Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muita ärsytä ihmiset joilla ei ole autoa?

Vierailija
05.08.2014 |

Autottomat työkaverit välillä koittavat kierrellen ja kaarrellen kinuta kyytiä. Jos kyytsää kerran, niin kohta ovat riesana kun olettavat että haluan useamminkin kyytsätä. Tosi rasittavaa. Autottomat kaverit vikisevät kun busseja ei kulje sopivaan aikaan, ja aina pitäisi hakea ja kyytsäillä edes takas sen takia. Esim. jos olisivat tulossa iltaa istumaan, ei onnistu ellen lähde hakemaan sinne asti ja kyytsää myös kotiin. Eikö ketään muuta muka oikeasti ärsytä?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:13"]

Ärsyttää just nimenomaan autolliset. Saasteet, meteli, ruuhka. Ja jokaiseen kärryyn mahtuu tasan yksi ihminen. Nostan hattua niille harvoille, jotka hyvistä tuloistaan huolimatta kulkee julkisilla ja ajattelee vähän ympäristöäänkin eikä pelkkää sitä omaa napaa.

[/quote]Jos toimistolle on matkaa 30km ja päivän aikana tarvii asiakkaissa juosta ympäri pk-seutua/Suomea, miten sen hoitais julkisilla? Kun kaikilla ei oo kivaa 9-17 duunia yhdessä paikassa. 

Vierailija
62/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 0830-0915 kahvihetken jälkeen pikaisesti katsomaan näiden idioottien linkkejä, tuollaistako olet sortunut nusimaan? Kehtaatko todella näyttäytyä noon törpön naikkosen kanssa.? Pitäisikö sellaisen näyttäytyä vain peilin edessä ja miettiä miksi on niin kateellinen muille naisille ja miksi miehet eivät nouki tuollaisia. Kakaranaiset itkevät joka asiasta.

Renkaat joutuu pesemään tuollaisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:18"]Autottomat työkaverit välillä koittavat kierrellen ja kaarrellen kinuta kyytiä. Jos kyytsää kerran, niin kohta ovat riesana kun olettavat että haluan useamminkin kyytsätä. Tosi rasittavaa. Autottomat kaverit vikisevät kun busseja ei kulje sopivaan aikaan, ja aina pitäisi hakea ja kyytsäillä edes takas sen takia. Esim. jos olisivat tulossa iltaa istumaan, ei onnistu ellen lähde hakemaan sinne asti ja kyytsää myös kotiin. Eikö ketään muuta muka oikeasti ärsytä?
[/quote]

Mua ärsyttää tuo sana "kyytsätä". Kuulostaa todella vajaalta.

Vierailija
64/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:50"]

Todellakin ärsyttää. Yleensä autottomat ovat köyhää jengiä, ainakin kaikki mun tuntemat autottomat persaukiset. Eivät joskus edes pääse mukaan johonkin kun linja-autot ei kulje enää tietyn kellonajan jälkeen, ja ovat niin persaukisia ettei voi tulla taksilla! Eli köyhiä raasuja ovat.

[/quote]

Mä olen kaveriporukkani rikkain mutta paniikkihäiriön takia ei tulisi mieleenkään kulkea taksilla.

Vierailija
65/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä ikuisuusaihe! Meillä ei ole koskaan ollut autoa eikä varmaan koskaan tule olemaan. Emme kinua kyytjä. Joskus harvoin kuljemme jonkun kyydillä, jos sellaista tarjotaan (myös me tarjoamme ihmisille välillä apua eri asioissa, by the way.) Muuten julkisilla, kävellen ja pyörillä ja joskus harvakseltaan taksilla tai vuokra-autolla. Anteeksi nyt ihan kauheasti että elämme näin. 

Vierailija
66/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:23"]

Ei ole autoa ja en tarvitse koska asun Hgissä ja täällä on erittäin hyvät liikenneyhteydet, to menen kauas ja menen lentokoneella. En kinua kyytiä keneltäkään.

[/quote]

Ilmeisesti et käy töissä? Varsinkin sivuttaisliikenne toimii liostavasti, mulla metro-bussi veisi tunnin ja autolla 15 min.

[/quote]

Me asumme Helngissä ja käymme töissä. Meiltä on loistavat yhteydet esim.keskustaan päin. Joten riippuu siitä, missä kohtaa asuu ja missä käy töissä, tietenkin. Mutta monilla on hyvät yhteydet, tai jopa pyörä-/kävelymatka töihin.

Vierailija
67/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:47"]

Meni näköjään tämäkin älykkäiltä mammoilta ihan ohi. Väännetään rautalangasta: ei ärsytä autottomat, jotka eivät odota kyytiä aina. Ärsyttää autottomat, joita pitäisi hakea ja kuljettaa ja kyytsätä. Hankkisivat v*ttu oman auton.

Ap

[/quote]

Älyssäni ei ole vikaa. Eivätköhän ne tuttusi opi, että sinulta ei kannata kinuta, jos sen heille pariinkin kertaan sanot. Jos eivät tajua, hanki parempaa seuraa. Miksi nämä palstat ovat täynnä ihmisiä jotka kertovat tuttujensa  älyttömästä käytöksestä ja yleistävät sen järjettömästi. Kysehän on vain siitä, keiden kanssa olette itse tekemisissä!

t.Tyytyväinen autoton 

Vierailija
68/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää autolliset. Ne kuvittelee, et on joku ongelma mennä bussilla ja armollinen vivahde äänessään tarjoaa kyytiä ja jankkaavat loputtomiin siitä, että tulisin kyytiin. ja tokikaan en halua kellekkään bensoja maksella, kun mulla on jokatapuksessa kuukausikortti.

Vierailija
69/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää autottomana se, että aina pitää selitellä ettei tarvitse autokyytiä kilometrin matkalle tms. Autolliset tyypit pitää autotonta jotenkin vajavaisena ihmisenä ja olettaa, että elämä on yhtä kärsimystä. Kaupungissa asuvana pääsen joka paikkaan kävellen / pyörällä / bussilla. Joissain tilanteissa saatan ottaa taksin, sillä voi vuodessa huristella ihan hyvin ja silti tulee halvemmaksi kuin oman auton hommaaminen. Muuttoihin on vuokratu paku ja huonekalut ja kodinkoneet ostetaan kotiinkuljetuksella. Olen kyllä saanut autokyytejä elämäni aikana, mutten niitä erityisesti ole vinkunut. Tällaisissa tilanteissa olen silti myös aina tarjonnut bensarahaa, sillä en oleta auton kulkevan pyhällä hengellä. 

Vierailija
70/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taitaa olla maaseudulta nää juttelijat, jos ei kaverin luokse päästä ilman autokyytiä. Ihme touhua, miten näiden tyyppien arki muuten hoituu? Kieltämättä ärsyttävää, jos joutuu toimimaan jatkuvasti yleisenä kuskina.

Vierailija
71/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, joilla on auto. Ruuhkauttavat Helsingissä kaikki kadut ja kiihdyttävät kasvihuoneilmiötä. Aiheuttavat melua ja ajavat lasten päälle. Helsinkiin pitäisi ehdottomasti säätää ruuhkamaksut. Julkinen liikenne niin hyvä, että autoa ei tosiaan kaupungissa tarvita.

Vierailija
72/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ei. Mulla on autottomia kavereita ja tuttuja mutta tuota sun ongelmaasi mulla ei ole. Tiedän kyllä yhden vanhemman rouvashenkilön joka soittelee joka päivä kyytiä ihan kaikilta milloin mihinkin ja tuomaan milloin mitäkin, hän on kyllä totaalisen vajaa tapaus muutenkin.

Vierailija
73/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:18"]

Autottomat työkaverit välillä koittavat kierrellen ja kaarrellen kinuta kyytiä. Jos kyytsää kerran, niin kohta ovat riesana kun olettavat että haluan useamminkin kyytsätä. Tosi rasittavaa. Autottomat kaverit vikisevät kun busseja ei kulje sopivaan aikaan, ja aina pitäisi hakea ja kyytsäillä edes takas sen takia. Esim. jos olisivat tulossa iltaa istumaan, ei onnistu ellen lähde hakemaan sinne asti ja kyytsää myös kotiin. Eikö ketään muuta muka oikeasti ärsytä?

[/quote]

Hanki_vain_autollisia_kavereita, jos tuo riepoo. Problem solved.

Vierailija
74/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs haittaa tuosta on?
Itselläni ei ole autoa ja usein kuljen autollisten kanssa samalla kyydillä.
Minusta tämä on fiksua ja normaalia!

Miksi et haluaisi ottaa kyytiin työkavereitasi, en ymmärrä! Matkoillekkin seuraa

Vierailija
75/75 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun yksi kaveri olettaa että jos ollaan menossa samaan paikkaan niin haen hänet kyytiin koska olen aiemminkin niin tehnyt. Aiemmin joo kun asui kilsan päässä, nykyään asuu yli 10km päässä ja odottaa saman jatkuvan. Sitten vielä valittaa jos olen sovitusta ajasta myöhässä pk-seudun ruuhkien takia. Sama henkilö myös julistanut kovaan ääneen miten autot on turhia eikä koakaan sellaista itselleen hankkisi, mutta kovasti kelpaa näköjään kyyti ja oletetaankin että toimin jonain ilmaisena taksina. Bensarahaa ei näy ellen itse vaatimalla vaadi, eikä edes kiitosta sanota kyydin jälkeen. Kai tottui liian hyvään kun otin hänet aina kyytiin aiemmin kun matkan varrella mihin tahansa asui. Nykyään tympii ja pahasti. Mutta bussilla ei voi hän kulkea kun menee niin kamalan kauan (kun muutti niin kamalan kauas) ja eihän nyt taksiin ole varaa. Kas, minullehan ei tietenkään kulu edestakaisiin matkoihin aikaa, saati rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi