ruokakulut melkein 50%/50%, vaikka olenkin Kelan tuilla, joten en ole miehen elättinä lapsia hoitaessani.

Työssä käydessäni kulut menevät täysin tasan, vaikka miejähen palkka on omaani verrattuna kolminkertainen. Senkin vuoksi töissä käydessäni ruoanlaiton ym. kotitöiden pitäisi mennä suunnilleen puoliksi.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis *miehen palkka

T. #24 ja ap

Vierailija
24/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan itseäni korpesi se anopin aggressiivinen tapa ilmaista se asia, että mun paikkani on hellan ääressä ja että puolivalmisteet ja satunnaiset noutopizzat ovat täysin pannassa. Teemme pääsääntöisesti monipuolista kotiruokaa ja itse oon tehnyt ruoat noin 3/4 ajasta ja mies 1/4. Sekin on kuulemma miehelle hänen mielestään liikaa.

Lisäksi "tietenkin" meidän pitäisi korvata mahdollinen riisi tai pasta perunalla ja jättää kaikki eksoottiset "ulkomaanhömpötykset" ruoissa vähemmälle. Yrttimausteet ja valkosipulikin ovat liian eksoottisia. Suolaa sen sijaan käytämme kuulemma liian vähän.

T. Ap

Vierailija
25/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 22:55"]Ja tosiaan itseäni korpesi se anopin aggressiivinen tapa ilmaista se asia, että mun paikkani on hellan ääressä ja että puolivalmisteet ja satunnaiset noutopizzat ovat täysin pannassa. Teemme pääsääntöisesti monipuolista kotiruokaa ja itse oon tehnyt ruoat noin 3/4 ajasta ja mies 1/4. Sekin on kuulemma miehelle hänen mielestään liikaa.

Lisäksi "tietenkin" meidän pitäisi korvata mahdollinen riisi tai pasta perunalla ja jättää kaikki eksoottiset "ulkomaanhömpötykset" ruoissa vähemmälle. Yrttimausteet ja valkosipulikin ovat liian eksoottisia. Suolaa sen sijaan käytämme kuulemma liian vähän.

T. Ap

[/quote]

Ei voi olla totta! :o

Vierailija
26/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän ukot syö töissä? Meillä ei koskaan mies syö kun töissään sen yhden lämpimän aterian, vapaapäivinä myös yksi ateria sen tekee kuka tykkää molemmat ammattikokkeja

Vierailija
27/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän ukot syö töissä? Meillä ei koskaan mies syö kun töissään sen yhden lämpimän aterian, vapaapäivinä myös yksi ateria sen tekee kuka tykkää molemmat ammattikokkeja

Vierailija
28/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:56"]

Täh? Mitä sinä nyt sekoilet? Ihan ensimmäiseksi sanot anopille ystävällisesti, mutta tiukasti, että teidän parisuhteenne asiay eivät kuulu hänelle. Seuraavaksi sovit miehesi kanssa jonkun järkevän jaon noihin keittiöhommiin. Ei se sen vaikeampaa ole! :)

[/quote]

Juuri näin! Teidän perheenne asiat eivät kuulu anopille. Toivottavasti myös miehesi ymmärtää tämän. Sopikaa työnjako miehen kanssa niin, että kumpikin tuntee tulleensa kuulluksi. Anopin kommenttien voit antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
29/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut olemaan anoppisi käskytettävänä? Tuollaiselle päällepäsmärille nauraisin paskaset naurut. Minua ei ainakaan tultaisi omassa kodissani määräilemään.

Ihan ystävän neuvo: pistä heti loppu tuollaiselle komentelulle, sinä teet, tai jätät tekemättä, omassa kodissasi, juuri niin kuin itse haluat. Teet heti selväksi, ettei neuvoja oteta vastaan, ellei niitä varta vasten kysytä. Anoppi voi ystävällisesti pitää mölyt mahassaan ja mielipiteet ominaan. Näin on närhen munat!

Vierailija
30/35 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:47"]Jos sinä hoidat lapsia kotona ja mies käy töissä, silloin kokkaaminen on kyllä sinun hommasi! t. feministi

[/quote]

Ja silloinko mies ei saa kokata. Pitänee sitten kieltää. Samoin tiskaaminen ja kaupassakäynti. Mites, kun se onneton vielä varailee pyykkitupaakin. T: Kotiäiti

Vierailija
31/35 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUH, otan ap. osaa.

Vierailija
32/35 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kotona ja mulla on kyllä aina ruoka joko tulossa tai valmiina kun tulen töistä kotiin.

Arvostan!

Vierailija
33/35 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut kotona ollessani kontolleni kaikki kotityöt. Niitähän riittää. Meillä 3 lasta ja 2 koiraa. Omakotitalo.

Tuosta on ollut seurauksena, että mies ei osaa tarttua hommiin edes viikonloppuina tai lomillaan. Muutenkin tuntuu, että en oikein selviä kaikesta, kun 2 pienintä on alle 2-vuotiaita.

Parempi olisi, että mies tekisi jotain illalla esim. Pesisi pyykkiä, imuroisi tai laittaisi tiskit. Lastenhoitoon kyllä osallistuu, mutta hän tulee töistä vasta 17-19 maissa joten ei siinä kauaa lapset hereillä ole.

Luultavasti teemme nut niin, että mies saa jäädä kotiin ja minä menen töihin, niin hänkin huomaa, että millaisessa myllytyksessä olen ollut nyt pari vuotta.

Vierailija
34/35 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana mies. Hän tekee joka päivä iltaruuan ja viikonloppuisin kaikki ruuat. Minä sitten taas tiskaan enemmän kun mies inhoaa sitä ja minä ruuanlaittoa. :)

Vierailija
35/35 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:01"]Onko ap miehesi ja anoppisi mamuja vai maalaisia?

[/quote]

Maalaisia.

T. Ap