Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miesystävän vaatimukset yhdessä asuessa

Vierailija
27.07.2021 |

Olen tosi ahdistunut, olemme asuneet yhdessä nyt vasta kuukauden, eli ihan alkumetreillä ollaan.

Mies kokee kaiken oman aikani jotenkin uhkana ja odotti varmaan todella tiivistä yhdessäoloa, vaikka muuta ennen muuttoa väittikin. Nyt on pitänyt mm neuvotella siitä, kuinka pitkän ajan per päivä saan olla omassa huoneessani ovi kiinni (katson sarjoja, luen, lepään että jaksan kun työni on todella sosiaalista ja olen introvertti) että se ei loukkaa meidän parisuhdettamme ja häntä.
Samoin on sääntöjä että joka kerta kun toinen tulee kotiin niin pitää paitsi moikata, myös halata (en aina muista jos olen juuri tekemässä jotain muuta ja siitä saa kuulla) ja illalla nukkumaan mennessä samoin halaus ja pusu. Lisäksi tietty minimimäärä kertoja viikossa yhteinen ruokailu.

Ymmärrän että halaukset, pusut, ruokailut on ns normaalia yhdessäoloa, mutta ahdistaa että ne on tuolla tavalla sovittu "minimivaatimuksena" että tulee konflikti jos unohtaa joskus tai ei toteudu. Mielestäni nuo asiat saisivat tulla tai olla tulematta ihan omalla painollaan. Minä olen koko suhteen ajan halunnut enemmän omaa tilaa, ja hän taas että paljon yhteistä aikaa.

Onko tämä normaalia?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset on ihmeellisiä. Kaikki erilaisia ja silti aina yksin oikeassa.

Vierailija
82/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut samantapaista. Tapailuaikana mies väitti, että hänelle on täysin ok että kaipaan yksinoloa ja hiljaisuutta. Ja hänkin kuulemma kaipaa.

Käytännössä ei sitten olekaan ok. Hän kävelee perässäni ja puhuu _koko ajan_ ja vessaankin huutelee oven läpi joutavia kysymyksiä. Työhuoneen ovi on käynyt jatkuvasti koko tämän etätyökauden läpi. Kun sitten joudun sanomaan että ole ystävällinen äläkä tule nyt puhumaan minulle, niin miehellä menee marttyyrivaihde päälle. Saan siis elintärkeän yksityisyyteni vain dramaattisen loukkaantumisesityksen kera, muuten pitää koko ajan olla suuna päänä.

Ai niin, ja saattaa myös silmät pyöreänä ilmoittaa ”mutta sähän olit jo eilen yksin kun kävit kaupassa?”

Muutenkin myös minun mieheni laskee suukkoja ja halauksia. Vaikka koko päivä olisi taas riidelty, kaikki on kunnossa jos saa iltahalauksen jotenkin aikaiseksi.

On raskasta. Eikä ole helppoja ratkaisuja kun on lapsia.

Väännä nyt tyhmälle ihan rautalangasta, miten ne lapset hyötyvät siitä, että asuvat kahden hullun kanssa sairaassa kodissa?

Aina on mahdollisuus erota sairaasta suhteesta. Aina. Vaikka nyt heti. Tällä sekunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttumatta siihen että mies on seko niin ap. Miksi ihmeessä olet muuttanut toisen ihmisen kanssa saman katon alle jos et halua olla ihmisten kanssa tekemisissä?! Olet ihan käsittämättömän typerä. Luulitko että parisuhteessa asutaan jossain omassa kuutiossa asunnon sisällä ja pidetään jotain linnaketta? Ei kuule, se on sosiaalista hommaa olla ihmisen kanssa! Ei teistä kumpikaan kuulu minkään elävän olennon seuraan!

Vierailija
84/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 46v-perheenisän kommentti koko asiaan: en ymmärrä teitä jotka pitävät tuota ap:n miehen toimintaa "normaalina", sitä se ei todellakaan ole.

Jos tarvitsee tehdä "sääntöjä" ja tulee muita vaatimuksia yhdessäolosta, kuten ap kirjoittaa, niin suhde ei ole silloin vakaalla pohjalla, silloin on kyse alistamisesta vaikka sen miten voissa paistaisi. Normaalissa parisuhteessa annetaan tilaa toiselle ja nautitaan yhteisistä hetkistä, ja pusuttelut ja halittelut tulevat luontaisesti kun niiden aika on. Kuulostaa karmealta että vaaditaan haleja ja pusuja, ehkä jäi kirjoittamatta vielä muuta mitä ap:lta vaaditaan, suljettujen ovien takana.

Kuulostaa todella merkilliseltä mieheltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän