Irtisanoutuminen ilman uutta työtä
Olen juuri irtisanoutunut (toimistotyöstä) eikä minulla ole tietoa uudesta työstä. Töissä oleva ilmapiiri ”pakotti” ratkaisuun. Tulevaisuus pelottaa. Onko joku muu tehnyt saman ratkaisun? Haluaisin kuulla muiden kokemuksia.
Kommentit (52)
Etsi uusi työ vain ja unohda paikka joka v*****. Ja jos on säästöjä niin elele rauhassa karanteeniaika. Mutta kyllä töitä aina löytyy, työpaikkoja tulee ja menee, ei nykyajan firmat mitään eläkepaikkoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ap sulla lähti asiat menemään? Onko uutta työtä löytynyt?
Just näiden "onko uutta työtä löytynyt" -kyselijöiden takia sinnittelen vanhassa pskatyöpaikassa, vaikka säästöjä olisikin elää ilman työpaikkaakin.
Miks sua niin kiinnostaa muitten kyselyt? Pienemöi paha minusta tuollainen kysely kuin kärvistely paskassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 59 v ja mietin irtisanoutumista ilman tietoa uudesta työstä.
Minut irtisanottiin 57 v ja en vastustanut yhtään, pääsin siitä vi**un apinalaumasta eroon, verenpainekin laski normitasolle, sen verran oli vaikeaa olla siinä paikassa.
Hyvä kuulla, tuo hymyilytti ja kannustaa.
:)
T. 59v
Vierailija kirjoitti:
Sitte puolison lompakolle loisimaan.
Minkä puolison?
Työ pitääkin lopettaa jos siltä tuntuu. Älä anna ankeuttajien uskotella muuta. Maailma ei ole niin ankea ja toivoton paikka kuin sielunsa menettäneet yrittävät sinulle uskotella.
Itse olen hakenut uutta työpaikkaa aina työttömänä ja olen saanut. Tämä niille parille jotka sanoivat että pitäisi olla töissä jos haluaa uuden työpaikan
Miksi ihmeessä ap:n tulisi kertoa hakiessaan uutta työtä, että on jo irtisanoutunut "nykyisestä" työpaikasta?
Ei "nykyisen" paikan työtodistuksia ole eikä sinne soiteta. Ei kukaan kerro etukäteen työnantajalle et hakee uutta työpaikkaa ainakaan suurimmassa osassa tapauksia.
Turhinta olisi hakea esittäen töissä olevaa ja saada pakit siksi, että rekrytoija olettaa, että hakijalla on irtisanomisaika.
"Ei me sua palkata, kun olet töissä", "ei me sua palkata, kun työsuhde on niin lyhyt" ovat mahdollisia. Yleensä töissä oleva saa helpommin uuden työn, mutta kiiretilanteessa voi käydä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Turhinta olisi hakea esittäen töissä olevaa ja saada pakit siksi, että rekrytoija olettaa, että hakijalla on irtisanomisaika.
"Ei me sua palkata, kun olet töissä", "ei me sua palkata, kun työsuhde on niin lyhyt" ovat mahdollisia. Yleensä töissä oleva saa helpommin uuden työn, mutta kiiretilanteessa voi käydä muuta.
Yleensä rekrytoijat myös kysyvät, että kuinka pian voit aloittaa. Harvoin he vaan olettavat asioita.
Huomenna meinasin jättää irtisanomisilmoituksen. Eikä mitään tietoa tulevasta, mutta uskon että kaikki kyllä järjestyy.
Ajattelin nyt että jonkun pitäisi tehdä minun työt halvemmalla ja koska olen reilu ihminen niin jätän huomenna irtisanoitusilmaisun.
Just näiden "onko uutta työtä löytynyt" -kyselijöiden takia sinnittelen vanhassa pskatyöpaikassa, vaikka säästöjä olisikin elää ilman työpaikkaakin.