Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riidan tullen mies sanoo aina, että no lähde sitten menemään

Mitä tästä tulee
27.07.2021 |

Talon olemme yhdessä etsineet, mutta mun luottotiedottomuuden takia en voinut yhdessä miehen kanssa ottaa talolainaa ja sen takia talo vain miehen nimissä. Mä kuitenkin olen koko ajan maksanut osuuteni asumismenoista eli en mä tässä ilmaiseksi asu.

Eilen tuli riita ja taas mies sanoi, että lähde sitten jos ei miellytä. Sanoin miehelle itku kurkussa, että sun on niin helppo sanoa noin koska talo on hänen nimissään. Mies sanoi, että jos ei olisi niin olisi lähtenyt jo aikoja sitten.

Syö parisuhdetta tuollainen ja nyt etenkin tuo viimeinen lause jonka mies sanoi ensimmäistä kertaa. Saimme sovittua, mutta mieltä painaa tuo lause. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta joista naimisissa 5. Yhteisiä lapsia ei ole. Ulosotossa ei ole enää velkaa, mutta luottotiedoissa edelleen merkintä kun ei se sieltä heti katoaisi. Eli en mä mitään vuokra-asuntoa saisi eikä olisi edes rahaa takuuvuokraan.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tästä tulee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olette naimisissa niin erotessa talo menee lihoiksi ja saat osuutesi.

Tai sitten mies joutuu maksamaan Ap:n ulos pulittamalla tälle puolet talon arvosta. Mutta käytännössä tietysti useimmiten talo menee tuossa tilanteessa myyntiin ja sitten tuotot puoliksi.

Talo menisi myyntiin koska ei miehellä ole varaa pitää sitä yksin. Se vain, että saisiko sitä myytyä täällä pienellä paikkakunnalla. Voittoa ei ainakaan tulisi.

On ihan miehen ongelma ,mistä repii rahat sinun osuutesi.

Mun vanhemmat ovat takaajina joten kyllä se on munkin ongelma.

Vierailija
42/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin meillä, paitsi että mulla on luottotiedot tallella. Mies sanoo AINA kun tulee riitaa, että lähde sitten menemään. Mä sanon aina että hommaa häätö, vapaaehtoisesti en lähde mihinkään.

Ärsyttää kun aikuisen ihmisen ainoa keino riidoissa on sanoa että lähde. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella, tai hetkellinen harmitus toiseen tarkoittaisi yhteiselämän loppua.

Niinpä! Miksi pitää heti sanoa noin jos tulee vähän riitaa?!? Ja kun mies ei suostu puhumaan kunnolla asioita läpi kun yleensä menee mykkäkouluun. Puhu siitä sitten asioita selväksi. Yksin saan itkeä ja aina se olen minä joka yrittää saada toisen leppymään ja puhumaan. Eli mä olen se joka aina yrittää lopettaa riidan. Jos odottaisin miehen tekevän sen, niin emme olisi puhuneet enää vuosiin keskenämme.

Meillä kumpikaan ei anna periksi, ja voi mennä monta päivää ettei puhuta sanaakaan. Siitä se aina sitten pikkuhiljaa laukeaa ja jatketaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Kumpikin on äkkipikainen, pitkävihainen ja räjähtävä luonteeltaan, joten meillä ne ”lähde menemään”, ”ovi on tuossa” ym ei tunnu enää missään... Eikä tosiaan itketä ja anella anteeksi toisiltamme, sehän on heikkouden merkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähditkö vai jäitkö?

Vinkki: kun mies sanoo noin, niin hän haluaa että lähdet.

Vierailija
44/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde sitten menemään, tai sitten olet hiljaa. Älä pure kättä joka sinua ruokkii.

Vierailija
45/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli. Näkee siitä, kun mikään ehdotettu asia ei kelpaa ja lapsikin syntyi valmiiksi teini-ikäisenä kesken tarinan. 

No en todellakaan ole trolli! Että mua ottaa päähän tuon huutelu! Mähän kirjoitin, että ei ole yhteisiä lapsia! Opettele lukemaan.

En voi mitään sille, että mulla ei ole helppo lähteä pitkästä suhteesta ja erota rakastamastani miehestä. Jos sä olet tunteeton, niin onnea vain. Mä tiedän tämän kunnan tyypit ja sen, että joutuu taistelemaan, että sieltä asunnon saisi luottotiedottomana. 

Vierailija
46/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että avioerossa mies joutuisi maksamaan sinulle? Ilman avioehtoa koko omaisuus menee puoliksi. Eli sun todellakin kannattaa erota. Ja kun mies anelee sitten, ettet eroaisi, niin toteat, että sori liian myöhäistä.

Mikä omaisuus?

Vierailija
47/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi täysin. Miksi pitää jotain epäsopivaa kumppania roikkumassa? Miksi et lähde itse?

Aika huvittavaa, että ymmärrät miestä tuntematta meitä lainkaan. Jos olen epäsopiva, niin miksi mies sitten kuitenkin hemmottelee, halailee ja pussailee? Miksi haluaa tehdä yhdessäa asioita mun kanssa jos olen niin epäsopiva? Mikä saa sut olettamaan, että mies on itse joku täydellisyys?

Moni mies mielistelee, jos on pesää vailla. Suhde on miehelle helpoin tapa varmistaa pesän saaminen säännöllisesti.

Vierailija
48/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on trolli. Näkee siitä, kun mikään ehdotettu asia ei kelpaa ja lapsikin syntyi valmiiksi teini-ikäisenä kesken tarinan. 

No en todellakaan ole trolli! Että mua ottaa päähän tuon huutelu! Mähän kirjoitin, että ei ole yhteisiä lapsia! Opettele lukemaan.

En voi mitään sille, että mulla ei ole helppo lähteä pitkästä suhteesta ja erota rakastamastani miehestä. Jos sä olet tunteeton, niin onnea vain. Mä tiedän tämän kunnan tyypit ja sen, että joutuu taistelemaan, että sieltä asunnon saisi luottotiedottomana. 

Ja aina vain vahvemmin todistaa olevansa trolli tuolla raivoamisella. 

Vierailija
49/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt sitten rakastat kuitenkin? Älä sitten valita, vaan tyydy kohtaloosi.

Vierailija
50/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pure kättä joka sinua ruokkii.

Mitä sä tällä tarkoitat?

Vierailija
51/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vättämättä trolli. Minä sanon aina riidellessä, että voipi lähteä menemään. Jos alkaa kritiikkiä nimittäin tulemaan. Ja myös tarkoitan sitä.

Vierailija
52/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten mies joutuu maksamaan Ap:n ulos pulittamalla tälle puolet talon arvosta. Mutta käytännössä tietysti useimmiten talo menee tuossa tilanteessa myyntiin ja sitten tuotot puoliksi.

Talo menisi myyntiin koska ei miehellä ole varaa pitää sitä yksin. Se vain, että saisiko sitä myytyä täällä pienellä paikkakunnalla. Voittoa ei ainakaan tulisi.

Niin ja siitä talosta voi jäädä jopa sitä velkaakin.

Vierailija
53/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt sitten rakastat kuitenkin? Älä sitten valita, vaan tyydy kohtaloosi.

Väitinkö mä jossakin aiemmin, että en rakasta?

Vierailija
54/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siitä talosta voi jäädä jopa sitä velkaakin.

No sepä. Muuttotappiokunta ja vanha talo. Rempattu on, mutta ei arvo silti ole noussut.

Vierailija
55/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä lähde. Kannattaa ehdottomasti jäädä suhteeseen ihmisen kanssa, joka saa sinut itkemään. Itkuhan puhdistaa kehoa, joten on vain terveellistä itkeä. Kuulostaa muutenkin niin mukavalta suhteelta, että ei kannata luopua mistään hinnasta. Aina yhtä ihanaa, kun tarkoituksella toista satutetaan. 

Vierailija
56/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina vain vahvemmin todistaa olevansa trolli tuolla raivoamisella. 

Kuvittele mitä tahdot, ei ole mun päänsärky. Jotkut viettää selvästi liikaa aikaa tällä palstalla kun lähes kaikkea epäillään trolliksi. 

Vierailija
57/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan miehen ongelma ,mistä repii rahat sinun osuutesi.

Mun vanhemmat ovat takaajina joten kyllä se on munkin ongelma.

Tämän takia en ikinä missään olosuhteissa lähtisi takaamaan kenellekään mitään. En edes lapsilleni lähtenyt vuokra-asunnon takaajaksi. Aina voi sattua ja tapahtua ja on helpompi auttaa, kun ei ole oma tili miinuksella toisen ihmisen takia.

Talo myyntiin ja vanhemmat irti. Sitten ero. Jos mies ei suostu myymään, niin sitten onkin isompi ongelma. Kannattaa ottaa yhteyttä lähimpään oikeusaputoimustoon.

Vierailija
58/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tällä tarkoitat?

Jos olet miehesi ja Kelan elätti, kannattaa olla hiljaa jos mielit pitää katon pääsi päällä. 

Vierailija
59/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ap käy kuumana. En ihmettele jos mies välillä suivaantuu.

Vierailija
60/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tällä tarkoitat?

Jos olet miehesi ja Kelan elätti, kannattaa olla hiljaa jos mielit pitää katon pääsi päällä. 

Opetelkaa ihmiset lukemaan. Se, että mulla on luottotiedoissa merkintä ei tarkoita sitä, että mies tai Kela elättää mut. Velat on maksettu ja miten olen ne maksanut? No ihan käymällä töissä ja palkasta mennyt osa ulosottoon. Mulla on ihan vakituinen työpaikka ja vuosiansio n.37 000€ joten miten mies tai Kela mua elättää? Säästöjä ei ole kertynyt ulosoton takia. Kirjoitin myös hyvin selkeästi, että olen maksanut oman osuuteni asumismenoista. Ostan myös ruokaa, varmaan enemmän kuin mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi