Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Unelmamiehen" koti, apua!!!

Vierailija
09.08.2014 |

Olen deittaillut jo muutaman kuukauden miestä, jonka kotona kävin tänään ensikertaa. Olemme käytännön syistä viettäneet yhteiset yömme luonani, kunnes mies vei minut (vastentahtoisesti) luokseen. Mulle mun kotona oleminen on sopinut vallan mainiosti, kun ei oo tarvinnu siirrellä tavaroita mihinkään ja asuntoni sijainti molempien töiden kannalta parempi.

Mies pukeutuu siististi ja pitää huoltaan henkilökohtaisesta hygieniastaan. Luonani ei sotke, tiskaa astiat ja korjaa niin minun jälkeni kuin omansa. Mutta hänen kotinsa... hyvä etten pillahtanut itkuun, sillä se oli suoraan jostain kaamein kämppä -ohjelmasta. Iso talo tupaten täynnä tavaraa, uudehko liesi niin likainen etten kokkaisi siinä yhtään mitään, roskia joka paikassa, LIKAINEN... listaa vois jatkaa loputtomiin. Siivous veisi päiväkausia. Talo sisältä itsessään niin huonokuntoinen, että vaatisi suuren remontin. Seinissä reikiä, tapetit repeilleet seinillä, saatte varmaan käsityksen. Jäätävä turn off. Ihan jäätävä.

Mies on vähän päälle 30, minä joitakin vuosia nuorempi. Tän jälkeen mietin tosissani, voinko jatkaa suhdetta miehen kanssa enää pidemmälle. Olenko pinnallinen? Pahinta on, että mies omistaa talon ja itse asun vuokralla, eli jos joskus suhde etenisi niin pitkälle niin todennäköisempää olisi että mä joutuisin muuttamaan siihen rotiskoon. En edes kehtaa kertoa asiasta kavereilleni, joten avaudun teille täällä.

Muuten suhteemme toimii kuin unelma. Mies on liiankin hyvin ollakseen totta, niin ajattelin, ja niin se näköjään olikin...

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 on luultavasti täysin oikeassa. Talo on ostettu eksän kanssa ja suunnitelmissa on saattanut olla remontoida siitä molemmille mieleinen. Voi olla, että kun laina on siirtynyt yksin miehelle, ei olekaan enää ollut varaa tehdä remonttia. Ja varmasti erokin on vetänyt mielen ja motivaation maahan, jolloin tilanne on lopullisesti riistäytynyt käsistä. Ei tuo eksän perään enää kuitenkaan ole käyttäytymisensä ja puheiden perusteella. Mies tosiaan viettää aikansa pitkälti töissä ja kotona käy nukkumassa.

Kiitän vilpittömästi mielipiteistänne ja ajatuksistanne, sillä ne saivat mut ajattelemaan asiaa monesta näkökulmasta :) Ajattelin, että otan asian miehen kanssa puheeksi ja mennään joku päivä yhdessä siivoomaan. Lykkään sille imurin kouraan ja alan itse siivoilemaan sitä keittiötä. Josko yhden huoneen siisteys saisi siivousmotivaation heräilemään.

On tuossa miehessä muuten kaikki niin kohdillaan, että jos vaivannäköni ei anna niin ei se vie paljoakaan.

Ap

Vierailija
2/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelma. Mulla samanlainen tilanne, miehellä ihan järkyttävä kämppä, pönttökin oli täysin MUSTA, ei varmaan ikinä siivonnut sitä, hyi helvetti....sitten paljastuikin että oli kaikenlaisia henkisiä ongelmia. En vielä tuolloin katkaissut suhdetta ja mies puunasikin kämppänsä lattiasta kattoon kun oli niin rakastunut mutta koko sen elämä ja olo olikin sitten kiinni minusta. Mies takertui muhun kuin iilimato ja loppujen lopuksi olin sille kokopäiväterapeutti. En jaksanut enää vaikka muuten olikin mukava tyyppi. Ei suostunut hakemaan ammattiapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettei päivittäisroskia osaa viedä roskapönttöön tai kaatopaikalle on huolestuttavaa. Veikkaisin mt-ongelmia. Luulen, että autokaan ei mahdu autotalliin, koska siellä on kattoon asti romuja. Vintille en uskaltaisi tuossa talossa edes mennä. Haluatko alkaa emännöimään tuon miehen huushollissa, jossa sinun pitää joka kerta sanoa, että vie roskat ulos? Muista huoltotoimista puhumattakaan? Älä lähde sille tielle!

Vierailija
4/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin tuollaisen kanssa yhteen, en jotenkin ajatellut sotkua sen kummemmin, luulin että eron jälkeen ei vaan ollut huvittanut siivota. No eipä ole 8 vuoteen siivonnut kotonakaan, ero vireillä.

Vierailija
5/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmia veikkaan minäkin. Mieti, jaksatko.

Vierailija
6/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin suoraan, että ilmoitan sinut kaamein lämppä-ohjelmaan. Mitä sitä silittelemään päätä.

Vierailija
7/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä oli jo tiedossa, että miehellä on ongelmia, kun treffailtiin. Ja kämppä oli myös aika pahassa kunnossa, kuten siis miehen pääkin. Siivosin molempia, kämpässä meni vähemmän aikaa. Jokainen ottaa sen roolin suhteessa puolisoonsa, mikä itselle sopii. Minkäänlaista syytä rikkoa suhdetta ei ole, koskaan, jos kokee toisen yhä tärkeäksi.

Vierailija
8/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tapaus, koska ihmisten luonnetta ei oikeasti voi muuttaa. Sinulla taitaa olla kolme mahdollisuutta: jättää mies, hyväksyä tulevaisuutesi siivoojana ja siivouspoliisina (ja kuunnella sitten nalkutusta siitä, kuinka sinä jatkuvasti nalkutat) tai järjestellä suhteenne siten, että asutte kahdessa eri osoitteessa kuin entinen presidenttiparimme aikoinaan.

Minulla oli muutama vuosi sitten samanlainen mutta päinvastainen kaukosuhdeongelma: muuten oikein mukavan miehen koti oli viimeisen päälle tip top, ja kuka tahansa sisustustoimittaja olisi voinut milloin tahansa kävellä kuvausryhmän kanssa paikalle juttua tekemään. Mies ei ollut kotona viihtyvää lajia, ja siivooja piti huolen ammattilaisen laatiman sisustuksen pysymisestä virheettömänä ja viherkasvien hoidosta vastasi kasvit toimittanut firma.

Siivoan omat jälkeni enkä ensin kiinnittänyt huomiota siihen, että mies kävi suoristamassa esimerkiksi rivissä hieman vinossa seisovan maustepurkin minun jäljiltäni ja välillä tasoitteli keittiön kaapeissa olevat tavarat niin, että ne varmasti olivat siellä tasavälein; nämä toimet veivät paljon aikaa ja keskittymisestä päätellen aiheuttivat myös päänvaivaa ja stressiä. Silmäni aukesivat vasta, kun jätin keittiön pöydälle kynän, ja mies tuli ovelle seisomaan kynä kädessään hirveän kysyvän näköisenä (olin siinä minäkin kysyvän näköinen jonkin aikaa). Tilanteen vakavuus valkeni minulle, kun jätin kerran takkini tuolinselkämykselle ja sain kuulla ensimmäisen siisteyssaarnani.

Mies osasi olla suurimman osan ajastaan ihan normaali, mutta luulen, että hän joutui pinnistelemään aivan hirveästi sen eteen. Pikkuhiljaa hän näytti minulle oikeaa luonnettaan, ja kaikenlaisia hygieniaan liittyviä kummallisuuksia alkoi tulla ilmi.

Nyt ei ollut tarkoitukseni puhua asian vierestä, vaan kertoa mielipiteeni siitä, että ihminen ei oikeasti muuta perimmäisiä tapojaan muuten kuin hetkellisesti. Tuossa suhteessa mies takuulla oli sitä mieltä, että minä olin oikein mukava nainen, mutta hirveä sottapytty, ja hänen hommansa olisi pitää minut mieluisassaan järjestyksessä. Kompromisseja nimittäin ei ollut.

Minkähän vuoksi miesystäväsi exä lähti ja jätti vielä paljon omaisuuttaan jälkeensä?

Vierailija
9/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan vaan keskustella ensin muutaman kerran perusteellisesti asiasta. Keskustelussa voi kiertää aiheet ja valehdella, mutta ehkä saisit jonkinlaisen varmemman selityksen. Muuten punnitsisin jatkoa.

Vierailija
10/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siisteys yms. on pelkkää esitystä. Näit todellisuuteen, älä jatka suhdetta.

Vierailija
11/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puhuttu entisistämme puolin ja toisin, mutta en ole suoraan saanut kysyttyä mieheltä mikä oli lopullinen syy eroon. Eihän se sinällään minulle kuulu, mutta nyt mietin olisiko siinä mahdollisesti jotain mikä avaisi tätä asiaa enemmän.

Miehen eksä muutti pienempään asuntoon ja ihan eri paikkakunnalle todella kauas töiden perässä. Sinällään siis ihan järkevä syy olla ottamatta tavaraa mukaan jos huonekaluilla ei ole esim tunnearvoa. Käsitykseni eksästä on, että oli aika ailahtelevainen, hamstrasi tavaraa minkä ehti ja vaikutti muutenkin vähän erikoiselta. Mies on muutaman kerran maininnut naisen olevan vähän seko, mutta sanonut että rakkaus tosiaan taitaa olla sokea. Tämän johtopäätöksen pystyy vetämään jo esimerkiksi hänen facebookinsa perusteella eli ei mene miehen kertoman piikkiin.

Hassua, millaiseen "kriisiin" suhteemme meni pelkästään talon takia :D Kiitos edelleen että jaatte mielipiteitänne ja ajatuksianne.

Ap

Vierailija
12/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muuten sama tilanne aikanaan, paitsi että miehen järkyttävässä kunnossa oleva koti ei ollut kokonainen talo vaan kerrostaloasunto. Olin todella rakastunut, mutta sen kämpän pöyristyttävä törkyisyys sai mut vakavasti harkitsemaan leikistä luopumista. Aloin pelätä että miehellä olisi ehkä muutenkin jokin pelottava pimeä puoli, sillä en olisi voinut kuvitella kenenkään normaalin elävän sillä tavalla.

Päätin kuitenkin päästä asiasta yli, sillä miehessä oli paljon muita ominaisuuksia joista pidin, ja ajattelin että naisen läsnäolo hänen elämässään auttaisi myös elämään vähän vähemmän saastaisesti. En sen ensimmäisen kerran jälkeen käynyt miehen asunnossa kuin vasta kun se oli myyty ja autoin muutossa.

Olemme olleet naimisissa 11 vuotta, ja joskaan mitään muuta pimeää puolta ei ole tullut esille, edelleen miehen sotkeminen on minulle iso ongelma. Eihän se tietystikään pysty yhteisessä kodissa päästämään paikkoja siihen kuntoon kuin sinkkuna, mutta se sama peruselintapa on edelleen läsnä, eli että mitään ei laiteta paikalleen eikä mitään pestä. Sen huomaa ikävimmin silloin kun olen ollut vähän aikaa muualla, sillä viikon poissaoloni jälkeen kotimme jo haisee. Pilaantuneita ruokia ei ole heitetty jääkaapista roskiin, astianpesukonetta ei ole käytetty, roskista ei ole viety ulos jne. Tietenkään ei ole pesty pyykkiä, sitä nyt ei kannattaisi mainitakaan, kun ajatus miehestäni pesemässä vaatteitaan on niin absurdin kaukainen.

En tiedä olisiko pitänyt alunperin jättää suhde sikseen heti kun ongelma tuli tietooni. Tämä asia rassaa minua joka päivä vuodesta toiseen. Toisaalta en tiedä näiden vuosien aikana tavanneeni ketään muuta miestä johon olisin voinut rakastua, ja olen varmaan kuitenkin mieluummin sikailevan miehen kanssa kuin kokonaan ilman perhettä? En osaa sanoa.

Vierailija
13/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:37"]

Olen deittaillut jo muutaman kuukauden miestä, jonka kotona kävin tänään ensikertaa. Olemme käytännön syistä viettäneet yhteiset yömme luonani, kunnes mies vei minut (vastentahtoisesti) luokseen. Mulle mun kotona oleminen on sopinut vallan mainiosti, kun ei oo tarvinnu siirrellä tavaroita mihinkään ja asuntoni sijainti molempien töiden kannalta parempi.

Mies pukeutuu siististi ja pitää huoltaan henkilökohtaisesta hygieniastaan. Luonani ei sotke, tiskaa astiat ja korjaa niin minun jälkeni kuin omansa. Mutta hänen kotinsa... hyvä etten pillahtanut itkuun, sillä se oli suoraan jostain kaamein kämppä -ohjelmasta. Iso talo tupaten täynnä tavaraa, uudehko liesi niin likainen etten kokkaisi siinä yhtään mitään, roskia joka paikassa, LIKAINEN... listaa vois jatkaa loputtomiin. Siivous veisi päiväkausia. Talo sisältä itsessään niin huonokuntoinen, että vaatisi suuren remontin. Seinissä reikiä, tapetit repeilleet seinillä, saatte varmaan käsityksen. Jäätävä turn off. Ihan jäätävä.

Mies on vähän päälle 30, minä joitakin vuosia nuorempi. Tän jälkeen mietin tosissani, voinko jatkaa suhdetta miehen kanssa enää pidemmälle. Olenko pinnallinen? Pahinta on, että mies omistaa talon ja itse asun vuokralla, eli jos joskus suhde etenisi niin pitkälle niin todennäköisempää olisi että mä joutuisin muuttamaan siihen rotiskoon. En edes kehtaa kertoa asiasta kavereilleni, joten avaudun teille täällä.

Muuten suhteemme toimii kuin unelma. Mies on liiankin hyvin ollakseen totta, niin ajattelin, ja niin se näköjään olikin...

[/quote]

Päivänselvää, että mies joka on muualla siisti, eläisi kuin spurgu kotioloissa. Tai että varsinkaan veisi sinua kotiisi siivoamatta siellä ensin. 

Vierailija
14/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan laittaisin ehdon että kämppä kuntoon tai homma loppuu tähän.

Ethän voi viestittää että eihän se mitään. Kyllähän se vaan jotain.

Toisaalta mulla on itsellä vanhapoikasetä, 70 vuotta, joka on maailman ihanin ihminen, lempeä, raitis, hauska,humaani, viisas ja iloinen  ja jolla on maailman sotkuisin kämppä. On maailman surullisinta että setä ei ketään kelpuuttanut.

Vierailija
15/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap pistä mies www.flylady.net ohjelmalle

Vierailija
16/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni juuri tuollainen sottapytty. Hänellä on todella vaikea luonne: narsistinen persoonallisuushäiriö. Hänellä on lisäksi vaikeita toiminnanohjauksen ongelmia eli ei saa aikaiseksi mitään järkevää. Hänellä saattaa mennä viikko siihen, että hän siirtelee millimetrin tarkkuudella vaatteita kaappiinsa, mutta kun pitäisi imuroida, niin siitä ei tule mitään. Hän on pakkoneuroottinen ja tavaroiden pitää olla tietyssä järjestyksessä kaapissa, mutta kaappien ulkopuolella ei ole mitään rotia, kun se on sula mahdottomuus saada kaikki täydelliseen järjestykseen sillä millimetrimitalla. Senpä vuoksi hän ei edes yritä. Hän ei myöskään pysty luopumaan yhdestäkään tavarasta. Jos on saanut jostakin jotakin romua, se jää asuntoon, vaikka olisi rikki. Koskaan ei ole  käynyt kaatopaikalla viemässä romujaan sinne. Hirveän ristiriitainen persoona, kun toisaalta on ylisiisti ja ylihygieeninen (pelkää bakteereita eikä voi koskea esim. julkisten tilojen vessojen ovienkahvoihin, mutta toisaalta oma koti on kuin kaatopaikka.

Tuli mieleen, että aika paljon yhtäläisyyksiä ap:n miehen kanssa. Kannattaa todella katsolla tilannetta varauksella.

Vierailija
17/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mieluummin sellainen asenne, että katselet ja kuuntelet mitä mies aikoo tehdä, sen sijaan että hyökkäisit sinne järjestämään keittiötä niin kuin joku siivoojapyörremyrsky. Ei se välttämättä tietysti pahaksi ole auttaa alkuun, mutta siltä varalta että kyse on muustakin kuin kiireistä ja toivottomuudesta joka ratkeaa kun saa siivousapua, niin olisi parempi ettet anna sellaista tukea ja momentumia, mikä auttaa vain kulissien pystyssä pitämistä. Toivoton sotkija saattaa itsekin ajatella että eri ympäristössä hän olisi aivan erilainen ja voi jopa innostua hetkeksi raivaamisesta, kun on joku innostamassa. Voi olla helpotus että se salaisuus on nyt selvinnyt mutta sekin voi olla rasite suhteelle. Kuitenkin avain olisi se oma motivaatio ja organisointikyvyn valjastus... Sun pitäisi innostuksen sijaan nähdä että onko oikeasti mahdollista että kämppä pysyisi kunnossa ja liittyykö tuohon tilanteeseen vakavampaa ongelmaa. Tietysti jos sua ei haittaa katsoa mitä suhteelle tapahtuu ja samalla siivoilla siellä, niin siitä vaan.

Jännä jotenkin jos mies on muuten antanut siistin vaikutelman ja nyt ei olisi siivonnut kun esittelee asuntonsa sulle. Vai oisko kuitenkin siivonnut, muttei kehtaa myöntää että se oli vielä pahempi. Parhaana vaihtoehtona pitäisin sitä, että mies oikeasti on niin kiireinen että aika on tiukilla ja asunto on sille vaan ankea nukkumapaikka jonka voi siivota jos jaksaa, eikä siksi edes hirveän paniikissa ollut sen esittelystä naisystävälle. Mutta ei sekään ihan ongelmaton kuvio olisi, miksi on niin kiireinen, miksei arvosta elinympäristöään, eikö jaksa tavalliseen elämään kuuluvaa perussiivousta jne. Huonompi vaihtoehto olisi että mies häpeää muttei pysty siivoamaan vaikka alkaakin saisi järjestettyä, ja muu siisteys on ollut kulissia.

Vierailija
18/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, sen perusteella mitä tiedän niin miehen ex on lähempänä kuvaustasi. Mies on enemmän sellainen, että haluaa miellyttää, joten jos exää ei ole haitannut niin mieskin on tyytynyt tilanteeseen. Silti se, että ei ole siivonnut eron jälkeen on outoa. Voihan se olla että on aikansa tosiaan masistellut kotona ja sotku on jäänyt päälle.

47, ehdotuksesi kuulostaa hyvältä sekin. Ja tosiaan miehellä oli aikaa kyllä pari päivää siivota, sillä tiesi että oon tulossa. Sanoi "yrittävänsä" siivoilla, uskon siis että kaaos on ollu vielä paljon pahempi, mutta tolla yrittämisellä vähän naamioi sitä työn määrää minkä on tehnyt saadakseen talon edes siihen kuntoon.

Siedän kyllä sotkua ja epäsiisteyttä aika paljon, sillä itsellänikin saattaa jäädä tavarat hetkittäin levälleen, mutta kuten 47 sanokin niin kyllä mua se häiritsee niin paljon että pakko tehä jotain mielummin HETI. Vaikka olisikin työreissu tai muu tiedossa etten tule olemaan kotona.

Vierailija
19/75 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:59"]Exän tavaroita (lähinnä huonekaluja) on niin paljon ettei kukaan järkevä kalustaisi niin isolla huonekalumäärällä ja hän on muuttaessaan vielä ilmeisesti jotain roudannut poiskin. Mies joskus sanonut, että eksässä oli hamstraajan vikaa ja joka paikka pursuaa siksi tavaraa. On hän omat henkkoht tavaransa sentään vienyt.

Roskista sanoi, että ei ole mahtuneet ulkoroskikseen, joten on alkaneet kertyä. Mietin että olisin heittänyt pussit takakonttiin ja vienyt johonkin, mutta se jäi.

Ja jostain piilevistä mt-ongelmista tai masennuksesta en tiedä. Jälkimmäistä veikkaisin että on voinut ollakin.

Ap

[/quote]

Mt-ongelmia selvästi, ja exän syyttely on silkkaa paskapuhetta, niinku sekin että roskia ei voi viedä, kun ei mahdu katokseen. Häivy kun vielä voit!

t. mt-ongelmaisen vaimo :(

Vierailija
20/75 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Selittikö mies mitään kodistaan?

Jos joskus päädyt muuttamaan yhteen hänen kanssaan, niin voitte varmasti ostaa huoneiston jostain muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi