Lennettiin ulos kirkosta kuin leppäkeihäät!
Syy: alle 1-vuotiaan lapsen itkeskely. Suntio tuli sanomaan meille, että ehkä olisi parasta, että lähtisitte. (Osallistuimme siis ihan vaan ev.lut. kirkon perusjumalanpalvelukseen toissapäivänä, rajoitetuin osanottajamäärin.)
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Menkää herätysliikkeiden jumalanpalveluksiin (siis niihin, joissa käy oikeasti uskovaiset). Niissä lapset ovat tervetulleita aidosti, eikä kukaan ihmettele itkunpuuskaa, vaan pitävät hienona, että lapsiakin on mukana. Niissä on monesti lapsille ohjelmaa myös saarnan ajaksi. Kansankirkon jumalanpalvelukset ovat lähinnä pönöttäviä tapakristittyjä (ja eläkeikäisiä) varten.
Pysy näistä kaukana, mikäli mielenterveytesi on sinulle kallis. Mieluimmin luterilaiseen kirkkoon kuin mihinkään vapaiden suuntien sirkuksiin.
Sillä suntiolla täytyy olla psyykkisiä probleemoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien lasten ei sitten sallittu tulla tykö.
Tykö kyllä, mutta ei parkumaan kurkku suorana. Kirkossa halutaan kuulla jumalansanaa.
Kirkossa on yleensä hyvä akustiikka, pienikin lapsi kuulee sen ja pelkää, kun kaikki ääni on outoa. Ja muu kirkkokansa kuulee lapsen itkun potenssiin sata.
Oikein teki suntio, kun pyysi minäminät poistumaan.
Itse olen kuullut kirkossa, kuinka perheen isä sanoi itkevää vauva hyssyttävälle äidille, että anna sen huutaa, mitäs tuo puhuu noin pitkään. Pappi saarnasi siis liian kauan tuon hartaan uskovaisen isän mielestä.
On meitä moneksi.
Periaatteessa ajattelen, että vauvoillakin on oikeus olla mukana kirkossa, mutta itse olen vienyt itkemään alkaneen taaperoni ulos kirkosta hautajaisissa oma-aloitteisesti. Se häiritsee varmaan itseäni eniten, että lapseni itkee. Joissain häissä kirkossa ihmettelin, kun joidenkin vauva itki tämän tästä, eikä vanhemmat tehneet suunnilleen yhtään mitään asialle.
Kun lapset olivat pieniä, niin poistuin (tai mies poistui) mistä tahansa tilaisuudesta, jos lapsen itku tai muu käytös oli jostain syystä tilaisuutta häiritsevää. Niin kunnioitetaan muita ihmisiä. Muut eivät ole tulleet kuuntelemaan lapsen itkua vaan puhujaa, esiintyjää tai musiikkia.
Lapsen itku on ihan luonnollinen asia, maailmaan mahtuu ääntä ja kaikista tilanteista ei voi, eikä ole tarpeellista poistua lapsen itkun takia. Kuitenkin jos ollaan tilaisuudessa, jossa muut ihmiset haluavat kuulla ja katsella esiintyjää tai puhujaa, tulee vanhemman huolehtia ettei lapsi häiritse muita ja poistua tarvittaessa eteiseen tai ulos rauhoittelemaan lasta.
sai suntio varmaan hyvät kiksit tosta ku meni sanoon
Lapsille on omat messunsa, siellä itku ei haittaa.
Kerropa minkä paikkakunnan kirkossa tämä kävi ja minkä niminen suntio?
Hei ap, maksun paikka tulee vielä noillekin kirkon ylimielisille ihmisille. Viimeisenä tuomiopäivänä.
Olisin ollut otettu jos mut olisi heitetty ulos kirkosta. :D