"Unelmamiehen" koti, apua!!!
Olen deittaillut jo muutaman kuukauden miestä, jonka kotona kävin tänään ensikertaa. Olemme käytännön syistä viettäneet yhteiset yömme luonani, kunnes mies vei minut (vastentahtoisesti) luokseen. Mulle mun kotona oleminen on sopinut vallan mainiosti, kun ei oo tarvinnu siirrellä tavaroita mihinkään ja asuntoni sijainti molempien töiden kannalta parempi.
Mies pukeutuu siististi ja pitää huoltaan henkilökohtaisesta hygieniastaan. Luonani ei sotke, tiskaa astiat ja korjaa niin minun jälkeni kuin omansa. Mutta hänen kotinsa... hyvä etten pillahtanut itkuun, sillä se oli suoraan jostain kaamein kämppä -ohjelmasta. Iso talo tupaten täynnä tavaraa, uudehko liesi niin likainen etten kokkaisi siinä yhtään mitään, roskia joka paikassa, LIKAINEN... listaa vois jatkaa loputtomiin. Siivous veisi päiväkausia. Talo sisältä itsessään niin huonokuntoinen, että vaatisi suuren remontin. Seinissä reikiä, tapetit repeilleet seinillä, saatte varmaan käsityksen. Jäätävä turn off. Ihan jäätävä.
Mies on vähän päälle 30, minä joitakin vuosia nuorempi. Tän jälkeen mietin tosissani, voinko jatkaa suhdetta miehen kanssa enää pidemmälle. Olenko pinnallinen? Pahinta on, että mies omistaa talon ja itse asun vuokralla, eli jos joskus suhde etenisi niin pitkälle niin todennäköisempää olisi että mä joutuisin muuttamaan siihen rotiskoon. En edes kehtaa kertoa asiasta kavereilleni, joten avaudun teille täällä.
Muuten suhteemme toimii kuin unelma. Mies on liiankin hyvin ollakseen totta, niin ajattelin, ja niin se näköjään olikin...
Kommentit (75)
Jos muuten hyvä mies, niin älä anna tuohon kaatua. Voit olla avuksi ja saatte homman hanskaan. Vaikeahan sitä on alkaa puuhata, mutta jos luottamusta on tarpeeksi niin kyllä te onnistutte.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:53"]Mielenterveysongelmia. Tuo on oikeasti merkki jostain vakavasta, et mielestäni liioittele jos mietit voitko jatkaa. Normaali, laiskakin, siivoaa edes joskus eikä hautaudu romuröykkiöiden alle.
Sanomattakin selvää, että jos asuisitte yhdessä, teillä ei siivottaisi koskaan ellet sinä siivoaisi. Mutta selvitä häneltä diagnoosi, koska sellainen on. Jos diagnoosia ei ole, sen pahempi, koska hän joko kieltää ongelmansa itseltäänkin tai ei suostu menemään lääkäriin.
ww
[/quote]
Tämän kirjoittaja on oikeassa. Kuvailemasi sotku ei kuulosta pelkältä epäsiisteydeltä tai laiskuudelta. Jokin on pielessä, mies ei ole terve.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:05"]mulle tuli ekana mieleen että se ei ollut kyseisen miehen koti lainkaan :) ootko varma ettei miehes oo jo varattu? jos se sun tivatessa kotiaan veikin sut jonkun kaverinsa tai isänsä kotiin? jos kierta mies ja koti ei täsmänny lainkaan...
[/quote]
Miks nää menee aina ihan överiks :D
Ap
Metsästä miehen ex käsiisi ja kysy mitä tapahtui. Veikkaan että tarinan erilainen kuin miehen kertoma.
Kuulostaa, että ex on lähtenyt kiireessä. Jos olisi tarkoitus, että ex hakee tavaransa myöhemmin, niin normaali ihminen pakkaisi ne jotenkin siististi odottamaan. Ei ole sellaista vaihtoehtoa, että on terve ja säilyttää kotonaan käsirasvaröykkiöitä. Jos ex olisi todella ollut se sairas hamstraaja niin olishan tuo mies nyt heti helpottuneena hävittänyt sen kokoelmat. Ja millainen hamstraaja jättää kokoelmansa? Apn mies on itse se hamstraaja ja valehtelee exästä.
Inspiroiduitko aloittamastani ketjusta? :D
Hurjaa kyllä että kehtasi sinut viedä kotiinsa, minä en kehtaisi omaan läävääni tuoda ketään enkä varsinkaan miesystävää jos sellainen olisi. Mutta oikeasti, ei miehellä välttämättä ole muita ongelmia ja saattaapi hyvinkin olla että yhdessä jonkun kanssa asuessaan elää varsin siististi, kuten minäkin.
T. se jonka kotona on todella sotkuista ja likaista
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:06"]Anna sille miehelle mahdollisuus. Ehkä aluksi masentui erostaan ja siksi ei ollut motivaatiota siivota? Lopulta sitten sotku vaan lisääntyi? Jos sanot miehelle, että sille sotkulle pitää tehdä jotain, niin uskon, että haluaa ja tekee sun takia, kun kerran vaikuttaa siltä, että on ihastunut suhun. Sano, että aiot auttaa häntä kämpän kanssa, mutta et voi mennä sinne, jos kaaokselle ei tehdä mitään. Aloittakaa siitä keittiöstä. Uskon, että miehessä potentiaalia tulla siistiksi, kun kerran sun luona ollessaan pystyy huolehtimaan jälkiensä siivoamisesta.
-4
[/quote]
4, kiitti et valat muhun uskoo et tää ei oo pelkästään tän takii tässä :)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:41"]
Exän rojuja ei kukaan täysipäinen säilyttele. Joko mies kaipaa exäänsä ja siksi hamstraa ne rojut itselleen, tai sitten on kykenemätön siivoamaan muun mt-ongelman takia. Joka ikinen normaali ihminen hävittäisi exän roskat asunnostaan.
[/quote]
Mitä mieltä 48-vuotiaasta miehestä, jolla on jotain häätavaroita (shampanjalasi, hääviinin etikettejä ym) kellarissaan epämääräisenä kasana? Erosta 10 vuotta. Ja onhan niiden tavaroiden joukossa myös ex-vaimon dildo, villasukkaan pakattuna.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:41"]
Exän rojuja ei kukaan täysipäinen säilyttele. Joko mies kaipaa exäänsä ja siksi hamstraa ne rojut itselleen, tai sitten on kykenemätön siivoamaan muun mt-ongelman takia. Joka ikinen normaali ihminen hävittäisi exän roskat asunnostaan.
[/quote]
Mitä mieltä 48-vuotiaasta miehestä, jolla on jotain häätavaroita (shampanjalasi, hääviinin etikettejä ym) kellarissaan epämääräisenä kasana? Erosta 10 vuotta. Ja onhan niiden tavaroiden joukossa myös ex-vaimon dildo, villasukkaan pakattuna.
[/quote]
No, häät oli myös miehen omat häät joten en ihmettele. Dildo sen sijaan on vähän ällö.
Ap, ymmärrän, että haluaisit kuulla ettei se haittaa ja että kannattaa vaan jatkaa suhdetta. Olet jo pihkassa ja kaikki sujuu muuten niin hyvin, ja kyllä se oppii siivoamaan kun vähän kannustaa...
Minäkin jatkoin. Paljastui alkoholismi ja vakava masennus. Voihan olla, että sun tapauksessa on kyse "vain" vätysmäisyydestä ja pahasta keskenkasvuisuudesta. En tiedä miten hyvä pohja sekään on suhteelle. Sori, mutta olen hyvin pessimistinen.
Kysy oikeasti siltä sen mielenterveyshistoriasta. Sun on syytä tietää jos jotain on.
12
perus-poikamiehen luukku.
Lisäksi omaa mahdollisesti sovinistisen näkemyksen perheestä missä
tietyt työt ovat naisen ja miehen.
Saattaa olla vaan laiskakin ja tyytyy siihen miten asia on.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:52"]Inspiroiduitko aloittamastani ketjusta? :D
Hurjaa kyllä että kehtasi sinut viedä kotiinsa, minä en kehtaisi omaan läävääni tuoda ketään enkä varsinkaan miesystävää jos sellainen olisi. Mutta oikeasti, ei miehellä välttämättä ole muita ongelmia ja saattaapi hyvinkin olla että yhdessä jonkun kanssa asuessaan elää varsin siististi, kuten minäkin.
[/quote]
En suoranaisesti inspiroitunut ketjustasi, joskin huomasin sen kun perustin omani :D Nauratti kyllä hieman.
Ja vaikea lopettaa eksästä jauhaminen, kun sen aina joku vetää takaisin keskusteluun. Ja kiireessä tuo lähtikin uuden työn perässä kun sai sen nopeammin kuin uskoi. Asuivat eronneena saman katon alla jonkin aikaa.
Ymmärtävätkö hamstraajat ongelmaansa, onko kellään tietoa? Onko esim muuttotilanteessa hamstraajalle helpotus kun voi jättää kaiken romun toisen vastuulle? Vai veisikö hamstraaja vaikka autotolkulla rojua mukanaan? Alkoi ihan kiinnostamaan tämä puoli asiasta :D
Ap
Mieti ap sitä miestä, älä exää. Säilyttäiskö terve ihminen hamstraajan kokoelmia kotonaan? Epäjärjestyksessä? Käsirasvoja ja muuta roskaa? Mieti miestä äläkä exää, vaikka sitä oliskin tietty kiva syyttää vaan hulluksi ämmäksi.
Ap! Opeta se rontti tavoille! Ei ole mahdoton tehtävä, mahdollista!
Kuulostaa ihan mun isoveljeltä. Sen yksiö oli välillä mitä uskomattomassa kunnossa, pahimmillaan siinä kunnossa että oli kengät jalassa jos kävin, eikä tehnyt mieli koskea mihinkään.. Meidän äiti oli kova siivoamaan, ja siivosi aina kaiken. Itse joskus autoin äitiä, mutta en muista että veljeni olisi koskaan siivonnut. Vanha ajatus että siivoaminen on naisten työ.. Ei varmaan veli oikein oppinut siivoamaan ja muutti omilleen..
Löyti sitten ihanan tytön itselleen, ja se muutti veljeni asuntoon. Tekivät yhdessä täyssiivouksen ennen muuttoa.. Ja siinä meni päiviä! Vähän aikaa kerkesivät siinä asua.. Ja sit ostivat isomman asunnon, kun velejeni asunto oli vähän turhan pien..
Mutta nyt kun käy, niin ei ole sotkua ja paskaa paikat täynnä! Tämä tyttö on laittanut velejeni siivoamaan, viime käynnillä näin kun se imuroi laittioita! Rupesin nauramaan ja kysyin tältä tytöltä, että mitä "sä oot tehny mun veljelle" :))) <3
Ootko nähnyt miehen äitiä vielä? Jos olet, ja se on sellanen hösäävä "voi minun petri-erkkiä, ootko syöny tänään?" Niin on sanomatta selvää miksi ei ole oppinut mies siivoamaan vaan on tottunut että joku nainen siivoa.. ;)
Oma avokki on vieläkin välillä onneton siivoamisen kanssa. Auttaa kyllä, mutta välillä kysyy omasta mielestä aina jotain tyhmiä/itsestäänselviä kysymyksiä siivouksesta.. "minkä lämpöstä sen veden pitää olla, onko tämä liian kuumaa" esim kun laitan sen pesemään lattiat.. On kans sellanen mammanpoika että.. Anopin luokse kun mennään, niin mies istuu sohvalla ja anoppi hyysää vieressä.. Mulle sit "sinä kun oot siinä ni siivoatko keittiön ja laitat astitat koneeseen.."
Opetat sen siivoamaan ja pitämään järjestystä yllä. Yritä olla menettämättä heti hermoja, jos jokin ei onnistu/tekee jotain väärin. Tsemppiä! :) <3
Exän tavarat ei merkitse mitään, ellei ole sit exän valokuvia paikat täynnä tms. Kaveri mies on kans laiska siivoamaan, ennen oli ok kämppä kun oli nainen talonalla.. Mutta ei enää, ja on vieläkin exän tavaroita.. Esim hiusharja, missä on sen naisen pitkiä hiuksia (= ei voi erehtyä) yms, sekä huonekaluja mitä tämä nainen ei halunnut ottaa (jotain perus lastuelvyhuonekaljua kirpparilta tms ostettuna, itsekään en varmaan olisi jaksanut nähdä vaivaa.. vaan jättänyt jos kerta saa..) Päässyt muutamaan helpommalla ja voinut hankkia uusia huonekaluja uuteen asuntoon.
Ei ole mun mielestä mitään ihmeellistä, että on toisen tavaroita. Mies on vaan laiska, eikä ole jaksanut nostaa persettä ylöspenkistä ja heittää tavaraa menemään. Osa voi toki olla sellaisia että, vaikka tavara on ollut eksän.. Niin on halunnut pitää sen, kun on ollut hyvä.
Ei kaikkea tavaraa tarvitse heti heittää menemään, kun eroaa.. Esim huonekalut, mua ei haittais jos nyt eroasin ja olis miehen vanhoja/ostamia huonakaluja mun kämpässä.. Suuremman ongelman tekisi seuraava mies joka vatvois asioista.. "miks sä istut sun exänsohvalla.. Ihan varmasti ootte harrastanu seksiä tässä, heitä se menemään, en voi istua tässä.."
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:52"]Inspiroiduitko aloittamastani ketjusta? :D
[/quote]
En suoranaisesti inspiroitunut ketjustasi, joskin huomasin sen kun perustin omani :D Nauratti kyllä hieman.
Ja vaikea lopettaa eksästä jauhaminen, kun sen aina joku vetää takaisin keskusteluun. Ja kiireessä tuo lähtikin uuden työn perässä kun sai sen nopeammin kuin uskoi. Asuivat eronneena saman katon alla jonkin aikaa.
Ymmärtävätkö hamstraajat ongelmaansa, onko kellään tietoa? Onko esim muuttotilanteessa hamstraajalle helpotus kun voi jättää kaiken romun toisen vastuulle? Vai veisikö hamstraaja vaikka autotolkulla rojua mukanaan? Alkoi ihan kiinnostamaan tämä puoli asiasta :D
Ap
[/quote]
Yleensä helpottuneita, että pääsee tavarasta eroon mistä ei ole osannut itse luopua. Katso joskus amerikkalainen sarja himohastraajat.. :)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:19"]Ap! Opeta se rontti tavoille! Ei ole mahdoton tehtävä, mahdollista!
Kuulostaa ihan mun isoveljeltä. Sen yksiö oli välillä mitä uskomattomassa kunnossa, pahimmillaan siinä kunnossa että oli kengät jalassa jos kävin, eikä tehnyt mieli koskea mihinkään.. Meidän äiti oli kova siivoamaan, ja siivosi aina kaiken. Itse joskus autoin äitiä, mutta en muista että veljeni olisi koskaan siivonnut. Vanha ajatus että siivoaminen on naisten työ.. Ei varmaan veli oikein oppinut siivoamaan ja muutti omilleen..
Löyti sitten ihanan tytön itselleen, ja se muutti veljeni asuntoon. Tekivät yhdessä täyssiivouksen ennen muuttoa.. Ja siinä meni päiviä! Vähän aikaa kerkesivät siinä asua.. Ja sit ostivat isomman asunnon, kun velejeni asunto oli vähän turhan pien..
Mutta nyt kun käy, niin ei ole sotkua ja paskaa paikat täynnä! Tämä tyttö on laittanut velejeni siivoamaan, viime käynnillä näin kun se imuroi laittioita! Rupesin nauramaan ja kysyin tältä tytöltä, että mitä "sä oot tehny mun veljelle" :))) <3
Ootko nähnyt miehen äitiä vielä? Jos olet, ja se on sellanen hösäävä "voi minun petri-erkkiä, ootko syöny tänään?" Niin on sanomatta selvää miksi ei ole oppinut mies siivoamaan vaan on tottunut että joku nainen siivoa.. ;)
Oma avokki on vieläkin välillä onneton siivoamisen kanssa. Auttaa kyllä, mutta välillä kysyy omasta mielestä aina jotain tyhmiä/itsestäänselviä kysymyksiä siivouksesta.. "minkä lämpöstä sen veden pitää olla, onko tämä liian kuumaa" esim kun laitan sen pesemään lattiat.. On kans sellanen mammanpoika että.. Anopin luokse kun mennään, niin mies istuu sohvalla ja anoppi hyysää vieressä.. Mulle sit "sinä kun oot siinä ni siivoatko keittiön ja laitat astitat koneeseen.."
Opetat sen siivoamaan ja pitämään järjestystä yllä. Yritä olla menettämättä heti hermoja, jos jokin ei onnistu/tekee jotain väärin. Tsemppiä! :) <3
[/quote]
Kiitos tästä :) Miehen äiti on kuollut miehen ollessa n. 10v, joten on kasvanut aikuiseksi isänsä ja isoveljensä kanssa. Kohta alkaa olemaan niin paljon tuntomerkkejä että joku tulee heittämään nimen tähän keskusteluun :D Mutta voi olla, että kodinhoidolliset jutut on miesporukalla tehty vähän sinne päin.
Ap
Siis kyllähän toi tosi vakavalta kuulostaa.
Itselläni samankaltainen keissi, mutta paljon lievempämä ja kunnon "selityksin": miehen ex oli vasta muuttanut ulos kun tapasimme, ja vei mukanaan 5koiraa ja 3 kissaa, jotka olivat tehneet tuhojaan ok-talossa. Mies oli maininnut remppailleensa taloa mieleisekseen, mutta "nyt eläinten jäljiltä pitäisi vielä hieman fiksata". Ennen kun kävin paikalla, siellä oli kuulema vielä tehty suursiivo eläinten jäljiltä. Kun saavuin paikalle: pissa haisi jo eteisessä, parketissa on revittyjä reikiä, tapetteja ja listoja syöty irti, nurkkia myös jyystetty. Miehen tekemä "remppa" oli keittiö, joka oli minusta synkkä ja väärän värinen sekä laattalattia osaan taloa. Loput oli kamalassa kunnossa, ja täysin tyhjillään (tyyliin vain keittiön ruokailuryhmä ja koiriensyömä sohva jäi), sisustuksesta ei voinut puhuakaan.
Oli aika järkyttynyt, ja vietimme aikaa minun luonani kunnes myimme omamme ja ostimme yhteisen. Sen sisustuksesta olen (mielelläni) vadtannut minä, ja mies onneksi siivoaa, viimeistään sitten kun minä tönäisen siihen suuntaan :)
Jos eläintuhojen lisäksi olisi ollut viitteitä saamattomuudesta tai yleisestä sotkuisuudesta, olisin pitänyt tiukan puhuttelun. Kertomasi ei kuulosta normaalilta (sorry!), joten suosittelen ettö tiukkaat mieheltä tarkemmin taistoja ja sanot ymmärtääkö hän mitenkamalalta koti näyttää ja kerrot oman rehellisen mielipiteesi.
Kerrothan sit miten kävi :-)
Varmasti on, ettei vaan ole "oppinut" siivoamaan.. Jos kodissakaan ei ole aina ollut siistiä tai jos ei ole ollu jotain joka sanoo mitä tehdä. Etenkin jos sotku menee liian pahaksi, on sellanen "en osaa alottaa mistään" olo..
Yhdessä alotatte pikkuhiljaa siivoamaan, kyllä se siitä mies reipastuu! Onhan se sinun luona jo näyttänyt, että osaa.. Jos tietää mitä tehdä. :) Helpompi siivota paikkoja, jos pitää tehdä vain yksi asia.
Jätä jo siitä exästä jauhaminen. Sinulla on nyt se mies siinä, ei se exä. Olkaa enemmän sen miehen luona niin siinä samalla se voi siivota ja laittaa kämppäänsä kuntoon. Otat vaikka jonkun työn itsellesi sinne mukaan ja teet sitä kun mies siivoaa. Näet samalla onko kaikki pelkkää puhetta vai mitä.