Jos tulee kolmas rokotuskierros niin aiotko ottaa vielä rokotteen, jos se on sinulle mahdollista?
Sitähän emme vielä tiedä, tuleeko kolmatta rokotuskierrosta ja jos tulee, niin tuleeko se kaikille, vai pelkästään riskiryhmille. Mutta, jos sinulla on mahdollisuus ottaa se, niin aiotko ottaa kolmannen rokotteen?
Ja jos noudatat varotoimia vielä toisen rokotteenkin jälkeen, niin jokos uskallat luopua niistä mahdollisen kolmannen rokotteen jälkeen? Jos et, niin kertoisitko ystävällisesti, monennenko piikin jälkeen uskallat niistä luopua?
Kommentit (71)
Mäkään en aio ottaa enkä oo elänyt rajoitusten mukaan muutenkaan. Oon elänyt ihan normaalisti 1,5v..
Joka syksy olen ottanut kausi-influenssapiikin.
Olen varma että siihen lisätään koronan vasta-aineet ainakin muutamana lähivuotena. Ja kyllä, aion ottaa sen.
Varotoimia en ota enää vakavasti.
Otan.
Noudatan varotoimia juuri niin kauan kuin viranomaiset niitä suosittelevat.
Kyllä otan myös kolmannen. Koen sen kansalaisvelvollisuudeksi.
Itse olen opettaja, ja tällä alla on otettava kolme
Mistäpä tietää, vaikka mahdollinen kolmas rokotuskierros olisi sillä tavalla avoin kaikille, että influenssarokotteen tapaan se olisi maksuton riskiryhmäläisille ja heitä hoitaville omaisille, mutta maksullinen kaikille muille. Noinhan on influenssarokotusten kanssa menty jo iät ja ajat ja hyvin on homma toiminut.
Kolmas ja seuraavat piikit hankitaan katukaupasta.
Tietysti otan, jos asiaa työkseen tutkineet ihmiset sitä suosittelee. Mikä kysymys tämä nyt on?
Tynneli kirjoitti:
Mä en aio ottaa rokotetta lainkaan enkä ole salaliittoteoreetikko. Ikävää et ihmiset lähtee lynkkaamaan.
Aikuisena ihmisenä mun on pakko tehä päätöksiä joiden takana voin itse seisoa. Mitä enemmän painostetaan, sitä enemmän tää haiskahtaa.. Ei oo ikinä historiassa tarvinnut rokotetta markkinoida näin :D ja pfizerille 59% voitot! Onnittelut!
Ei oo ikinä historiassa ollut kaiken maailman sekopäillä näin helppoa pääsyä koko maailman tietoisuuteen. 80-luvulla käytiin mukisematta hakemassa polio-sokeripalat, kun ne oli viranomainen tarpeellisiksi katsoneet. Nyt jokainen voi mukamas "tehdä oman tutkimuksensa" ja tietää paremmin kuin asiantuntijat.
Ja kyllä, haen tismalleen niin monta koronarokotetta kuin tarpeelliseksi katsotaan, kunnes tiedemaailman konsensus on, että rokotteen haitat ylittävät hyödyt, tai saan sellaisen rokotereaktion, että minua kehotetaan olemaan rokottautumatta. Kaksi rokotetta saatu ja haittavaikutuksina erittäin lievä käsikipu ja lievähkö, päivän mittainen kainalokipu sekä väsymystä. En usko tulevienkaan rokotteiden olevan minulle vaarallisia kovinkaan todennäköisesti.
Otan kaiken, mitä tarjotaan, koska se helpttaa elämää.
Kyllä otan kolmannen rokotteen jos sitä suositellaan otettavaksi. Varotoimia, kuten maskin käyttöä julkisissa sisätiloissa ja turvavälejä aion noudattaa ainakin siihen asti kunnes laumasuoja on saavutettu. Hyvää käsihygieniaa aion noudattaa loppuelämäni, kuten olen tehnyt jo ennen koronaakin.
Otan riemusta kiljuen, jos sellainen tulee saataville (joko julkisen tai yksityisen kautta).
Eiköhän koronasta tule vuosittainen rokote. Itse otan, haluan suojata itseäni.
Olen ottanut jo kolmannen. Neljännes vain, jos tilanne sit vielä sen vaatii. Ja suositukset ja rajoituksethan elää omaa elämäänsä, niiden mukaan elän, mulla ei ole tarvetta lähteä niitä itse arvottamaan. En mä voita mitään sillä, jos jätän maskin bussissa pois. Vain epävarmat ja teinit angstaa niin.
En. En aio ottaa ensimmäistäkään.
Otan vaikka viidennenkin koronarokotuksen, jos on tarvis. Minäkin uskon, että koronarokote tullaan liittämään influenssarokotteisiin ihan kuten sikainfluenssarokotuskin. Varotoimia aion noudattaa lopun elämääni, mutta mun varotoimeni nyt kahden rokoteannoksen jälkeen koronaviruksen suhteen ovat samat kuin muidenkin virusinfektioiden suhteen. En siis mene kyläilemään paikkaan, jossa sairastetaan koronaa, influenssaa, noroa tai mitään muutakaan tarttuvaa tautia. En myöskään halaile enkä pussaile ihmisiä, joilla on jokin infektiotauti. Ihan tavallinen kesäflunssakin riittää, että ei huvita halailla eikä pussailla.
En aio ottaa koronatokotetta lainkaan näillä tiedoilla. Sen verran olen asioita selvitellyt ja seurannut lähipiirin vakavia haittavaikutuksia, joista viimeinen oli aivoverenvuoto lähiomaisella. Ei kiitos minulle, uskon että en kuole koronaan, mutta tuota piikkiä suorastaan pelkään.
Muuten noudatan järkevää käytöstä, käsihygieniaa ja turvavälejä. Nään ihmisiä, matkustan Suomessa, liikun normaalisti. Mutta vastuullisesti.
En käsitä miten vastuullisuus ja koronarokote on saatu samaan lauseeseen niin monella. Itseään vartenhan sen jokainen ottaa, koska näillä nykytiedolla ei täyty laumasuoja vaikka kaikki rokotetaan, koska viruksen leviäminen ei lopu.
Hulluu kirjoitti:
Mäkään en aio ottaa enkä oo elänyt rajoitusten mukaan muutenkaan. Oon elänyt ihan normaalisti 1,5v..
Mikäs siinä, jos sun elämä on ollut kotona jo ennen koronaa.
Tottakai. Ja neljännen jos tarve vaatii.