Miksi et ala laihduttaa heti, kun huomaat vaatteiden kiristävän?
Huomasin viikonloppuna, että yhdet housut joita en ole muutamaan kuukauteen käyttänyt tuntuivat näin kesän jälkeen pikkuisen turhan napakoilta. Päätin siltä seisomalta pudottaa painoni takaisin 53 kiloon, joka oli painoni keväällä. Kyse ei ole kuin parista hassusta kilosta, joten homma ei ole juttu eikä mikään. Mieluummin hoidan sen alta pois nyt heti, enkä sitten kymmenen kilon päästä.
Miksi kaikki eivät toimi samoin? Tämähän on kiistatta se helpoin ja paras tapa pitää paino kurissa!
Kommentit (26)
Noin minäkin teen. Painan tosin 10kg enemmän kuin sinä, koska mulla on myös lihaksia.
Koska oon aina ollut raskaana lihoessani! :D
En mä muulloin lihokaan kuin joskus pari kiloa, ja silloin sen huomaa ja vähän kohentaa ruokavaliota ja siinä se.
Juu, toimin juurikin noin. Iän karttuessa vaan huomaa, ettei se kesän jälkeinen laihduttaminen enää onnistu niin helposti kuin nuorempana. Ruokaa täytyy jättää oikeasti syömättä! Tuon tajuaminen vie hetken.
mä olin taas lihonut 5 kg 2 kk kesälomalla. 1,5 kg pudonnut jo ihan vaan normiarjen alettua 2 vkossa. kyllä ne siitä putoo, kun elämä normalisoituu.
Jaa-a. Itsekin huomaamatta siirryn käyttämään niitä enemmän periksi antavia vaatteita jos pari lisäkiloa tärähtää mittariin. Lisäksi olen todennut, että dieetti ja painon tarkkailu ei sovi mulle vaan johtaa pakkomielteiseen suhtautumiseen. Jos huomaan lihonneeni esim lomalla, ajattelen vaan et kyllähän ne kilot sieltä lähtee kun jatkan normaalia treenintäyteistä elämäntyyliäni. Ja näin käy. Mutta ihmettelee itsekin näitä "lihoin 30 kg vuodessa"-tyyppejä. Useimmiten taustalla lienee fyysinen tai henkinen sairastuminen. Eli ihminen ajautuu tilanteeseen jossa ei ole voimavaroja panostaa omaan hyvinvointiin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:33"]
Noin minäkin teen. Painan tosin 10kg enemmän kuin sinä, koska mulla on myös lihaksia.
[/quote]
No mä treenaan 8 tuntia viikossa, myös funktionaalista lihaskuntotreeniä. Eli kyllä mullakin lihaksia löytyy, oon vaan tämmönen tappi :) ap
Hmm, eri asia varmaan niillä ketkä on ikänsä olleet hoikkia ja paino nousee kilon kun juo litran vettä. Jos taas on lapsesta asti ollut tukeva, ei se enää riitä että huomaa aikuisena vaatteiden kiristävän. Silloin ei "parin kilon" pudotus enää riitä, valitettavasti. Ikänsä hoikalla on myös hoikan mieli ja ajatusmaailma, kun taas ikänsä lihavalla on lihavan ajatusmaailma. Ne on niitä hankalampia asioita muuttaa ihmisessä.
normaalipainon rajoissa on aika vaikeeta pudottaa niitä paria hassua kiloa, yllättävän vaikeeta
Noinhan sitä pitäisi tehdä. Toisilla vaan ei ole samanlaista itsekuria ottaa itseään niskasta heti kiinni ja menee herkutteluksi elämä pitkäksi aikaa. Jos painonhallinta olisi kaikille helppoa, ei niin moni kärsisi ylipaino-ongelmista. Lisäksi monet asiat elämässä vaikuttavat myös motivaatioon kokoajan tarkkailla syömisiään. On kriisejä ja murheita, jolloin helposti saattaa lipsahtaa lohtusyömään, mikä ei pidemmän päälle tietenkään oloa paranna, mutta me ollaan vaan ihmisiä hekkouksineen.
Koska olen laiska ja mukavuudenhaluinen.
nimim. huomenna vaatekaupoille koska yhdetkään housut eivät mahdu enää jalkaan.
Minä oon periaatteessa käyttänyt samoja vaatteita parikymppisestä, mutta kun tämä leggari/trikoo/veluuri-muoti rantautui Suomeen jokun vuosi takaperin niin kaikki "napakat" vaatteet katosivat vaatekaapista. Pidin joustavia sukkahousuja ja mekkoja, neuleita, hameita, tunikoita ja mikään vaate ei kiristänyt. Koska en käy vaa'alla niin en havainnut että painoa on tullut useita kiloja. Olostakaan en periaatteessa huomannut, koska tuollainen muutama kilo ei juurikaan lisää väsymystä tms. Nyt yritin laittaa jalkaan mökiltä löytämäni farkut, niin en saanut niitä lantioltakaan ylös. JÄRKYTYIN. En oikeasti ihmettele että vuosia pienten lastensa kanssa kotosalla viihtyvät äidit eivät oikeasti edes huomaa että kiloja kertyy. Nyt kuitenkin lopetin tuon trikoolinjaston käyttämisen ja ostin kuntosalijäsenyyden. Pari kiloa on nyt tullut alas, ruokavaliosta karsin pois vaan jauhot ja vaalean viljan, ja sokerin ja kovat rasvat. Neljästi viikkoon urheilen. En vaan siedä ajatusta että paino jatkaisi nousuaan, ja iän myötä niin käy jos ei tee mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:29"]
Huomasin viikonloppuna, että yhdet housut joita en ole muutamaan kuukauteen käyttänyt tuntuivat näin kesän jälkeen pikkuisen turhan napakoilta. Päätin siltä seisomalta pudottaa painoni takaisin 53 kiloon, joka oli painoni keväällä. Kyse ei ole kuin parista hassusta kilosta, joten homma ei ole juttu eikä mikään. Mieluummin hoidan sen alta pois nyt heti, enkä sitten kymmenen kilon päästä.
Miksi kaikki eivät toimi samoin? Tämähän on kiistatta se helpoin ja paras tapa pitää paino kurissa!
[/quote]
Onnea olet täydellinen.
Mites kun minä olen tohtori ja kotini on kuin Avotakasta. Mikset sinä ole tohtori, se on vain lukemista ja tenttimistä, ehdottoman helppoa! Samoin sisustaminen ja kodin viilaaminen täydelliseksi ottaa vain hieman värisilmää ja suunnitelukykyä. Onko sinulla näin?
Koska olen masentunut ja ruoka on ainoa asia, josta saan jonkinlaista iloa. Varmaan tappaisin itseni jos olis pakko alkaa dietille.
mun Pitäis ensin saada muu elämä kondikseen, sit syöminen.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:46"]
[/quote]
mukavuudenhaluinen? Onko sinusta mukavampaa olla lihava kuin normaalipainoinen? En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Onnea olet täydellinen.
Mites kun minä olen tohtori ja kotini on kuin Avotakasta. Mikset sinä ole tohtori, se on vain lukemista ja tenttimistä, ehdottoman helppoa! Samoin sisustaminen ja kodin viilaaminen täydelliseksi ottaa vain hieman värisilmää ja suunnitelukykyä. Onko sinulla näin?
[/quote]
En ole tohtori - vielä :D Väitöskirjan viimeistä artikkelia tässä hiotaan julkaisukuntoon... Koti on kyllä viimeisen päälle sisustettu. Etenkin design-valaisimet ovat heikkouteni. ap
Sitä nyt itsekin ihmettelen, kun yritän vetää farkkuja kesän trikoohameiden jälkeen päälleni. Nyt laihdutan toivottavasti viimeisen kerran.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:46"]
[/quote]
mukavuudenhaluinen? Onko sinusta mukavampaa olla lihava kuin normaalipainoinen? En ymmärrä.
[/quote]
Vaikka painoa on tullut lisää eikä housut mene kiinni, olen silti normaalipainoinen. Ylipainoon on aika paljon vielä matkaa.
Ja kyllä, mukavuudenhalu voittaa ylipainon.
On niin joustavaa kangasta nää vaatteet ettei lihomisra huomaa.