Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riidan tullen mies sanoo aina, että no lähde sitten menemään

Mitä tästä tulee
27.07.2021 |

Talon olemme yhdessä etsineet, mutta mun luottotiedottomuuden takia en voinut yhdessä miehen kanssa ottaa talolainaa ja sen takia talo vain miehen nimissä. Mä kuitenkin olen koko ajan maksanut osuuteni asumismenoista eli en mä tässä ilmaiseksi asu.

Eilen tuli riita ja taas mies sanoi, että lähde sitten jos ei miellytä. Sanoin miehelle itku kurkussa, että sun on niin helppo sanoa noin koska talo on hänen nimissään. Mies sanoi, että jos ei olisi niin olisi lähtenyt jo aikoja sitten.

Syö parisuhdetta tuollainen ja nyt etenkin tuo viimeinen lause jonka mies sanoi ensimmäistä kertaa. Saimme sovittua, mutta mieltä painaa tuo lause. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta joista naimisissa 5. Yhteisiä lapsia ei ole. Ulosotossa ei ole enää velkaa, mutta luottotiedoissa edelleen merkintä kun ei se sieltä heti katoaisi. Eli en mä mitään vuokra-asuntoa saisi eikä olisi edes rahaa takuuvuokraan.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä tulee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä oikein olet? Kai sulla on kuitit ja kirjallinen sopimus osallistumisestasi kuluihin?

Kiitti v*tusti kun haukut tyhmäksi ihmisen jota et edes tunne. Kertoo aika hemmetin paljon susta itsestäsi. 

Kyllä sen näkee pankkitiedoista, että olen joka kuukausi laittanut rahaa yhteiselle tilille.

Se, että laitat rahaa taloustilille ei ole osallistumista lainan lyhentämiseen, olettaen tilin rahoilla maksetaan laskut ja ruuat.

Vierailija
22/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olette naimisissa niin erotessa talo menee lihoiksi ja saat osuutesi.

Tai sitten mies joutuu maksamaan Ap:n ulos pulittamalla tälle puolet talon arvosta. Mutta käytännössä tietysti useimmiten talo menee tuossa tilanteessa myyntiin ja sitten tuotot puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae avioero. Sitten saat puolet miehen omaisuudesta.

Vierailija
24/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa. Onko avioehto? 

Ei ole avioehtoa.

Avioerossa puolet talosta eli sinun osuutesi lähtee mukaasi.

Vierailija
25/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä oikein olet? Kai sulla on kuitit ja kirjallinen sopimus osallistumisestasi kuluihin?

Kiitti v*tusti kun haukut tyhmäksi ihmisen jota et edes tunne. Kertoo aika hemmetin paljon susta itsestäsi. 

Kyllä sen näkee pankkitiedoista, että olen joka kuukausi laittanut rahaa yhteiselle tilille.

Ja olet määritelly mistä olet maksanut? Esim remonttikuja?

Voi äly hoi. Olemme yhdessä miehen kanssa sopineet summan minkä laitan joka kuukausi yhteiselle tilille lainaa, sähköä yms. varten. Sielä tililtä menee sitten nämä kulut. Remonttia varten tarvittava summa on liitetty talolainaan, saimme sen vielä noin. Huonekalut on osa molempien aiemmista kodeista tuomia, yhdessä ostettuja ja maksettuja sekä mun vanhempien ostama sohvakalusto.

Vierailija
26/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi täysin. Miksi pitää jotain epäsopivaa kumppania roikkumassa? Miksi et lähde itse?

Aika huvittavaa, että ymmärrät miestä tuntematta meitä lainkaan. Jos olen epäsopiva, niin miksi mies sitten kuitenkin hemmottelee, halailee ja pussailee? Miksi haluaa tehdä yhdessäa asioita mun kanssa jos olen niin epäsopiva? Mikä saa sut olettamaan, että mies on itse joku täydellisyys?

Haluaa pitää itsellään ilmaisen piian. Jos olisit hänelle sopiva, ei hän haluaisi sinun lähtevän. 

Vierailija
27/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten mies joutuu maksamaan Ap:n ulos pulittamalla tälle puolet talon arvosta. Mutta käytännössä tietysti useimmiten talo menee tuossa tilanteessa myyntiin ja sitten tuotot puoliksi.

Talo menisi myyntiin koska ei miehellä ole varaa pitää sitä yksin. Se vain, että saisiko sitä myytyä täällä pienellä paikkakunnalla. Voittoa ei ainakaan tulisi.

Vierailija
28/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin jo todettiin, jollei avioehtoa ole, omaisuus menee puoliksi. Asunnon kyllä saat jostain luottotiedottomanakin.

Vierailija
29/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset lähde? Mikä ongelma?

Ai sillan alle asumaan teinin kanssa?

Ei kun vuokra-asuntoon. Luottotiedoton voi tietenkin saada asunnon ja varsinkin jos sinulla on lapsi, saat sellaisen kaupungilta/kunnalta jopa suht nopeasti. Takuuvuokraa voit hakea Kelasta jos sinulla ei ole töitä tai riittävästi säästöjä.

Vierailija
30/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että laitat rahaa taloustilille ei ole osallistumista lainan lyhentämiseen, olettaen tilin rahoilla maksetaan laskut ja ruuat.

Tilin rahoilla maksetaan talolaina, sähkö, vesi jne. Ruokaa maksaa kumpikin omilta tileiltään. 

Vierailija
31/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset lähde? Mikä ongelma?

Ai sillan alle asumaan teinin kanssa?

Ei kun vuokra-asuntoon. Luottotiedoton voi tietenkin saada asunnon ja varsinkin jos sinulla on lapsi, saat sellaisen kaupungilta/kunnalta jopa suht nopeasti. Takuuvuokraa voit hakea Kelasta jos sinulla ei ole töitä tai riittävästi säästöjä.

Lapsi on lähes täysi-ikäinen joten onko siitä edes apua. Olen töissä joten en todellakaan saa Kelasta mitään.

Vierailija
32/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se osoittaa että osallistuu yhteiseen talouteen kykynsä mukaan. Jopa avoliitossa tällä perusteella saa tasinkoa ero tilanteessa. Itseasiassa sekin riittää että hoitaa yhteistä taloutta tai lapsia. Toki tämä täytyy oikeusteitse tapella.

Vierailija
33/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Näkee siitä, kun mikään ehdotettu asia ei kelpaa ja lapsikin syntyi valmiiksi teini-ikäisenä kesken tarinan. 

Vierailija
34/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselle osapuolelle ei voi asettaa esim aikarajaa omaisuuden arvon  toimittamiseen ja sopimuksen allekirjoittamiseen, joten hän pystyy kiusallaan siis venyttämään ositusta (pimittämään toisen osapuolen osaa omaisuudesta) pahimmassa tapauksessa vaikka vuosia. 

Vierailija
35/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin itsekin noin ja lopulta se päättyi eroon. Olen onnellisempi nyt.

Vierailija
36/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin meillä, paitsi että mulla on luottotiedot tallella. Mies sanoo AINA kun tulee riitaa, että lähde sitten menemään. Mä sanon aina että hommaa häätö, vapaaehtoisesti en lähde mihinkään.

Ärsyttää kun aikuisen ihmisen ainoa keino riidoissa on sanoa että lähde. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella, tai hetkellinen harmitus toiseen tarkoittaisi yhteiselämän loppua.

Niinpä! Miksi pitää heti sanoa noin jos tulee vähän riitaa?!? Ja kun mies ei suostu puhumaan kunnolla asioita läpi kun yleensä menee mykkäkouluun. Puhu siitä sitten asioita selväksi. Yksin saan itkeä ja aina se olen minä joka yrittää saada toisen leppymään ja puhumaan. Eli mä olen se joka aina yrittää lopettaa riidan. Jos odottaisin miehen tekevän sen, niin emme olisi puhuneet enää vuosiin keskenämme.

Vierailija
37/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä katsonut vuokralaisen luottotietoja asuntoa vuokralle laittaessani. Vain kuukausittain tapahtuvilla maksuilla on väliä. Aluksi olen pyytänyt vuokratakuun, jonka asukas menettäisi jos varoittamatta jättäisi jonkun kuun vuokran maksamatta tai lähtisi yllättäen.

Vierailija
38/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo menisi myyntiin koska ei miehellä ole varaa pitää sitä yksin. Se vain, että saisiko sitä myytyä täällä pienellä paikkakunnalla. Voittoa ei ainakaan tulisi.

On ihan miehen ongelma ,mistä repii rahat sinun osuutesi.

Vierailija
39/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuttaisin miehen toiveen. Riidassa tulee esiin yleensä ne todelliset ajatukset. 

Vierailija
40/76 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrät, että avioerossa mies joutuisi maksamaan sinulle? Ilman avioehtoa koko omaisuus menee puoliksi. Eli sun todellakin kannattaa erota. Ja kun mies anelee sitten, ettet eroaisi, niin toteat, että sori liian myöhäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän