Mulla alkaa huumorintaju loppua tämän helteen kanssa
Pitäisi tehdä kotona sitä sun tätä, mutta olo on niin nuutunut, ettei tästä tule mitään. Suututtaa. Kiukuttaa. ARGH! Joojoo, ja tiedän että tulee miljoona vastausta "osta ilmalämpöpumppu", "meillä on ilmastointi, ei tarvitse tuskailla", "käytä kuukuppia, niin on paljon helpompaa"... Ei nyt vain kiinnosta kuunnella mitään viisasteluja.
Kommentit (49)
Sinänsä minun ei ole kuuma. En hikoile, mutta huomaan vain, että aivot eivät toimi normaalisti ja olen ärtyisä. Ehkä olo onkin niin kurja siksi, etten hikoile. Yleensäkin hikoiluni on aika heikkoa muihin verrattuna esim jumpassa.
Mieluummin tämä kuin tulipalopakkaset!
Mä olen jo niin tottunut, etten enää edes ihmeemmin hikoile. Yölläkin alan jo oppia nukkumaan ohuessa yöpaidassa ja pelkän pussilakanan kanssa. Antaa auringon vaan lämmittää!
Minä inhoan kuumaa mutta jaksamiseen se ei vaikuta ihme kyllä, ei edes hiki valu hirveästi vaikka raksalla (täysin ulkona ja paahteessa) teen 8-10 tuntia päivässä ja loppupäivän lasten kanssa ulkona. Saanko varovaisesti kiittää hyvää kuntoani tästä? Iho ei kyllä meinaa kestää aurinkoa, pitää olla pitkähihaista yllä koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:25"]
Sama. Juuri matkustan saunalämpötilaa lähestyvällä paikallisbussilla töistä kotiin, ja odotan selviänkö pyörtymättä kotiin asti. Kotona suihkuun, sohvalle ja telkkaria pimennysverhojen takana iltakymmeneen/yhteentoista jolloin voi avata takapihan oven ja kahdentoista aikaan nukkumaan kun on tarpeeksi viileää taas. Hain kaupasta valmista ruokaa, kun mitään en jaksa kuumuuden vuoksi laittaa.
[/quote]
Voi on se elämä vai-ke-aa.
[/quote]
Tässä ketjussa keskustellaan ja jaetaan kokemuksia helteen tukaluudesta, joten oma elämäs taitaa olla aika ankeaa, kun tuut tällaisiin keskusteluihin tunkemaan nokkas, keskusteluihin mitkä ei sua edes kiinnosta. Joten jatkapa täydellistä elämääsi ja anna muiden valittaa, kun hikoavat kuin siat. Nyt on lisäksi vielä viides päivä putkeen päänsärkyä helteen vuoksi, joten eipä paljoa naurata matkustaa 50-asteisessa bussissa 30 min.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:00"]
Mulla loppuu huumorintaju näiden ainaisten valittajien kanssa. Millon on kuuma/kylmä/räntää tai vettä sataa, hyttysiä, paarmoja, mäkäräisiä, lihavia kanssaihmisiä nilkkaturvotuksineen, persvakoshortseja, tyhmiä ja hitaita työkavereita....................
[/quote]
Anna ihmisten valittaa, jos heillä on siihen aihetta. Mitä se on sinulta pois?
Se on sitten 32 hellepäivä putkeen, aivan liikaa!!! :( Toivottavasti viilenee ens viikolla, tahdon normaalin elämän takaisin. Kämppä 32 astetta, eilen kurkin parvekkeen lämpömittaria illalla ja se oli 50! Ikkunat tulikuumat, onneksi on edes rullaverhot jotka kai vähän estää lämpöä tulemasta sisälle. Sit kun joskus viilenee, niin menee kauan ennenkun talon seinät ja sitä kautta sisälämpö viilenee. Tuskaa siis luvassa vielä liian kauan :( Ja ps: koskaan en ole pakkasista valittanut!
Meillä on keittiössä 33 astetta. Niin kuuma, että jääkaappi ei enää toimi kunnolla. Siinä ei voi säilyttää juuri mitään ruokaa, ellei halua saada vatsatautia. Olohuoneessa on ilmastointilaite, mutta sekin alkaa hyytyä kuumuudessa. Pelkään koko ajan uutta sairaalareissua. Terveyteni ei kestä tätä kuumuutta enää kauaa. En halua uutta veritulppaa.
Loppuu huumori täälläkin. En ole yli kuukauteen laittanut ruokaa, enkä leiponut. Ostosapuskan varassa oltu, vaikka aineksia ois pakkasessa vielä. Syystä että meillä on leivinuuni ja puilla lämpiävä hella. Niitä ei todellakaan lämmitetä näillä helteillä, kun muutenkin kämppä on 33 asteinen yötä päivää. Ilmalämpöpumppua ei voi laittaa, koska sitä vaan ei voi laittaa, koska se pilaa näin vanhan ja arvokkaan rakennuksen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:00"]
Mulla loppuu huumorintaju näiden ainaisten valittajien kanssa. Millon on kuuma/kylmä/räntää tai vettä sataa, hyttysiä, paarmoja, mäkäräisiä, lihavia kanssaihmisiä nilkkaturvotuksineen, persvakoshortseja, tyhmiä ja hitaita työkavereita....................
[/quote]
Käytä kuukuppia, niin helpottaa.
[/quote]
Mulla on jo mutta en mä sitä voi kuukaudet läpeensä käyttää =)
[/quote]
Osta toinenkin