Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee kolmas rokotuskierros niin aiotko ottaa vielä rokotteen, jos se on sinulle mahdollista?

Vierailija
28.07.2021 |

Sitähän emme vielä tiedä, tuleeko kolmatta rokotuskierrosta ja jos tulee, niin tuleeko se kaikille, vai pelkästään riskiryhmille. Mutta, jos sinulla on mahdollisuus ottaa se, niin aiotko ottaa kolmannen rokotteen?

Ja jos noudatat varotoimia vielä toisen rokotteenkin jälkeen, niin jokos uskallat luopua niistä mahdollisen kolmannen rokotteen jälkeen? Jos et, niin kertoisitko ystävällisesti, monennenko piikin jälkeen uskallat niistä luopua?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut sitä ensimmäistäkään.

Vierailija
22/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan, jos neljännellä piikityskierroksella tulen vasta mukaan rinkiin. Ehkä en silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikapiikki arvelutti aikoinaan, mutta otin sen kun lapsiakin kuoli siihen influenssaan. Koronarokotteen olen nyt ottanut tuplasti. Lisäksi saanut kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet +pari eksoottisempaa kaukomaille matkustaessa. Edelleen perusterve. Voi olla, että kuolen näihin rokotteisiin, mutta tuskimpa itse rokotteeseen. Elämä on riski. T nainen 48 v

Vierailija
24/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai otan, ja useammankin tehosteen. Niin kuin useampi muukin edellä, uskoisin, että koronarokotteesta tulee osa influenssapiikkiä (tai toinen samaan aikaan otettava piikki), ja kaikki kelpaavat minulle. 

Vierailija
25/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty

Vierailija
26/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tietää, vaikka mahdollinen kolmas rokotuskierros olisi sillä tavalla avoin kaikille, että influenssarokotteen tapaan se olisi maksuton riskiryhmäläisille ja heitä hoitaville omaisille, mutta maksullinen kaikille muille. Noinhan on influenssarokotusten kanssa menty jo iät ja ajat ja hyvin on homma toiminut.

Tulee helposti maksamaan rokotekerta 40-50 euroa ainakin, jos siitä maksullinen tulee. Noiden RNA-rokotteiden annoshinta on 15 euroa ja pitää muistaa, että piikittäminen maksaa sekin, vielä enemmän kuin itse rokote. Ainakin influenssarokotteessa on noin. Eli helposti päästään varmaan ainakin 40 euron tienoille.

Vierailija
27/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otan, ja enemmän jos on tarve.

Vierailija
28/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuskin kuolen covidiin.. t. Edellinen 48 v nainen

Vierailija
29/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota ainuttakaan rokotetta. 

Vierailija
30/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tynneli kirjoitti:

Mä en aio ottaa rokotetta lainkaan enkä ole salaliittoteoreetikko. Ikävää et ihmiset lähtee lynkkaamaan.

Aikuisena ihmisenä mun on pakko tehä päätöksiä joiden takana voin itse seisoa. Mitä enemmän painostetaan, sitä enemmän tää haiskahtaa.. Ei oo ikinä historiassa tarvinnut rokotetta markkinoida näin :D ja pfizerille 59% voitot! Onnittelut!

Ei oo ikinä historiassa ollut kaiken maailman sekopäillä näin helppoa pääsyä koko maailman tietoisuuteen. 80-luvulla käytiin mukisematta hakemassa polio-sokeripalat, kun ne oli viranomainen tarpeellisiksi katsoneet. Nyt jokainen voi mukamas "tehdä oman tutkimuksensa" ja tietää paremmin kuin asiantuntijat.

Ja kyllä, haen tismalleen niin monta koronarokotetta kuin tarpeelliseksi katsotaan, kunnes tiedemaailman konsensus on, että rokotteen haitat ylittävät hyödyt, tai saan sellaisen rokotereaktion, että minua kehotetaan olemaan rokottautumatta. Kaksi rokotetta saatu ja haittavaikutuksina erittäin lievä käsikipu ja lievähkö, päivän mittainen kainalokipu sekä väsymystä. En usko tulevienkaan rokotteiden olevan minulle vaarallisia kovinkaan todennäköisesti.

Odotat, että konsensus kertoo: " Tuota... nyt on niin, että kolmen vuoden tutkimukset osoittavat, että rokotukset ovat nostaneet riskiä sairastua syöpään noin kymmenkertaiseksi. Ei silti hätää. Suurin osa meistä on samassa veneessä."

Vierailija
31/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut jo kolmannen. Neljännes vain, jos tilanne sit vielä sen vaatii. Ja suositukset ja rajoituksethan elää omaa elämäänsä, niiden mukaan elän, mulla ei ole tarvetta lähteä niitä itse arvottamaan. En mä voita mitään sillä, jos jätän maskin bussissa pois. Vain epävarmat ja teinit angstaa niin.

Voi, kuinka me koskaan pärjättiinkään busseissa ynnä muussa julkisessa liikenteessä, kaupoissa yms. julkisissa sisätiloissa ilman maskia vielä ihan pari vuotta sitten vuonna 2019 ja kaikkina vuosina sitä ennen! Eikä koskaan mitään katastrofaalista päässyt sen vuoksi tapahtumaan! Ajatella!

Vierailija
32/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En aio ottaa ensimmäistäkään.

Jos sairastut, nauran. Jos kuolen, en välitä.

Olet silloin hölmö ja sinun kuuluukin kärsiä siitä.

Vierailija
33/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tynneli kirjoitti:

Mä en aio ottaa rokotetta lainkaan enkä ole salaliittoteoreetikko. Ikävää et ihmiset lähtee lynkkaamaan.

Aikuisena ihmisenä mun on pakko tehä päätöksiä joiden takana voin itse seisoa. Mitä enemmän painostetaan, sitä enemmän tää haiskahtaa.. Ei oo ikinä historiassa tarvinnut rokotetta markkinoida näin :D ja pfizerille 59% voitot! Onnittelut!

Ei oo ikinä historiassa ollut kaiken maailman sekopäillä näin helppoa pääsyä koko maailman tietoisuuteen. 80-luvulla käytiin mukisematta hakemassa polio-sokeripalat, kun ne oli viranomainen tarpeellisiksi katsoneet. Nyt jokainen voi mukamas "tehdä oman tutkimuksensa" ja tietää paremmin kuin asiantuntijat.

Ja kyllä, haen tismalleen niin monta koronarokotetta kuin tarpeelliseksi katsotaan, kunnes tiedemaailman konsensus on, että rokotteen haitat ylittävät hyödyt, tai saan sellaisen rokotereaktion, että minua kehotetaan olemaan rokottautumatta. Kaksi rokotetta saatu ja haittavaikutuksina erittäin lievä käsikipu ja lievähkö, päivän mittainen kainalokipu sekä väsymystä. En usko tulevienkaan rokotteiden olevan minulle vaarallisia kovinkaan todennäköisesti.

Niin, nykyään kun ei eletä missään mummin kellarissa Ukrainassa vaan informaatio lähteineen on helpommin myös tavallisen kansan saavutettavissa. Ei tarvii mennä ku kirjastoon. Ps. Sieltä ne ala ammattilaisetkin on opiskelleet?

Vierailija
34/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule vain kolmatta, vaan tulee koko loppuelämä.

Britanniassa ministerit puhuvat jo avoimesti, että koronarokotetta on otettava vuosittain koko loppuelämä. Suomessa ainakin vihreiden Osmo Soininvaara sanoo jo samaa.

Vakavien haittavaikutusten todennäköisyys kasvaa joka kierroksella, niinpä esim. kahdeksannen koronapiikin jälkeen luultavasti joka kymmenes saa hirvittäviä haittavaikutuksia.

Vierailija
35/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tynneli kirjoitti:

Jos lääkeyhtiöiden voitot ahdistavat, kannattaa varmaan sijoittaa niihin. Minun sijoitukseni ainakin ovat nousseet kiitettävästi.

Ja otan tietenkin kolmannen rokotteen jos tarvitsee. Noin muutenkin toimin suositusten mukaan. Tuttavapiirissäni rokotusta eivät aio ottaa lähinnä ne, jotka eivät ymmärrä lääketieteestä mitään ja pelkäävät siksi haittavaikutuksia.

Vierailija
36/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisillä tiedoilla en ota. Otan nämä kaksi ja se on siinä.

Epäilen, että rokotteiden tyrkyttäminen tuskin loppuu ikinä, joten johonkin on se raja vedettävä. Jos ei jotain aivan käsittämätöntä käännettä tapahdu, minun rajani menee tässä.

Vierailija
37/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että otan edes ensimmäistä.

Yksi variantti on jo sairastettu flunssana ja 1,5 vuoden aikana ilmenneet varteenotettavat riskit on viiteryhmässäni käytännössä olemattomat.

Vierailija
38/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut vielä yhtään, joten tuskin otan kolmattakaan. Korona oli keväällä, oikeus ensimmäiseen rokotteeseen minulla olisi ollut vasta nyt kesä-heinäkuussa.

Vierailija
39/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluu kirjoitti:

Mäkään en aio ottaa enkä oo elänyt rajoitusten mukaan muutenkaan. Oon elänyt ihan normaalisti 1,5v..

Mikäs siinä, jos sun elämä on ollut kotona jo ennen koronaa.

No kieltämättä olen vähän erakkoluonne, teen taidetta työkseni niin sikäli on helppoa. Mutta oon ihan normisti käynyt baarissa, kaupassa ja underground tapahtumissa ja nähnyt kavereita. Näistä mun elämä koostuu muutenkin.

Vierailija
40/71 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tynneli kirjoitti:

Jos lääkeyhtiöiden voitot ahdistavat, kannattaa varmaan sijoittaa niihin. Minun sijoitukseni ainakin ovat nousseet kiitettävästi.

Ja otan tietenkin kolmannen rokotteen jos tarvitsee. Noin muutenkin toimin suositusten mukaan. Tuttavapiirissäni rokotusta eivät aio ottaa lähinnä ne, jotka eivät ymmärrä lääketieteestä mitään ja pelkäävät siksi haittavaikutuksia.

Miksi lääketieteestä paljon ymmärtävät, eivät osanneet ennustaa narkolepsiatapauksia sikainfluenssarokotteen seurauksena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme