Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla alkaa huumorintaju loppua tämän helteen kanssa

Vierailija
06.08.2014 |

Pitäisi tehdä kotona sitä sun tätä, mutta olo on niin nuutunut, ettei tästä tule mitään. Suututtaa. Kiukuttaa. ARGH! Joojoo, ja tiedän että tulee miljoona vastausta "osta ilmalämpöpumppu", "meillä on ilmastointi, ei tarvitse tuskailla", "käytä kuukuppia, niin on paljon helpompaa"... Ei nyt vain kiinnosta kuunnella mitään viisasteluja.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:00"]

Mulla loppuu huumorintaju näiden ainaisten valittajien kanssa. Millon on kuuma/kylmä/räntää tai vettä sataa, hyttysiä, paarmoja, mäkäräisiä, lihavia kanssaihmisiä nilkkaturvotuksineen, persvakoshortseja, tyhmiä ja hitaita työkavereita....................

[/quote]

Käytä kuukuppia, niin helpottaa.

Vierailija
22/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uima-altaan ja käyn siellä pari kertaa tunnissa viilentämässä hermoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tosiaan naurata, kun töissä sisälämpötila ties kuinka monetta viikkoa 31. Työteho on aika lailla miinusmerkkinen.

Vierailija
24/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:00"]

Mulla loppuu huumorintaju näiden ainaisten valittajien kanssa. Millon on kuuma/kylmä/räntää tai vettä sataa, hyttysiä, paarmoja, mäkäräisiä, lihavia kanssaihmisiä nilkkaturvotuksineen, persvakoshortseja, tyhmiä ja hitaita työkavereita....................

[/quote]

Käytä kuukuppia, niin helpottaa.

[/quote]

Mulla on jo mutta en mä sitä voi kuukaudet läpeensä käyttää =)

Vierailija
25/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin jo tottunut tähän. Sisällä on +30 koko ajan, hiki valuu, mutta ei haittaa. Mun puolesta helle sais jatkua!

Vierailija
26/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä just mietin, että en edes huomaa hellettä, kun olen päivät ilmastoidussa (ja hyvin viileässä) toimistossa, ajan kotiini ilmastoidulla autolla ja kotona ilmalämpöpumppu pitää talon viileänä. Täytyy siis oikein varta vasten mennä ulos, jos haluaa fiilistellä hellettä. Se huono puoli tässä on, että normaalia kuuman ilman aiheuttamaa ruokahaluttomuuttakaan en pääse tuntemaan, vaan tekee mieli ihan lämmintä ruokaa, niin kuin muinakin vuodenaikoina.

Vierailija
27/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykkää yhtään! Olen reippaampi ja älykkäämpi viileässä kuin tämmösessä paahteessa. 

Onko ensi kesänä vielä entistä kuumempaa? Itkettää jo ajatuskin.

Vierailija
28/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:54"]

Sitä paitsi ne kuivattaa ilmaa entisestään joten minä tulen sairaaksi ilmastointilaitteen ja ilmalämpöpumpun läheisyydessä, kurkku on sitten kipeä monta päivää vielä sen tuulettamisen jälkeenkin.

[/quote]

Talvella ilma on huomattavasti kuivempaa kuin kesällä. Nytkin meillä on sisällä 27 astetta ja suhteellinen kostus 50%. Talvella pakkas- ja lämmityskaudella ilman suhteellinen kosteus on luokkaa 20-25%, eli älä höpötä kesäilman kuivuudesta.

Vierailija
29/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä pyyhe niskaan. Kirjaimellisesti, helpottaa oloa kummasti.

Vierailija
30/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:49"]

Jouduin eilen sairaalaan enkä pääse pois ennen kuin kotona lämpötila max 25 astetta. Ei elementtitalo kuitenkaan viilene ilman sateita. Pitää laittaa telttaleiri pystyyn kunhan vähän viilenee. Kivaa, kun lapset kotona ihmettelee missä äiskä.

[/quote]

Siihen voi tosiaan mennä tovi, että kämppä viilenee noin viileäksi? Ovatko lääkärit sanoneet tuon rajan?

[/quote]

Lekureiden mielipide kyllä. Ei kuulema ole kovin turvallista sydänsairaan olla paljon yli tuossa lämmössä pitkiä aikoja ja ne ajat on tullut kyllä täyteen tänä kesänä moneen kertaan. Ihmeen pitkään silti kestin (taputtaa itseään selkään hyvästä yrityksestä).

Vierailija
31/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on sisällä jotakin 32 tai 33 astetta nytkin lämmintä. Ihan hyvin tässä pärjää kun ei ota stressiä. Tekee sen mitä jaksaa. Kyllä se kylmä talvi kohta kumminkin tulee."

otan osaa.

Vierailija
32/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan pikku hiljaa tottua tähän 28-29 asteeseen. 27 alkaa tuntua jo siedettävältä. Ja voi ihanaa viileyttä, kun jonain aamuna on viileän yön jälkeen (parvekkeiden ovet auki läpi yön) vain 25 astetta! Mites sitten, kun lämpötila palaa siihen normaaliin 23 asteeseen? Alkaako tuntua jo kylmältä? Talvipakkasilla meillä oli pahimmillaan vain 21 astetta, mutta tämän kesän jälkeen voi olla ettei talo pääse samalla tavalla enää jäähtymään, kun runko on kerännyt lämpöä talven varalle :-)

Vierailija
33/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin tästä lomalla mutta nyt kun olen töissä en JAKSA tätä kuumuutta. Töissä siis tietysti on viileää mutta lasten roudaaminen ja kaikki muu aikataulutettu homma on ihan tuskaa kun pitäisi olla siistin näköinen eikä hikimärkä variksenpelätin.

Lisäksi v*tuttaa, että nurmikko ja pihakasvit kuolevat tähän kuivuuteen.

Vierailija
34/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sisällä noin 30 astetta ja tuuletin päällä. Ikkunaa ei voi avata, koska ulkona tehdään sisäpihalla remppaa ja meteli on hurja. Yöt on pahimpia, sillä ton tuulettimen möykässä ei voi nukkua.

Vierailija
35/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:15"]

[/quote]Mitäs jos kastelisit?

Vierailija
36/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:17"]

[/quote]

No mitäs niin, jos on iso piha ja nurmikkoa pitäisi helteellä kastella sellainen 10-20 litraa per neliö. Meneehän siihen jo paitsi helvetisti paitsi vettä, myös sitä aikaa, että sitä jatkuvasti kastelisi ja joillakin on työpaikkakin missä täytyy olla.

Vierailija
37/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:17"]

[/quote]

No mitäs niin, jos on iso piha ja nurmikkoa pitäisi helteellä kastella sellainen 10-20 litraa per neliö. Meneehän siihen jo paitsi helvetisti paitsi vettä, myös sitä aikaa, että sitä jatkuvasti kastelisi ja joillakin on työpaikkakin missä täytyy olla.

[/quote]

Vettä saa hanasta ja sadettimet ketjuun yön ajaksi. Siinä se.

Vierailija
38/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Juuri matkustan saunalämpötilaa lähestyvällä paikallisbussilla töistä kotiin, ja odotan selviänkö pyörtymättä kotiin asti. Kotona suihkuun, sohvalle ja telkkaria pimennysverhojen takana iltakymmeneen/yhteentoista jolloin voi avata takapihan oven ja kahdentoista aikaan nukkumaan kun on tarpeeksi viileää taas. Hain kaupasta valmista ruokaa, kun mitään en jaksa kuumuuden vuoksi laittaa.

Vierailija
39/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:25"]

Sama. Juuri matkustan saunalämpötilaa lähestyvällä paikallisbussilla töistä kotiin, ja odotan selviänkö pyörtymättä kotiin asti. Kotona suihkuun, sohvalle ja telkkaria pimennysverhojen takana iltakymmeneen/yhteentoista jolloin voi avata takapihan oven ja kahdentoista aikaan nukkumaan kun on tarpeeksi viileää taas. Hain kaupasta valmista ruokaa, kun mitään en jaksa kuumuuden vuoksi laittaa.

[/quote]

Voi on se elämä vai-ke-aa.

Vierailija
40/49 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 4-5 kk päästä sitten itketään kun on jo kuukautta putkee ollut -30 astetta taulussa, että asunto jäätyy, auto jäätyy, järki jäätyy, itsekin jäätyy kun on niin pimeää ja kylmää eikötämäjovoisiloppua vali vali.

Joku itki, että nurmikko kuivuu. Voi voi, jossain afrikassa kun ei tule sadetta parhaimmillaan kuukausiin ja ihmisten toimeentulo kärsii selvästi (ruoaksi viljeltävät kasvit tms.) ja sato saattaa mennä pilalle liiallisen kuivuuden takia -> ovat sitten syömättä, kun ei voi valmisateriaa käydä kaupasta ostamassa. Jollain suurin kiva kengässä on palanut nurmikko. Meillä on vielä helppoa täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi