Riidan tullen mies sanoo aina, että no lähde sitten menemään
Talon olemme yhdessä etsineet, mutta mun luottotiedottomuuden takia en voinut yhdessä miehen kanssa ottaa talolainaa ja sen takia talo vain miehen nimissä. Mä kuitenkin olen koko ajan maksanut osuuteni asumismenoista eli en mä tässä ilmaiseksi asu.
Eilen tuli riita ja taas mies sanoi, että lähde sitten jos ei miellytä. Sanoin miehelle itku kurkussa, että sun on niin helppo sanoa noin koska talo on hänen nimissään. Mies sanoi, että jos ei olisi niin olisi lähtenyt jo aikoja sitten.
Syö parisuhdetta tuollainen ja nyt etenkin tuo viimeinen lause jonka mies sanoi ensimmäistä kertaa. Saimme sovittua, mutta mieltä painaa tuo lause. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta joista naimisissa 5. Yhteisiä lapsia ei ole. Ulosotossa ei ole enää velkaa, mutta luottotiedoissa edelleen merkintä kun ei se sieltä heti katoaisi. Eli en mä mitään vuokra-asuntoa saisi eikä olisi edes rahaa takuuvuokraan.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs ap käy kuumana. En ihmettele jos mies välillä suivaantuu.
Voi luoja. Te auotte päätänne mulle ja mä en saisi sanoa mitään?!? On tunteet nyt melko pinnassa joten kyllä saatte sitten osanne jos kerran haluatte päätänne aukoa! Etkä tiedä yhtään mitään minkälainen mies on suuttuessaan joten pää kiinni. Kummallista kun kaikki pitää yrittää laittaa mun syyksi. Aivan kuin mä yksin olisin syyllinen kaikkeen. No ajatelkaa itsekin noin kun tulee puolison kanssa riita, te olette yksin syyllisiä kaikkeen.
Mitä tästä tulee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs ap käy kuumana. En ihmettele jos mies välillä suivaantuu.
Voi luoja. Te auotte päätänne mulle ja mä en saisi sanoa mitään?!? On tunteet nyt melko pinnassa joten kyllä saatte sitten osanne jos kerran haluatte päätänne aukoa! Etkä tiedä yhtään mitään minkälainen mies on suuttuessaan joten pää kiinni. Kummallista kun kaikki pitää yrittää laittaa mun syyksi. Aivan kuin mä yksin olisin syyllinen kaikkeen. No ajatelkaa itsekin noin kun tulee puolison kanssa riita, te olette yksin syyllisiä kaikkeen.
Ei tule riitaa, kun osaamme keskustella niin kuin aikuiset. Jos mies edes yrittäisi jotain lapsellista "lähde sitten jos ei kelpaa" kiukuttelua" olisi ex-mies ennen kuin huomaisikaan. En rupea pikkulapsen kanssa olemaan.
Tuohan on henkistä väkivaltaa ja itse en siihen suostuisi. Nyt asiat tiskiin ja selvitettäviksi. Kerrot että olet onneton ja harkitset eroa. Ja että miehen käytös loukkaa sinua. Miehen tulee miettiä käytöstään. Anna aikaraja esim. ensi kesään mennessä tulee asioihin tapahtua muutos. Sitten vaan järjellä ja harkinnalla asiat kuntoon eli talo myyntiin ja velat pois ja loput puoleksi. Ja säilytä kuitit maksamistasi osuuksista jos tulee riitaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
No mikset lähde? Mikä ongelma?
Ai sillan alle asumaan teinin kanssa?
Ei ollu lapsia tässä aloituksessa.
Muuten, se teini voisi varmasti jäädä isukin kanssa asumaaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli. Näkee siitä, kun mikään ehdotettu asia ei kelpaa ja lapsikin syntyi valmiiksi teini-ikäisenä kesken tarinan.
No en todellakaan ole trolli! Että mua ottaa päähän tuon huutelu! Mähän kirjoitin, että ei ole yhteisiä lapsia! Opettele lukemaan.
En voi mitään sille, että mulla ei ole helppo lähteä pitkästä suhteesta ja erota rakastamastani miehestä. Jos sä olet tunteeton, niin onnea vain. Mä tiedän tämän kunnan tyypit ja sen, että joutuu taistelemaan, että sieltä asunnon saisi luottotiedottomana.
Eli nyt sitten rakastat kuitenkin? Älä sitten valita, vaan tyydy kohtaloosi.
Väitinkö mä jossakin aiemmin, että en rakasta?
Ai jumalauta kun olet raskas ihminen, ei ihmekkään että miehesi on täysin kypsä tohon sun kuikutteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olette naimisissa niin erotessa talo menee lihoiksi ja saat osuutesi.
Tai sitten mies joutuu maksamaan Ap:n ulos pulittamalla tälle puolet talon arvosta. Mutta käytännössä tietysti useimmiten talo menee tuossa tilanteessa myyntiin ja sitten tuotot puoliksi.
Talo menisi myyntiin koska ei miehellä ole varaa pitää sitä yksin. Se vain, että saisiko sitä myytyä täällä pienellä paikkakunnalla. Voittoa ei ainakaan tulisi.
On ihan miehen ongelma ,mistä repii rahat sinun osuutesi.
Mun vanhemmat ovat takaajina joten kyllä se on munkin ongelma.
Ap, hienoa että olet saanut omat luotto-asiasi hoidettua. Tuo merkinnän pysyminen on aika tylsä juttu, vaikka varmaan sillekin jotkut perusteet löytyy.
Onhan tuo ongelma jos apn vanhemmat takaa lainaa tuohon 'syrjäkylän' taloon.
Mies voi vain lakata maksamasta tuota lainaansa ja pankki kääntyy aika nopeasti takaajien puoleen, ja jos taloa ei vain saa kaupaksi mihinkään järkevään hintaan, voi luottotieto -ongelmissa kohta olla myös apn vanhemmat.
Toivottavasti löydätte sovun ja ratkaisun ä, jos toisianne yhä rakastatte.
Tämä on nyt ehkä vain se 'vastamäki', josko kohta teidän suhteeseen tulisi myös se 'myötäkäyminen'
Vierailija kirjoitti:
Ap on trolli. Näkee siitä, kun mikään ehdotettu asia ei kelpaa ja lapsikin syntyi valmiiksi teini-ikäisenä kesken tarinan.
Ensin 12 vuotias, nyt jo lähes täysikäinen… Nopsaan ne lapset kasvaa Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin meillä, paitsi että mulla on luottotiedot tallella. Mies sanoo AINA kun tulee riitaa, että lähde sitten menemään. Mä sanon aina että hommaa häätö, vapaaehtoisesti en lähde mihinkään.
Ärsyttää kun aikuisen ihmisen ainoa keino riidoissa on sanoa että lähde. Ihan kuin asioista ei voisi keskustella, tai hetkellinen harmitus toiseen tarkoittaisi yhteiselämän loppua.
Ja tuollaisessa parisuhteessa sitten haluat olla ? Miksi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin 12 vuotias, nyt jo lähes täysikäinen… Nopsaan ne lapset kasvaa Porvoossa.
Missä luki että lapsi on 12?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset lähde? Mikä ongelma?
Ai sillan alle asumaan teinin kanssa?
Mistä se teini putkahti? Aloituksessa sanoit, ettei ole lapsia. Haiskahtaa Porvoolta.
EI yhteisiä lapsia. Niinhän ap kirjoitti.
En yhtään ihmettele että tuolla raivoamisella ja kielenkäytöllä liitossa menee huonosti. Taitaa olla Pike ja Pekka 20 vee.
Mä laitoin aloitukseen, että ei ole yhteisiä lapsia. Mulla on yksi teini joka lähes täysi-ikäinen. En kirjoittanut missään kohtaa mistään 12-vuotiaasta. En tajua mistä te keksitte nämä juttunne.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele että tuolla raivoamisella ja kielenkäytöllä liitossa menee huonosti. Taitaa olla Pike ja Pekka 20 vee.
Sä et tiedä mistään mitään joten ole hiljaa.
Vähän samaan suuntaan sanoo munkin ukko, paitsi että lähes jokaisen riidan alkuminuuteilla hän karjuu " mulla riittää, nyt ...jos et pidä suutasi kiinni, niin minä ( hän) lehden "
Siis tällä kaavalla kaikki riidat.
Joskus olen jatkanut, ja ukko lähtee ovet paukkuen ulos....viipyy aikansa. Ja kun tulee , alkaa 2-3 päivän MYKKÄKOULU hänen osaltaan 🤮
Jos odottaisit vähän kunnes riita on ohitse ha sitten pyytäisit, että puhuttaisiin asioista kun kumpikaan ei ole tunnetilassa.
On aika moukkamaista vastata miehesi tavalla kommunikointiyritykseen
Sinä omistat talosta puolet avio- oikeuden perusteella, olit maksanut tai et. Pitkä liitto jo takana