Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoimetys: juu vai ei?

Vierailija
28.07.2021 |

Mielestäni jos lapsi sanoo jo sanoja, ei imetystä tule jatkaa.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hauskoja nämä keskustelut. Eiköhän sitä voi isompiakin traumoja lapselleen aiheuttaa, kuin imettää pitkään lapsen niin tahtoessa :D

Vierailija
22/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä jonkun 4-vuotiaan imettäminen kummastuttaisi, mutta mitäpä se mulle kuuluu. Itse imetin 1v 3kk asti, ekat sanat tuli 9kk kohdalla, en silloin tiennyt että mammojen mukaan sanojen jälkeen imetyksestä tuli ällöä :D who taitaa suosittaa imetystä 2v asti.

Who suositukset koskee enemmänkin kehitysmaita, missä puhdasta vettäkään ei ole tarjolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä jonkun 4-vuotiaan imettäminen kummastuttaisi, mutta mitäpä se mulle kuuluu. Itse imetin 1v 3kk asti, ekat sanat tuli 9kk kohdalla, en silloin tiennyt että mammojen mukaan sanojen jälkeen imetyksestä tuli ällöä :D who taitaa suosittaa imetystä 2v asti.

Who suositukset koskee enemmänkin kehitysmaita, missä puhdasta vettäkään ei ole tarjolla

Luulo ei ole tiedon väärti. WHO korostaa, että suositus koskee koko maailmaa.

-eri.

Vierailija
24/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen leuka ei kehity normaalisti jos imetetään liian pitkään. Se on vain äidin itsekästä kiinnipitämistä ja pyrkimystä estää/ pysäyytää lapsen kehitys.

Niin kuinkas se oli? "Imetys edistää lapsen suun alueen lihaksiston sekä leukojen alueen ja purennan kehittymistä." Terveyskirjasto, Duodecim.

Vierailija
25/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36048 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on kuvottavaa, jos lapsi menee itse nostamaan äidin paitaa.

Vieläkin traumat, kun näin kerran naisen istuvan kahvilassa ja hänen 5-6v lapsensa meni äitinsä luo, nosti paitaa ja alko imemään tissiä 🤮

Toivottavasti olet hoidon piirissä. Kuulostaa siltä, että sulla on todella vaikeaa.

Ja sun mielestä se on normaalia?Taaperoikäisen imettäminen on jo sairasta,menkää hoitoon häiriintyneet!

Olisko sulla jotain lähdettä tälle? Nimittäin esim. neuvolan imetysmateriaaleissa ei ole sanottu mitään ikää, johon mennessä imetys pitäisi lopettaa. Se kyllä sanotaan, että 1-vuotiaaksi asti olisi hyvä imettää.

Vierailija
26/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on kuvottavaa, jos lapsi menee itse nostamaan äidin paitaa.

Minusta taas oikeastaan aika suloista.

Oot sairas

Vierailija
27/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kaikesta sitä kinan saakin aikaiseksi.

Vierailija
28/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomia raukkojahan nämä, joista imetys on ällöttävää. 

Sen sijaan, että hyökkäämme heidän kimppuunsa, niin osoitetaan myötätuntoa. Varmasti kaikenlaista heille lapsuudessa tapahtunut.

Nästä torsoista tuskin on "kuvottavaa", kun kissaemo imettää poikasiaan. Kun itse on liian lähellä ja läheisyys on kaukana, niin ilettää pienen lapsen ja äidin yhteys. 

Tulevien alapeukkujen määrästä voi päätellä tämän ihmisryhmän suuruuttaa täällä. 

Vierailija
29/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on erikoista, että kiivain mielipide imetyksestä on niillä ihmisillä, jotka tietävät siitä vähiten sekä teorian (esim. WHO:n suositukset) että käytännön tasolla.

Eli mitään ei tiedetä aiheesta, ja siksi argumentaatio on sarjaa ”sairasta”.

Vierailija
30/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä taaperoimettäjistä pitää ottaa videoita. Ja kun lapsi on kouluiässä, silloin on aika jakaa niitä kavereille nähtäväksi 🤣

Vierailija
31/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoa harvemmin imetetään kesken päivää julkisilla paikoilla. Usein saattaa tarkoittaa vaan esim. Iltamaitoa tai lohdun tuomista. Ei minua ainakaan häiritse, mitä kukin kotona neljän seinän sisällä tekee, kun siitä olen täysin vakuuttunut, että ei se lapselle mitenkään vahingollista ole. Ymmärrän kuitenkin, että julkisella paikalla ison lapsen imettäminen saattaa aiheuttaa hämmennystä, jopa ällötystä, jos näkyyn ei ole tottunut.

Vierailija
32/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä taaperoimettäjistä pitää ottaa videoita. Ja kun lapsi on kouluiässä, silloin on aika jakaa niitä kavereille nähtäväksi 🤣

Susta vois ottaa videoita, kun sä nenä tuhisten vouhotat AV:lla milloin mistäkin. Tosin nyt kun ajattelen, ei se kyllä hauskaa oliskaan, vaan surullista.

Vierailija
33/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys vähintään 1v asti on lähes pakollista, mikäli ei halua ottaa korviketta käyttöön. Kaikille korvike ei ole edes mahdollinen allergioiden takia.

Vierailija
34/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taaperoimetyksestä aina muutama valokuva on säilynyt, että niillä voi sitten äksyilevää teiniä kiristää…

Vierailija
35/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko koulukiusaaja?

Vierailija
36/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissi kuuluu vauvalle.

Mihin se raja sitten vedetään? Minkä ikäistä on ok imettää? 4v? 8v? 12v? Ihmettelen miten se on äidistäkään enää mukavaa kun lapsella on hampaat ja kaikki...

Vierailija
37/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys vähintään 1v asti on lähes pakollista, mikäli ei halua ottaa korviketta käyttöön. Kaikille korvike ei ole edes mahdollinen allergioiden takia.

Ja tämä liittyy taaperoimetykseen miten? Täysin normaalia imettää tuon ikäistä

Vierailija
38/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taaperoimetyksestä aina muutama valokuva on säilynyt, että niillä voi sitten äksyilevää teiniä kiristää…

Tästä voisi päätellä, taaperoimeryksen vastustajilla on jotenkin kyseenalaiset kasvatusmetodit.

Vierailija
39/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keskustelussa ehdotettu imetyksen lopettamista ensimmäisiin sanoihin tai siihen, että lapsi itse pyytää tissiä. Tätä tapahtuu jo paljon ennen 1v ikää.

Vierailija
40/91 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keskustelussa ehdotettu imetyksen lopettamista ensimmäisiin sanoihin tai siihen, että lapsi itse pyytää tissiä. Tätä tapahtuu jo paljon ennen 1v ikää.

Mun lapseni jo synnärillä ekan kerran tissin nähdessään kurkotti sitä kohti ja haroi käsillään. Olisi varmaan pitänyt sanoa että ”sori et saa kun ihan selvästi pyydät”.