Antaisitko 6kk vauvasi isänsä kanssa reisusun 3vrk?
Mieheni haluaisi lähteä kolmeksi vuorokaudeksi reissuun 6kk ikäisen vauvamme kanssa. Minusta tämä tuntuu jotenkin ahdistavalta. En haluaisi, että olisimme erossa toisistamme vielä, minä ja vauva. Olenko nyt nipo, jos kiellän? Imetys on kyllä jo päättynyt.
Kommentit (101)
Vielä jatkoksi, että tosiaan yleensä vauva on lähinnä eniten kiintynyt äitiinsä puolivuotiaana ja jo pelkästään vessaan meno voi aiheuttaa vauvalle eroahdistuksen eikä isä yleensä voi korvata äitiä vielä tässä vaiheessa. En siis päästäisi ainakaan itse puolivuotiasta edes isänsä kanssa kolmeksi päiväksi reissuun
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:48"]
3 yötä on pitkä aika olla erossa äidistä. Vauvalle äiti on vielä se tärkein turva.
[/quote]
Turva-asia riippuu ihan siitä, miten lasta on kasvatettu.
Minne heidän pitää lähteä kolmeksi vuorokaudeksi? Etkö voi mennä mukaan? Antaisit kuitenkin miehen olla vastuussa vauvanhoidosta jos hän sellaista nimenomaan kaipaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:55"]
Vielä jatkoksi, että tosiaan yleensä vauva on lähinnä eniten kiintynyt äitiinsä puolivuotiaana ja jo pelkästään vessaan meno voi aiheuttaa vauvalle eroahdistuksen eikä isä yleensä voi korvata äitiä vielä tässä vaiheessa. En siis päästäisi ainakaan itse puolivuotiasta edes isänsä kanssa kolmeksi päiväksi reissuun
[/quote]
No voi jeesus! Ei vauva siinä äidissä kiinni elä! Ihan kuin ei paskalla voisi käydä tekemättä traumaa lapselle! Vai kannatteko te mukulaa pytylläkin mukana? Ei ihme, että ovat teineinä sellaisia kuin ovat.
Heidän olisi tarkoitus matkustaa ulkomaille pitkäksi viikonlopuksi ihan vain lomailemaan.
ap
No ei tosiaankaan. Ällistyttävää tiedonpuutetta tuollainen, että menee edes miettimään kolmen päivän eroa puolivuotiaasta. Ja vielä miellyttääkseen miestä, joka on ihan yhtä sivistymätön haluamisissaan. Vauva ei ole lelu eikä räsynukke.
Päästäisin.
Meillä isä on aina ollut kanssani tasavertainen kasvattaja ja hoitaja vastasyntyneestä lähtien. Lapsilla ja isällä on lämpimät ja läheiset välit,josta olen ylpeä. Isä ei ole vaan joku mies joka asuu meillä,niinkuin joissain perheissä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:02"]
No ei tosiaankaan. Ällistyttävää tiedonpuutetta tuollainen, että menee edes miettimään kolmen päivän eroa puolivuotiaasta. Ja vielä miellyttääkseen miestä, joka on ihan yhtä sivistymätön haluamisissaan. Vauva ei ole lelu eikä räsynukke.
[/quote] Mitä tarkoitat tiedon puutteella?
6kk vauva varmaan hirveästi nauttii ulkomaanmatkasta erossa äidistä... Hei mitä jos katsoisivat parin vuoden päästä uudestaan sitä matkaa :)
Totta kai, on ollutkin. Lapsia meillä neljä ja ikää heillä 16v, 14v. 10v. ja 4v. Kaikki ovat olleet isällä jo kuuden kuukauden ikäisinä ja aiemminkin jopa pari viikkkoa. Maailmalla on asuttu ja töissä käyty kumpikin, joten vähän olosuhteiden pakostakin. Ihan täyspäisiä lapsia ovat kuitenkin. Ja onnellisia ja terveitä ollaan kaikki, elämä on valintoja:).
Miksi mies tahtoo vauvan mukaan ulkomaille? Onko isä ulkomaalainen? Miksi et mene itse mukaan?
Lomalle? Miksi? Lähteekö muita mukaan? Onko isä suomalainen vai menevätkö esim sukuloimaan? Onko sinua pyydetty mukaan?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:00"]
Heidän olisi tarkoitus matkustaa ulkomaille pitkäksi viikonlopuksi ihan vain lomailemaan.
ap
[/quote]
Yleensä kun lapsia hankitaan, on ihan selvää, että ainakaan ensimmäiseen vuoteen ei mitään lomailla muuten kuin perheenä, jos siis mieskin haluaa olla täysipainoisesti vanhempi. Eikä todellakaan lähdetä syventämään isän ja vauvan suhdetta niin, että ympäristö vaihtuu, äiti katoaa ja hämmentynyttä vauvaa yrittää lohdutella univajeinen isä, joka on hampaat irvessä kun loma menee pilalle toisen kitinästä ja vaikeudesta. Kotiin palatessa vauva sitten ehkä hyljeksii äitiään järkytyksissään. Voi kiva idea. Minkä ikäisiä te oikein olette?
Jos äiti on ollut kotona vauvan kanssa tähän asti ja mies töissä niin en päästäisi. Jos mies on ollut pääasiallainen hoitaja tähän asti niin voisi olla ok, mutta parempi jos ei tulisi noin pitkiä eroja kummastakaan vanhemmasta.
3 yötä on pitkä aika olla erossa äidistä. Vauvalle äiti on vielä se tärkein turva.
[/quote]
[/quote]
Jos on kasvatettu kuten suurimmassa osassa suomalaisista perheistä, eli äiti on kotona vauvan kanssa, niin onhan se vauvan ensisijainen hoitaja äiti. Ja huom. meillä isä on alusta asti hoitanut vauvoja todella paljon, mikä on mahdollista, koska hän tekee kotoa käsin töitä, mutta silti minä olen vauvalle se ensisijainen vanhempi - jos vauvalta kysytään! (Ja mielestäni pitää ajatella sitä vauvaa, ei vanhempien mielihaluja.) Vauva-ajan jälkeen isän rooli alkaa muuttua tasa-arvoiseksi äidin kanssa.
En valitettavasti pääse mukaan muiden sovittujen menojen ja esteiden vuoksi. Mies on suomalainen ja menossa pienelle lomalle rentoutumaan ja tapaamaan sekä ystäviään että sukulaisiaan ja haluaisi vauvan mukaansa. Ei mitään erityistä menoa.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:58"]
[/quote]
No voi jeesus! Ei vauva siinä äidissä kiinni elä! Ihan kuin ei paskalla voisi käydä tekemättä traumaa lapselle! Vai kannatteko te mukulaa pytylläkin mukana? Ei ihme, että ovat teineinä sellaisia kuin ovat.
[/quote]
Luitko alkuperäistä viestiä ollenkaan? Sanottiin, että kun kerran vauva ahdistuu jo vessareissusta, niin kolme vuorokautta on liikaa. Ei sanottu, ettei vessassa voisi käydä.
Minä kyllä otin välillä vauvan mukaan pytylle jos mies ei ollut kotona ja vauva oli itkuinen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:08"]
[/quote]
[/quote]
Jos on kasvatettu kuten suurimmassa osassa suomalaisista perheistä, eli äiti on kotona vauvan kanssa, niin onhan se vauvan ensisijainen hoitaja äiti. Ja huom. meillä isä on alusta asti hoitanut vauvoja todella paljon, mikä on mahdollista, koska hän tekee kotoa käsin töitä, mutta silti minä olen vauvalle se ensisijainen vanhempi - jos vauvalta kysytään! (Ja mielestäni pitää ajatella sitä vauvaa, ei vanhempien mielihaluja.) Vauva-ajan jälkeen isän rooli alkaa muuttua tasa-arvoiseksi äidin kanssa.
[/quote]
Vauvasi ei osaa vastata tuhon kysymykseen vaan se on sinun itsesi mielipide/vastaus,totuushan voisi oikeasti olla ihan toinen. tuollaiset on turhia lätinöitä .
Miksi en antaisi? Isänsä on ollut läsnä vauvan elämässä koko ajan.
Ehkä 3 vuorokautta heti kerralla olisi liikaa...tulisi ikävä sekä äidille että vauvalle.
Tokihan isä pärjää mutta itselleni tuo 3 vuorokautta olisi ollut liikaa kun noin pienen kanssa sitä kuitenkin on melkein 24/7.