Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joillain vuokralaisilla on kyllä realiteetit hukassa!

Vierailija
06.08.2014 |

Vuoka on liian kallis, mutta silti pitäisi saada vaikka mitä taloon uutta ja tietenkin ilman kustannuksia. Ja se käytös, kuin Euroopan omistajalla vaikka itse ei omista yhtään mitään koko talosta. 

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:59"]

Eihän tarvitse osoittaa mitään ilkivaltaa. Ne kodinkoneet voidaan vaihtaa vaikka miten monta kertaa ja joka kerta vuokralainen on pari viikkoa niitä ilman, koska jos vuokranantaja ryhtyy ripeästi hoitamaan asiaa (ottaa yhteyttä kodinkonehuoltoon), hän on tehnyt sen verran, että vuokranmaksusta ei voi kieltäytyä.

[/quote]

Ja maksaa omasta pussistaan. Ilkivaltatapauksessahan vuokralainen maksaisi.

[/quote]

Vanha jääkaappi = 10 e, vanha astianpesukone = 10 e. Ei ne paljoa maksa. Meillä on romuja varasto täynnä, sieltä napataan (vaikka vuokralainen luulee, että ostan) ja miehen kaveri käy asentamassa. Ihan laillista, sähkösyöppöjänhän ne laitteet on, mutta vuokralainenhan ne sähkölaskut maksaa.

Vierailija
102/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:44"]

Sain vuokranantajalta luvan tehdä vanhaan Töölöläis läävään remonttia ja käyttää siihen yhden kk vuokran. Revimme muovimatot ja hioimme alla olleen lautalattian upeaan kuntoon, remontoimme keittiö ja koko muun kämpän. Laitoimme siihen omaa rahaa ja aikaa paljon. Saimme upean kämpän. Myös vuokranantaja oli tyytyväinen ja sanoi meidät irti asunnosta. Hän laittoi sen myyntiin ja mainosti juuri remontoiduksi. 

[/quote]

Laitonta sanoa irti myynnin takia. Pitää myydä vuokralaisten kanssa.  

[/quote]

Meillä kämppä irtisanotaan, koska perheenjäsen tarvitsee sen. Lapsi 16v muuttaa asuntoon, asunto myyntiin. Laillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:58"]

Ei sinulle kenenkään tarvitse mitään korvauksia mistään maksaa. Itsehän rikoit, muistatko? Millä sinä sen todistat, että ET ole rikkonut kodinkoneita joita luukkuusi kannetaan? Jos olet kusipää, niin puoli vuotta ja moro. Jos sillä aikaa hajotat yhtään mitään, saat sanoa takuuvuokrallesi heippa ja jos oikein hankalaksi ryhdyt niin raastuvassa tavataan.

Tuolla asenteella luulet olevasi niskaan päällä mutta kuule, sinä et ole yhtään mitään.

[/quote]

Kyllä maksat korvauksia, mikäli et kohtuullisessa ajassa toimita minulle uutta jääkaappia. Suosittelen tutustumaan asiaa koskeviin säädöksiin. Ja tuolla aikaisemmin jo kirjoitin, etten tosiaan aio vasaralla hajottaa sitä konetta vaan vain edesauttaa sitä hajoamista (hajoaminen tapahtuu siis aivan kuten normaalihajoaminen, mutta nopeammin). Tiedoksi vain, ikivallan osoittaminen on vuokranantajan vastuulla, minun ei tarvitse moisella päätäni vaivata ;) Voimme raastuvassakin nähdä, mutta katsopa huviksesi tilastoa miten siellä on vuokralainen-vuokranantaja keissit menneet. Kyllä mulle toki ilmainen raha kelpaa.

Vierailija
104/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuokranantajalta luvan tehdä vanhaan Töölöläis läävään remonttia ja käyttää siihen yhden kk vuokran. Revimme muovimatot ja hioimme alla olleen lautalattian upeaan kuntoon, remontoimme keittiö ja koko muun kämpän. Laitoimme siihen omaa rahaa ja aikaa paljon. Saimme upean kämpän. Myös vuokranantaja oli tyytyväinen ja sanoi meidät irti asunnosta. Hän laittoi sen myyntiin ja mainosti juuri remontoiduksi. 

[/quote]

[/quote]

Mitä laitonta on myydä sijoitusasunto irtisanomisajan jälkeen? 

Vierailija
105/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:07"]

Eihän tarvitse osoittaa mitään ilkivaltaa. Ne kodinkoneet voidaan vaihtaa vaikka miten monta kertaa ja joka kerta vuokralainen on pari viikkoa niitä ilman, koska jos vuokranantaja ryhtyy ripeästi hoitamaan asiaa (ottaa yhteyttä kodinkonehuoltoon), hän on tehnyt sen verran, että vuokranmaksusta ei voi kieltäytyä.

[/quote]

[/quote]

Vanha jääkaappi = 10 e, vanha astianpesukone = 10 e. Ei ne paljoa maksa. Meillä on romuja varasto täynnä, sieltä napataan (vaikka vuokralainen luulee, että ostan) ja miehen kaveri käy asentamassa. Ihan laillista, sähkösyöppöjänhän ne laitteet on, mutta vuokralainenhan ne sähkölaskut maksaa.

[/quote]

Ja kuvitteletko että on joku homma hajottaa tuollainen 10 euron sähkösyöppö kodinkone? Siis niin, että sen saa näyttämään ihan luonnolliselta hajoamiselta.

Vierailija
106/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tätä "kulta pieni", tuhoajavuokralaista! Olet ehkä vuokralla harvinaisen hyväuskoisella hölmöllä tai sitten vuokranantajasi valmistelee haastetta sinua vastaan. Itse vuokranantaja katsoisin, että kaikki tuhoamasi korvattaisiin entistä huonommalla juuri ja juuri ehdot täyttävällä. Juuri esim. tuhoutuneen parketin tilalle muovimatto, uuden jääkaapin tilalle vanha pienempi jääkaappi... Olet kyllä harvinaisen ällöttävä otus. Varmaan yhteiskunnan elätti. 

Vierailija
107/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:16"]

Minä asun vuokralla, suht kalliilla mutta en valita koska asunnon sijainti ja pohja todella hyvät. Olen vuokranantajan kanssa ostaneet 50/50 hienon laminaattilattian. Olen itse tehnyt keittiöremonttia eli uusinut vanhoja kupruilevia sokkeleita ja päivittänyt kaapistot nykypäivään. Omalla rahalla. Olisin myös teetättänyt keittiöön vahvimman luokan laattalattian, mutta vuokranantaja ei suostunut. Meillä on nyt se laminaatti siinä ja onhan se kulunut ja kupruinen, kosteudelta ja tavaroiden tippumiselta ei voi välttyä. Lapsiperhe vielä ollaan.

Kylpyhuoneessa olisi helppo tehdä laatoitus ja suvussani on alan yritys eli tulisi ammattitaitoinen työ. Ilmaiseksi vuokranantajalle. Saunaremontti ollaan sovittu jo että me hiomme ja lakkaamme huonokuntoiset lauteet ja seinät itse, vuokranantaja asennuttaa ehjät lauteet rikkinäisten tilalle.

Tällaistakin voisi olla. Minua ei haittaa laittaa toisen asuntoa parempaan kuntoon, vaikka en edes saa vuokranalennusta. Minä nautin asumisestani vaikka 20v vielä samassa paikassa.

[/quote]

Ei lauteita voi lakata!!!

Vierailija
108/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja kuvitteletko että on joku homma hajottaa tuollainen 10 euron sähkösyöppö kodinkone? Siis niin, että sen saa näyttämään ihan luonnolliselta hajoamiselta.

[/quote]

Ei, en kuvittele. Ihan Ok, jos niitä urakalla rikot, mutta eikö ole hieman hankala olla joka kuukausi 2 vko ilman jääkaappia vain siksi, että rikoit edellisen? Vuokranalennusta et saa, koska sitä ei tarvitse antaa ja niitä sähkösyöppöjä meillä on koko vuoden tarpeisiin. Uusi kannetaan tilalle aina sitä mukaa kun vanha on hajotettu ja korjauskelvottomaksi todettu.

Se voi oikeus olla vähän ihmeissään, kun minulla on kodinkoneliikkeen takuutodistus huolletuista vanhoista koneista ja sinä väität kivenkovaa, että joka kuukausi on hajonnut niin astianpesukone, jääkaappi kuin liesikin. Ja huoltomies todistaa, että hajoamiset ovat sellaisia, jotka on tyypillisesti helppo itse aiheuttaa.

Vierailija
109/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:13"]

Voi luoja tätä "kulta pieni", tuhoajavuokralaista! Olet ehkä vuokralla harvinaisen hyväuskoisella hölmöllä tai sitten vuokranantajasi valmistelee haastetta sinua vastaan. Itse vuokranantaja katsoisin, että kaikki tuhoamasi korvattaisiin entistä huonommalla juuri ja juuri ehdot täyttävällä. Juuri esim. tuhoutuneen parketin tilalle muovimatto, uuden jääkaapin tilalle vanha pienempi jääkaappi... Olet kyllä harvinaisen ällöttävä otus. Varmaan yhteiskunnan elätti. 

[/quote]

Aivan vapaasti! Mitä väliä onko parketti vai muovimatto? Sinullahan siihen rahaa menee, ei minulla :D Läksiäislahjaksi voisin hankkia sinulle siihen asuntoon vaikka luteita tai jotain muuta pientä kivaa. Tietenkin valittaisin ludeongelmasta etukäteen, niin eipähän tulisi minun harteilleni moinen vaiva! Että suosittelisin kuitenkin olemaan ruodussa ;)

Vierailija
110/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:19"]

Ei, en kuvittele. Ihan Ok, jos niitä urakalla rikot, mutta eikö ole hieman hankala olla joka kuukausi 2 vko ilman jääkaappia vain siksi, että rikoit edellisen? Vuokranalennusta et saa, koska sitä ei tarvitse antaa ja niitä sähkösyöppöjä meillä on koko vuoden tarpeisiin. Uusi kannetaan tilalle aina sitä mukaa kun vanha on hajotettu ja korjauskelvottomaksi todettu.

Se voi oikeus olla vähän ihmeissään, kun minulla on kodinkoneliikkeen takuutodistus huolletuista vanhoista koneista ja sinä väität kivenkovaa, että joka kuukausi on hajonnut niin astianpesukone, jääkaappi kuin liesikin. Ja huoltomies todistaa, että hajoamiset ovat sellaisia, jotka on tyypillisesti helppo itse aiheuttaa.

[/quote]

Ehheheh! Sorry, mutta olen huoltoalalla jos se ei nyt vielä selvinnyt. Pullistunut vastus tai palanut konkka ovat sellaisia vikoja, että niitä ei todellakaan ole helppo aihettaa itse. Tarvitaan aika paljon laitetuntemusta, jotta ne saadaan viallisiksi. 

Vierailija
111/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tämä tapahtui kyllä jo vuonna 2001 ja asiat ovat voineet (toivottavasti) muuttua. Vuokrasimme yksityiseltä asunnon 1.12. alkaen, josta maksoimme myös välityspalkkion. Edelliset asukkaat oli irtisanottu melun takia. Tuli maaliskuu ja meille tuli kirjattu kirje, jossa meidän vuokrasopimus irtisanottiin asunnon myynnin takia. Otimme asiassa yhteyttä vuokralaisten keskusliittoon, koska mielestämme meitä kohdeltiin väärin, kun heillä olisi ollut mahdollisuus myydä asuntoa 4kk aiemmin kun irtisanoivat edelliset asukkaat, mutta sen sijaan vuokrasivat sen meille ja me maksoimme välityspalkkon. Meille sanottiin, että mahdollisuus voittaa on 50/50, koska on luvallista irtisanoa myymisen takia. Heillä oli myös muitakin omistusasuntoja, joissa vuokralaisia.

Vierailija
112/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuuss vuokralainen valitti, että leisi rikki. No kyllähän se toimi, mutta todennäköisesti uhodettu useampaan kertaa levyt päälle ppunaisena hehkumaan, ylikiehuneet vellit putsaamatta ja ruoste pyyhkimättä jääneestä vedestä tai muusta nesteestä. Romuttamokuntoiselta näytti, kieltämättä.
Kesäkuussa jääkaappi-pakastin "hajonnut". Ei kai koko vuokrausaikanaan putsannut saati sulattanut kaappia. Tiivisteetkin saanut hajalle lyhyessä ajassa.

Itsellä kohta 30 vuotiaat keittiökoneet, jotka edelleen toimivat erinomaisessti ja näyttävät uutta vastaavilta. Mistä johtuukaan, että se mikä omistajalla kestää vuosikymmeniä, ei vuokralaisella kestä kolmeakaan.

Turha valittaa korkeista vuokrista, jos asianmukaisen hoidon puutteesta omistajille tulee jatkuvasti  lisäkuluja. Kiinteistön ylläpito ja korjaukset ovat kalliita.
Itse palkitsen hyvän, huoniestoa/kiinteistö asiallisesti hoitavan vuokralaisen jättämällä vuokran nostamatta ja tekemällä jotain extraa asuntoon. Sellainen on osunut kohdalle valitettavasti vain kerran tähän mennessä.

Vierailija
113/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:33"]

Onneksi voi aina hankkia käytetyn vehkeen rikki menneen tilalle. Ah... kiva olla riistäjäsika. :)

[/quote]

Ja mitäs sinä tuossa voitat? Käytetty kodinkonehan se hajoaa vielä helpommin (varsinkin kun sitä vähän avustaa) ja silloin ei ole edes takuut voimassa ja ilkivalta on vielä vaikeampaa todeta. Että ihan rauhassa voit ostella minulle vaikka joka kuukausi käytettyjä koneita:D

[/quote]

Vuokrantantaja tietenkin ostaa itselleen sen uuden jääkaapin, vähentää ostohinnan vuokratuotoista verotuksessa ja antaa vuokralaiselle oman vanhan jääkaappinsa.

Vierailija
114/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:29"]

Vuokrantantaja tietenkin ostaa itselleen sen uuden jääkaapin, vähentää ostohinnan vuokratuotoista verotuksessa ja antaa vuokralaiselle oman vanhan jääkaappinsa.

[/quote]

Niin? Kiusa se on edelleekin pienikin kiusa ja vuokranantajalla menee rahaa kankkulan kaivoon, kun jotuu ostamaan uusia kodinkoneita.

Vierailija
115/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Ehheheh! Sorry, mutta olen huoltoalalla jos se ei nyt vielä selvinnyt. Pullistunut vastus tai palanut konkka ovat sellaisia vikoja, että niitä ei todellakaan ole helppo aihettaa itse. Tarvitaan aika paljon laitetuntemusta, jotta ne saadaan viallisiksi. 

[/quote]

Ja aika paljon tarvitaan tuomarilta ymmärrystä, kun kerran kuukaudessa saat kaikki takuutodistuksella varustetut kodinkoneet hajalle ja vaadit vuokranalennusta.

Vierailija
116/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:13"]

[/quote]

Aivan vapaasti! Mitä väliä onko parketti vai muovimatto? Sinullahan siihen rahaa menee, ei minulla :D Läksiäislahjaksi voisin hankkia sinulle siihen asuntoon vaikka luteita tai jotain muuta pientä kivaa. Tietenkin valittaisin ludeongelmasta etukäteen, niin eipähän tulisi minun harteilleni moinen vaiva! Että suosittelisin kuitenkin olemaan ruodussa ;)

[/quote]

Valitat ludeongelmasta => seuraavana päivänä myrkytys. Haisee muuten ihan helvetin pahalta! Mutta sinähän siellä asut.

Vierailija
117/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas meni ihan näppärä keskustelu pilalle tuosta jankkaamisesta. :/ Adios, tapelkaa nyt oikein urakalla niistä luteista ja ties mistä uuninvastuksista.

Vierailija
118/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:33"] Onneksi voi aina hankkia käytetyn vehkeen rikki menneen tilalle. Ah... kiva olla riistäjäsika. :) [/quote] Ja mitäs sinä tuossa voitat? Käytetty kodinkonehan se hajoaa vielä helpommin (varsinkin kun sitä vähän avustaa) ja silloin ei ole edes takuut voimassa ja ilkivalta on vielä vaikeampaa todeta. Että ihan rauhassa voit ostella minulle vaikka joka kuukausi käytettyjä koneita:D [/quote] Voi kulta pieni. Sinä lennät tässä tapauksessa ulos hyvin äkkiä ja tilallesi tulee kunnon vuokralainen. Luuletko että suvaitsisin moista perseilyä sitten yhtään? :) Ja kunnon vuokralaiselle hankkisin kämppään uutta konetta.

[/quote]

Hehheh!! joku Vuokranantaja kuvittelee taas itsestään vähän liikoja :D Kuule rakas pieni, kun ette te mitään jumalia ole. Hajonneet kodinkoneet ei ole mikään peruste purkaa vuokrasopimusta vaan joudut noudattamaan ihan sitä normaaliairtisanomis aikaa. Vuokranantajanahan sinun tulisi tietää kauanko se on, joten en vaivaudu sitä tässä kertomaan. Sen verran kylläkin vinkkaan, että aika on huomattavasti pidempi kuin "hyvin äkkiä" :D

[/quote]

Voi kulta pieni.
Toki syy löydetään ja lukot vaihdetaan.
Äkkiä lennät pihalle jos niin haluan... Toki siitä seuraa syytettä perään sun muuta mutta otan sen huumorin kannalta.

Vierailija
119/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:35"]

Valitat ludeongelmasta => seuraavana päivänä myrkytys. Haisee muuten ihan helvetin pahalta! Mutta sinähän siellä asut.

[/quote]

Ehkäpä minulla on jo uusi asunto katsottuna siinä vaiheessa kun alan luteista valittamaan - en tosiaan omaan kämppääni halua niitä. Ja kyllähän tuo myrkytys seuraavana päivänä passaa, tuon ne luteet sinne vasta käsittelyn jälkeen :)

Vierailija
120/136 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:42"]

Voi kulta pieni. Toki syy löydetään ja lukot vaihdetaan. Äkkiä lennät pihalle jos niin haluan... Toki siitä seuraa syytettä perään sun muuta mutta otan sen huumorin kannalta.

[/quote]

Niin kuvittelet. Tiedoksi, että olen itse mm. korjaamassa noitakin kodinkoneita, joita vuokranantajat lähettävät korjattaviksi/tutkittaviksi. Ehkä osaan naamioida jälkeni riittävän huolella. Voit vaihtaa lukkoa sun muuta, mutta siinäpähän sitten korvaat minulle. Olet sen irtisanomisajan kanssa naimisissa ja piste :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi