Antaisitko 6kk vauvasi isänsä kanssa reisusun 3vrk?
Mieheni haluaisi lähteä kolmeksi vuorokaudeksi reissuun 6kk ikäisen vauvamme kanssa. Minusta tämä tuntuu jotenkin ahdistavalta. En haluaisi, että olisimme erossa toisistamme vielä, minä ja vauva. Olenko nyt nipo, jos kiellän? Imetys on kyllä jo päättynyt.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:48"]
3 yötä on pitkä aika olla erossa äidistä. Vauvalle äiti on vielä se tärkein turva.
[/quote]
Turva-asia riippuu ihan siitä, miten lasta on kasvatettu.
[/quote]
Jos on kasvatettu kuten suurimmassa osassa suomalaisista perheistä, eli äiti on kotona vauvan kanssa, niin onhan se vauvan ensisijainen hoitaja äiti. Ja huom. meillä isä on alusta asti hoitanut vauvoja todella paljon, mikä on mahdollista, koska hän tekee kotoa käsin töitä, mutta silti minä olen vauvalle se ensisijainen vanhempi - jos vauvalta kysytään! (Ja mielestäni pitää ajatella sitä vauvaa, ei vanhempien mielihaluja.) Vauva-ajan jälkeen isän rooli alkaa muuttua tasa-arvoiseksi äidin kanssa.
[/quote]
Vauvasi ei osaa vastata tuhon kysymykseen vaan se on sinun itsesi mielipide/vastaus,totuushan voisi oikeasti olla ihan toinen. tuollaiset on turhia lätinöitä .
[/quote]
Niin kuin arvelinkin, sulla ei ole itsellä ollut vauvaa. Vauva ei feikkaa säästääkseen toista vanhempaa mielipahalta, vaan näyttää kaikki tunnetilansa julki.
Niin jos isä on kotoisin maasta, johon on menossa sukulaisiaan tervehtimään, niin ymmärrän ja voisin harkita asiaa. Jos näin ei ole, miksi isä haluaa lähteä muuten yksin noin pienen vauvan kanssa ulkomaille? Ja mikset sinä voisi lähteä mukaan? Voisihan hän silti kantaa päävastuuta matkalla vauvasta ja sinä nauttia lepolomasta.
Mies on siis ollut tasavertainen vanhempi ja hoitaja alusta saakka. Minä olen ollut kotona vauvan kanssa ja mieskin aluksi, mutta nyt töissä. Hän on muutenkin aktiivisesti vauvan kanssa iltaisin ja viikonloppuisin. On myös hoitanut yöheräämisiä alusta saakka. En vain ole ollut öitä erossa vauvasta vielä ja 3 vrk tuntuu näin äkkiseltään paljolta. Hyvä isä hän on.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:48"]
3 yötä on pitkä aika olla erossa äidistä. Vauvalle äiti on vielä se tärkein turva.
[/quote]
Turva-asia riippuu ihan siitä, miten lasta on kasvatettu.
[/quote]
Oletteko laiminlyöneet 6kk:n ikäisen vauvan kasvatuksen pahasti, kun ei pärjää isänsä kanssa?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:58"]
Vielä jatkoksi, että tosiaan yleensä vauva on lähinnä eniten kiintynyt äitiinsä puolivuotiaana ja jo pelkästään vessaan meno voi aiheuttaa vauvalle eroahdistuksen eikä isä yleensä voi korvata äitiä vielä tässä vaiheessa. En siis päästäisi ainakaan itse puolivuotiasta edes isänsä kanssa kolmeksi päiväksi reissuun
[/quote]
No voi jeesus! Ei vauva siinä äidissä kiinni elä! Ihan kuin ei paskalla voisi käydä tekemättä traumaa lapselle! Vai kannatteko te mukulaa pytylläkin mukana? Ei ihme, että ovat teineinä sellaisia kuin ovat.
[/quote]
Luitko alkuperäistä viestiä ollenkaan? Sanottiin, että kun kerran vauva ahdistuu jo vessareissusta, niin kolme vuorokautta on liikaa. Ei sanottu, ettei vessassa voisi käydä.
Minä kyllä otin välillä vauvan mukaan pytylle jos mies ei ollut kotona ja vauva oli itkuinen.
[/quote] Ei ap ole puhunut mitään mistään vessareissuahdistumisista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:00"]
Heidän olisi tarkoitus matkustaa ulkomaille pitkäksi viikonlopuksi ihan vain lomailemaan.
ap
[/quote]
Yleensä kun lapsia hankitaan, on ihan selvää, että ainakaan ensimmäiseen vuoteen ei mitään lomailla muuten kuin perheenä, jos siis mieskin haluaa olla täysipainoisesti vanhempi. Eikä todellakaan lähdetä syventämään isän ja vauvan suhdetta niin, että ympäristö vaihtuu, äiti katoaa ja hämmentynyttä vauvaa yrittää lohdutella univajeinen isä, joka on hampaat irvessä kun loma menee pilalle toisen kitinästä ja vaikeudesta. Kotiin palatessa vauva sitten ehkä hyljeksii äitiään järkytyksissään. Voi kiva idea. Minkä ikäisiä te oikein olette?
[/quote]
Ja tämä Sinun mielipide. Komppaan yksillöllisyyttä. Itse olen liikkuvaisten vanhempien lapsi. Äiti ja isä olivat uraorientoituneita. Nannyt olivat minun arkea ja isäkin hoiti. Silti en voisi enemmän rakastaa isääni äitiäni, he ovat parasta elämässäni omien lasteni lisäksi ja tietty miehen:). Minulla on ikää 39 vuotta ja omat lapsenikin ovat olleet mieheni hoidossa jopa 2kk:n iässä. Äitimyytti?
Mä en voi muuta sanoa kuin että sairaita yksilöitä täällä liikkuu... Ei mikään ihme että täällä itketään kun mies ei osallistu lastenhoitoon/kasvatukseen, eihän ne näköjään voi kun äidit ei pärjää ilman lastaan paria päivää!!!! Vauva pärjäisi aivan tasan varmasti isän kanssa, ilman ongelmia, varsinkin kun imetyskin on jo loppunut ja isä on ollut alusta asti osallistuva.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:15"]
Mä en voi muuta sanoa kuin että sairaita yksilöitä täällä liikkuu... Ei mikään ihme että täällä itketään kun mies ei osallistu lastenhoitoon/kasvatukseen, eihän ne näköjään voi kun äidit ei pärjää ilman lastaan paria päivää!!!! Vauva pärjäisi aivan tasan varmasti isän kanssa, ilman ongelmia, varsinkin kun imetyskin on jo loppunut ja isä on ollut alusta asti osallistuva.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut vauvan ja äidin välisestä symbioosista?
Antaisitko 6kk vauvasi isänsä kanssa reisusun 3vrk? - Tottakai. On se aika sairasta, jos vanhempi ei saa olla lapsensa kanssa. Ehkä kannattaa luopua vauvasta kokonaan, jos estää lapsen ja vanhemman yhteisen ajan.
minä. minä. minä. minä en pärjää.
jos isä on ollut mukana lapsen hoitamisessa alusta alkaen, niin kyllä ne 3 päivää pärjää keskenään reissussa. Eihän tässä näytä muuta ongelmaa olevan, kun ettei ap itse pärjää niitä päiviä yksin.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:42"]
Meidän lapset on ollut ekan kerran mummolassa yötä hoidossa +1vuotiaana...
[/quote] Tämä on kuitenkin eri asia, nyt vauva olisi isänsä kanssa, ei sukulaisilla hoidossa.
[/quote] Tämä oli siis ap.
[/quote]
Lapset ovat olleet rinnalla vuoden vanhaksi, pulloa eivät ole huolineet... Ei olisi siis onnistunut isälläkään. Eikä sen puoleen mies olisi lähtenyt.
[/quote
Voi perkele näitä kommentteja. Jos sun kersas ime tissiä vuoden ja roikkuu sinussa, niin kyse on eri asiasta kuin ap:n tilanne. Huh huh.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:21"]
minä. minä. minä. minä en pärjää.
jos isä on ollut mukana lapsen hoitamisessa alusta alkaen, niin kyllä ne 3 päivää pärjää keskenään reissussa. Eihän tässä näytä muuta ongelmaa olevan, kun ettei ap itse pärjää niitä päiviä yksin.
[/quote]
Mun mielestäni tässä ketjussa on korostettu nimenomaan isää ja hä nen isyyttään, ei vaikkapa sitä, mikä olisi vauvalle hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:58"]
Vielä jatkoksi, että tosiaan yleensä vauva on lähinnä eniten kiintynyt äitiinsä puolivuotiaana ja jo pelkästään vessaan meno voi aiheuttaa vauvalle eroahdistuksen eikä isä yleensä voi korvata äitiä vielä tässä vaiheessa. En siis päästäisi ainakaan itse puolivuotiasta edes isänsä kanssa kolmeksi päiväksi reissuun
[/quote]
No voi jeesus! Ei vauva siinä äidissä kiinni elä! Ihan kuin ei paskalla voisi käydä tekemättä traumaa lapselle! Vai kannatteko te mukulaa pytylläkin mukana? Ei ihme, että ovat teineinä sellaisia kuin ovat.
[/quote]
Luitko alkuperäistä viestiä ollenkaan? Sanottiin, että kun kerran vauva ahdistuu jo vessareissusta, niin kolme vuorokautta on liikaa. Ei sanottu, ettei vessassa voisi käydä.
Minä kyllä otin välillä vauvan mukaan pytylle jos mies ei ollut kotona ja vauva oli itkuinen.
[/quote] Ei ap ole puhunut mitään mistään vessareissuahdistumisista.
[/quote]
Käytin väärin sanaa alkuperäinen, viittasin tuohon ensimmäiseen lainaukseen. "Vielä jatkoksi, että tosiaan yleensä vauva on..." jne.
Niin, en siis yhtään epäile isän kykyä hoitaa vauvaamme. Mietin miten vauva ottaa 3 vuorokauden erossa olon äidistä ja voiko siitä olla mitään haittaa hänelle? Itseni suhteen tiedän ettei tuntuisi mukavalta olla erossa, mutta toki sen kestäisin.
ap
Tässä on kyllä kyse ap Sinusta, EI vauvasta. Et ole korvaamaton, ja muutama päivä, haloo!!! Jos kuolisit, niin lapsesi varmaan tulisi muutaman päivän päästä messiin?
Alle vuoden ikäinen lapsi unohtaa.
eroahdistus tulee siinä 7 kk + kun lapsi tajuaa olevansa irrallinen eikä äitinsä "lisäraaja"
oikeasti 3 vuorokautta on pitkä aika. Äidit ne lapsen synnyttää ja sille on syynsä.
Ihminen ei ole edes yksiavioinen niin miksi se isä joka on lapsesta erossa monta tuntia vuorokaudesta voisi edes olla yhyä tärkeä. Kun ei ole niin ei ole! Eroahdistus on oikea vaihe ja syystä.
Äidin ja lapsen suhdetta on turha vähätellä siksi ettei isälle tulisi paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:18"]Antaisitko 6kk vauvasi isänsä kanssa reisusun 3vrk? - Tottakai. On se aika sairasta, jos vanhempi ei saa olla lapsensa kanssa. Ehkä kannattaa luopua vauvasta kokonaan, jos estää lapsen ja vanhemman yhteisen ajan.
[/quote]
mene hoitoon idiootti vela
6kk iässä ei voi olla kuin yksi tärkein kiintymyssuhde ja ellei äiti ole heti synnytyksen jälkeen palannut työelämään, niin yleensä aina se on äiti. Tämä ei ole mikään tasa-arvokysymys, eikä kasvatuskysymys vaan kehityspsykologiaa. Isä voi toki olla tosi läheinen, mutta ei korvaa äitiä.
Ajattelepa nyt vauvan kannalta, jos häviät näkyvistä pitkäksi aikaa, eikä vauva tiedä näkeekö sinua enää koskaan. Kyllä se voi olla traumaattista. Siksipä psykiatrit suosittelevat, että 1 yö/ikävuosi ollaan vanhemmista erossa. Eroahdistuskautena ei pitäisi suunnitella matkaa ollenkaan.
Meillä mies ei päästä minua ja vauvaa kolmeksi vuorokaudeksi mihinkään eikä ole kiire :) keretään kaikki sitten vanhempana reissata kahdestaan lapsen kanssa.
Mies on muuten tossun alla eikä mikään mustasukkanen sekopää
Onko etäisä? Vai mikset lähde mukaan reissuun?