Anoppi käski mut tekemään kodin kaikki ruoat
Kommentit (35)
En ymmärrä. Anoppi nyt voi käskeä ihan mitä haluaa, sinä päätät totteletko vai et. Ja mikä siinä kokkaamisessa vaikeaa on? Onko perhe kovin iso, keittiö epäkäytännöllinen, sinulla hankalat työajat vai mistä kiikastaa?
Olen itse tottunut sellaiseen, että molemmat vanhemmat tekevät ruokia kotona - ei vain äiti. Mieheni ja anoppini mielestä mun pitäisi olla hellan ja nyrkin välissä konkreettisesti. T. Ap
Ruoanlaitto on toisinaan ihan kivaa, mutta en haluaisi ja jaksaisi kokata kaikkia kodin ruokia (päivisin lapsille tietenkin kyllä, mutta iltaisin en). Siihen menisi lisäksi liikaa aikaa päivästä. Lisäksi mun pitää hoitaa kotona kahta alle 2-vuotiasta lasta. T. Ap
Menin jo melkein lupaamaan anopille, että muutan taoani, mutta itseäni v*tuttaa armottomasti. En ole omien tasa-arvoisten sukulaisteni kanssa juurikaan tekemisissä, joten kukaan ei puolusta minua. :( t. Ap
Sitten et tee. Ei ne sua määrää. Sanot miehelles et jos haluaa syödä, saa kans osallistua sen ruuan laittoon.
Sillä anopin mielipiteellähän ei ole mitään väliä, mutta ihan yhtäkkiäkö se miehesi on muka sinua ruvennut käskemään tekemään kaikki ruoat? Ilmeisesti, sillä muutenhan olisit varmasti laittanut miehesi vaihtoon jo ennen lasten hankintaa...
Jos sinä hoidat lapsia kotona ja mies käy töissä, silloin kokkaaminen on kyllä sinun hommasi! t. feministi
Kerropa minulle miksi ihmeesä teit lapsia tullaissen sovinistin kanssa???
Jos olet kotona, teet arkisin kaikki ruoat! Viikonloppuna mies voi myös kokata.
Sen jälkeen kun isäntä tulee töistä kotiin, niin kotityöt puoliksi. Kahden pienen lapsen hoitaminen on ollut sinun työsi siihen asti koko päivän. Voitte toki kokeilla sitä että mies jää kotiin hoitamaan lapsia ja ottaa kontolleen kaikki sinulta vaatimaat kotityöt, kun itse meet töihin ja kotiin tullessasi alat vaatia miestä tekemään, kun se on kerran hänestä kotona olevan homma. Vois muuttua ukolla ääni kellossa 8)
Etenkin kun olet kotona, on ihan odotettavaa että sinä teet ruuat, miksi muka et? mies käy töissä ja ansaitsee tulla valmiiseen ruokapöytään raskaan työpäivän päätteeksi, eikä kuunnella narinaa tasa-arvoisuudesta ja kuinka nyt pitäisi kahden pyöriä keittiössä toistensa eessä.
Minä teen ruuat aina, ja vielä leivonkin kaikenlaista monesti viikkoon/aina kun mies haluaa jotain.
Mikä siinä on niin vaikeaa? ottakaa se tavaksi. Itse kotona lasten kaa ja ihana kuinka aikaa tehdä kotihommia ja ruokia verrattuna siihen kun oli töissä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:43"]Menin jo melkein lupaamaan anopille, että muutan taoani, mutta itseäni v*tuttaa armottomasti. En ole omien tasa-arvoisten sukulaisteni kanssa juurikaan tekemisissä, joten kukaan ei puolusta minua. :( t. Ap
[/quote]
Täh? Mitä sinä nyt sekoilet? Ihan ensimmäiseksi sanot anopille ystävällisesti, mutta tiukasti, että teidän parisuhteenne asiay eivät kuulu hänelle. Seuraavaksi sovit miehesi kanssa jonkun järkevän jaon noihin keittiöhommiin. Ei se sen vaikeampaa ole! :)
Mies käy meillä töissä ja mä oon kotona 2v kanssa. Ruoka on aina valmista kun mies tulee töistä. Ei Se vaikeaa tai rankkaa ole kun vähän suunnittelee. Ja iltaruoasta jää vielä seuraavaan päivään ni ei tarvi ku lämmittää. Joku perunat ja kastike vie vartin aikaa max. Ei niitä kiehuessa tartte pahemmin vahtia..
14 lisää: Mutta se oli aivan älytön juttu anopilta, että kun olin lähdössä synnyttämään, anoppini kysyi olenko tehnyt ruuat kotiväelle sairaalassa olo päivieni ajalle? silloin ratkesin nauruun anoppini edessä.
Onko ap miehesi ja anoppisi mamuja vai maalaisia?
Etkö voi tehdä ruokaa edellis päivänä niin paljon, että syötte sitä vielä seuraavana päivänä lasten kanssa?! Eli yksi ruoka päivässä, sitten iltapäiväksi se "uusi" ruoka kun mieskin tulee syömään kotiin. Ei meillä ainakaan viikolla kun mies tulee kotiin töistä, hänen tarvitse alkaa ensimmäisenä ruokaa tekemään nälkäsenä!
En ymmärrä miksei sitä ruokaa voi tehdä kerralla niin paljon että siitä söisi pari-kolmekin kertaa. Ihan samalla vaivalla se valmistuu eikä tartte koko ajan kenenkään oll ahellan ääressä.
Meillä mies on töissä klo 7-16. Minun työaikani on yöllä kun vauva vielä heräilee usein sekä siihen asti kun mies tulee kotiin. Ensisijainen tehtäväni päivisin on ruokkia lapsi, vaihtaa vaippa, nukuttaa ja leikittää. Teen mitä ehdin päivän aikana, mutta usein tehtävää jää illallekin. Se mikä jää illalle on yhteistä tekemistä, oli se sitten ruuanlaittoa tai siivousta.
Luulis nyt anopin uskovan, että tekee itse kaiken paremmin...