Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsen oikeasti apua :( en saa mistään muusta enää tyydytystä kuin alkoholista

Vierailija
03.07.2023 |

Putki jäänyt taas päälle
Joka aamu lupaan että nyt pidän taukoa mut iltaa kohden lipsuu
Elämä ilman humalaa tuntuu sietåmättömältä. Eilen yritin muistella mitä tein ennen kun en juonut pisaraakaan mutta en todellakaan muista. Tuntuu että elämäni oli liian tasaista ja tappavan tylsää silloin. Siis oikeasti onko tämä normaalia ettei MIKÄÄN aiheuta enää mielihyvän tunnetta paitsi se alkoholi? Mitä ihmettä tässä voi tehdä

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä montakin asiaa.

Vierailija
2/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene päivystykseen ja katkolle sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto tk

Ne ohjaa eteenpäin

Vierailija
4/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta liikuntaa ja vaakamamboa (liikuntaa toki sekin).

Vierailija
5/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää aika kauan, että aivot ja välittäjäaineet toipuu alkoholista. Kestää huomattavasti kauemmn kuin yhden päivän, että tuntee mielihyvää jostain. Ja huom! Normaalitkaan ihmiset eivät välttämättä aina saa joka päivä kiksejä jostain. Harmaat päivät ovat ihan ok.

Vierailija
6/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkolle jos hakeudutaan , et tule koskaan enää saamaan kunnon reseptilääkkeitä vaikka oikeasti tarvitsisit niitä joskus koska olet ikuisesti merkitty päihdeongelmainen

Vierailija
7/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jotain muuta asiaa kännissä, joka aiheuttaa myös mielihyvää. Siten aivot oppii että tähänkin asiaan liittyy mielihyvää. Sitten vähitellen vähennät sitä alkoholia samalla kun teet kivaa asiaa.

Vierailija
8/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku mielenkiintoisempi harrastus.

Vierailija
9/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuosia juomakierteessä. Ongelmaan havahduin silloin kun huomasin odottavani että mies lähtee illaksi pois kotoa ja join yksin salassa itseni aivan humalaan ja piilotin pullot. Vetosin unilääkkeisiin, niiden vuoksi sammuin. Siis näin väitin. Raitis olen mutta ei oo päivääkään etten miettis alkoholia

On se pirullinen riippuvuus. Ei sitä turhaan kutsuta viinapiruksi

Vierailija
10/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni on toipunut alkoholisti. Ollut raittiina jo vuosia. 

Olen itse lukenut päihdepsykiatrin päihdeblogia. Siellä kerrotaan miten alkoholismi kehittyy ja miten se etenee. Olen saanut blogin kautta paljon hyödyllistä tietoa ja ymmärrystä. 

Kaikkea hyvää sinulle. Toivon sinulle voimia lähteä kohti tervettä elämää.

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_myohaisvaiheet

https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_kotihoitomenetelmat

Vierailija
11/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muu enää annakaan mitään iloa, kun olet totuttanut aivosolusi alkoholiin.

Se jatkuu niin kauan kuin jatkat sitä.

Lopeta ja odota, että aivosi palautuvat. Siinä voi mennä kuukausia.

Vierailija
12/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin auttaa läheistäni joka joi. Ei auttanut mikään. Valehteli ja lainasi rahaa. Ei välittänyt pätkääkään minusta. Nyt on jo kuollut.

Vierailija
13/13 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain kestää se tuska mikä syntyy kun juomisen lopettaa tai voihan sitä juomista vähitellen siirtää myöhempään ja juoda vähemmän kunnes alkoholin himo katoaa.

Suurin osa ihmisistä ehkä tarvitsee kuitenkin lääkärin tai jonkin muun tahon apua.

Juon itse nyt enää 30 paukkua tai keskiolutta kuukaudessa ja vähennän joka kuukausi hieman. Nyt arkipäiv ät raittiina ja viikonloppuna yhden kerran.