Kotonani on todella sotkuista ja likaista - kysy mitä vaan
Muun muassa tällaista: peti petaamatta, samat vuodevaatteet olleet pitkään, roska-astiat täynnä ja roskia ympäri kämppää, tiskit tiskaamatta kaksi viikkoa, ruoantähteitä pöydillä (ei haisevia kuitenkaan, ainakaan pahasti), wc:tä ja suihkua ei puhdistettu lähes kuukauteen, imuroitu viimeksi pari kuukautta sitten, lattioiden pesua en edes muista, likaisia vaatteita hujan hajan, kaikki jätetty vain sinne missä niitä viimeksi on käyttänyt, keittiötasot täynnä muruja, hellä täynnä roiskeita, tiskialtaaseen en halua edes katsoa mutta varmaan siellä homehtuu jo vaikka mitä...
Tiedän, olen ällöttävä. Tällaisessa kuitenkin nyt asun. Herääkö kysymyksiä?
Kommentit (83)
Ap. Siivoa joka päivä vähän kerrallaan. Ennen lähtöä aamulla tiskaa kolme astiaa ja pyyhi yksi taso. Sitten illalla otat hetken, jolloin siivoat puoli tuntia, vaikka joka toinen päivä. Jos sinulla on vapaapäiviä, käytät klo 9-11 kokonaan siivoamiseen. Teet sinä aikana aina sen, mikä tuntuu tärkeimmältä. Näin saat jonkinlaisen perusjärjestyksen pidettyä yllä. Kun on siistiä, palkitset itsesi jollain kiva varojesi mukaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:13"]
Kärsitkö masennuksesta?
[/quote]
Tietääkseni en. Minua kyllä ajoittain masentaa / väsyttää varsin paljon (ei kiinnosta oikein mikään) ja se näkyy juurikin tällaisena että en jaksa välittää siivoamisesta. Elämä minulla kuitenkin on suurimmaksi osaksi ihan kunnossa, tuskin olen masentunut. Luultavasti vain laiska. -ap
Mulla oli varmaan aika samanlaista kun yksin asuin. En pitänyt kirjaa kylläkään siivoamattomuudesta, etten ihan tarkasti voi sanoa. Lapsuuden kodissa oli aina ihan siistiä, tosin mun huone ei kyllä lapsenakaan ollut usein siisti. Osaan ja osasin siivota, mutten vaan halunnut.
Se on osaltaan huono kierre, että ensin ketään ei voi päästää kylään, ja kun kukaan ei käy, niin tuntuu että mitä sitä turhaan siivotakaan kun itse vaan siinä sotkussa elää. Ja uskoin että sillon kun oli pakko joku päästää kylään ja siivosin hulluna ensin, että se ajaa ihan saman asian. Tosiasiassa eihän se ihan niin ollut, koska ei kaikkea pysty yhdessä päivässä siivoamaan, joten jää sinne kämppään vähintäänkin tunkkainen pölyinen haju.
Mutta nykyisin asun omakotitalossa miehen ja kahden (oman) lapsen kanssa, lemmikkejäkin on, ja ihan hyvin oon saanut siivoukseen opittua. Edelleen aika tärkeä asia on, että ihmisiä tulee kylään, mielellään varoittamatta piipahtamaan, sillon on pakko pitää jotain rotia.
Minulla on ihan samanlaista, koko hellejaksona en ole ehtinyt/jaksanut siivota tai pyykätä, ainakin minulla on h..ti vaatteita, sillä puhtaat olen joka päivä löytänyt kaapista. Menin töihin lomalta kun helteet alkoivat ja jokaiselle vapaapäivälle on ollut ohjelmaa muualla kuin kotona. Huomenna alkaa kolmen päivän vapaat, ilman sovittua ohjelmaa, parissa tunnissa teen tästä talosta asuttavan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:20"]
Se on osaltaan huono kierre, että ensin ketään ei voi päästää kylään, ja kun kukaan ei käy, niin tuntuu että mitä sitä turhaan siivotakaan kun itse vaan siinä sotkussa elää. Ja uskoin että sillon kun oli pakko joku päästää kylään ja siivosin hulluna ensin, että se ajaa ihan saman asian. Tosiasiassa eihän se ihan niin ollut, koska ei kaikkea pysty yhdessä päivässä siivoamaan, joten jää sinne kämppään vähintäänkin tunkkainen pölyinen haju.
[/quote]
Juuri näin minullakin. Siivoan raivolla, jos vieraita on tulossa (hyvin harvoin käy). Mutta eihän se tosiaan oikeasti riitä, varsinkin kun osa tavaroista on tietysti vain tungettu pois näkyviltä, lattioita en silloin pese enkä imuroi joka koloa tai pese perusteellisesti. -ap
Hyii helvetti, olet likainen ihminen!! Milloin viimeksi kävit suihkussa? Puetko aina likaiset vatteet päälle suihkun jälkeen? Mikäli edes käyt suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:01"]
mieti, jos löydät kivan miehen (tai naisen?) yllättäen, ja haluu tulla jatkoille, auts!! jää hyvät treffit kesken:).
[/quote]
Voi ei näitä perusteluja. No, jotkut ajattelee vaan seksiä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:31"]
Hyii helvetti, olet likainen ihminen!! Milloin viimeksi kävit suihkussa? Puetko aina likaiset vatteet päälle suihkun jälkeen? Mikäli edes käyt suihkussa.
[/quote]
Kävin suihkussa tänään neljän jälkeen kun pääsin töistä. Käyn suihkussa päivittäin ja puen aina vähintään puhtaat alusvaatteet sen jälkeen ylle, paitaa saatan käyttää useamman päivän ja housuja / hameita etenkin. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:24"]
Minulla on ihan samanlaista,
parissa tunnissa teen tästä talosta asuttavan.
[/quote]
Ei taida olla samanlaista kun ap:lla, jos parin tunnin siivous auttaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:24"]
Minulla on ihan samanlaista,
parissa tunnissa teen tästä talosta asuttavan.
[/quote]
Ei taida olla samanlaista kun ap:lla, jos parin tunnin siivous auttaa.
[/quote]
Ei tosiaan auttaisi parin tunnin siivous täällä. Parissa tunnissa tuskin saisin asuntoa edes huijattua sellaiseen kuntoon, että kehtaisin jonkun tänne päästää edes käväisemään. Pelkästään tiskeihin tulee menemään pitkä tovi sitten kun päätän ne tiskata. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:31"]
[/quote]
Kävin suihkussa tänään neljän jälkeen kun pääsin töistä. Käyn suihkussa päivittäin ja puen aina vähintään puhtaat alusvaatteet sen jälkeen ylle, paitaa saatan käyttää useamman päivän ja housuja / hameita etenkin. -ap
[/quote]
Voi EIIII, olet nainen!!! Miehistä tälläistä voisi ehkä hyväksyä, mutta naisista ei todellakaan. En ymmärrä miten voit asua siinä.
Joo muistan ajan ku mul oli kämppä kaas ku kettujen koti.Noo siivosin sen verran et oli polku keittiöön ja wc.n.Kaapit oli myös sikin sokin.Mut ku muutin kämppiksen kaa niin oli muutettava tavat ja olin sit ihan siisti kansalainen;).
Minulla vähän samaa laiskuutta tuon siivoamisen suhteen. Olen hyvin tarkka ulkonäöstäni, hoidan työni ja opintoni kunnialla, kavereita on paljon, olen onnellinen, mutta kämppäni on sotkuinen. Tiskejä on, ei mitään hometta kuitenkaan, vaatteita, meikkejä ja laukkuja siellä täällä, pölyä on, wc on sentään perussiisti, mutta täynnä kaikkea kosmetiikkaa ja puteleita, petivaatteita kyllä vaihdan säännöllisesti. Äiti saa aina hepulin, kun tulee tänne. Teen pari kertaa vuodessa suursiivoja.
Päätä että siivoat tänään keittiön . Nautit siitä. Huomenna pidät vapaata mutta et sotke keittiötä. Ylihuomenna siivoat makuuhuoneen . Vaihdat lakanat , imuroit, siivoat kaapit ym. Pidät 1 pv vapaata mutta keitän ja mh pidät siistinä . 6. Päivä siivoat olohuoneen. Siihen menee koko päivä
Aamusta iltaan. 7. Päivänä haluat siivota wc:n koska sitten koko talo on siisti. Sen jälkeen keskityt pyykkäämiaseen ja ylläpidät päivittäin siisteyttä koko talossa. Ostat kynttilän ja nautit syysilloista siistissä kodissa . Alat käymään lenkillä ja uimassa ja alat syömään terveellistä ruokaa.
Pistäs ap nyt Se netti pois. Kello soimaan puolen tunnin päästä. Sen puolituntisen raivaat tehokkaasti , vaikka tiskit? Kun kello soi, voit tulla takas tänne av:lle, loppu ilta vapaata.
Huomenna sama juttu.
Samoin ylihuomenna.
Viikon päästä kotisi on siisti ja puhdas, voit tuoda vaikka kukkakimpun keittiöön.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:43"]
Päätä että siivoat tänään keittiön . Nautit siitä. Huomenna pidät vapaata mutta et sotke keittiötä. Ylihuomenna siivoat makuuhuoneen . Vaihdat lakanat , imuroit, siivoat kaapit ym. Pidät 1 pv vapaata mutta keitän ja mh pidät siistinä . 6. Päivä siivoat olohuoneen. Siihen menee koko päivä
Aamusta iltaan. 7. Päivänä haluat siivota wc:n koska sitten koko talo on siisti. Sen jälkeen keskityt pyykkäämiaseen ja ylläpidät päivittäin siisteyttä koko talossa. Ostat kynttilän ja nautit syysilloista siistissä kodissa . Alat käymään lenkillä ja uimassa ja alat syömään terveellistä ruokaa.
[/quote]
Minä tiedän, ettei sen pitäisi olla tuon vaikeampaa. Mutta jostain syystä se on. Syy lienee se, että olen aivan pohjattoman laiska eikä sotku ja lika häiritse minua niin paljon kuin keskivertoihmistä, vaikka en pidäkään siitä ja nautin olostani huomattavasti enemmän siistissä kodissa. -ap
Tutulta kuulostaa, elin itse ennen noin. Jälkikäteen väittäisin, että kyse oli masennuksesta, sillä nyt kun menee henkisesti paremmin, haluan ja nautin ihan eritavalla siitä, että koti on siisti. Ei sillä masentuneena ollut niin väliä, tuntui melkein kotoisaltakin se sotku. Oli syy olla kutsumatta ketään käymään ja vähän niin kuin syy olla hirveästi välittämättä mistään - minulla oli likaisia astioita ruoantähteineen pitkin asuntoa, jopa sängyn alla, joten mitä väliä millään muullakaan oli.
Unfuckyourhabitat ei nyt varsinaisesti mitenkään pelastanut kotini tilannetta, mutta sen ja vastaavien sivustojen selailu tsemppasi vähitellen eteenpäin. Onko tuttu nimi?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 19:34"]
Kuvaus sopii myös omaan kämppääni:(
En kyllä oikeasti tykkää tällaisesta, lähdenkin tästä imuroimaan!
[/quote]
Minä en tuosta noin vaan voi ruveta imuroimaan kun ensin pitäisi tuo lattia raivata tyhjäksi... - ap
[/quote]
Mikset raivaa? Käy vaikka vartin välein noukkimassa pari tavaraa.
[/quote]
Ei vaan huvita. Kyllä minä aina silloin tällöin sujautan jonkun tavaran paikalleen tai heitän roskan roskikseen, mutta on sen verran paljon sotkua että vähitellen siivoamalla menee varmaan loppuvuosi... - ap
[/quote]
Niin mutta jos noukit ihan pari roskaa päivittäin niin ainakin hidastat sitä roskamäärän lisääntymistä. Ei sun tarvitse kämppää puhtaaksi siivota, mutta edes ohikulkiessa roska tai sukka tai lasi omalle paikalleen. Ei kai ketään täysijärkistä koskaan huvita siivota.