Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanoutuminen ilman uutta työtä

Vierailija
27.07.2021 |

Olen juuri irtisanoutunut (toimistotyöstä) eikä minulla ole tietoa uudesta työstä. Töissä oleva ilmapiiri ”pakotti” ratkaisuun. Tulevaisuus pelottaa. Onko joku muu tehnyt saman ratkaisun? Haluaisin kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (52)

1/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista. Etkö olisi voinut heittäytyä hankalaksi ja saada potkut? Menee hyvät tuet hukkaan, meinaan!

Vierailija
2/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt saada potkut, eikä irtisanoutua. Vaikka olisi kuinka ikävä tilanne töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa nukkua yöt siltojen alla jos sattuu satamaan. siis jos olet mies. Muuten olet kotona miehesi luona kuten ennenkin kunnes taas tuet alkaa rullata.

Vierailija
4/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Sellaista. Etkö olisi voinut heittäytyä hankalaksi ja saada potkut? Menee hyvät tuet hukkaan, meinaan!

Paitsi että jos omalla toiminnallaan saa potkut niin siitä seuraa 60 päivän karenssi. Jos itse eroaa niin siitä tulee 90 päivää. Jos työn kesto olisi ollut enintään viisi päivää, seuraa karenssia 30 päivää.

Vierailija
5/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niin että vaadin kolmikantakeskustelua työtehtävieni kohtuuttomasta laajuudesta ja sen aiheuttamista ongelmista vapaa-ajalla. Toiseksi vaihtoehdoksi annoin irtisanomisen taloudellisten ja tuotannollisten syiden takia, tällöin tulot eivät katkea vaan jatkuvat ansiosidonnaisella jos kuuluu liittoon. Kelasta ei tietoa.

Vierailija
6/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samassa tilanteessa olleena voin kertoa että se oli elämäni yksi parhaimmista päätöksistä. Toki olin elänyt niin että minulla oli mahdollisuus jäädä työttömäksi, ts. elää säästöilläni, eli akuuttia taloudellista hätää ei ollut. Mielummin irtisanoudun kamalasta paikasta, kuin menetän mielenterveyden. Toivotan sinulle onnea jatkoon!

7/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42257 kirjoitti:

Paitsi että jos omalla toiminnallaan saa potkut niin siitä seuraa 60 päivän karenssi. Jos itse eroaa niin siitä tulee 90 päivää. Jos työn kesto olisi ollut enintään viisi päivää, seuraa karenssia 30 päivää.

No en nyt tarkoittanutkaan, että käy kusemassa pomon pöydälle tms. 

Vierailija
8/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu, jos ottaa päähän niin turhaan sitä itseään kiduttaa, työtähän se vaan on.

Ainoa ongelma on, kun nyt haet uutta työtä, miten selität tilanteesi eduksesi työhaastattelussa. Koeta keksiä jokin järkeenkäypä syy, miksi et nyt ole töissä. Elämäntilanne muuttui tai puolison työn perässä piti muuttaa tai työajat eivät osuneet (et saanut vuorohoitopaikkaa lapselle tjms) keksit jotain uskottavaa ja kerrot sen itsevarmasti todeten rehellisellä aksentilla. Töitä kyllä saat, olen siitä varma!

Tsemppiä!

Vierailija
9/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja en saanut karenssia kun meni työkyky ja terveys.

Vierailija
10/52 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työpaikan ilmapiiri oli? Millaiset asiat ajoivat irtisanoutumiseen? Tsemppiä sulle kovasti. Teit varmasti oikean ratkaisun ja kaikki järjestyy. Kysy liitosta neuvoa tilanteeseesi.

Vierailija
11/52 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt tuon pari kertaa elämässäni. Olen valmistautunut siihen siten, että minulla oli vähän säästöjä muutaman kuukauden elämisen kuluja varten. Uusi työpaikkakin sitten löytyi kolmen kuukauden kuluessa. Päätös on ihan oikea, jos sen tekee harkitusti eikä hetken vihan puuskassa.

Vierailija
12/52 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt jos siltä on tuntunut. Tietty pitää talouden olla kunnossa ja homman edetä harkitusti, kuten edellä jo mainittukin. Muutos pelottaa aina mutta täytyypä sanoa että oikeita ratkaisuja ovat olleet. Myös ns. hyvissä töissä korkeissa asemissa kitkuttelevat kaverit on myöntäneet avoimesti olevansa kateellisia siitä, että joku kykenee sellaiseen ratkaisuun eikä ole ripustanut itseään velkaloukkoon tai muuhun, mikä tekee irtaumisesta mahdotonta.

Elämä on valinnoista kiinni, pitää ja kannattaa tehdä niitä valintoja.

Vierailija
13/52 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssiahan tuosta tulee, mutta onko sillä aina niinkään merkitystä. Itse irtisanoin kerran itseni, kun en vaan jaksanut työmatkojen takia. 150 kilsaa suuntaansa, niin kävin kotona vain nukkumassa muutaman tunnin ja aamuyöstä taas tien päälle. Karenssi tuli, vaikka tuo työ ei ollut edes työssäkäyntialueella. Tuohon aikaan se oli enintään 80 km.

Vierailija
14/52 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ alentaa huomattavasti elämänlaatua ja alentaa pitkällä tähtäimellä työkykyäsi, hyvä että lähdit. Nyt katsot onko mitään hyviä paikkoja haussa, laitat nopean haun vetämään ja sitten huilit ja vedät henkeä. Katso kerran tai kahdesti viikossa avoimet työpaikat ja hae melko matalalla kynnyksellä erilaisiin paikkoihin jotka osuvat haarukkaasi.

Vierailija
15/52 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tehnyt niin montakin kertaa, karenssiahan siitä tuli, mutta sain jotain hommaa hetken päästä, joten tulin jotenkin toimeen. Yritä kuitenkin löytää joku toinen työ ensin, työllisenä kun saa paremmin töitä, kuin työttömänä. Sulla on vain yksi elämä, älä heitä sitä hukkaan työhelvetissä.

Vierailija
16/52 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samantyyppinen tilanne, työt ahdistaa ja suurin osa työkavereista on stressaavia ja ilmapiiri on todella surkea. Irtisanoutumista olen miettinyt vakavasti jo pitkään ja jotain osa-aikatyötä olisikin saatavilla, mikä riittäisi alussa mainiosti. Ja voihan sitä tehdä vaikka kahtakin osa-aikahommaa, jos vaan työajat osuu yksiin. Silti hirvittää, kun asun yksin ja pitää pärjätä. Säästöjä on vähän.

Vierailija
17/52 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, en kadu ja lopulta sain tuhat kertaa paremman työpaikan.

Vierailija
18/52 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai monikin on irtisanoutunut työstä, jossa ei enää pysty jatkamaan. Jopa ilman Suomalaista tukijärjestelmää.

Vierailija
19/52 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olisi taas uusi päivä ja uusi mahdollisuus. Kuinka moni heittää maanantain kunniaksi hanskat tiskiin?

Vierailija
20/52 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap sulla lähti asiat menemään? Onko uutta työtä löytynyt?