Mihin työhön sinut voitaisiin pakottaa sodan syttyessä?
Mä joutuisin varmaankin jonkinlaiseksi kirjuriksi. Tai sitten sotasairaalaan hoitajaksi jos oikein epätoivoisia oltaisiin. Harrastuksen puolesta voisi joku paikannusjuttukin sopia.
Kommentit (131)
Mieheni etulinjaan purkamaan pommeja ja minut hoitajan tehtäviin.
Ei mihinkään, vaan minut pidettäisiin siinä työssä, missä olen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:43"]pikakoulutettuina söhköasentajina,
[/quote]
:D
Aikamoista söhköä siitä syntyisi, jos minut pikakoulutettaisiin tuohon hommaan.
Minulla ei ole mitään tärkeitä taitoja. Jos en saisi jatkaa nykyisessä työssä (tavallisia toimistohommia), niin ehkä joutuisin johonkin yksinkertaiseen tavaroiden lajitteluhommiin varastolle. Sielläkään en tosin pystyisi tekemään mitään fyysisesti vaativia töitä.
Kuskiksi ja persettä/pillua antamaan vasten tahtoani. Jos sota tulee niin tapan itseni jos joku äijä yrittää väkisin naida mua. Kerran niin kävi, mutta ei käy enää toista kertaa.
Meillä koko perhe jäisi kotiin turvaamaan ruokahuoltoa. Siitä on muuten olemassa ihan aito, virallinen, jonnekin "esikuntaan" toimitettu suunnitelmakin eli sodan syttyessä edes pojat ei joutuisi rintamalle, koska olisivat arvokkaampia kotona.
Organisoisin joukkojen liikkeitä, tavaroiden logistiikkaa tms.
Järjestelisin sotilaille viihdytysjoukkoja, siis esiintyjiä yms.
Min en vittu osallistuis koko sotaan. Kai mä ruokaa ja muuta apua saisin muutenkin. Perkele.
Kotona on kolme pientä lasta, joten toivottavasti jotain täällä kotirintaman suunnalla tekisin. Varmaan neuloisin villasukkia Sinne Jonnekin. :D Mies lähtisi luultavasti vihollisen rintamalinjojen väärälle puolelle sabotoimaan ties mitä tietoliikenne- ja tieyhteyksiä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:51"]
Rintamalle joutuisin minäkin. [/quote]
Olet ainakin 60 vuotta jäljessä sotateknologista kehitystä, sillä viimeisen 60v aikana sodissa ei mitään rintamia ole ollut eikä tule olemaankaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:49"]
Mua käytettäis varmaan tykinkuulan houkuttimena eturivissä. Terv. insinööri. [/quote]
Tykeissä käytettiin kuulia viimeksi 1800-luvulla. Ja mistä hemmetin eturivistä mahdat puhua, luuletko sodassa olevan jotain sulkeisharjoituksia vai?
Ehkä vapauttaisin lääkärit syöpäni hoidosta vähän tähdellisimpiin tehtäviin, kirjoittelisin vihulaiselle ja päättäjille rauhasta ja rakkaudesta ja odottelisin oman aikani päättymistä.
No minua ei tietenkään voisi pakottaa yhtään mihinkään työhön kuten ei ketään muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:51"]
Rintamalle joutuisin minäkin. [/quote]
Olet ainakin 60 vuotta jäljessä sotateknologista kehitystä, sillä viimeisen 60v aikana sodissa ei mitään rintamia ole ollut eikä tule olemaankaan.
[/quote]
Katsopa miten Israel eteni Gazaan. Vaikka lentokoneet pommittivatkin päältä, kyllä he turvasivat joukkojaan nimenomaan etenemällä rintamana.
Olen lähihoitaja niin eiköhän minut sijoitettaisi sen mukaan.