Lue keskustelun säännöt.
Kysymys Wilmasta opettajille!
08.08.2014 |
Kun lapsen opettaja vaihtuu, niin näkeekö uusi ope edellisen opettajan kirjoittamat wilma-viestit, vanhempien vastaukset, tuntimerkinnät jne...
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:45"]
No poikani viime vuoden ope muutti toiselle puolelle Suomea, joten tuskin keskustelevat :)
[/quote]
Buhahaaaaa, jos siellä on taustatietoa ja heti kättelyssä ongelmia, niin varmasti keskustelevat. Katsos kun puhelin on keksitty...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Toivottavasti keskustelevat! Viime vuoden open kanssa kaikki sujui hyvin. Mutta ekaluokan ope... huoh! Toivottavasti se eukko ei jauha sontaa pojasta siellä opettajainhuoneessa! Ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:19"]Ehdottaisin vanhemmille, että lakkaisitte sen Wilman käytön. Kun ei teille itsellenne jää niitä viestejä muistoksi, ja toisaalta ette voi tietää miten kauan koulu/kunta/kaupunki niitä säilyttää ja milloin niitä sitten myöhemmin tongitaan. Älkää suostuko käymään viestittelyä noin yksipuolisella välineellä.
Ennen sentään reissuvihko jäi koululaiselle ja vanhemmille muistoksi. Sieltä on kiva poimia opettajan nasevimmat huomautukset sulhasen henkilöhistoriikkiin häiden ohjelmanumerona.
[/quote]Jokainen viesti jää kyllä minulle näkyviin. Ja mitä haittaa siitä on vaikka ne näkyisivät opettajallekin, en kai ala valehdella lapseni historiasta jos on ollut ongelmia?
[/quote]
Kun lapsesi lopettaa peruskoulun, tuskin enää sitten tunnuksesi toimivat, tätä tarkoitin. Tietoja ei hävitetä, et vaan itse enää pääse niihin. Valehtelusta ei ole kyse, vaan siitä että tekniikka edellä mennään: liitetään vanhempi ilman suostumusta (näin meillä ainakin) järjestelmään infoamatta järjestelmän säilytysajasta, tietosuojasta sekä siitä, miten pitkään vanhemman tunnukset ovat voimassa. Sokkona pitäisi järjestelmää käyttää kiltisti, vaikka ei ole itse edes siihen liittynyt? Ei minusta ihan asiallista toimintaa.