Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todistuksilla on aikojen alusta jaettu ihmiset ominaisuuksiensa mukaan. Koska se on kaikkien etu. Ei koronapassi ole sen kummempi ajatus.

Vierailija
28.07.2021 |

"Emme ota sinua tähän yliopistoon koska todistuksiesi mukaan et pärjää."
"Emme päästä sinua tähän ravintolaan tai konserttialueelle koska ete ole todistettavasti terve."

Mikä tässä on niin ihmeellistä? Totta kai näin täytyy toimia.
Miksi muiden pitäisi kärsiä jos tusina on kelvottomia.

Kommentit (294)

Vierailija
281/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sitä voi verrata vaikka hygieniapassiin. Eihän elintarviketeollisuudessa tai ravintolan keittiössä voi työskennellä henkilö, joka ei pese käsiään ulostamisen jälkeen ja levittää siksi ulostebakteereja ruokaan.

Älytön vertaus, mikä ei tietenkään yllätä, koska ei yksikään normaali ihminen kannata rokotuspassia. Ulostamisen jälkeen kädet ovat varmuudella likaiset, ja niiden peseminen siten itsestäänselvyys (joskaan ei tämänkään takia WC-tiloihin asenneta kameroita jotta käsien pesua voitaisiin tarkkailla verukkeella "eihän tunnollisilla ihmisillä ole mitään salattavaa"). Sen sijaan koronavirus on marginaalisella osalla väestöä, ja se voi levitä yhtä hyvin rokotetun kuin rokottamattoman kautta, rokote korkeintaan suojaa sen ottajaa itseään vakavammilta tautimuodoilta jos on suojatakseen. Koronarokote myös aiheuttaa vakavia haittavaikutuksia aina kuolemaan asti monelle ihmiselle, mitä hygieniapassin (tai vastaavan) hankkiminen ei tee, eikä yhtäkään ihmistä voida velvoittaa pistämään potentiaalisesti vaarallista kokeellista rokotetta itseensä tai osallistumaan vastentahtoisesti muihin lääketieteellisiin toimenpiteisiin. Tästä on säädetty kansainvälisestikin toisen maailmansodan jälkeen.

Ei koronarokotukset ja koronapassin hankinta ole pakollisia.

Törkeää väittää, ettei ne ole pakollisia, jos käytännössä aletaan viedä vapauksia toimia yhteiskunnassa, jos sellaista ei ole. Ei juutalaistenkaan ollut pakko käyttää tähteä hihassaan, vaihtoehtona oli tulla ammutuksi.

Tää natsivertaus on täysin absurdi ja typerä. Keltään ei viedä vapauksia, vaan niitä annetaan lisää. Tämä on mahdollisten uusien sulkujen aikana ”ei kukaan tai osa” -tilanne katsopas.

Mietinpä vaan, että jos joku persu-yrittäjä laittaisi kauppansa ovelle lapun "Porsaan syömisestä kieltäytyjät eivät ole tervetulleita", niin mihinköhän historian ajanjaksoon tehtäisiin vertauksia? Höhö, tässähän vaan annetaan lisää vapauksia ruokailutottumuksien perusteella eikä syrjitä uskontokuntia, höhöhö.

Pystytkö hahmottamaan eron tietystä ruoka-aineesta kieltäytymisen ja viruksen aiheuttaman sairauden välillä?

Terveydentilan perusteella ei saa syrjiä, mutta ruokatottumusten perusteella saa. Eihän rokotepassilla ollut mitään tekemistä terveyden kanssa, eihän?

Kuinka rokotepassi sinun mielestäsi liittyy terveydentilaan?

Itse puhuit viruksista ja niiden aiheuttamista sairauksista, joten turha saivarrella.

Virukset aiheuttavat usein sairauksia, mutta olisi hauska kuulla kuinka rokotepassi mielestäsi liittyy kantajansa terveydentilaan?

Oletko yksinkertainen? Tietenkin liittyy. Sillä on tarkoitus valvoa ihmisten terveystietoja, jotka ovat yksityisiä. Kaupan työntekijälle ei kuulu minun henkilökohtaiset terveystietoni. Sillä on myös tarkoituksena evätä yksilön oikeuksia toimia yhteiskunnassa, jos ei ota kehoonsa kokeellista ainetta. Jos nämä eivät liity terveydentilaan, ei liity mikään muukaan. 

Miten sä luulet passin toimivan? Kaupan työntekijä ei nää susta yhtään mitään. Ja passiksi riittää myös neg. todistus. Eikä edes laajene ruokakauppaan Suomessa.

Mites sitten rajoitetaan pääsyä eri paikkoihin vain rokotetuille, (mikä koronapassin idea onkin), jos sillä ei voi tarkastaa rokotetietoja? :D 

Rokotepassi ei ole rajoite vaan keino hallita ja seurata virusta. Ja edelleen, mitä tietoja se kaupan kassa näkee? Kauppaan mennessä joku näkee, että sulla on kulkulupa, mitä väliä lukeeko siinä rokotettu vai negatiivinen? Onko se salaista tietoa?

Se on keino hallita ja seurata kansalaisia, ei virusta. Virusta ei kyetä nykytekonologialla seuraamaan.

Mitä musta seurataan nyt? Miten mua hallitaan? Kerro ihmeessä!

Digitaalisesti.

Eri

Niin? Mitä ja miten? Digitaalisesti ei ole mikään vastaus. Ehkä mä helpotan asiaa kertomalla, että mun passia ei digitaalisesti lueta missään.

Oletko idiootti? Suurella todennäköisyydellä sinulla on kännykkä.

Heh, tuon jankkaajan kaltaiset ihmiset nyt eivät ole vain oikein vielä havahtuneet tälle vuosituhannelle. "Tietoturva, yksityisyydensuoja? Mitä nuo tuommoiset turhakkeet ovat? Mitä sitten, jos liikkeitäni seurataan joka paikassa? Ei kiinnosta."

On mulla kännykkä, teilläkö ei? Kertokaa nyt miten mua seurataan ja hallitaan sen passin avulla. Oli mulla kännykkä ennen passiakin.

Saat esimerkiksi uutisvirtaasi ja hakutuloksiisi vain ja ainoastaan ennakkokäsityksiäsi vahvistavia lähteitä.

Rokotepassista edelleen puhe.

Vierailija
282/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se passi ei edellytä rokottamista. Siinä on vaihtoehtoina negatiivinen testitulos (ja jos ihmiset laukkaavat parin viikon välein testauttamassa itseään, sehän tukkii kaikki labrat) taikka jo sairastettu korona.

Jokaisessa näissä tapauksissa se samainen henkilö voi silti olla taudinkantaja, joko käsissään tai itse sairaana. Ja siksi koko passi on täyttä huuhaata.

Rokotteella pyritään siihen, että ei tulisi taudin rajua muotoa. Korona voi tarttua rokottamisesta huolimatta. Ihan samalla tavalla kuin voi sairastua influenssaan, vaikka on ottanut influenssarokotuksen. Tai vesirokkoon, tuhkarokkoon, sikotautiin... rokotettu ihminen vain todennäköisesti sairastuu vain hyvin lievästi, tuskin huomaamattaan.

Sun mielestä varmaan se 85-95% ei ole riittävä suoja, mun mielestä todellakin. Labrat ei mene tukkoon Suomen kokoisessa maassa, se on selvää.

Minut on rokotettu kertaalleen, kohta toiseenkin kertaan. Pidän rokotuksia ylipäänsä hyvänä asiana, vaikka täytyy myöntää, että tällainen pikaisesti kehitetty rokote pelotti sikakatastrofin jälkeen. Siitä huolimatta en hyväksy ajatusta pakollisesta passista. Jollekin kaupalle, ravintolalle tai teatterille ei kuulu pätkän vertaa minun terveystietoni, ei koronasta sen enempää kuin vaikka klamydiasta (testattiin raskauden alussa) tai keuhkokuumeesta (testattiin toissa vuonna sitkeän flunssan takia).

Ja miksihän niitä kiinnostaisi sun tiedot?

Jaa-a. Miksiköhän kaupalliset toimijat maksavat isoja rahoja tiedoista?

Ne saa ne bonuskorteista, ei niitä kiinnosta sun kuppasi tai koronasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule rokotetta ottamaan terveyssyistä (plus aikaisempi huono lääkereaktio) eikä ole realistista rampata jatkuvasti koronatestissä.

Aion pudottautua koronapassin myötä ravintolassa käynnin, matkustelun ja tapahtumien ulkopuolelle. Tarvittaessa yhteiskunnan ulkopuolellekin jos koronarokote vaadittaisiin julkisiin tiloihin/työpaikoille. Ei ole realistista kokoajan rampata kahden päivän välein koronatestissä.

Tämä vain vahvistaa käsitystäni yhteiskunnasta kontrolloivana ja vapaus on vain illuusio. Muutama ihminen voidaan heittää pois häiritsemästä. Ne joilla voi omista erilaisista syistään olla hankala ottaa rokotetta ollaan valmiit heittämään sivuun ja antamaan heille erioikeudet.

Tiedän että tämä tullaan runnomaan läpi.

Minäkään en autoimmuunisairauden vuoksi aio ottaa ainakaan mRNA-rokotetta, eikä muuta saa. Mitään virallista vapautusta en rokotteesta sen takia saisi, koska sairauteni on ensinnäkin vasta asteella "seurataan nyt paheneeko se", eikä sitä paitsi rokotetta ole virallisesti kielletty kaltaisiltani potilailta muutenkaan, koska tutkimustietoa ei vielä ole. Jotkut tutkijat ulkomailla ovat huolissaan siitä, miten nimenomaan mRNA-rokote vaikuttaa kaltaisiini ja voiko sairaus puhjeta kunnolla tai pahentua siitä, ja se huoli riittää minulle. En aio ottaa ihan tietoista riskiä siitä, että sairastun pahimmillaan niin, että työkykykin menee.

Virusvektorirokotteen voisin ottaa, koska niistä ei ole samanlaisia huolia esitetty, mutta ne on demonisoitu niin, että niitä tuskin enää täällä tulee saamaan. Ellei sitten suomalainen nenäsumuterokoteprojekti etene jonnekin; sekin on vektorirokote.

Aion olla ensimmäisenä jonossa ottamaan sen, jos tulee saataville, mutta vastustaisin silti rokotepassia.

Ei muuta kuin Dubaihin, saat turistina rokotteen siellä.

Niinkö?

No ensin pitäisi tietysti päästä rokottamattomana turvallisesti Dubaihin, mikä lienee nykytilanteessa haastavaa.

Testituloksellahan sinne mennään.

Tarkoitin turvallisesti itselleni :) Jos pelkään mRNA-rokotetta autoimmuunisairauteni vuoksi, en tietenkään innostu itse koronan saamisesta yhtään sen enempää.

Lentomatkustsminen on kaikkein turvallisin mahdollinen matkuatusmioto, kiitos rokotepassien ja testausten. Dubaissa on koronahomma erityäin hyvin sitä paitsi hanskassa, sinne vaan.

Vierailija
284/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aiheesta kansalaisalotetta? Siis koronapassia vastaan?

Olen valmis myös osallistumaan mielenosoituksiin

Siitä vaan järjestämään. Ethän ole saamaton vetelys.

Vierailija
285/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustan ravintolan ja sallin sisäänpääsyn vain niille joilla on esittää todistus isorokkorokotuksesta niin eikös sekin ole ihan ok?

Juuri tänään näin videon jossa maskilliset ajoivat käsiksi käyden maskittoman junasta/metrosta. Puhe kuulosti espanjalta.

Vierailija
286/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kuntosalilla käydessäkin pitää esittää jäsenkortti.

Mulla on K-ryhmän ja S-ryhmän jäsenkortit. Jos pääsyäni liikkeisiin aletaan estää, niin eipä ole kauaa.

Ja sinun tilallesi tulevat kymmenet muut, jotka ovat halukkaita kuluttamaan liikkeissä, joissa rokotuspassi vaaditaan.

Vierailija
287/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotuksen puute tai sen omaaminen ei ole mikään tae terveydestä; sekä rokottamattomat että rokotetut voivat levittää koronaa sekä myös muita leviäviä tauteja kuten influenssaa yms. Käytännössä kaikki ihmiset sairastavat koronan hyvin lievänä, ja riskiryhmillä on halutessaan ollut mahdollisuus hankkia tuplarokotus (jonka mainostetaan suojaavan vakavilta tautimuodoilta) sekä vältellä tapahtumia, joissa on paljon ihmisiä. Kuulun muuten itse riskiryhmään, enkä ole nähnyt eläkkeellä olevaa äitiäni kohta puoleentoista vuoteen. En silti kannata rokotuspasseja tai muita kansalaisia eriarvoiseen asemaan asettavia totalitaristisen valtion tunnuspiirteitä.

Kun ihmiset kerran luopuvat kansalaisoikeuksistaan, niitä on hyvin vaikea saada takaisin. Myös alunperin "väliaikaisena" tai "lievinä" mainostetut toimenpiteet on jälkikäteen helpompi säätää kireämmiksi, vrt. sammakon keittäminen (mikä onnistuu kun lämpötila nostetaan pikkuhiljaa, jos sammakon laittaa suoraan kiuhuvaan veteen, se hyppää pois). Älkää antako myöten tyrannialle, sillä pienetkin myönnytykset johtavat väistämättä suurempiin.

Mistä kansalaisoikeudesta sä luovut rokotepassilla? Miten passi asettaa kansalaiset eriarvoiseen asemaan? Ja vastaus kannattaa sit antaa perusteluin, ei niin, että ”on epistä, jos rokotetut saa enemmän”. Se kun ei vastaa siihen kysymykseen lainkaan.

Tähänhän ei ole perusteltua vastausta. Rokotepassi ei jaa ihmisiä ryhmiin, se ei syrji eikä leimaa. Eri asia on sit puhua siitä, että syrjiikö jokin sen käyttötapa. Aika laajasti voidaan käyttää, mutta Suomen lainsäädännöllä jää tilaisuuksiin ja massatapahtumiin, jos edes matkustamisesta laajenee. Ihmisillä on täysin mennyt sekaisin asiat, täällä jaetaan väärää informaatiota ja lietsotaan valtiovaltavihaa minkä ehtii. Silloin ei oikeasti objektiivisesti voi asioita miettiä ja niistö keskustella.

Jaha, väärää informaatiota ja "valtiovaltavihaa". Tuo jälkimmäinen olikin uusi termi (ja ehkä hyvin paljastava, jos pakkorokotusten ja rokotepassien vastustaminen on valtiovaltavihaa), ensimmäiseen syyllistyvät lähinnä rokotelobbaajat. Tälle foorumille on viime päivinä linkitetty tieteelliseen tutkimustietoon viittavia linkkejä ja artikkeleita, jotka on poistettu, koska eivät sovi pakkorokotusagendaan. Rokotepassi jakaa ihmiset ryhmiin; kokeellisen rokotteen ottaneisiin ja niihin, jotka eivät tätä terveydellisistä syistä ole halunneet pistää itseensä. Tämän jälkeen jälkimmäiseltä ryhmältä rajataan oikeus osallistua yhteiskunnan toimintaan täysivaltaisesti vailla mitään perustetta, aluksi mahdollisesti lähtien pienestä (suuret massatapahtumat kuten festarit tms.) mutta asteittain kiristyen kun xyz-variantti yhtäkkiä putkahti jostain. Historia opettaa, että tällaisesta ei yleensä seuraa mitään hyvää.

Voit kutsua folioksi - tiedän että teet sen argumenttien puutteessa, mutta vielä puoli vuotta sitten koko rokotuspassista puhuminen kuitattiin foliona ja tällä hetkellä sitä ajetaan suurella vimmalla monessa maassa.

Niin samaa mieltä!!!! Puoli vuotta sitten pidin foliohattuiluna, että Suomeen tulisi muka koronapassi. Ja nyt sitä puuhataan innolla Suomeenkin. Mulla ei ole oma lehmä ojassa, olenhan jo molemmat rokotteeni saanut, mutta en halua valita, kuulunko "heihin" vai "teihin". Mulla on hyviä ystäviä, jotka eivät aio rokotetta ottaa ja omista rokotteistani huolimatta mieluummin kuulun rokottamattomien kuin rokotettujen joukkoon. Sen verran käsittämättömäksi on mennyt rokotettujen vihamielisyys rokottamattomia kohtaan. 

Mitä vihamielisyyttä tarkoitat? Antaisitko esimerkkejä?

Ei löytynyt esimerkkejä ja kuinka niitä voisikaan löytyä kun ääliö toistelee papukaijana rokotusvastaisilta sivustoilta keräämiään iskulauseita ja väitteitä.

Vierailija
288/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se passi ei edellytä rokottamista. Siinä on vaihtoehtoina negatiivinen testitulos (ja jos ihmiset laukkaavat parin viikon välein testauttamassa itseään, sehän tukkii kaikki labrat) taikka jo sairastettu korona.

Jokaisessa näissä tapauksissa se samainen henkilö voi silti olla taudinkantaja, joko käsissään tai itse sairaana. Ja siksi koko passi on täyttä huuhaata.

Rokotteella pyritään siihen, että ei tulisi taudin rajua muotoa. Korona voi tarttua rokottamisesta huolimatta. Ihan samalla tavalla kuin voi sairastua influenssaan, vaikka on ottanut influenssarokotuksen. Tai vesirokkoon, tuhkarokkoon, sikotautiin... rokotettu ihminen vain todennäköisesti sairastuu vain hyvin lievästi, tuskin huomaamattaan.

Sun mielestä varmaan se 85-95% ei ole riittävä suoja, mun mielestä todellakin. Labrat ei mene tukkoon Suomen kokoisessa maassa, se on selvää.

Minut on rokotettu kertaalleen, kohta toiseenkin kertaan. Pidän rokotuksia ylipäänsä hyvänä asiana, vaikka täytyy myöntää, että tällainen pikaisesti kehitetty rokote pelotti sikakatastrofin jälkeen. Siitä huolimatta en hyväksy ajatusta pakollisesta passista. Jollekin kaupalle, ravintolalle tai teatterille ei kuulu pätkän vertaa minun terveystietoni, ei koronasta sen enempää kuin vaikka klamydiasta (testattiin raskauden alussa) tai keuhkokuumeesta (testattiin toissa vuonna sitkeän flunssan takia).

Kyllä yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen kuuluu myös muille. Ja kuten todettua, ei ole pakko näyttää mitään todistuksia, ei se ole meiltä muilta pois, että sulle ei lupaa irtoa.

Et nyt tainnut oikein sisäistää viestä. Minut on rokotettu. Pystyn tulostamaan sen paperiläpyskän ja kuljettelemaan sitä käsilaukussani. Mutta minä olen sitä mieltä, että  minun terveydentilani ei kuulu yhtään kenellekään muulle kuin minulle, perheelleni ja terveydenhuollolle. Ei kaupan kassalle, muille asiakkaille, satunnaisille vastaantulijoille tai uimahallin saunottelijoille.

Edelleen se rokottaminen ei tarkoita sitä, että olisi muuttunut immuuniksi taudille tai ei kantaisi sitä kehossaan, joko sairastuneena itse tai vaikka käsissään. Siinä on toinen peruste sille, miksi ajatus rokotepassin tuomasta taudittomuudesta on täyttä utopiaa.

Rokotepassissa laitetaan samalle viivalle rokotetut (2 annosta), koronan todetusti sairastaneet sekä negatiivisen testituloksen saanutta. Jokainen näistä voi yhä edelleen sairastua koronaan ja levittää sitä.

Vierailija
289/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan keksiä lisää rajoitteita: jokaikiseen autoon alkolukko. Jokaikinen autoilija on potentiaalinen rattijuoppo.

Vierailija
290/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen hyötyjä voi hyödyntää ihan vain rokottamalla kaikki halukkaat. Sehän ehkäisee taudin vakavia muotoja. Eikö se ollut pääasia?[/quote]

Niinpä, mutta ei tunnu kelpaavan joillekin. Kaikki pitää rokottaa, on joidenkin mielipide. Mutta rokote voi suojata vakavalta taudilta, eli sairastat taudin lievänä, mutta eikö nimenomaan se lievä tauti aiheuta nuorilla long covidia jonkun norjalaistutkimuksen mukaan.

Vierailija
291/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen kuuluu myös muille. Ja kuten todettua, ei ole pakko näyttää mitään todistuksia, ei se ole meiltä muilta pois, että sulle ei lupaa irtoa.

Et nyt tainnut oikein sisäistää viestä. Minut on rokotettu. Pystyn tulostamaan sen paperiläpyskän ja kuljettelemaan sitä käsilaukussani. Mutta minä olen sitä mieltä, että  minun terveydentilani ei kuulu yhtään kenellekään muulle kuin minulle, perheelleni ja terveydenhuollolle. Ei kaupan kassalle, muille asiakkaille, satunnaisille vastaantulijoille tai uimahallin saunottelijoille.

Edelleen se rokottaminen ei tarkoita sitä, että olisi muuttunut immuuniksi taudille tai ei kantaisi sitä kehossaan, joko sairastuneena itse tai vaikka käsissään. Siinä on toinen peruste sille, miksi ajatus rokotepassin tuomasta taudittomuudesta on täyttä utopiaa.

Rokotepassissa laitetaan samalle viivalle rokotetut (2 annosta), koronan todetusti sairastaneet sekä negatiivisen testituloksen saanutta. Jokainen näistä voi yhä edelleen sairastua koronaan ja levittää sitä.

Ymmärsin kyllä, ei meitä kiinnosta sinun "minulla on oikeus" asenteesi. Jos ei kiinnosta näyttää ajokorttia, ei ole asiaa auton rattiin, jos ei aseluvat ole kunnossa, niin ei mennä ammuskelemaan, jos ei ole näyttää rokotepassia, niin ei muuta kuin kotia kohti.

Vierailija
292/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perustan ravintolan ja sallin sisäänpääsyn vain niille joilla on esittää todistus isorokkorokotuksesta niin eikös sekin ole ihan ok?

Juuri tänään näin videon jossa maskilliset ajoivat käsiksi käyden maskittoman junasta/metrosta. Puhe kuulosti espanjalta.

Riittäääkö olkavarressa oleva rokotusarpi todisteeksi? Olen saanut isorokkorokotuksen 1960-luvulla, mutta en usko, että vanhemmillani on enää neuvolakorttiani tallessa. 

Vierailija
293/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittäääkö olkavarressa oleva rokotusarpi todisteeksi? Olen saanut isorokkorokotuksen 1960-luvulla, mutta en usko, että vanhemmillani on enää neuvolakorttiani tallessa. 

Voidaan sopia näin.

Itseasiassahan minulla oli vanhan rokotteen teho, kukaan ei ilmeisesti tiedä kuinka hyvin ne suojaavat enää. Eli aivan sama että tätä meneillään olevaa pandemiaa vastaan rokotettu voi kuitenkin olla levittäjä ja myös sairastua itse.

Vierailija
294/294 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdenvertaisuuslaki

8 §

Syrjinnän kielto

Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.

KETÄÄN EI SAA SYRJIÄ TERVEYDENTILAN PERUSTEELLA

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2014/20141325

Eiköhän se ole pahempaa syrjintää terveydentilan perusteella, jos esimerkiksi riskiryhmäläinen nuori ei voi osallistua ikäistensä mukana harrastuksiin, kouluun ja muuhin menoihin, koska terveet minäminä-ihmiset eivät voi vaivautua ottamaan sitä rokotetta.[

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme