Joillain vuokralaisilla on kyllä realiteetit hukassa!
Vuoka on liian kallis, mutta silti pitäisi saada vaikka mitä taloon uutta ja tietenkin ilman kustannuksia. Ja se käytös, kuin Euroopan omistajalla vaikka itse ei omista yhtään mitään koko talosta.
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:33"] Onneksi voi aina hankkia käytetyn vehkeen rikki menneen tilalle. Ah... kiva olla riistäjäsika. :) [/quote] Ja mitäs sinä tuossa voitat? Käytetty kodinkonehan se hajoaa vielä helpommin (varsinkin kun sitä vähän avustaa) ja silloin ei ole edes takuut voimassa ja ilkivalta on vielä vaikeampaa todeta. Että ihan rauhassa voit ostella minulle vaikka joka kuukausi käytettyjä koneita:D [/quote] Voi kulta pieni. Sinä lennät tässä tapauksessa ulos hyvin äkkiä ja tilallesi tulee kunnon vuokralainen. Luuletko että suvaitsisin moista perseilyä sitten yhtään? :) Ja kunnon vuokralaiselle hankkisin kämppään uutta konetta.
[/quote]
Hehheh!! joku Vuokranantaja kuvittelee taas itsestään vähän liikoja :D Kuule rakas pieni, kun ette te mitään jumalia ole. Hajonneet kodinkoneet ei ole mikään peruste purkaa vuokrasopimusta vaan joudut noudattamaan ihan sitä normaaliairtisanomis aikaa. Vuokranantajanahan sinun tulisi tietää kauanko se on, joten en vaivaudu sitä tässä kertomaan. Sen verran kylläkin vinkkaan, että aika on huomattavasti pidempi kuin "hyvin äkkiä" :D
[/quote]
harmittaako ko sua noin paljon, että et kykene ostamaan omaa asuntoa?
[/quote]
Mistä päättelet että en kykyne? Olen hankkimassa omaa asuntoa, mutta uudessa ja vieraassa kaupungissa en heti uskaltanut ostaa omaa kun en tunne alueita yhtään. Ostan oman vielä tämän vuoden puolella, mutta sitä naatiskelen kun vuokranantaja tanssii polkaa minun tahtiini :)
[/quote]
sitten olet vaan muuten lapsellinen tai hyvin nuori. Onnea valitsemallesi elämäntavalle
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:00"]
No eikös se ole aika loogista, että jos pitää vuokraa kalliina niin siihen yrittää neuvotella jotain lisäetua. Voit aivan vapaasti olla eri mieltä ja kieltäytyä.
[/quote]
Samaa mietin, että nyt ei kyllä ole ap:lla logiikan perustaidot hallussa. Kalliilla vuokralla nimenomaan sopii jo odottaa, että masiinat ovat kondiksessa ja huoneiston pinnat siistit.
Vai meneekö se ap:n logiikan mukaan niin, että HALVALLA vuokralle sopii odottaa vastinetta? Tai että mitä korkeampi vuokra, sitä heikompi kämppä?
;-DD
Fakta: isoissa kaupungeissa - varsinkin Helsingissä - vuokrat ovat jo törkeät. Siksi vuokra-asuntojen kysyntä on jopa hieman laskenut, hintataso ylittää kipukynnyksen eikä ole suhteessa omistusasuntojen hintoihin/asuntolainojen korkotasoon. Vuokranäytöissä ei stadissa käy enää samalla lailla väkeä kuin vielä jokunen aika sitten, tästä oli viime viikolla juttuja ainakin Ylellä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:19"]
Juu ja se entinen vuokranantajasi käy postiluukustasi tiputtamassa muutaman luteen sinulle :)
Olet kyllä niiin aihevapaan perusjankkaaja juttuinesi taas, että hupia on riittänyt :DD
Itse asuin nuorena monella yksityisellä ja koskaan ei ollut ongelmia. Melkoisessa mörskässäkin kerran asuin ja vuokrantajata laitatti sinne suihkukopin, kun pyysin vessaan hiukan vain remonttia. Vuokrat maksoin aina ajoissa ja pidin asunnot hyvässä kunnossa.
[/quote]
Ok, ainoa vaan kun uudessa asunnossani ei postiluukkua ole, että sopii yrittää. Ja tehän te täällä olette jankanneet :D Itse vaan kerrton, mitä vuokra-asunnossa asunnossani teen. Te puolestaan oikein kilpaa paasaatte, että miten paskamainen olen ja miten tuo minun toimintani ei tule ikinä onnistumaan (esim. siis tuo kodinkoneiden hajottamien) ja keksitte aivan päättömiä puolustuskeinoja vuokranantajalleni (haastaminen oikeuteen ja mitä kaikkea naurettavaa :D
[/quote]
ei millään pahalla, mutta sä alat olla jo vähän säälittävä. Tsemppiä tulevaisuuteen, tommosella asenteella se voi olla haastava
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:33"] Onneksi voi aina hankkia käytetyn vehkeen rikki menneen tilalle. Ah... kiva olla riistäjäsika. :) [/quote] Ja mitäs sinä tuossa voitat? Käytetty kodinkonehan se hajoaa vielä helpommin (varsinkin kun sitä vähän avustaa) ja silloin ei ole edes takuut voimassa ja ilkivalta on vielä vaikeampaa todeta. Että ihan rauhassa voit ostella minulle vaikka joka kuukausi käytettyjä koneita:D [/quote] Voi kulta pieni. Sinä lennät tässä tapauksessa ulos hyvin äkkiä ja tilallesi tulee kunnon vuokralainen. Luuletko että suvaitsisin moista perseilyä sitten yhtään? :) Ja kunnon vuokralaiselle hankkisin kämppään uutta konetta.
[/quote]
Hehheh!! joku Vuokranantaja kuvittelee taas itsestään vähän liikoja :D Kuule rakas pieni, kun ette te mitään jumalia ole. Hajonneet kodinkoneet ei ole mikään peruste purkaa vuokrasopimusta vaan joudut noudattamaan ihan sitä normaaliairtisanomis aikaa. Vuokranantajanahan sinun tulisi tietää kauanko se on, joten en vaivaudu sitä tässä kertomaan. Sen verran kylläkin vinkkaan, että aika on huomattavasti pidempi kuin "hyvin äkkiä" :D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:16"]
Minä asun vuokralla, suht kalliilla mutta en valita koska asunnon sijainti ja pohja todella hyvät. Olen vuokranantajan kanssa ostaneet 50/50 hienon laminaattilattian. Olen itse tehnyt keittiöremonttia eli uusinut vanhoja kupruilevia sokkeleita ja päivittänyt kaapistot nykypäivään. Omalla rahalla. Olisin myös teetättänyt keittiöön vahvimman luokan laattalattian, mutta vuokranantaja ei suostunut. Meillä on nyt se laminaatti siinä ja onhan se kulunut ja kupruinen, kosteudelta ja tavaroiden tippumiselta ei voi välttyä. Lapsiperhe vielä ollaan.
Kylpyhuoneessa olisi helppo tehdä laatoitus ja suvussani on alan yritys eli tulisi ammattitaitoinen työ. Ilmaiseksi vuokranantajalle. Saunaremontti ollaan sovittu jo että me hiomme ja lakkaamme huonokuntoiset lauteet ja seinät itse, vuokranantaja asennuttaa ehjät lauteet rikkinäisten tilalle.
Tällaistakin voisi olla. Minua ei haittaa laittaa toisen asuntoa parempaan kuntoon, vaikka en edes saa vuokranalennusta. Minä nautin asumisestani vaikka 20v vielä samassa paikassa.
[/quote]
Ainut että et nauti jos vuokranantaja irtisanoo sopimuksen esim. ensi viikolla. Tai kaikkien noiden remppojen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:01"]
Meillä lukee sopimuksessa selkeästi, että "siinä kunnossa kuin on vuokrattaessa". Ja mitä haluaa vuokralainen: uuden jääkaapin, punaisen, koska se olisi kiva. Ja pesukoneliitännän. Ja parvekelasituksen uusiksi, nyt on liian isot ruudut. Kaikki tämä pitää saada heti, koska hän ei voi asua näin synkästi!
[/quote]
pesukoneliitäntä on todellakin aika kiva juttu vai pitäiskö sun mielestä käsin pyykkiä pestä ?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:21"]
Kuule sellaista se on vuokranantajana, olet ihan vuokralaiset pyöriteltävissä. On vuokranantajan velvollisuus huolehtia, että asunnon tarpeisto on toimintakuntoinen ja hankkia omaan laskuunsa uutta. Esim. meillä oli jääkaappi, uuni ja tiskikone vähän kuluneita, mutta toimivia. Halusin kuitenkin itselleni tänne uudet kodinkoneet, joten hajottelin näistä laitteista muutaman vastuksen ja pirautin vuokranantajalle että hommaa uudet. Nyt on upouudet pelit ja kyllä kelpaa :) Seuraavaksi ajattelin hiotuttaa parketin, on jo vähän kulunut ja alkaa saamaan tikkuja jalkoihin.
[/quote]
Vuokralaiseni teki tuota samaa. Onneksi olin paneutunut asiaan, joten ensin rikkoutuneet pyritään korjaamaan - tähän meni 5 vrk, joka on täysin asiallinen aika, koska korjaajaa en ripeämmin saanut paikalle. Okei, vastukset sökönä => kääntyminen vuokralaisen puoleen, onko hänellä aavistustakaan, mitä tapahtunut. Ei ollut. Vuokranantajana katsoin parhaaksi vaihtaa koneet, joten noin viikon kuluttua kämppään kannettiin vaihtokoneet, joita saa kodinkoneliikkeistä edullisesti. Olihan ne eri sarjaa kuin asunnossa aikaisemmin olleet, mutta ihan toimivia.
Asukas oli siten ilman jääkaappia ja astianpesukonetta noin 2 vko, mistä ajasta minun ei tarvinnut korvata hänelle euroakaan, koska korjaus- ja hankintaprosessi oli koko ajan menossa. Asukas sai hieman aikaisempaa huonompitasoiset laitteet (ei merkittävästi), joten hän ei tässä diilissä voittanut mitään. Vaihdon jälkeen huokaisin asukkaalle, että tosi hyvä juttu, että on tuttu kodinkonekauppias, muuten tämä vaihto olisi tullut minulle kalliiksi. Ja jos nämä vielä hajoavat, tiedän nyt, mistä löytyy vaihtokoneita.
[/quote]
Onpas fiksua. Huonompi tasoinen laitehan se on vielä helpompi hajottaa ja erittäin vaikea todistaa ilkivallalla rikotuksi. Kiitä onneasi, että oli kiva vuokralainen. Minä en olisi tuollaista touhua katsellut.
Minä asun vuokralla, suht kalliilla mutta en valita koska asunnon sijainti ja pohja todella hyvät. Olen vuokranantajan kanssa ostaneet 50/50 hienon laminaattilattian. Olen itse tehnyt keittiöremonttia eli uusinut vanhoja kupruilevia sokkeleita ja päivittänyt kaapistot nykypäivään. Omalla rahalla. Olisin myös teetättänyt keittiöön vahvimman luokan laattalattian, mutta vuokranantaja ei suostunut. Meillä on nyt se laminaatti siinä ja onhan se kulunut ja kupruinen, kosteudelta ja tavaroiden tippumiselta ei voi välttyä. Lapsiperhe vielä ollaan.
Kylpyhuoneessa olisi helppo tehdä laatoitus ja suvussani on alan yritys eli tulisi ammattitaitoinen työ. Ilmaiseksi vuokranantajalle. Saunaremontti ollaan sovittu jo että me hiomme ja lakkaamme huonokuntoiset lauteet ja seinät itse, vuokranantaja asennuttaa ehjät lauteet rikkinäisten tilalle.
Tällaistakin voisi olla. Minua ei haittaa laittaa toisen asuntoa parempaan kuntoon, vaikka en edes saa vuokranalennusta. Minä nautin asumisestani vaikka 20v vielä samassa paikassa.
[/quote]
Voi, tulisitko meille vuokralle?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:44"]
Mutta kun sinulla hajoaa jääkaappi, ei ole mitään pakkoa välittömästi hankkia vastaavaa vaan riittää, että tilalle tuodaan joku käyttökelpoinen sähkörohmu siksi aikaa, että ehditään hankkimaan kunnollinen. Saat hyvässä lykyssä odotella sitä uutta jääkaappia jopa kuukauden, koska vuokranantajalta riittää se, että hän on sitä uutta hankkimassa ja sinulla on tilapäinen romu siellä käytössäsi. Ihmeesti vuokralainen oppii, että tahallinen rikkominen aiheuttaa ongelmia vain hänelle itselleen.
[/quote]
Ei tietenkään ole pakko hankkia heti mitään uutta, ihan rauhassa saat maksella minulle korvauksia vaikka viivästyneestä jääkaapista jos haluat :D
[/quote]
Etpä välttämättä nauti, jos vuokranantaja päättää ottaa asunnon omaan käyttöönsä. Tädilleni kävi näin: Oli vuokralla rupusessa vanhassa omakotitalossa, jonka sai luvan remontoida omilla rahoilla mieleisekseen. Ehti rempan jälkeen asua talossa alle vuoden, kun sopimus irtisanottiin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:46"]
Mutta kun sinulla hajoaa jääkaappi, ei ole mitään pakkoa välittömästi hankkia vastaavaa vaan riittää, että tilalle tuodaan joku käyttökelpoinen sähkörohmu siksi aikaa, että ehditään hankkimaan kunnollinen. Saat hyvässä lykyssä odotella sitä uutta jääkaappia jopa kuukauden, koska vuokranantajalta riittää se, että hän on sitä uutta hankkimassa ja sinulla on tilapäinen romu siellä käytössäsi. Ihmeesti vuokralainen oppii, että tahallinen rikkominen aiheuttaa ongelmia vain hänelle itselleen.
[/quote]
Ei tietenkään ole pakko hankkia heti mitään uutta, ihan rauhassa saat maksella minulle korvauksia vaikka viivästyneestä jääkaapista jos haluat :D
[/quote]
Voi kuule, kun sitä jääkaappia ei ole pakko hankkia sinulle kahteen viikkoon! Kuluttajasuojaviranomaiset ovat ottaneet sen kannan, että noin kauan pärjäät ilmankin, jos ensin hankitaan paikalle korjaaja ja vasta sitten lähdetään ostoksille ja sovitaan kotiinkuljetuspäivä. Voit toki yrittää hakea vuokranalennusta, mutta koska vuokranantaja voi osoittaa ryhtyneensä ripeästi toimenpiteisiin korvaavan koneen hankkimiseksi, et saa mitään korvausta.
[/quote]
[/quote]
Ei sinulle kenenkään tarvitse mitään korvauksia mistään maksaa. Itsehän rikoit, muistatko? Millä sinä sen todistat, että ET ole rikkonut kodinkoneita joita luukkuusi kannetaan? Jos olet kusipää, niin puoli vuotta ja moro. Jos sillä aikaa hajotat yhtään mitään, saat sanoa takuuvuokrallesi heippa ja jos oikein hankalaksi ryhdyt niin raastuvassa tavataan.
Tuolla asenteella luulet olevasi niskaan päällä mutta kuule, sinä et ole yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:54"]
[/quote]
[/quote]
Voi kuule, kun sitä jääkaappia ei ole pakko hankkia sinulle kahteen viikkoon! Kuluttajasuojaviranomaiset ovat ottaneet sen kannan, että noin kauan pärjäät ilmankin, jos ensin hankitaan paikalle korjaaja ja vasta sitten lähdetään ostoksille ja sovitaan kotiinkuljetuspäivä. Voit toki yrittää hakea vuokranalennusta, mutta koska vuokranantaja voi osoittaa ryhtyneensä ripeästi toimenpiteisiin korvaavan koneen hankkimiseksi, et saa mitään korvausta.
[/quote]
Olen tietoinen tuosta. Sinä kun puhuit jopa kuukauden odottelusta, joten minä vain totesin että tee ihan rauhassa sitä jääkaapin valintaa niin pitkään kuin haluat, minä otan ne korvaukset ihan mielelläni. Sekä sen uuden jääkaapin :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:03"]
Kuule sellaista se on vuokranantajana, olet ihan vuokralaiset pyöriteltävissä. On vuokranantajan velvollisuus huolehtia, että asunnon tarpeisto on toimintakuntoinen ja hankkia omaan laskuunsa uutta. Esim. meillä oli jääkaappi, uuni ja tiskikone vähän kuluneita, mutta toimivia. Halusin kuitenkin itselleni tänne uudet kodinkoneet, joten hajottelin näistä laitteista muutaman vastuksen ja pirautin vuokranantajalle että hommaa uudet. Nyt on upouudet pelit ja kyllä kelpaa :) Seuraavaksi ajattelin hiotuttaa parketin, on jo vähän kulunut ja alkaa saamaan tikkuja jalkoihin.
[/quote]
Vuokralaiseni teki tuota samaa. Onneksi olin paneutunut asiaan, joten ensin rikkoutuneet pyritään korjaamaan - tähän meni 5 vrk, joka on täysin asiallinen aika, koska korjaajaa en ripeämmin saanut paikalle. Okei, vastukset sökönä => kääntyminen vuokralaisen puoleen, onko hänellä aavistustakaan, mitä tapahtunut. Ei ollut. Vuokranantajana katsoin parhaaksi vaihtaa koneet, joten noin viikon kuluttua kämppään kannettiin vaihtokoneet, joita saa kodinkoneliikkeistä edullisesti. Olihan ne eri sarjaa kuin asunnossa aikaisemmin olleet, mutta ihan toimivia.
Asukas oli siten ilman jääkaappia ja astianpesukonetta noin 2 vko, mistä ajasta minun ei tarvinnut korvata hänelle euroakaan, koska korjaus- ja hankintaprosessi oli koko ajan menossa. Asukas sai hieman aikaisempaa huonompitasoiset laitteet (ei merkittävästi), joten hän ei tässä diilissä voittanut mitään. Vaihdon jälkeen huokaisin asukkaalle, että tosi hyvä juttu, että on tuttu kodinkonekauppias, muuten tämä vaihto olisi tullut minulle kalliiksi. Ja jos nämä vielä hajoavat, tiedän nyt, mistä löytyy vaihtokoneita.
[/quote]
Onpas fiksua. Huonompi tasoinen laitehan se on vielä helpompi hajottaa ja erittäin vaikea todistaa ilkivallalla rikotuksi. Kiitä onneasi, että oli kiva vuokralainen. Minä en olisi tuollaista touhua katsellut.
[/quote]
Eihän tarvitse osoittaa mitään ilkivaltaa. Ne kodinkoneet voidaan vaihtaa vaikka miten monta kertaa ja joka kerta vuokralainen on pari viikkoa niitä ilman, koska jos vuokranantaja ryhtyy ripeästi hoitamaan asiaa (ottaa yhteyttä kodinkonehuoltoon), hän on tehnyt sen verran, että vuokranmaksusta ei voi kieltäytyä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:19"]Lopettakaa vuokranantajana oleminen, jos ette osaa keskustella asioista vaan alatte itkemään jokaisesta vaatimuksesta.
[/quote]
Muutatko sinä, asunmoton ja varaton, sitten veneen alle?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:59"]
Eihän tarvitse osoittaa mitään ilkivaltaa. Ne kodinkoneet voidaan vaihtaa vaikka miten monta kertaa ja joka kerta vuokralainen on pari viikkoa niitä ilman, koska jos vuokranantaja ryhtyy ripeästi hoitamaan asiaa (ottaa yhteyttä kodinkonehuoltoon), hän on tehnyt sen verran, että vuokranmaksusta ei voi kieltäytyä.
[/quote]
Ja maksaa omasta pussistaan. Ilkivaltatapauksessahan vuokralainen maksaisi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:44"]
Sain vuokranantajalta luvan tehdä vanhaan Töölöläis läävään remonttia ja käyttää siihen yhden kk vuokran. Revimme muovimatot ja hioimme alla olleen lautalattian upeaan kuntoon, remontoimme keittiö ja koko muun kämpän. Laitoimme siihen omaa rahaa ja aikaa paljon. Saimme upean kämpän. Myös vuokranantaja oli tyytyväinen ja sanoi meidät irti asunnosta. Hän laittoi sen myyntiin ja mainosti juuri remontoiduksi.
[/quote]
Erittäin hyvä osoitus siitä, että ei kannata tehdä mittavaa remonttia vuokrakämppään, etenkään omakustanteisesti. :/ Ikävä veto vuokranantajalta.
[/quote]
Voi kai sitä remonttia tehdä, mutta silloin tulee ehdottomasti tehdä erillinen sopimus vuokranantajan kanssa siitä, mitä remonttia tehdään ja minkälainen korvaus vuokranantajan tulee vuokralaiselle/tekijälle maksaa tehdystä työstä ja tarvikkeista, jos vuokrasopimus irtisanotaan ennen tiettyä aikaa (esim. ennen kuin vuokralainen on asunut asunnossa viisi vuotta).
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]
Ei sinulle kenenkään tarvitse mitään korvauksia mistään maksaa. Itsehän rikoit, muistatko? Millä sinä sen todistat, että ET ole rikkonut kodinkoneita joita luukkuusi kannetaan? Jos olet kusipää, niin puoli vuotta ja moro. Jos sillä aikaa hajotat yhtään mitään, saat sanoa takuuvuokrallesi heippa ja jos oikein hankalaksi ryhdyt niin raastuvassa tavataan.
Tuolla asenteella luulet olevasi niskaan päällä mutta kuule, sinä et ole yhtään mitään.
[/quote]
Hei. Onks nää nyt niitä... niitä... jankkaajia!?
Mitä jos molemmat keskittyisitte siihen että vuokrasuhde tahoillanne olisi toimiva ettekä mieti päätänne puhki, millä saisitte jankutettua toisenne kumoon.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:44"]
Sain vuokranantajalta luvan tehdä vanhaan Töölöläis läävään remonttia ja käyttää siihen yhden kk vuokran. Revimme muovimatot ja hioimme alla olleen lautalattian upeaan kuntoon, remontoimme keittiö ja koko muun kämpän. Laitoimme siihen omaa rahaa ja aikaa paljon. Saimme upean kämpän. Myös vuokranantaja oli tyytyväinen ja sanoi meidät irti asunnosta. Hän laittoi sen myyntiin ja mainosti juuri remontoiduksi.
[/quote]
Laitonta sanoa irti myynnin takia. Pitää myydä vuokralaisten kanssa.
[/quote]