Kotonani on todella sotkuista ja likaista - kysy mitä vaan
Muun muassa tällaista: peti petaamatta, samat vuodevaatteet olleet pitkään, roska-astiat täynnä ja roskia ympäri kämppää, tiskit tiskaamatta kaksi viikkoa, ruoantähteitä pöydillä (ei haisevia kuitenkaan, ainakaan pahasti), wc:tä ja suihkua ei puhdistettu lähes kuukauteen, imuroitu viimeksi pari kuukautta sitten, lattioiden pesua en edes muista, likaisia vaatteita hujan hajan, kaikki jätetty vain sinne missä niitä viimeksi on käyttänyt, keittiötasot täynnä muruja, hellä täynnä roiskeita, tiskialtaaseen en halua edes katsoa mutta varmaan siellä homehtuu jo vaikka mitä...
Tiedän, olen ällöttävä. Tällaisessa kuitenkin nyt asun. Herääkö kysymyksiä?
Kommentit (83)
Hiljaa hyvä tulee!
Tänään keräät roskat/jätteet säkkiin ja viet ne roskiin. Aikaa kuluu max. 15min.
Huomenna tiskaa astiasi ja pyyhi tiskipöytä. Aikaa kuluu max 45min riippuen tiskiesi määrästä.
Maanantaina kerää kaikki lojuvat vaatteesi säkkiin (likapyykki) max. 15 min.
Tiistaina ota vuodevaatteesi ja laita ne koneeseen peseytymään. Samalla vaihda puhtaat lakanat. Aikaa 15 min.
Keskiviikkona 1 koneellinen pyykkiä kuivumaan
Torstaina 1 koneellinen pyykkiä ja kuivat kaappiin.
Kun olet viikolla huolehtinut pyykin pois. Voit ensilauantaina laittaa sit tavarat paikoilleen.
Sunnuntaina imuroit jne... helppoa eikä mene aikaa.
Ihan kuin mun kirjoittamaa. Tässä vaiheessa kun kämppä on tässä kunnossa, veisi useamman päivän siivota kokonaan. Joskus olen yrittänyt siivota vähän kerrallaan, ajatellut että tänään siivoan tiskipöydän, huomenna jääkaapin, ylihuomenna vähän vessaa, mutta kun pääsen sinne vessaan asti on tiskipöytä jo ihan paskainen. Tavallaan osaan kyllä siivota, mutta sotken kaikki ennalleen niin nopeasti, etten näe edes mitään järkeä siivota enää.
Mä olen myös jotenkin vähän sokea sotkulle. Ensinnäkin mua ei okseta Tää kämppä vaikka normaali ihminen tuskin pystyisi tulemaan edes sisälle. Kyllä sotku mua ärsyttää ja haluaisin muuttua, mutta ei okseta. Toiseksi en ihan oikeasti osaa kiinnittää huomiota kaikkeen sotkuun, olen jotenkin sokea. Esim joskus siivosin kämpän ihan tiptop kuntoon, siinä meni viikon verran, olin lomalla ja siivosin melkein kaiken hereilläoloajan. Kun urakka oli valmis, pyysin kaverin kylään (en ikinä yleensä kutsu ketään, mutta nyt kun kämppä oli kerrankin siisti, halusin kutsua). Kaveri ei tiennyt missä kunnossa kämppä oli ollut, eikä tiennyt minkä urakan olin tehnyt. Jossain vaiheessa Se kommentoi, että siivoanko koskaan, kun kaikki ovet, varsinkin keittiön kaapeissa valuu paskaa. Ei myöskään viihtynyt kauaa, koska ei kuulemma halunnut käydä niin paskaisessa vessassa, vaan meni mieluummin kotiin. Ja vessaakin olin pitkään jynssännyt. En vaan näe omassa kodissa sitä sotkua realistisesti.
51, totta, ei kaikkea voi eikä missään nimessä pidä diagnosoida :)
-25-v. diagnosoitu ADHD