Jos sattuisin juuri raskautunut ennen kuparikierukan laittoa
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:02"]Tuskin ne ehkäisyneuvolsssa mulle mitään veritestiä tekevät. Hemmetti! Mutta siis jos olenkin raskaana ja se on kiinnittynyt, niin aiheuttaako kierukka silloin keskenmenon? Ap
[/quote]
Ei aiheuta.
[/quote] ok. No eihän tässä sitten ole isoa ongelmaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:12"]Siis miksi olet pannut ilman kondomia? "Imetys ehkäisee, jos ehkäisee" Onpa huoletonta menoa.Kai tiesit, että imetys ei ole ehkäisykeino? Se ei nimittäin läheskään aina toimi. Toivottavasti olet valmis kantamaan vastuun, jos olet raskaana.
[/quote] olen tietysti ja mies on myös. Ap
En sitten taida sanoa mitään koko asiasta gynelle, ettei sekin ala saarnata :D Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:02"]Tuskin ne ehkäisyneuvolsssa mulle mitään veritestiä tekevät. Hemmetti! Mutta siis jos olenkin raskaana ja se on kiinnittynyt, niin aiheuttaako kierukka silloin keskenmenon? Ap
[/quote]
Ei aiheuta.
[/quote] ok. No eihän tässä sitten ole isoa ongelmaa. Ap
[/quote]
Jos raskauskomplikaatiot sikiölle eivät ole "iso ongelma", niin ei sitten tietenkään. Vai miksi kuvittelet, että "kierukkaraskauksia" seurataan erityisen huolellisesti? Ihan huvikseen?
No olisi se iso ongelma. Mun siis pitäisi saada se veritesti. Mitenköhän se onnistuu... ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:24"]No olisi se iso ongelma. Mun siis pitäisi saada se veritesti. Mitenköhän se onnistuu... ap
[/quote] pakko varmaan kysyä neuvolasta lähete. .. ap
"Ja näin puhkee sikiön maha ja sikiön maha puhkee näin"
Voit vaihtaa "mahan" tilalle myös jonkin ohuen kuoren alla suojassa olevan sisäelimen, silmän tai vaikka aukileen.
Kierukka raskaus on aina riski sikiölle!
ap, Oletko sama tyyppi, joka vastikään teki tämän avauksen?
Olen. .. Mutta tosiaan, paras hoitaa neuvolan th:n kanssa tämä asia :) ap
Kierukkaraskauden komplikaatiot eivät tule alkiovaiheessa keskenmenona. Ne tulevat sitten, kun "äitin oma höpönassu" heittää "masukupperiskeikan".
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:28"]ap, Oletko sama tyyppi, joka vastikään teki tämän avauksen?
[/quote][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:30"]Olen. .. Mutta tosiaan, paras hoitaa neuvolan th:n kanssa tämä asia :) ap
[/quote]
Voi luoja!!
Olet pahvi!!!
Ap:lla oli eilen täällä toinen samantyylinen topikki. Siinä hän sanoi tämän olevan nyt eräänlaista arpapeliä...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:37"]Ap:lla oli eilen täällä toinen samantyylinen topikki. Siinä hän sanoi tämän olevan nyt eräänlaista arpapeliä...
[/quote]
hitto joku ehtikin eka, sori! En lukenut kuin ykkössivun :D
No niin kun asioilla on puolensa ja puolensa. Onko kaikki muka pakko aina varmistaa ja päättää etukäteen? Mutta tosiaan haluan kyllä selvittää olenko raskaana ennen kierukan laittoa. Toisaalta jos komplikaatiot tulisivat vasta myöhemmin, toki raskaus selviäisi aiemmin. Joten pitäiskö se veritesti ottaa vai ei? Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:40"]No niin kun asioilla on puolensa ja puolensa. Onko kaikki muka pakko aina varmistaa ja päättää etukäteen? Mutta tosiaan haluan kyllä selvittää olenko raskaana ennen kierukan laittoa. Toisaalta jos komplikaatiot tulisivat vasta myöhemmin, toki raskaus selviäisi aiemmin. Joten pitäiskö se veritesti ottaa vai ei? Ap
[/quote]
Jos lapsen meinaat pitää, niin kyllä!!
Oletko oikeasti hidas?
Siis, jos sikiön vatsa tai silmä puhkeaa kesken raskauden, niin se on aika ikävä juttu.
No kyllähän raskaus näkyisi testillä jo ennen kuin kierukasta olisi haittaa. Tai niin ymmärsin. Mutta joka tapauksessa aion varmistua siitä, että en ole raskaana ennen asennusta. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:59"]No kyllähän raskaus näkyisi testillä jo ennen kuin kierukasta olisi haittaa. Tai niin ymmärsin. Mutta joka tapauksessa aion varmistua siitä, että en ole raskaana ennen asennusta. Ap
[/quote]
Tarkoitatko aborttia? Ikävää, hankalaa ja kallista yhteiskunnalle. Juuri näiden välttämiseksi on ne ohjeet testaamisesta ja ehkäisystä ennen kierukan laittoa.
Sinuna siirtäisin laittoa kuukaudella ja ottaisin nyt kortsut käyttöön siihen asti. Testi parin viiko päästä ja jos se on nega, niin kierukka sisään. Mutta ehkä tämä on liian tylsää ja vastuullista käytöstä.
Mitä helvettiä, en ole abortista sanonut mitään.
Tuokin vaihtoehto tuli mieleen ja niin se on tehtävä, jos en pääse veritestiin nyt. Ap
Jotenkin minun silmiini tämä vaikuttaa siltä, että ap haluaa toisen lapsen ja mies ei niinkään, mutta ap on sanonut miehelle menevänsä asentamaan kierukan joka myös lopettaa mahdollisen raskauden eikä menkkojakaan ole joten laitapa paljaalla vaan. Ja tästäkös mies riemastuu kun saa paljaalla vedellä jos on jo pitkään pitänyt kumia käyttää.
No niinpä. Eikö ultraäänitutkimuksella näy ainakin se, onko ollut edes ovista? Jos ne voisivat sen siellä tehdä. Ap