Pöyristyttävää toimintaa mäkkärissä!
Pari päivää sitten eräässä Espoon mäkkärissä ollessani sain todistaa erästä nyky-yhteiskuntaan sopimatonta tapausta. Odottaessani jonossa vuoroani, edellä oleva mieheni halusi happy meal -aterioita ostaessaan lelut lapsilleensa. Tähän mäkkärin myyjä kehtasi tokaista, onko tyttöjä vai poikia?! Mitä väliä! Miten nyky-yhteiskunnassa voidaan enää luokitella lapsia näin? Aloin räyhäämään myyjälle, siitä mitä juuri teki! Tiimarikin meni konkurssiin kun erotteli tyttöjen ja poikien lelut.. Eiköhän lapset saa ihan itse päättää, minkä lelun valitsee?
Kommentit (86)
Mekko päälle vaan Einarille, niin siitä kasvaa kunnon ituhippi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 21:14"]
Turhauttavaa. Minä puhuin värien kulttuurisista merkityksistä. En ole väittänyt tietäväni, kuinka tulisi toimia käytännössä. Olen kuitenkin tiedostanut ylläolevan seikan ja se toivottavasti vaikuttaa omaan käyttäytymiseeni lapsia kohtaan. En siis ajattele niin, että pinkki nyt on vain väri, vaan sillä on kulttuurissamme jaettuja merkityksiä. Aito reflektointi voisi sinullekin tehdä hyvää, kapasiteetti siihen tosin ilmeisesti puuttuu Kristiina Käytännönnaiselta pinkeissä trikoissaan.
[/quote]
Paasaat suu vaahdossa asiasta teorian tasolla, että ei ole hyvä tehdä tytölle sitä ja pojalle tätä, ja kun pyydän käytännön esimerkkejä, et osaakaan niihin vastata. Se vie pohjan hienolta esitykseltäsi. Mutta jatka ihmeessä hienojen sanojen käyttämistä, se ei tehosta sanomaasi, mutta näyttäähän teksti hienommalta.
Kapasiteettia kyllä on, vaikka en omistakaan pinkkejä trikoita eikä nimeni ole Kristiina.
[/quote]
Voi sinua pientä, oletko koskaan kuullut sarkasmista? Ymmärrätkö sinä pointtini väreistä ei-neutraaleina?
[/quote]
Kyllä minä pieni olen kuullut sarkasmista, ja viljelen itsekin sitä usein. Ymmärrän myös pointtisi ja siksi olisi ollut mukava kuulla esimerkkejä lasten sukupuolineutraalista pukemisesta. Niitä et kuitenkaan pysynyt antamaan sivistyssanojesi keskeltä.
Sinulla on paljon hienoja ajatuksia, mutta vain vähän todellista sanottavaa.
Menkää nakkikioskille heittelemään noita supernokkelia sarkastisia heittoja toisillenne!
Mä haluun lelun mäkkäristä aikuisille kanssa! On tosi epätasa-arvoista, että vain lapsille on valikoimassa leluja!!!!!1
En jaksanut lukea kaikkea tänne laitettua, mutta tuli mieleen että erotilanteissa alaikäisten lasten huoltajuus annetaan pääsääntöisesti äidille. Isä saa taistella joka ikisen yksityiskohdankin huoktajuudesta. Eli kyllä sukupuoleissa jotakin eroja on. En itse isänä pidä yhtään em. tilanteesta. Enkä myöskään tiedä miten tämä liittyy avaukseen? Tai tiedän mutta en viitsi avata enempää. Fiksut ihmiset ymmärtävät kyllä minun " taka-ajatuksen".
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 21:14"]
Turhauttavaa. Minä puhuin värien kulttuurisista merkityksistä. En ole väittänyt tietäväni, kuinka tulisi toimia käytännössä. Olen kuitenkin tiedostanut ylläolevan seikan ja se toivottavasti vaikuttaa omaan käyttäytymiseeni lapsia kohtaan. En siis ajattele niin, että pinkki nyt on vain väri, vaan sillä on kulttuurissamme jaettuja merkityksiä. Aito reflektointi voisi sinullekin tehdä hyvää, kapasiteetti siihen tosin ilmeisesti puuttuu Kristiina Käytännönnaiselta pinkeissä trikoissaan.
[/quote]
Paasaat suu vaahdossa asiasta teorian tasolla, että ei ole hyvä tehdä tytölle sitä ja pojalle tätä, ja kun pyydän käytännön esimerkkejä, et osaakaan niihin vastata. Se vie pohjan hienolta esitykseltäsi. Mutta jatka ihmeessä hienojen sanojen käyttämistä, se ei tehosta sanomaasi, mutta näyttäähän teksti hienommalta.
Kapasiteettia kyllä on, vaikka en omistakaan pinkkejä trikoita eikä nimeni ole Kristiina.
[/quote]
Voi sinua pientä, oletko koskaan kuullut sarkasmista? Ymmärrätkö sinä pointtini väreistä ei-neutraaleina?