Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin
Kommentit (466)
Muistakaa, että kuukautiskierto on aivoihin perustuva. Ei siellä munasarjoissa mitään kelloa ole. Koronainfektio tai sitä vastaava tila (rokote) loukkaa aivoja, ja sitä kautta potentiaalisesti kaikkia elintoimintoja. Munuaisten lievää toimintahäiriötä, jos sellaista on, voi olla vaikeampi havaita kuin kuukautisrytmin reistailua.
Osa infektion/rokotteen saavista naisista ei havaitse häiriöitä, koska heillä ei hormoonien syönnin takia edes ole kuukautisia.
No mutta tästä aiheesta han oli jo kauan aikaa sitten juttu Hesarissa. Kohtu on osa immuunijärjestelmää ja se reagoi rokotteeseen kuten muukin keho. Ei siinä asiassa ole mitään sen ihmeellisempää.
Terveys | Osa naisista on havainnut koronarokotteen ottamisen jälkeen häiriöitä kuukautiskierrossaan – Asiantuntija selittää, mistä ilmiössä on kyse: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008126173.html?share=f9388e908ae4…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen sanonut .
Varmaan samasta syystä rokotukset on kohdennettu nimenomaan niille jotka on jo kauan sitten ohittaneet lisääntymisiän? Jep jep.
Heikoimmat vanhukset eivät kestä kuumetta, jonka rokote nosti. Ja nythän Suomessa paljastui tämä iäkkäisiin kohdistunut azralla rokottamiskeissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän pelottaa, että aiheuttaa pitkässä juoksussa lapsettomuutta ja keskenmenoja kun vaikuttaa kuukautiskiertoon.
Niitähän ei vielä ole havaittavissa.Itse en ota ennenkuin on tietoa kuinka vaikuttaa.
Itse tulin raskaaksi rokotteen jälkeen. 10 vuotta yritettiin ilman tuloksia.
Kai raportoit tuonkin haittavaikutuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen sanonut koko ajan, koronan perimmäinen tarkoitus on maailman väestönkasvun vähentäminen. Siksi näitä rokotteita tuputetaan tällaisella vimmalla, sairauteen joka on suurimmalle osalle täysin vaaraton. Siksi vaaditaan rokotepasseja että saadaan käytännössä rokotepakko eli on pakko ottaa rokote jos ei halua syrjäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle.
Varmaan samasta syystä rokotukset on kohdennettu nimenomaan niille jotka on jo kauan sitten ohittaneet lisääntymisiän? Jep jep.
Hmm.. Tarkoitit varmaan että kohdennettu tarkemmin sanoen ns "tuottamattomaan" väestöön etupäässä
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että kuukautiskierto on aivoihin perustuva. Ei siellä munasarjoissa mitään kelloa ole. Koronainfektio tai sitä vastaava tila (rokote) loukkaa aivoja, ja sitä kautta potentiaalisesti kaikkia elintoimintoja. Munuaisten lievää toimintahäiriötä, jos sellaista on, voi olla vaikeampi havaita kuin kuukautisrytmin reistailua.
Osa infektion/rokotteen saavista naisista ei havaitse häiriöitä, koska heillä ei hormoonien syönnin takia edes ole kuukautisia.
Tästä ei pidä vetää johtopäätöstä, että kaikilla reistailisi. Ei infektiosta, eikä rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän pelottaa, että aiheuttaa pitkässä juoksussa lapsettomuutta ja keskenmenoja kun vaikuttaa kuukautiskiertoon.
Niitähän ei vielä ole havaittavissa.Itse en ota ennenkuin on tietoa kuinka vaikuttaa.
Itse tulin raskaaksi rokotteen jälkeen. 10 vuotta yritettiin ilman tuloksia.
Kai raportoit tuonkin haittavaikutuksen?
lol
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, en itse ollut edes tajunnut tätä yhteyttä, kun rokotuksen jälkeen seuraavat menkat olivat niin runsaat, ettei ikinä ole ollut samanlaista! Normaalisti selviän pikkuhousunsuojilla, silloin ei riittänyt tamponikaan, vaan täytyi laittaa vielä varalle side!
Mietin, että miten yhtäkkiä kuukautiset on tällaiset.
Limakalvo kehittynyt epätavallisen hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä turhia häiriöilmoituksia. Kun rokotuksen piikkiin laitetaan pieninkin kolotus ja särky. Tottakai pistoskohta kipeytyy ja kättäkin voi särkeä vaikka yön yli. Näin kävi minulla 1 rokotteen kanssa, 2 rokote aiheutti vielä vähemmän haittaa.
Ja naisena voin todeta, että kuukautishäiriöitä aiheuttaa monet muutkin tekijät kuten jatkuva hellerasitus tai vaikka antibioottikuuri. Tai jo aiemmin kuukautiset ovat vaihdelleet, nyt on vain helppo syyttää rokotetta.
Sinä et ole nainen. Kaikki naiset kenen kanssa olen jutellut kuukautiskierrosta, ovat todenneet sen olleen yllättävän säännöllinen siitä lähtien kun se vakiintui. Siis sanotaanko, että erittäin täsmälliset kuukautiset ovat suurimmalla osalla naisista. Itselläni ollut jo 15-vuotta menkkojen väli tasan 21 päivää + 5 päivää vuotoa. TASAN. Joo aina on joku kenellä on epäsäännölliset, mutta tiedät itsekin ettei nyt puhuttu heistä.
Se ei todellakaan ole mitään sattumaa tai hellettä, että rokotuksen jälkeen MONELLA on mennyt menkat sekaisin.
Kuukautisten muutokset eivät todellakaan ole mikään häiriöilmoitus, pieni kolotus ja särky.
Etpä ole sitten tainnut jutella ihan Suomen jokaisen naisen kanssa. En ole tuo jolle kommentoit, mutta mulla on säännöllisimmilläänkin kierto ollut 26-33 päivän välillä ilman pillereitä. Joskus jäänyt kokonaankin väliin, ihan ilman mitään koronarokotuksia. Eikä musta silti ole gynekologi mitään vikaa löytänyt. Miksi on niin vaikea tajuta että kaikki ei ole niinkuin sinä.
Sanoinko, että on aina joku kenellä on epäsäännölliset? Sanoin, voit itsekin tarkistaa sen kommentista, jota et edes vaivautunut lukemaan kun piti päästä raivoomaan.
-lainaamasi
Luin, sanoit henkilölle joka totesi ”kuukautishäiriöitä aiheuttaa monet muutkin tekijät kuten jatkuva hellerasitus tai vaikka antibioottikuuri” että hän ei ole nainen.
Koska hän "naisena" vähätteli muiden naisten kuukautis asioita sekä vihjaisi, että menkkahäiriöistä ilmoittaminen on häiriöilmoittamista, tulkitsinko väärin?
Mitä häiriköintiä on ilmoittaa ihan aito haitta. AINA säännölliset menkat yhtäkkiä eivät ole?? Kuulostaa hirveen miehekkäältä vähätellä naisten menkkoja.
-lainaamasi
Tästäkö se johtuu! Minulla on kierukka, ja nyt olen tiputellut kohta 2 viikkoa. Ehdin miettiä jo vaikka mitä kauheaa, mutta ehkä tämä on rokotteesta johtuvaa. Gynellä olin käynyt hiljattain ja kaikki oli kunnossa.
Ja ei, ei ole stressiä. Uusin kierukka on ollut puoli vuotta, jo neljäs peräkkäin, ja menkkoja ei ole ollut vuosiin. En silti jättäisi rokotetta ottamatta. Ihmettelin vain.
Kiitos sinulle joka linkkasit!
Vierailija kirjoitti:
No mutta tästä aiheesta han oli jo kauan aikaa sitten juttu Hesarissa. Kohtu on osa immuunijärjestelmää ja se reagoi rokotteeseen kuten muukin keho. Ei siinä asiassa ole mitään sen ihmeellisempää.
Terveys | Osa naisista on havainnut koronarokotteen ottamisen jälkeen häiriöitä kuukautiskierrossaan – Asiantuntija selittää, mistä ilmiössä on kyse: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008126173.html?share=f9388e908ae4…
Toi Mika on samalainen satuilija kuin Lehtonen. Ei kumpaankaan kannata uskoa pätkääkään!
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuukautiset jäivät käytännössä kokonaan pois rokotusta seuraavalla kierrolla. Saa nähdä, miten käy seuraavien kanssa. Enkä todellakaan stressannut asiaa millään tavalla, vaan vasta kierron 3. päivänä havahduin, että mistä asia voisi johtua, kun vuotoa oli ollut vain tippoja. Selvä poikkeama normaaliin niagara-vuotoon, eikä tällaista ole ollut koskaan aiemmin.
Just wait for it.... seuraavaksi onkin vuorossa Niagara potenssiin kymmenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen sanonut koko ajan, koronan perimmäinen tarkoitus on maailman väestönkasvun vähentäminen. Siksi näitä rokotteita tuputetaan tällaisella vimmalla, sairauteen joka on suurimmalle osalle täysin vaaraton. Siksi vaaditaan rokotepasseja että saadaan käytännössä rokotepakko eli on pakko ottaa rokote jos ei halua syrjäytyä yhteiskunnan ulkopuolelle.
Koko väestöhän on tarkoitus rokottaa.
WHO:n tavoitteena on rokottaa KOKO MAAILMAN VÄESTÖ. Nyt joku keksi, että lisääntymisiän ylittäneet ovatkin vain tarkoitus rokottaa :D EN yhtään ihmettele, että täällä palstalla raivotaan näin paljon.
No kuhan vaan ei oo raskaana! :D
Olen saanut kaksi rokotetta, helmikuussa ja toukokuussa. Minulla on tullut välivuotoja. Ovulaation aikana ei ole koskaan ennen tullut niin paljon vuotoa kuin nyt viimeksi. Yleensä on ollut pikku tippa valkovuodon seassa. Nyt oli ihan punaista vuotoa. Lisäksi nyt kuukautiset on alkamassa etuajassa tai tämäkin on jotain välivuotoa. Maha on kipeä vaikka minulla ei ole ollut koskaan kipuja ennen kuukautisia. Ovulaation aikana oli hormonaalinen migreeni, vaikka se on pysynyt estolääkityksellä poissa yli vuoden.
Sattumaa tai ei, tämä on alkanut rokotusten jälkeen. Olen ollut teinistä asti siitä onnekas, että kuukautiseni ovat olleet aina säännölliset ja kivuttomat. Migreeni on ollut ainoa murheeni. Olen ollut enemmän ja vähemmän stressaantunut monta vuotta ja ollut sairauslomallakin uupumuksen ja masennuksen takia - sillä ei ole ollut mitään vaikutusta kuukautisiin.
En ole rokotevastainen enkä hysteerinen, mutta tunnen oman kehoni. Ottaisin rokotukset edelleenkin. Uskon, että kuukautishäiriöt menevät ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.
Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.
Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.
Ihan normaalia tossa iässä, alkavia vaihdevuosioireluja. Itsellä ollut samanlaisia jo pari vuotta jasiihen asti oli täysin säännöllinen kierto.
Mä niin odotin tätä vastausta. :D
Että kesäkuuhun 2021 asti aina olleet menkat säännölliset ja ei niin mitään häiriöitä, mutta sattumalta kun otin rokotuksen, niin alkoivat vaihdevuosioireilut? Noh, pitäisköhän laittaa lotto, kun olo tuntuu vähän voittajalta. Eipä tässä muuta ole odoteltukaan kuin vaihdevuosia (inhoan menkkoja) ja koronarokotus avitti tässä kohtaa. Jep jep :D
BS vaan sun kommenttiin. Onhan näistä häiriöistä rokotuksen osalta kirjoitettu ulkomaisissa lehdissäkin, että ei tämä mikään suomalaisten "keksintö" ole. Mutta eihän mikään oireilu voi johtua rokotteesta, kun sehän on niin turvallinen ja varma ja plaa plaa plaa... Vaikka nyt näin kohdallani kävi, niin silti käyn tokan annoksenkin ottamassa, ei kai siinä voi pahemmin käydä, vai voiko... hmmm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä turhia häiriöilmoituksia. Kun rokotuksen piikkiin laitetaan pieninkin kolotus ja särky. Tottakai pistoskohta kipeytyy ja kättäkin voi särkeä vaikka yön yli. Näin kävi minulla 1 rokotteen kanssa, 2 rokote aiheutti vielä vähemmän haittaa.
Ja naisena voin todeta, että kuukautishäiriöitä aiheuttaa monet muutkin tekijät kuten jatkuva hellerasitus tai vaikka antibioottikuuri. Tai jo aiemmin kuukautiset ovat vaihdelleet, nyt on vain helppo syyttää rokotetta.
Sinä et ole nainen. Kaikki naiset kenen kanssa olen jutellut kuukautiskierrosta, ovat todenneet sen olleen yllättävän säännöllinen siitä lähtien kun se vakiintui. Siis sanotaanko, että erittäin täsmälliset kuukautiset ovat suurimmalla osalla naisista. Itselläni ollut jo 15-vuotta menkkojen väli tasan 21 päivää + 5 päivää vuotoa. TASAN. Joo aina on joku kenellä on epäsäännölliset, mutta tiedät itsekin ettei nyt puhuttu heistä.
Se ei todellakaan ole mitään sattumaa tai hellettä, että rokotuksen jälkeen MONELLA on mennyt menkat sekaisin.
Kuukautisten muutokset eivät todellakaan ole mikään häiriöilmoitus, pieni kolotus ja särky.
Etpä ole sitten tainnut jutella ihan Suomen jokaisen naisen kanssa. En ole tuo jolle kommentoit, mutta mulla on säännöllisimmilläänkin kierto ollut 26-33 päivän välillä ilman pillereitä. Joskus jäänyt kokonaankin väliin, ihan ilman mitään koronarokotuksia. Eikä musta silti ole gynekologi mitään vikaa löytänyt. Miksi on niin vaikea tajuta että kaikki ei ole niinkuin sinä.
Kyse onkin nyt siitä että rokotteen jälkeen on joillekin tullut häiriöitä, jotka eivät ole normaaleja.
Miksi pitää vääntää asioita aina ihan toisille raiteille ja saivarrella? Jos jollain on ihan epäsäännöllinen ja vaihteleva ja kumallinen kierto, tuskin hän ajatelee että se johtuu rokotteesta.
Suurin osa kuitenkin tuntee kroppansa ja sen toiminnot erittäin hyvin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vuotohäiriöiden kanssa on kuitenkin ihan se, että kohdun limakalvo on osa immuunijärjestelmää, ja rokote ilmeisesti saa sen ylireagoimaan. Eli kohdun pinta ei salli normaali limakalvon paksuuntumista, vaan se irtoaa koko ajan. Tästä tulee ylimääräinen vuoto, joka yleensä tosin on tiputtelua eikä mikään kuukauden niagara. Yksilöllistä vaihtelua tietenkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko väestöhän on tarkoitus rokottaa.
WHO:n tavoitteena on rokottaa KOKO MAAILMAN VÄESTÖ. Nyt joku keksi, että lisääntymisiän ylittäneet ovatkin vain tarkoitus rokottaa :D EN yhtään ihmettele, että täällä palstalla raivotaan näin paljon.
Niin just. Ei sitä nyt oikeasti niin VAATIMATTOMIA olla, että 70%... 90%... 100% on TAVOITE, muu esittämistä.
Luin, sanoit henkilölle joka totesi ”kuukautishäiriöitä aiheuttaa monet muutkin tekijät kuten jatkuva hellerasitus tai vaikka antibioottikuuri” että hän ei ole nainen.