Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joillain vuokralaisilla on kyllä realiteetit hukassa!

Vierailija
06.08.2014 |

Vuoka on liian kallis, mutta silti pitäisi saada vaikka mitä taloon uutta ja tietenkin ilman kustannuksia. Ja se käytös, kuin Euroopan omistajalla vaikka itse ei omista yhtään mitään koko talosta. 

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:27"]

Oletko ollut asunnossa, joka myrkytetään? Ei ole ihan mitään kivaa hommaa, mutta jos se on sinulle Ok, niin miksipä ei. Ja todella toivon, että luteesi eivät pääse karkuun ennen kuin saat omat tavarasi kämpästät ulos.

[/quote]

En ole ollut eikä ole aikomustakaan olla. Eikä tarvitse toivoa yhtään mitään kun riittää aivoa suunitella. Muutaman luteen raadon voin ehkä hankkia näytiksi ensin jos joku kyselee, mutta elävät luteet vapautan vasta sitten kun omat tavarani ovat jo kaukana. Asuntoon, mutta miksei vaikka jonnekin vinttikomeroonkin jos on ollut oikein paskamainen vuokranantaja - leviävät sieltä ullakolta sitten koko taloyhtiöön :)

Vierailija
2/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:16"]

Minä asun vuokralla, suht kalliilla mutta en valita koska asunnon sijainti ja pohja todella hyvät. Olen vuokranantajan kanssa ostaneet 50/50 hienon laminaattilattian. Olen itse tehnyt keittiöremonttia eli uusinut vanhoja kupruilevia sokkeleita ja päivittänyt kaapistot nykypäivään. Omalla rahalla. Olisin myös teetättänyt keittiöön vahvimman luokan laattalattian, mutta vuokranantaja ei suostunut. Meillä on nyt se laminaatti siinä ja onhan se kulunut ja kupruinen, kosteudelta ja tavaroiden tippumiselta ei voi välttyä. Lapsiperhe vielä ollaan.

Kylpyhuoneessa olisi helppo tehdä laatoitus ja suvussani on alan yritys eli tulisi ammattitaitoinen työ. Ilmaiseksi vuokranantajalle. Saunaremontti ollaan sovittu jo että me hiomme ja lakkaamme huonokuntoiset lauteet ja seinät itse, vuokranantaja asennuttaa ehjät lauteet rikkinäisten tilalle.

Tällaistakin voisi olla. Minua ei haittaa laittaa toisen asuntoa parempaan kuntoon, vaikka en edes saa vuokranalennusta. Minä nautin asumisestani vaikka 20v vielä samassa paikassa.

[/quote]

Ette kai te nyt lauteita sentään lakkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:33"] Onneksi voi aina hankkia käytetyn vehkeen rikki menneen tilalle. Ah... kiva olla riistäjäsika. :) [/quote] Ja mitäs sinä tuossa voitat? Käytetty kodinkonehan se hajoaa vielä helpommin (varsinkin kun sitä vähän avustaa) ja silloin ei ole edes takuut voimassa ja ilkivalta on vielä vaikeampaa todeta. Että ihan rauhassa voit ostella minulle vaikka joka kuukausi käytettyjä koneita:D [/quote] Voi kulta pieni. Sinä lennät tässä tapauksessa ulos hyvin äkkiä ja tilallesi tulee kunnon vuokralainen. Luuletko että suvaitsisin moista perseilyä sitten yhtään? :) Ja kunnon vuokralaiselle hankkisin kämppään uutta konetta.

[/quote]

Hehheh!! joku Vuokranantaja kuvittelee taas itsestään vähän liikoja :D Kuule rakas pieni, kun ette te mitään jumalia ole. Hajonneet kodinkoneet ei ole mikään peruste purkaa vuokrasopimusta vaan joudut noudattamaan ihan sitä normaaliairtisanomis aikaa. Vuokranantajanahan sinun tulisi tietää kauanko se on, joten en vaivaudu sitä tässä kertomaan. Sen verran kylläkin vinkkaan, että aika on huomattavasti pidempi kuin "hyvin äkkiä" :D

[/quote]

harmittaako ko sua noin paljon, että et kykene ostamaan omaa asuntoa?

[/quote]

Mistä päättelet että en kykyne? Olen hankkimassa omaa asuntoa, mutta uudessa ja vieraassa kaupungissa en heti uskaltanut ostaa omaa kun en tunne alueita yhtään. Ostan oman vielä tämän vuoden puolella, mutta sitä naatiskelen kun vuokranantaja tanssii polkaa minun tahtiini :)

[/quote]  Juu ja se entinen vuokranantajasi käy postiluukustasi tiputtamassa muutaman luteen sinulle :)

Olet kyllä niiin aihevapaan perusjankkaaja juttuinesi taas, että hupia on riittänyt :DD

Itse asuin nuorena monella yksityisellä ja koskaan ei ollut ongelmia. Melkoisessa mörskässäkin kerran asuin ja vuokrantajata laitatti sinne suihkukopin, kun pyysin vessaan hiukan vain remonttia. Vuokrat maksoin aina ajoissa ja pidin asunnot hyvässä kunnossa.

Vierailija
4/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:18"]

Vähän ohi aiheen, mutta mielestäni vuokra-asunnoissa pitäisi aina olla jokin tietty taso jota ne eivät voi alittaa, että sellaisia aivan hirveitä mörskiä ei saisi edes vuokrata. Vuokraaminen jees, mutta mielestäni on kyllä vähän alhaista nyhtää kauheita vuokria joiltain sellaisella asunnolla, joka on suoraan joltain 70-luvulta. Mielestäni vuokranantajan pitäisi sen verran kyllä päivittää asuntoa, että se vastaa edes jossain määrin tätä päivää ja esim. vaikka maalata joskus ne seinätkin tms. Ei ole mitään vastaan vuokranantajia tai vuokralaisia, olen itsekin asunut vuokralla mutta onnekseni saanut aina valkata asunnot parhaasta päästä. Sääliksi vain käy ihmisiä joilla ei ole valinnanvaraa ja joutuvat maksamaan jostain järkkymurjusta kauheaa hintaa. Vuokrakatto voisi olla myös paikallaan... Koska valtio ei takaa ihmisille tarpeeksi vuokra-asuntoja, ei ole reilua että toiset maksavat aivan kiskurihintoja toisten hyväksi kuten mm. opiskelijat. Kyllä pitäisi vuokranantajankin olla edes kohtuullinen kun tekee kuitenkin bisnestä ja tienaa asunnolla.

[/quote]

Mutta eihän kenenkään ole pakko vuokrata huonoa asuntoa? Tai kallista!

Jokaiselle löytyy asunto, mutta ei välttämättä Helsingin keskustasta 5 €/neliö. Onhan se väärin, mutta niin kauan kun valtio tukee asumista tukien muodossa, ei ole mitään järkeä laittaa vuokrakattoa. Mieluummin niin päin, että asumistuet poistetaan ja hyväksytään se, että alle keskituloinen perhe asuu ahtaasti tai muuttaa maalle.

[/quote]

Niin, luuletko että joku haluaa asua kalliissa murjussa jos muutakin on saatavilla? Moni ei halua, mutta niitä parempikuntoisia tai edullisempia ei niin vain saakaan eikä niitä kaikille riitä. Mielestäni kuitenkin jos vuokraamisella tehdään bisnestä, voisi olla jokin tietty edes perustaso/siisteys asunnoissa joka olisi pakollinen. Ja kyllä mielestäni voisi olla jokin kohtuullinen vuokrakatto kuitenkin suhteutettuna asunnon kokoon ja kuntoon, ettei nyt ihan järjettömiä riistettäisi kun hieman vähempikin riittäisi. Toki vuokranantaja haluaa maksimaalisen vuokran, mutta joku yläraja voisi joissain pk-seudun mörskäkoppi-asunnoissakin olla... Itse en kehtaisi vuokrata jotain 70-luvun kunnossa olevaa huonokuntoista asuntoa jollain sikahinnalla. Johan sellaisessa ihminen masentuu jos joutuu läävässä asumaan.

Vierailija
5/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukoneliitäntä on kyllä ihan perusteltu pyyntö, muut on naurettavia.

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:01"]

Meillä lukee sopimuksessa selkeästi, että "siinä kunnossa kuin on vuokrattaessa". Ja mitä haluaa vuokralainen: uuden jääkaapin, punaisen, koska se olisi kiva. Ja pesukoneliitännän. Ja parvekelasituksen uusiksi, nyt on liian isot ruudut. Kaikki tämä pitää saada heti, koska hän ei voi asua näin synkästi!

[/quote]

Vierailija
6/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja aika ajoin lähetämme omistajille ns. vika - ja puutekyselyjä, jotta taloyhtiön vastuulla olevat viat voitaisiin korjata. Meille soittaa asunnonomistajia, jotka kertovat ylpeänä, etteivät ole käyneet ko. asunnossa 40 vuoteen, kun siellä on aina asunut vuokralainen (joka vaihtunut välillä). Käskevät kysellä vuokralaiselta. Eli heidän mielestään asunnonomistajan tehtäviin kuuluu vain vuokran kerääminen, loput hoitakoon isännöitsijä vuokralaisen kanssa.

Nykyisin ei muuten enää edes Etu-Töölön asuntoihin löydy vuokralaisia yhtähyvin kuin ennen. Meillä on hoidossa talo, jossa taloyhtiö omistaa 6 asuntoa. Ennen kuin heitit Oikotielle ilmoituksen, oli sähköposti tunnin kuluttua tukossa kyselyjä. Nykyisin vuokraamisessa menee viikkoja ja vuokrapyyntöä + ehtoja joudutaan muuttamaan useampaankin kertaan.

Vierailija
7/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan vuokraajan markkinat ja se tarkoittaa sitä, että sijoitusasunto on huono ostos ja todennäköisyys saada paskamainen vuokralainen on iso.

Itse päätin juuri myydä viimeisen sijoitusasuntoni pois. Vuokra on kohtuullinen, mutta vuokran kanssa on koko tää kolme vuotta ollut ongelmaa. Maksaa, kun jaksaa. Maksaa joskus alkukuusta osan, joskus kaikki, joskus kolmessa erässä jne. Aina saat vahtia ja muistutella. Niin paljoa ei myöhästy, että häätöön löytyisi perusteita ja tietysti sitten uudenkin vuokralaisen etsimisessä on kuluja ja vaivaa, joten olen tätä kestänyt vaan. No, nyt sitten helvetti repisi kokonaan, kun kesäkuun vuokraa ei tullut lainkaan. Yritin soitella ja lopulta menin heinäkuun alussa oven taakse. Oven avasi joku 30kg ylipainoinen, paksu, noin parikymppinen naamalävärityttö mustalla tukalla ja jaloissa kaksi jättikokoista sekaroitusta. Asuu kuulemma siellä sen pojan kanssa. No, vesimaksua ei ole maksettu kuin yhdestä. Sen lisäksi vuokrasopimuksessa luki eläinkielto. Asunto oli likainen, epäsiisti jne. Lopulta saimme se pojan eli vuokrasopimuksen tekijän kiinni ja tää alkoi valittamaan rahatilannettaan. Ehdotin, että maksaa heinäkuun ajoissa ja sovitaan siitä kesäkuusta esim. 100 Euroa/kk lyhennyksiä. Sitten alkoi huutaminen. Sain kuulla kunniani riistäjänä. Perään tuli veetä ja saatanaa tekstareilla. Se tyttökin lähetteli samanlaisia herjausviestejä. Ydin oli, että eivät aio enää maksaa vuokraa ja mulla kestää kuulemma 6kk saada heidät ulos kämpästä. Oikeudesta saa häädön aikaisintaan siinä vaiheessa, kun vuokrat on 2kk myöhässä ja sitten ei kuulemma tarvi heti muuttaa tai hakea tavaroita ja en kuulemma voi mitään, jos eivät luovuta avaimia jne. Soitin välitystoimistoon ja siellä työntekijä vahvisti, että vuokralainen voi todellakin onnistua pelaamaan tuon 6kk maksamatta, jos oikein heittäytyy hankalaksi ennen kuin sen saa ulos. Lisäksi puhelimessa teki selväksi, että asunnon kuntokin voi olla "hauska", kun saan heidät sieltä pois. Takuuvuokria on 2kk sisällä eli ei riitä mihinkään.

Oikeasti masentaa. En mielestäni ole tehnyt mitään pahaa. Olen vuokrannut kohtuulliseen hintaan tavallisena ihmisenä heille asunnon. En ole nipottanut vuokrista pahemmin vaan niellyt tuon epäsäännöllisen maksamisen, kun rahat on vaan jossain vaiheessa tullut. Sitten kun jättävät maksamatta, niin kaikki syy onkin minussa. Häätöprosessi on käynnissä parhaillaan, mutta ottaa aikaa. Oikeudesta tullee päätös ensi viikolla, mutta sehän ei silti tarkoita, että sitä heti ulos saisi. Ai niin, yhteiskunnan laskuun ovat saaneet asianajajan, kun minä maksan itse ja vakuutuksenkin jälkeen jää omavastuu + 10% kuluista maksettavaksi. Tälläkin vuokralaisella oli luottarit kunnossa ja työpaikka vuokratessa, mutta tässä nyt ollaan...

Vierailija
8/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:47"]

Nyt on tosiaan vuokraajan markkinat ja se tarkoittaa sitä, että sijoitusasunto on huono ostos ja todennäköisyys saada paskamainen vuokralainen on iso.

Itse päätin juuri myydä viimeisen sijoitusasuntoni pois. Vuokra on kohtuullinen, mutta vuokran kanssa on koko tää kolme vuotta ollut ongelmaa. Maksaa, kun jaksaa. Maksaa joskus alkukuusta osan, joskus kaikki, joskus kolmessa erässä jne. Aina saat vahtia ja muistutella. Niin paljoa ei myöhästy, että häätöön löytyisi perusteita ja tietysti sitten uudenkin vuokralaisen etsimisessä on kuluja ja vaivaa, joten olen tätä kestänyt vaan. No, nyt sitten helvetti repisi kokonaan, kun kesäkuun vuokraa ei tullut lainkaan. Yritin soitella ja lopulta menin heinäkuun alussa oven taakse. Oven avasi joku 30kg ylipainoinen, paksu, noin parikymppinen naamalävärityttö mustalla tukalla ja jaloissa kaksi jättikokoista sekaroitusta. Asuu kuulemma siellä sen pojan kanssa. No, vesimaksua ei ole maksettu kuin yhdestä. Sen lisäksi vuokrasopimuksessa luki eläinkielto. Asunto oli likainen, epäsiisti jne. Lopulta saimme se pojan eli vuokrasopimuksen tekijän kiinni ja tää alkoi valittamaan rahatilannettaan. Ehdotin, että maksaa heinäkuun ajoissa ja sovitaan siitä kesäkuusta esim. 100 Euroa/kk lyhennyksiä. Sitten alkoi huutaminen. Sain kuulla kunniani riistäjänä. Perään tuli veetä ja saatanaa tekstareilla. Se tyttökin lähetteli samanlaisia herjausviestejä. Ydin oli, että eivät aio enää maksaa vuokraa ja mulla kestää kuulemma 6kk saada heidät ulos kämpästä. Oikeudesta saa häädön aikaisintaan siinä vaiheessa, kun vuokrat on 2kk myöhässä ja sitten ei kuulemma tarvi heti muuttaa tai hakea tavaroita ja en kuulemma voi mitään, jos eivät luovuta avaimia jne. Soitin välitystoimistoon ja siellä työntekijä vahvisti, että vuokralainen voi todellakin onnistua pelaamaan tuon 6kk maksamatta, jos oikein heittäytyy hankalaksi ennen kuin sen saa ulos. Lisäksi puhelimessa teki selväksi, että asunnon kuntokin voi olla "hauska", kun saan heidät sieltä pois. Takuuvuokria on 2kk sisällä eli ei riitä mihinkään.

Oikeasti masentaa. En mielestäni ole tehnyt mitään pahaa. Olen vuokrannut kohtuulliseen hintaan tavallisena ihmisenä heille asunnon. En ole nipottanut vuokrista pahemmin vaan niellyt tuon epäsäännöllisen maksamisen, kun rahat on vaan jossain vaiheessa tullut. Sitten kun jättävät maksamatta, niin kaikki syy onkin minussa. Häätöprosessi on käynnissä parhaillaan, mutta ottaa aikaa. Oikeudesta tullee päätös ensi viikolla, mutta sehän ei silti tarkoita, että sitä heti ulos saisi. Ai niin, yhteiskunnan laskuun ovat saaneet asianajajan, kun minä maksan itse ja vakuutuksenkin jälkeen jää omavastuu + 10% kuluista maksettavaksi. Tälläkin vuokralaisella oli luottarit kunnossa ja työpaikka vuokratessa, mutta tässä nyt ollaan...

[/quote]

Kuulostaapa ikävältä! Itselleni tuli mieleen vaan, että nuorille tuli hätä että jäävät asunnottomiksi (tai siis sille, joka siellä oikeasti asuu) ja esiintyvät siksi uhmakkaasti. Nöyryyshän se nuorilta niin usein puuttuu... Tsemppiä vaan, eiköhän tuossa nyt kuitenkin sinun kannaltasi hyvin käy, ja lähtee ne luottotiedot siltä nuorelta mieheltäkin...

Vierailija
9/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:19"]

Juu ja se entinen vuokranantajasi käy postiluukustasi tiputtamassa muutaman luteen sinulle :)

Olet kyllä niiin aihevapaan perusjankkaaja juttuinesi taas, että hupia on riittänyt :DD

Itse asuin nuorena monella yksityisellä ja koskaan ei ollut ongelmia. Melkoisessa mörskässäkin kerran asuin ja vuokrantajata laitatti sinne suihkukopin, kun pyysin vessaan hiukan vain remonttia. Vuokrat maksoin aina ajoissa ja pidin asunnot hyvässä kunnossa.

[/quote]

Ok, ainoa vaan kun uudessa asunnossani ei postiluukkua ole, että sopii yrittää. Ja tehän te täällä olette jankanneet :D Itse vaan kerrton, mitä vuokra-asunnossa asunnossani teen. Te puolestaan oikein kilpaa paasaatte, että miten paskamainen olen ja miten tuo minun toimintani ei tule ikinä onnistumaan (esim. siis tuo kodinkoneiden hajottamien) ja keksitte aivan päättömiä puolustuskeinoja vuokranantajalleni (haastaminen oikeuteen ja mitä kaikkea naurettavaa :D

Vierailija
10/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:15"]

Juu ja se entinen vuokranantajasi käy postiluukustasi tiputtamassa muutaman luteen sinulle :)

[/quote]

Ok, ainoa vaan kun uudessa asunnossani ei postiluukkua ole, että sopii yrittää. Ja tehän te täällä olette jankanneet :D Itse vaan kerrton, mitä vuokra-asunnossa asunnossani teen. Te puolestaan oikein kilpaa paasaatte, että miten paskamainen olen ja miten tuo minun toimintani ei tule ikinä onnistumaan (esim. siis tuo kodinkoneiden hajottamien) ja keksitte aivan päättömiä puolustuskeinoja vuokranantajalleni (haastaminen oikeuteen ja mitä kaikkea naurettavaa :D

[/quote]  Älä viitsi enää. Vitsi vanhentui jo. Hauskat jutut pitää tajuta lopettaa ajoissa, ennen kuin ne alkaa kyllästyttämään.

Vierailija
11/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vuokraa asuntojani naisille. Ne on aina vinkumassa jotain. Yksinäinen plus 50v mies on paras vuokralainen.

Vierailija
12/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:25"]

Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja aika ajoin lähetämme omistajille ns. vika - ja puutekyselyjä, jotta taloyhtiön vastuulla olevat viat voitaisiin korjata. Meille soittaa asunnonomistajia, jotka kertovat ylpeänä, etteivät ole käyneet ko. asunnossa 40 vuoteen, kun siellä on aina asunut vuokralainen (joka vaihtunut välillä). Käskevät kysellä vuokralaiselta. Eli heidän mielestään asunnonomistajan tehtäviin kuuluu vain vuokran kerääminen, loput hoitakoon isännöitsijä vuokralaisen kanssa.

Nykyisin ei muuten enää edes Etu-Töölön asuntoihin löydy vuokralaisia yhtähyvin kuin ennen. Meillä on hoidossa talo, jossa taloyhtiö omistaa 6 asuntoa. Ennen kuin heitit Oikotielle ilmoituksen, oli sähköposti tunnin kuluttua tukossa kyselyjä. Nykyisin vuokraamisessa menee viikkoja ja vuokrapyyntöä + ehtoja joudutaan muuttamaan useampaankin kertaan.

[/quote]

Sillähän ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa, että vuokrataso lähtee järjettömästä ja siitä vain nousee asunnon suurentuessa. 

Vierailija
13/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:15"]

[/quote]

[/quote]

Sinä olet kyllä ihan hassu :-)

Vierailija
14/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokralaiseni valittaa kun käyn hänen asunnollaan omilla avaimillani.  Ei saa kuulemma käydä vaikka asunto on MUN OMANI ja tasan käyn siellä vaikka keskellä yötä jos mua huvittaa :D oon saattanut myös vieraillessani lukea hänen kaapeistaan muutaman "arkaluontoisen materiaalin", jota todella aion seuraavaksi käyttää häntä vastaan jos vielä mulle urputtaa. Vitun luuserit, mä niin säälin vuokralla asujia :DD

Vierailija
15/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapin hajoittaminen jälkiä jättämättä

http://pena.dy.fi/keskustelu/index.php?aihe=83

Vierailija
16/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:03"]

Riistäjäsikaporvarilta pitääkin ottaa irti mitä suinkin saa.

[/quote]

Mikäs sinua estää ryhtymästä samanlaiseksi? Siitä vain töihin ja tienaamaan sen verran että voi ostaa itselleenkin sijoituskämpän. Ja ei kun riistämään!

[/quote]

Typerää edistää ja ihannoida sijoitustoimintaa, joka ei tuota mitään. Sijoita vaikka startuppeihin. Ai niin mutta kun niissähän ei ole mekanismia, jolla verorahat siirretään suoraan sijoittajalle.

[/quote]

Ai miten niin ei tuota mitään? Meillä kaksi asuntoa on peritty, yksi ostettu jo opiskeluaikoina omaan käyttöön ja velka maksettu ajat sitten pois. Et edes halua tietää summaa, jonka nuo vuodessa meille tuottaa :)

[/quote]

Tarkoitin yhteiskunnan tasolla.

Kaikista karuinta on, että asumistukijärjestelmän kautta tolkuton summa verovaroja menee vuokranantajien taskuun. Lisäksi nuoret kärsivät pilviin hilatuista ostohinnoista. Kun vielä pidetään huoli, että ansiotulo- ja kulutusverot ovat pilvissä, niin homma sortaa nuorta yritteliästä ihmistä aivan käsittämättömällä tavalla. Eikä tarvitse edes puhua siitä, miten paljon kovempi taso ja kilpailu nykyään on verrattuna kieli- ja IT-taidottomiin nelikymppisiin.

Vierailija
17/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:54"]

Vuoka on liian kallis, mutta silti pitäisi saada vaikka mitä taloon uutta ja tietenkin ilman kustannuksia. Ja se käytös, kuin Euroopan omistajalla vaikka itse ei omista yhtään mitään koko talosta. 

[/quote]

Se on sitä samaa harhaa kuin sossupummeilla, että on olemassa joku subjektiivinen oikeus samaan elintasoon ja mukavuuksiin kuin keskiluokkaisella perheellä. Ja vuokranantajien pitäisi toimia hyväntekijöinä.

Vierailija
18/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro enemmän, mitä uutta he haluavat? Ja miksi se on mielestäsi kohtuutonta?

Vierailija
19/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se ole aika loogista, että jos pitää vuokraa kalliina niin siihen yrittää neuvotella jotain lisäetua. Voit aivan vapaasti olla eri mieltä ja kieltäytyä.

Vierailija
20/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee sopimuksessa selkeästi, että "siinä kunnossa kuin on vuokrattaessa". Ja mitä haluaa vuokralainen: uuden jääkaapin, punaisen, koska se olisi kiva. Ja pesukoneliitännän. Ja parvekelasituksen uusiksi, nyt on liian isot ruudut. Kaikki tämä pitää saada heti, koska hän ei voi asua näin synkästi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme