Lopetin melkein kaikki herkut 4.5.2025 ja paino on pudonnut nyt 7 kiloa đł
Aiemmin söin joka pÀivÀ karkkia, useita kertoja viikossa suklaata, pullaa, keksejÀ, tai jÀÀtelöÀ. SipsejÀ harvemmin, ehkÀ kerran kuukaudessa.
Nyt syön normaalisti aamupalat, ruuat ja iltapalan, mutta herkkuja vÀhensin reilusti. Suklaata en ole syönyt lainkaan, karkkiakin vain kahtena pÀivÀnÀ vÀhÀn salmiakkia. JÀÀtelöÀ pari kertaa viikossa. Ja tuollainen painonpudotus. Olen yllÀttynyt ja jÀrkyttynytkin. PöhötystÀ tottakai alkuunsa, mutta tÀstÀ on hyvÀ jatkaa. MistÀÀn en kieltÀydy, mutta nÀköjÀÀn makeanhimostakin pÀÀsee eroon.
Kommentit (28)
Olet kyllÀ syönyt tosi paljon herkkuja ennen.
Tein saman helmikuun puolivÀlissÀ ja mulla pudonnut 8
MinÀ jÀtin alkoholin kokonaan kun tÀmÀ vuosi alkoi.Painoa lÀhtenyt jo 12kg,mitÀÀn muita muutoksia elintapoihini en ole tehnyt.
Kun lopetin syömisen ja aloin kunnolla juomaan,painoni tippunut 25 kg.
Kateellisena luen, jos totta puhutte te muut. Minulla ei ikinÀ ole vaikuttanut sen paremmin alkoholin kuin herkkujenkaan jÀttÀminen painoon, elimistö sopeutuu nopeasti. Kerran elin vuoden superterveellisesti, mutta paino putosi vain kilon alkuaikoina. Olisi myös mistÀ lÀhteÀ, olen jonkun verran ylipainoinen. Turhaksi mainittu liikunta sen sijaan on minulla alussa tehokas painonpudottaja, sain 7 kg parissa kuukaudessa pois, kun aloin kÀvelemÀÀn 7 km työmatkat joka pÀivÀ molempiin suuntiin, mutta vaikka jatkoin kÀvelyÀ pari vuotta, alun jÀlkeen ei enÀÀ tapahtunut painossa mitÀÀn. Tuolloin en tehnyt ruokavalioon muutoksia.
Ainoastaan miehillÀ tippuu paino noin helposti.
No se on noin lyhyessÀ ajassa nestepainoa. Vakuutan ettÀ se tulee bumerangina takaisin.
M
KyllÀ tÀÀllÀ on katkeria ihmisiÀ kun pitÀÀ tÀllaistakin aloitusta alapeukuttaa:D
HyvÀ ap, laihtuminen on periaatteessa helppoa kun tekee pÀÀtöksiÀ. Itse ajattelin ottaa tiukan linjan paitsi yhden karkkipÀivÀn pidÀn viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisena luen, jos totta puhutte te muut. Minulla ei ikinÀ ole vaikuttanut sen paremmin alkoholin kuin herkkujenkaan jÀttÀminen painoon, elimistö sopeutuu nopeasti. Kerran elin vuoden superterveellisesti, mutta paino putosi vain kilon alkuaikoina. Olisi myös mistÀ lÀhteÀ, olen jonkun verran ylipainoinen. Turhaksi mainittu liikunta sen sijaan on minulla alussa tehokas painonpudottaja, sain 7 kg parissa kuukaudessa pois, kun aloin kÀvelemÀÀn 7 km työmatkat joka pÀivÀ molempiin suuntiin, mutta vaikka jatkoin kÀvelyÀ pari vuotta, alun jÀlkeen ei enÀÀ tapahtunut painossa mitÀÀn. Tuolloin en tehnyt ruokavalioon muutoksia.
Olen todella yllÀttynyt itsekin. Odotan koko ajan milloin pysÀhtyy. Liikuntaa en ole voinut lisÀtÀ, koska olen ollut polvivamman takia sisÀtiloissa melkein vaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljon oli lÀhtöpaino?
110 kg ja pituutta on 180cm. Eli on mistÀ lÀhteÀ. Ap
Kaksi vuotta sitten lopetin kaiken makean syönnin ja juomana on vain vettÀ. Syön kaikkea muuta kuten ennenkin. Paino on tÀnÀ aikana pudonnut 15 kiloa ja vaatteet nÀyttÀvÀt löysiltÀ. Ei ole vaikeaa, olo huomattavasti parempi kuin ennen!
Terveellinen painonpudotus on n. 1/2-1 kg / viikko.
jos 7 kiloa on lÀhtenyt tuossa ajassa niin se tuskin on pysyvÀÀ pudotusta, vain nestettÀ.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ tÀÀllÀ on katkeria ihmisiÀ kun pitÀÀ tÀllaistakin aloitusta alapeukuttaa:D
HyvÀ ap, laihtuminen on periaatteessa helppoa kun tekee pÀÀtöksiÀ. Itse ajattelin ottaa tiukan linjan paitsi yhden karkkipÀivÀn pidÀn viikossa.
Kiitos đ minulla ei karkkipĂ€ivĂ€ toimi, sitĂ€ olen kokeillut. Parempi niin ettĂ€ jos kovasti tekee mieli vaikka karkkia, niin karkkipussin sijaan ostan jÀÀtelötikun, tai vaikka sitĂ€ salmiakkia, jota en kuitenkaan paljoa syö. Alkuun sokerinhimo oli ihan jĂ€rkyttĂ€vÀÀ, mutta onneksi se on mennyt ohi. Nyt pÀÀsen karkkihyllyn ohi jo helposti, aiemmin ostin karkkia aina vaikkei niin kovasti olisi tehnyt mitÀÀn mielikÀÀn, mutta tiesin ettĂ€ illalla sitĂ€ on pakko saada. Ap
Onnea kovasti. Olet tehnyt hyvÀn pÀÀtöksen. Toivottavasti pÀÀset tavoitepainoosi.
Vierailija kirjoitti:
Onnea kovasti. Olet tehnyt hyvÀn pÀÀtöksen. Toivottavasti pÀÀset tavoitepainoosi.
Kiitos! Tavoitepainoa ei oikeastaan ole, mutta terveys alkoi kiinnostaa. Siksi nyt meni ruokavalio uusiksi. Ap
Oletko yllĂ€ttynyt jostain? đ€š