Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien lapset tuhoaa mun asunnon :(

Vierailija
09.08.2014 |

Piilottelen taas tavaroita, kolmilapsinen ystäväperhe on tulossa kylään. Koriste-esineet, urheiluvälineet, kirjat, levyt ja elektroniikka yläkaappeihin. Kännykkä on tiskikaapissa. Läppäri pitää vielä kohta jemmata johonkin, varmaankin vaatekaappiin. Tv:n kaukosäädin myös. Kerta kerralta on onneksi vähemmän mitään mitä tarvitsee piilottaa, kun joka kertaa tuhoavat jotain. Millähän saisi vielä lipaston laatikot lukkoon, etteivät menisi taas tonkimaan kaikkia mun alusvaatteita ja henkilökohtaisia tavaroita sieltä kaikkien ihmeteltäviksi? Lapset myös mielellään heittelevät mitä tahansa painavia tavaroita parkettiin, mitä kovempi ääni, sen kivempaa. Vanhemmat eivät kiellä mitään.

Eipä tässä kirjoituksessa sen enempää pointtia ollutkaan. Kunhan nyt purkauduin. Ärsyttää tosi paljon. Mulle opetettiin pienenä, että kylässä ei saa koskea toisten tavaroihin ilman lupaa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrät varmaan itsekin, että ongelmasi on ns. itseaiheutettu. Jos et kiellä lapsia, vaadi korvauksia rikotuista esineistä ja veilä kaikesta huolimatta kutsur heitä kylään, saat syyttää itseäsi.

Ja tällä en tietenkään sano, etteikö vanhemmilla ole se suurin vastuu lapsistaan. En ikinä antanut lasteni riehua tuolla lailla, ja jos jotakin olisi vahingossa silti mennyt rikki, niin totta kai olisin korvannut lasteni rikkomat asiat. Mutta silti: jos tuo on ap toistuva ongelma, TEE ITSE ASIALLE JOTAIN, äläkä täällä vingu. Napakka kielto, lasku vanhempien käteen, tarvittaessa porttikielto ja tapaamisten siirto vaikka puistoon tai baariin.

Vierailija
82/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toi on inhottavaa ja kiusallista alkaa itse lapsia opettamaan kun vanhemmat ei tee mitään. Kyllä se omien vanhempien tehtävä, ei ap.n.Ensin vahdit ystävän lapsia kotonasi ja sitten omia kun te olette kyläilemässä muualla. Sen siitä saa kun yrittää vielä itse kasvattaa mutta muut ei välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu, itse kutsuvat itsensä. En kyläile heillä, asuvat toisella puolella maata. Ja teen kyllä asialle jotain, kunhan nyt ilmaisin harmitukseni Ap

Vierailija
84/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:47"]

Ap, ymmärrät varmaan itsekin, että ongelmasi on ns. itseaiheutettu. Jos et kiellä lapsia, vaadi korvauksia rikotuista esineistä ja veilä kaikesta huolimatta kutsur heitä kylään, saat syyttää itseäsi.

Ja tällä en tietenkään sano, etteikö vanhemmilla ole se suurin vastuu lapsistaan. En ikinä antanut lasteni riehua tuolla lailla, ja jos jotakin olisi vahingossa silti mennyt rikki, niin totta kai olisin korvannut lasteni rikkomat asiat. Mutta silti: jos tuo on ap toistuva ongelma, TEE ITSE ASIALLE JOTAIN, äläkä täällä vingu. Napakka kielto, lasku vanhempien käteen, tarvittaessa porttikielto ja tapaamisten siirto vaikka puistoon tai baariin.

[/quote]

En ole ap, mutta parketin vahingoittumista on vaikea laskuttaa oikeudenmukaisesti, jokin yksittäinen esine on eri asia.

Vierailija
85/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuttu lapsiperhe, jonka vierailun aikana vanhemmat eivät juuri lapsiaan kiellä. Heillä tosin on sama meno kotonakin eli millään ei ole väliä. Lattioilla lojuu palapelin paloja, leluja, vaatteita, kyniä, piirustuspaperia, legoja ja mitä vain tavaraa. Sotketemisen ja tavaroiden rikkomisen kyllä osaavat. Perheen kasvatusalalla oleva äiti ei omien sanojensa mukaan saa lapsiaan tottelemaan kuin vasta valtavan huutamisen ja raivoamisen jälkeen. 

Ratkaisin tilanteen niin, että kielsin lapsia itse. Annoin heille myös kotonani jotain tekemistä kuten piirtämistä, kukkien kastelua ja pöydän kattamista. Pidin myös pari vuotta taukoa heidän kutsumisessa kotiini. Nyt kun perheen nuorimmatkin ovat jo lähes kouluikäisiä, on tilanne rauhoittunut. Viimeeksi heidän kyläilynsä oli jo ihan mukava.

Vierailija
86/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hankalaa, kun on hyvä kaveri, jonka mieltä ei haluaisi pahoittaa, mut lapsi tuntuu joka kerran rikkovan jotain. Meillä asia on vähän helpottanut, kun lapsi on kasvanut. Mutta edelleen piilotan jotkut jutut, ja yritän enemmän vierailla heillä kuin toisinpäin.

Vierailija
87/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuvat itse itsensä, et voi sitten sanoa ettei sovi? Väkisinkö sisälle paukkaavat?

Nyt meni uskottavuus tähänkin, pelkkä provo.

Vierailija
88/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:00"]

Pojan vanhemmat tietenkin korvasivat hajonneen puhelimen, vai mitä?

[/quote]

Miten sen nyt ottaa. Antoivat oman VANHAN tilalle. Sepä ei korvannut juuri mitään. Syynä se että ei ollut yksinkertaisesti varaa heillä sitä korvata.

Vierailija
89/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:16"]

[/quote]

Miten sen nyt ottaa. Antoivat oman VANHAN tilalle. Sepä ei korvannut juuri mitään. Syynä se että ei ollut yksinkertaisesti varaa heillä sitä korvata.

[/quote]

Toi on kyllä mun mielestä todella törkeetä. Ihan sama onko varaa vai ei. Mulla on sitä varten vastuuvakuutus että jos jotain tuommosta tapahtuu, se korvataan. Jos lapseni hajottaisi jonkun kalliin puhelimen, ottaisin vaikka lainaa että saisin sen korvattua.

Vierailija
90/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 22:16"]

[/quote]

[/quote]

Toi on kyllä mun mielestä todella törkeetä. Ihan sama onko varaa vai ei. Mulla on sitä varten vastuuvakuutus että jos jotain tuommosta tapahtuu, se korvataan. Jos lapseni hajottaisi jonkun kalliin puhelimen, ottaisin vaikka lainaa että saisin sen korvattua.

[/quote]

Onhan se. En voi kieltää etteikö olis vituttanu suoraan sanottuna. Mutta toisaalta tiedän myös sen että ovat niin tiukilla muutenkin koko ajan että joutuvat miettimään mistä riittää rahat ruokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi