Mun elämä on ohi, miten parantaisin elämääni
Kun täälläkin jankutetaan että kaikki on kiinni itsestä.
Työkyvyttömyyseläke 46vuotiaana. 5vuotta ollut kotona tekemättä mitään. Rahaa vähän kun erosin 25v liitosta. Rahaa netto noin 1400€
Ei mitään elämänsuuntaa. En jaksa olla vaan kotona kaikki päivät. Kaikki rahat menee mitä tulee eikä riitä.
Onko vinkkejä miten tästä jatkaa?
Yksinäinen, onneton ja köyhä
Kommentit (93)
No nyt sinulla on aikaa esim. huolehtia terveydestäsi, aloita ruokavalion kuntoon laittamisella. Kirjasto on täynnä kirjoja, suoratoistopalvelut ovat edullisia. Metsissä on kerran vuodessa marjoja ja sieniä. Voit tehdä myös vapaaehtoistöitä, opetella vaikka laulamaan, toteuttaa kaikkea pientä ja mielekästä. Riippuen miten asut, voit ehkä hurahtaa parvekeviljelyyn, tai johonkin muuhun vastaavaan
Vierailija kirjoitti:
No nyt sinulla on aikaa esim. huolehtia terveydestäsi, aloita ruokavalion kuntoon laittamisella. Kirjasto on täynnä kirjoja, suoratoistopalvelut ovat edullisia. Metsissä on kerran vuodessa marjoja ja sieniä. Voit tehdä myös vapaaehtoistöitä, opetella vaikka laulamaan, toteuttaa kaikkea pientä ja mielekästä. Riippuen miten asut, voit ehkä hurahtaa parvekeviljelyyn, tai johonkin muuhun vastaavaan
Kun nää ei kiinnosta. Töitä haluaisin tehdä mutten pysty varmaan. Opiskella haluaisin mutta alan tai asian pitäisi kiinnostaa. Yhteiskunnalliset asiat ei kiinnosta. Vapaaehtoistyö ei kiinnosta ainakaan se mitä on tarjolla ilman mitään korvausta työstä. Sairastumisen jälkeen en ole voinut lukea kirjoista enää mitään hömppää. Siis kun nää kiinnostuksen kohteen itsellä on niin rajalliset...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitäisi rahallista tukea vähentää niin löytäisit elämääsi sisältöä
Kuin? Ei mua kukaan töihin huoli..
Ap
Jos minä olisin sinä, niin opiskelisin itselle sopivaan tahtiin jonkun hyvin työllistävän erikoisalan korkeakoulutuksen. Jonkun joka kiinnostaa. Työkyvyttömyyseläkkeellä saa opiskella, niin ihan mahtava tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin sinä, niin opiskelisin itselle sopivaan tahtiin jonkun hyvin työllistävän erikoisalan korkeakoulutuksen. Jonkun joka kiinnostaa. Työkyvyttömyyseläkkeellä saa opiskella, niin ihan mahtava tilaisuus.
Olin hoitoalalla mutta sieltä potkut. Se polku käyty. Sosionomiksi en halua...liian rankkaa henkisesti. En oikein tiedä mikä ala työllistäisi mut tulevaisuudessa..
Onko vinkkejä?
Ap
Älä usko mitä valtaosa ihmisistä sanoo.
Ap: ei kiinnosta. Ei kiinnosta. Ei kiinnosta.
No sitten ei kiinnosta.
Jospa se elämä vielä menee niin isoon solmuun että on pakko alkaa kiinnostella. Liian hyvin asiat kun pystyy lorvimaan.
Aloittaisin varmasti siitä, että pyrkisin parantamaan terveyttäni mahdollisimman paljon. Ruokavalio ja unirytmi kuntoon, jos ne eivät ole jo, ja liikuntaa oman jaksamisen mukaan. Auttaisivatko ravintolisät? Liity tukiryhmiin sairauteesi liittyen ja etsi vertaistukea, ehkä saat muilta vinkkejä siitä, miten he ovat pärjänneet sairauden kanssa. Pysy ajan tasalla sairaudestasi ja lue erilaisia lääketieteellisiä julkaisuja ja kirjallisuutta aiheesta, jotta tiedät mahdollisimman paljon asiasta. Selvitä, hoidetaanko ulkomailla sairautta mahdollisesti eri tavalla kuin Suomessa. Joihinkin sairauksiin saa hoitoja ulkomailta, joita Suomessa ei vielä ole saatavilla, mutta toki niiden maksaminen on haasteellista, jos on sairaseläkkeellä. Huolehdi mielenterveydestäsi esim. meditoimalla.
Jos mikään ei kiinnosta ja mitään et ole valmis edes kokeilemaan, miksi edes kysyt? Kaipaatko huomiota? Sääliä? Sen kun mätänet sitten kotonasi. Ei ketään kiinnosta.
Niin mikä kiinnostaa? Mieti, mistä pidit lapsena, mitä hakeuduit itsestäsi tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hoitoalalla mutta sieltä potkut. Se polku käyty. Sosionomiksi en halua...liian rankkaa henkisesti. En oikein tiedä mikä ala työllistäisi mut tulevaisuudessa..
Onko vinkkejä?
Ap
On sua näköjään hoitoala kiinnostanut. Miksi sait potkut?
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä kiinnostaa? Mieti, mistä pidit lapsena, mitä hakeuduit itsestäsi tekemään.
Niin, mua kiinnostaa muoti, sisustaminen ja ja kauneus alana ja kaikki siihen liittyvät asiat. On aina kiinnostanut. Mutta täällä niistä ei pidetä.pitäisi olla kiinnostunut psykologiasta, koodaamisesta ym ym. Mutta ei kait sellaista kannata opiskella mikä puuduttaa ja ei kiinnosta yhtään? Oon matikassa keskinkertainen..
Lisäksi mä nuorena tein käsilläni paljon. En maalannut tai piirtänyt vaan käsitöitä tein, askartelin ym...mutta silloin tein itseäni kiinnostavia juttuja. Joulukoristeita tai sisustusaiheisia juttuja...en myöskään neulonut. Ompelin kyllä..
Mutta näähän on ihan turhia kaikkien täällä olevien mukaan. Oon huomannut että kaikki mikä itseäni kiinnostaa niin teilataan täällä turhaksi
Ja kyllä mä en eläkkeelle halunnut. Olisin varmasti aiemmin jo päässyt mutta kituuttelin viimeiseen asti töissä. Kunnes irtisanottiin. Täällä tykätään lytätä valmiiksk heikossa asemissa olevia ja käsketään töihin tai tekemäään jotain ilman kunnollisia vinkkejä mihin työllistyä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vinkkejä?
Ap
On sua näköjään hoitoala kiinnostanut. Miksi sait potkut?
NIin kiinnosti aikoinaan jonkun verran. Sain jo opiskeluaikoina arvostelua osakseni. Yksikään opettaja ei tykännyt. Yksi haukkui jopa rumaksi. Silti luin ja sinnittelin itseni alalle jossa olin 15v. Sain potkut pitkien sairauslomien takia
Ap
Mihin sun rahat menee. Mulle tulee saman verran ja vuokra on 650 ja silti riittää hyvin ruokiin, nettiin, nikotiinipurkkaan, alkoholiin jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mua kiinnostaa muoti, sisustaminen ja ja kauneus alana ja kaikki siihen liittyvät asiat. On aina kiinnostanut. Mutta täällä niistä ei pidetä.pitäisi olla kiinnostunut psykologiasta, koodaamisesta ym ym. Mutta ei kait sellaista kannata opiskella mikä puuduttaa ja ei kiinnosta yhtään? Oon matikassa keskinkertainen..
Lisäksi mä nuorena tein käsilläni paljon. En maalannut tai piirtänyt vaan käsitöitä tein, askartelin ym...mutta silloin tein itseäni kiinnostavia juttuja. Joulukoristeita tai sisustusaiheisia juttuja...en myöskään neulonut. Ompelin kyllä..
Mutta näähän on ihan turhia kaikkien täällä olevien mukaan. Oon huomannut että kaikki mikä itseäni kiinnostaa niin teilataan täällä turhaksi
Ja kyllä mä en eläkkeelle halunnut. Olisi
Mutta mitä ihmeen väliä muiden mielipiteillä on jos itse nautit niistä asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä mä en eläkkeelle halunnut. Olisi
Kysy itseltäsi, että miksi muiden ihmisten sanomiset kiinnostaa sua? Et sä elä/tee tekoja heille. Miksi tekisit?. Sä teet ne itsellesi.
Ala ap ryyppäämään. Tokmannilta saa kotiviini pakkauksia.
Up