Delta; miten nopeasti oireita?
Yritin etsiä tietoa miten nopeasti delta-version saanut saa oireita. En löytänyt. Kokemuksia?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
No tämän hetken tartunnoista suurin osa deltaa. Ainakin median mukaan. Kuinka nopeasti on saatu oireita altistumisesta lukien (tämän kesän aikana)?
Tyttäreni kävi testissä samana päivänä, kun hänelle tuli päänsärky, migreeni potenssiin sata, johon ei lääke auttanut. Testitulos oli nega. Viidentenä päivänä positiivinen.
Hän oli tiettävästi altistunut kaksi päivää ennen päänsärkyä.
Altistuminen maanantaina. Keskiviikkona kurkku kipeä. Testiin torstaina. Positiivinen tulos. Muita oireita ei ollut. Yhden päivän lievä kurkkukipu vain .
Vierailija kirjoitti:
Altistuminen maanantaina. Keskiviikkona kurkku kipeä. Testiin torstaina. Positiivinen tulos. Muita oireita ei ollut. Yhden päivän lievä kurkkukipu vain .
Oliko sulla rokotus?
Olen ymmärtänyt että Delta alkaisi oireilemaan aiemmin kuin muut variantit. Kun tätäkin keskustelua lukee niin 2-3 pvää monilla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne koronan sairastaneet tiedä mikä variantti niillä on. Joka viides näyte (positiivinen?) testataan eli ei kaikosta potilaists edes tiedä mitä ne sairastaa. Eikä sulle kerrota onko sun näyte testattu ja jos, mikä oli tulos.
Mulle ainakin kerrottiin, että mulla on muunnostartunta, silloin ei vielä deltaa Suomessa ollut, joten ainoa todellinen vaihtoehto silloin oli brittimuunnos.
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu vai rokottamaton?
Olen saanut 2 rokotetta. Kurkku on oudon karhea, kuiva. Lihaksia kolottaa. Tiedä häntä, onko kotona vai muuta. Kökötän yksin mökillä, en tartuta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä variantin oikeaa nimeä eli Intian variantti.. Ei pidä unohtaa kuka tähän syyllinen, eli intialaiset.
Ja variantti syntyi siten, että lehmä rouskutteli kaikessa rauhassa katumyyjän kaaleja (pyhää eläintä ei tietenkään hätistetty pois) ja lopulta joku osti just sen deltaan sairastuneen lehmän kuolaaman kaalin ja söi sen. Rest is history.
😅
Vierailija kirjoitti:
Hei, altistuin viikonloppuna ja kyseinen henkilö nyt kipeenä, viikonloppuna oli vielä oireeton. Nyt koronatesti positiivinen ja lievä flunssa päällä hänellä. Koskakohan viimeistään mun pitäisi saada oireita? Olen kyllä kahteen kertaan rokotettu.
Et sä saa oireita. Ei monet saa. Erityisesti rokotusten jälkeen enemmistö on oireettomia. Rokottamattomatkin menee monet oireettomana (Erit nuoret) tai hyvin matalilla oireilla.
Tässä onkin se omituisuus, että miksi te olette rokotettuinakin edelleen niin pelokkaita. Korona on pääosin rokottamattomillekin lievä sairaus ja rokotusten jälkeen entistä iisimpi, jos oireita edes tulee. Enemmän on jo rokotuksen jälkeen syytä pelätä muita normaaleja kulkutauteja.
Sairastin alkuperäisen Koronan kevät -20, 4 vrk altistuksesta positiivinen heti, oireena oli kurkkukipu, kuume, lihaskipu, nenän tukkoisuus, aivastelu, pahoinvointi. Deltassa ilmeisesti sama oirekirjo.
Kuka omistaa PCR-testin, follow the money :).