Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävien lapset tuhoaa mun asunnon :(

Vierailija
09.08.2014 |

Piilottelen taas tavaroita, kolmilapsinen ystäväperhe on tulossa kylään. Koriste-esineet, urheiluvälineet, kirjat, levyt ja elektroniikka yläkaappeihin. Kännykkä on tiskikaapissa. Läppäri pitää vielä kohta jemmata johonkin, varmaankin vaatekaappiin. Tv:n kaukosäädin myös. Kerta kerralta on onneksi vähemmän mitään mitä tarvitsee piilottaa, kun joka kertaa tuhoavat jotain. Millähän saisi vielä lipaston laatikot lukkoon, etteivät menisi taas tonkimaan kaikkia mun alusvaatteita ja henkilökohtaisia tavaroita sieltä kaikkien ihmeteltäviksi? Lapset myös mielellään heittelevät mitä tahansa painavia tavaroita parkettiin, mitä kovempi ääni, sen kivempaa. Vanhemmat eivät kiellä mitään.

Eipä tässä kirjoituksessa sen enempää pointtia ollutkaan. Kunhan nyt purkauduin. Ärsyttää tosi paljon. Mulle opetettiin pienenä, että kylässä ei saa koskea toisten tavaroihin ilman lupaa.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 19:31"]Mulla on kanssa yks tosi hyvä kaveri (tai ainakin oli sitä ennen kun sai lapsen). Nykyään ei osaa puhua mistään muusta kun lapsista kun nähdään, ja mulla kun ei niitä ole eikä tule niin vaikea esittää kiinnostunutta. Jotenkin anteeks vaan ei jaksa kiinnostaa kuinka enää öisin pidetään vaippoja ja montako vahinkoa päivällä ilman vaippaa on tullut. Mutta siis sama meno, mä olen joutunut kieltämään tulemasta meille. Meillä ei yksinkertaisesti ole kotia mietitty lapsen kannalta koska sille ei ole tarvetta, enkä ala nostelemaan tavaroita sen takia että he kyläilevät puoli tuntia. Yksi televisiokin siinä meni, he kyllä sen korvasivat mutta ei se sitä vitutuksen määrää korvannut mikä siitä alkuun tuli. Ihan siis yhtäkkiä hyppäs tv-tasolle, ja noi nykyiset telkkarit kun ei paina edes niin paljon että sitä ei lapsikin alas saisi työnnettyä. Ja koko ajan kiljutaan täysillä! Ei vaan jaksa kuunnella. Sekin on aivan sama kieltääkö äitinsä tai kiellänkö minä, kaikuu kuuroille korville kaikki. Epäily on että olis mahdollisesti ylivilkas lapsi, adhd tai jotain. 

[/quote]munkin on vaikea esittää kiinnostunutta kun kerrot baarireissuista ja yhden illan jutuista:)

[/quote]

... koska lapsettomien elämähän on varmastikin pelkästään baarissa käyntiä ja yhdenillan juttuja? Mä en myöskään voi saada lapsia, ja sun kommentti tuntuu todella loukkaavalta. Ap

[/quote] eli se oikeuttaa sua olla kiinnostumatta mun jutuista ja mun pitää kuunnella sun juttuja suu auki?

[/quote]

Normaalit ihmiset varmaan osaa puhua silleen normaalisti. Ettei pelkistä vauvajutuista tai lapsettomuudesta, vaan ihan niinku monenlaisista asioista. Todella alhaista olettaa että lapsettomat ovat automaattisesti jotain bile-elukoita joilla ei ole lapsia ihan vaan siksi kun eivät bailaamiseltaan ehdi niitä hankkia. Älä kommentoi enää, olet ilkeä ihminen.

[/quote] mun elämässä ei ole muuta ku oma perhe, ja olen ylpeä siitä. En uskonut, et sun on noin vaikea kuunnella mua.

[/quote]

Miks kenenkään pitäis kuunnella sua jos ainoa asia sun elämässä on sun perhe? Ehkä sinä keskityt jatkossa juttelemaan ihan sille perheelle sitten.

[/quote] miks kuuntelisin sin juttuja? Miks kutsut meidät kylään, jos et jaksa juttujani ja lapsiani?

[/quote]

Ollaanks semmosta että kukaan ei nyt jatka tätä urpoketjua enää yhtään? Antaa ilkeilijöiden ilkeillä keskenään.

Vierailija
42/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäis pyöriä lapsettomien kaa ja kertoa niille siitä yhdestä siideristäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 19:31"]Mulla on kanssa yks tosi hyvä kaveri (tai ainakin oli sitä ennen kun sai lapsen). Nykyään ei osaa puhua mistään muusta kun lapsista kun nähdään, ja mulla kun ei niitä ole eikä tule niin vaikea esittää kiinnostunutta. Jotenkin anteeks vaan ei jaksa kiinnostaa kuinka enää öisin pidetään vaippoja ja montako vahinkoa päivällä ilman vaippaa on tullut. Mutta siis sama meno, mä olen joutunut kieltämään tulemasta meille. Meillä ei yksinkertaisesti ole kotia mietitty lapsen kannalta koska sille ei ole tarvetta, enkä ala nostelemaan tavaroita sen takia että he kyläilevät puoli tuntia. Yksi televisiokin siinä meni, he kyllä sen korvasivat mutta ei se sitä vitutuksen määrää korvannut mikä siitä alkuun tuli. Ihan siis yhtäkkiä hyppäs tv-tasolle, ja noi nykyiset telkkarit kun ei paina edes niin paljon että sitä ei lapsikin alas saisi työnnettyä. Ja koko ajan kiljutaan täysillä! Ei vaan jaksa kuunnella. Sekin on aivan sama kieltääkö äitinsä tai kiellänkö minä, kaikuu kuuroille korville kaikki. Epäily on että olis mahdollisesti ylivilkas lapsi, adhd tai jotain. 

[/quote]munkin on vaikea esittää kiinnostunutta kun kerrot baarireissuista ja yhden illan jutuista:)

[/quote]

... koska lapsettomien elämähän on varmastikin pelkästään baarissa käyntiä ja yhdenillan juttuja? Mä en myöskään voi saada lapsia, ja sun kommentti tuntuu todella loukkaavalta. Ap

[/quote] eli se oikeuttaa sua olla kiinnostumatta mun jutuista ja mun pitää kuunnella sun juttuja suu auki?

[/quote]

Normaalit ihmiset varmaan osaa puhua silleen normaalisti. Ettei pelkistä vauvajutuista tai lapsettomuudesta, vaan ihan niinku monenlaisista asioista. Todella alhaista olettaa että lapsettomat ovat automaattisesti jotain bile-elukoita joilla ei ole lapsia ihan vaan siksi kun eivät bailaamiseltaan ehdi niitä hankkia. Älä kommentoi enää, olet ilkeä ihminen.

[/quote] mun elämässä ei ole muuta ku oma perhe, ja olen ylpeä siitä. En uskonut, et sun on noin vaikea kuunnella mua.

[/quote]

Miks kenenkään pitäis kuunnella sua jos ainoa asia sun elämässä on sun perhe? Ehkä sinä keskityt jatkossa juttelemaan ihan sille perheelle sitten.

[/quote] miks kuuntelisin sin juttuja? Miks kutsut meidät kylään, jos et jaksa juttujani ja lapsiani?

[/quote]

Tiedätkö kun maailmassa on muutakin kun ne ystävän lapset. Ehkä olis syytä miettiä voisiko puhua muustakin kun vain ja ainoastaan lapsista, lapsettoman kanssa. Ja itse tämä ystävä itsensä meille tuputtaa kylään, koska asuvat niin syrjässä että siellä ei hänellä ole juttuseuraa. Eli tahtoo aikuista juttuseuraa ja juttelee kakkavaipoista koko ajan. Not!

Vierailija
44/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tod jaksa tätä ketjua ja munatonta Ap:ta. Kasvata bolsit ja kerro ystävälle suoraan mikä ärsyttää sen sijaan kun valitat täällä ja kerjäät sääliä

Vierailija
45/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:28"]

Ehkä sun pitäis pyöriä lapsettomien kaa ja kertoa niille siitä yhdestä siideristäsi.

[/quote]

Sulla on vakava ongelma. Lakkaa riitelemästä, mene pois sen perheesi luokse ja hauku vaikka niille ihmisiä jotka ei voi saada lapsia ja tykkää siitä ettei kukaan riko niiden tavaroita.

Vierailija
46/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:28"]

[/quote]

Ei kuulu tapoihin jutella siidereistä. Ja pyörinkin enimmäkseen lapsettomien ystävien kanssa, vaan pitäiskö katkaista välit ihmiseen jonka kanssa ollaan oltu ystäviä 20 vuotta, ja joka pitää mua parhaana ystävänään? 

Vierailija
47/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun maailmassa on muutakin, koska ei ole lapsia, mun maailmassa on mun lapset ja perhe, mutta ethän sä ymmärrä sitä.

Vierailija
48/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli myös lapsiperhe, joka tuli aina kuin apinat tuhoamaan omaisuutta. Hypittiin sängyllä sänky rikki, korut katosivat jonnekin nurkkin jne jne. Osoittaahan se aika halveksimista, jos ei omia lapsiaan voi kieltää.

Välit katkesivat jossain välissä..  ilmeisesti en vaan ollut enää hyödynnettävissä. Löytyi uusia paremmin perheenemännän oikkuihin mukautuvia. Ymmärrän ap:ta.

Vierailija
49/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:33"]

Ehkä sun maailmassa on muutakin, koska ei ole lapsia, mun maailmassa on mun lapset ja perhe, mutta ethän sä ymmärrä sitä.

[/quote]

Kyllä ymmärrän, tai parhaani yritän. Tiedätkö miksi? Koska osaan ajatella omaa napaani pidemmälle. Se on hienoa että ihminen saa lapsia jos niitä haluaa. Ja kyllä mua kiinnostaa tämän ystävän lapsen kuulumiset. Mutta joskus voisi muutakin puhuttavaa olla. 

Vierailija
50/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun elämässä ei ole muuta kuin mun lapset ja perhe ja olen ylpeä siitä." Tavallaan tuntuu että jos sulla olisi oikeasti rauha tämän asian kanssa, tuskinpa riehuisit täällä sotakirves kädessä sen vuoksi että jotakuta harmittaa kun tavarat hajoaa. Aika vahva tunnereaktio asiaan, jonka ei pitäisi oikeastaan sua liikuttaa millään tavalla, kun sulla kerran on asiat juuri niin kuin itse toivoit. Miksi suutut tästä niin kovasti? Mikä tässä sua häiritsee? Onko kenties siinä, että jollakulla toisella on toisenlainen elämä ja kiinnostuksenkohteet jotain sellaista, joka tekee sut vihaiseksi?

Vierailija
51/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mun tapoihin haukkua ketään, se on sun tapasi , enkä riidellyt täällä , ihmettelen vaan miks sulla olis muka joku etuoikeus puhua jostakin ja kaverillasi ei, ymmärrän sitä hyvin, kun on keskittynyt omiin lapsiin, itsellä meni 3 vuotta kuin unessa, en ole kerinnyt lukea siinä ajassa yhtäkään lehtiä, eikä ollut mitään uutta puhuttavaa kun omista lapsista, sit vasta kun pääsin takas työelämään niin elämään tuli muutakin ajateltavaa

Vierailija
52/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:39"]

Ei kuulu mun tapoihin haukkua ketään, se on sun tapasi , enkä riidellyt täällä , ihmettelen vaan miks sulla olis muka joku etuoikeus puhua jostakin ja kaverillasi ei, ymmärrän sitä hyvin, kun on keskittynyt omiin lapsiin, itsellä meni 3 vuotta kuin unessa, en ole kerinnyt lukea siinä ajassa yhtäkään lehtiä, eikä ollut mitään uutta puhuttavaa kun omista lapsista, sit vasta kun pääsin takas työelämään niin elämään tuli muutakin ajateltavaa

[/quote]

Kuulostat aika traumatisoituneelta. Toivottavasti olet jo saanut nukuttua paremmin. Ei kannata suuttua kovin kovasti tällaisesta asiasta, eihän tämä sinua liikuta ollenkaan. Riittänee, jos vaikka kerran toteaa, että sun mielestä on ok että lapset saa hajottaa paikkoja vieraisilla. Lapsettomuudesta kiusaamisessa pitäytyisin kyllä niin minimissä kuin mahdollista. Jaxuhalit.

Vierailija
53/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi hyväksyä sitä, että hänen elämässä lapset on etusijalla ?

Vierailija
54/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Lueppa nyt oikein tarkasti ja ajatuksella. Kun nyt ei ole kyse mistään etuoikeuksista, kuka saa puhua mitäkin. Jos nähdään esim kahden tunnin ajan, niin sekö on liikaa vaadittu että siitä ajasta pieni hetki juteltais muusta kuin lapsista? Ja tämä ihminen on työelämässä ja pääsee myös harrastuksiin miehensä ansiosta, joten kyse ei ole siitä ettei hänellä ehtisi olla muuta elämää kun lapsi. 

Vierailija
55/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Kuulostat aika traumatisoituneelta. Toivottavasti olet jo saanut nukuttua paremmin. Ei kannata suuttua kovin kovasti tällaisesta asiasta, eihän tämä sinua liikuta ollenkaan. Riittänee, jos vaikka kerran toteaa, että sun mielestä on ok että lapset saa hajottaa paikkoja vieraisilla. Lapsettomuudesta kiusaamisessa pitäytyisin kyllä niin minimissä kuin mahdollista. Jaxuhalit.

[/quote] missä lukee, että mun mielestä on hyväksyttävä rikkoa muiden tavaroita???

Vierailija
56/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Lueppa nyt oikein tarkasti ja ajatuksella. Kun nyt ei ole kyse mistään etuoikeuksista, kuka saa puhua mitäkin. Jos nähdään esim kahden tunnin ajan, niin sekö on liikaa vaadittu että siitä ajasta pieni hetki juteltais muusta kuin lapsista? Ja tämä ihminen on työelämässä ja pääsee myös harrastuksiin miehensä ansiosta, joten kyse ei ole siitä ettei hänellä ehtisi olla muuta elämää kun lapsi. 

[/quote] sano se sille suoraan? Vai oletko lapsellinen ?

Vierailija
57/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote] missä lukee, että mun mielestä on hyväksyttävä rikkoa muiden tavaroita???

[/quote]

No se oli tämän ketjun aihe... en oikein tiedä mistä skitsoat. Jos kyse ei ole muiden tavaroiden rikkomisesta, ole hyvä ja perusta uusi ketju sille mistä nyt sitten mahdatkaan olla vihainen.

Vierailija
58/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:42"]

Mikset voi hyväksyä sitä, että hänen elämässä lapset on etusijalla ?

[/quote]

Jos nyt tarkoitat mun ystävää josta olen tuossa kirjoittanut niin mistäpä olet saanut päähäsi etten sitä hyväksy? Kyllä mullakin lapsi olisi etusijalla jos mulla olisi semmonen. Mutta miksi hän itse pyytää päästä meille kylään, koska kaipaa aikuisen ihmisen juttuseuraa, eikä jää lapsen kanssa kotiin? 

Vierailija
59/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tuppisuu vaan sano suoraan. Jos ystäväsi ei ymmärrä, on jo ihme heppu.

Vierailija
60/90 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä perheeni luo<3 en jaksa tätä oravanpyörää. Toivoisin omilta kavereilta kuitenkin sitä , et puhuisivat suoraan mulle, eikä selän takana palstalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän