Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muita ärsytä ihmiset joilla ei ole autoa?

Vierailija
05.08.2014 |

Autottomat työkaverit välillä koittavat kierrellen ja kaarrellen kinuta kyytiä. Jos kyytsää kerran, niin kohta ovat riesana kun olettavat että haluan useamminkin kyytsätä. Tosi rasittavaa. Autottomat kaverit vikisevät kun busseja ei kulje sopivaan aikaan, ja aina pitäisi hakea ja kyytsäillä edes takas sen takia. Esim. jos olisivat tulossa iltaa istumaan, ei onnistu ellen lähde hakemaan sinne asti ja kyytsää myös kotiin. Eikö ketään muuta muka oikeasti ärsytä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks kaveri, jonka autoton tyttöystävä olettaa, että tämä heittää ja hakee tyttöystävänsä joka päivä töistä jos suinkin vain pääsee, eli on vapaalla töistä. Ihan älytöntä! Tyttöystävä pääsisi ihan hyvin bussilla, ja sillä menisi korkeintaan yhtä paljon aikaa kun tällä kaverilla menee kun hän ajaa edestakaisin tämän työpaikalle (n 1h menee matkaaan). Vetää hirveät kilarit, jos tämä kaveri on suunnitellut vapaapäivälleen jotain muuta.

Vierailija
2/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:09"]

Talvisin pakkasilla ärsyttää jos kaverit pyytää kyytiä tai kahville eikä tajua, että auton pitää olla lämmityksessä se 1-2 h ennen lähtöä. "Ai höh et pääse heti?" Lämmityspistoke toimii ajastimella ja ei, en lähde kylmäkäynnistämään kuin pakon edessä.

Bensarahoja en myöskään ole koskaan saanut. Kerran pyysin ja vastauksena kaveri kurkkasi kojetauluun ja sanoi: "Onhan tossa vielä bensaa." Juu.

[/quote]Osta uusi auto. Meidän autoissa ei edes ole lohkolämmittimiä. Töissä ei voi käyttää ja kotoa tulee lähdetyä eri aikoihin, jotein ei tule laitettua roikkaan. Autot on  lähteny käyntiin vaikeuksitta, vaikka on ollu jopa 30 asteen paukkupakkasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:14"]

Kyytsäämään, hih, taas oppi uuden ilmaisun.

[/quote]

Teineinä on viimeksi mietitty viikonlopun kyytsäämisiä. Siellähän ne just täysi-ikäistyneet ajelivat pillurallia kuka milläkin, mutta kyllä se punainen corolla oli aika yleinen. Basst täysillä ja silleen. Maanantain vakiopuheenaihe oli sitten että kuka pääsi kenenkin kyytsään ja tapahtuiko mahdollisesti jotain muutakin.

Aikansa kutakin. Ei ole tarvinnut aikuisena "kyytsäillä" enää ketää. On suu sanoa ei kun ei sovi. Jne.

Vierailija
4/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, toi ituhippeily ja viherhörhöily yleensäkin ärsyttää. Ite olen oppinut sanomaan että ellei pääse paikalle niin se on vähän oma häpeä, taksit kulkee!

Vierailija
5/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne autottomat ärsyttää, jotka koko ajan yrittää pummaa kyytiä, ja se on ihan fine joskus, mutta kun ei edes kuulu KIITOSTA?? Kiitos kyydistä, onpa vaikee juttu. En melkeen ikinä kyytsää ketään koska mua ärsyttää kun ihmiset ilman autoa käyttää hyväkseen.

Vierailija
6/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää silloin kun olettavat että on itsestään selvää et tulen hakemaan vien.

Kerran odottelin kaveria kahvilassa ja kun soitin niin odotteli mua hakemaan. En kai mä nyt kaupungilta enää ketään lähde hakemaan ja viemään takasin.

Vierailija
7/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:14"]

Kyytsäämään, hih, taas oppi uuden ilmaisun.

[/quote]

Joo toi "kyytsääminen" on jotain lappia tai mahdollisesti turkua. Oikea termi on tietenkin "kyysääminen".

Vierailija
8/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen vaan pyörällä kyytsännyt :)

Vierailija
9/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole korttia eikä autoa, oma valinta. En koskaan kinua kyytiä, enkä koskaan pyydä kyytiä kavereiltani tai työkavereilta (isältäni joskus, mutta silloinkin tyyliin kyytiä lääkäriin), enkä koskaan oleta, että minut kyyditään minnekään. Olen niin tottunut kävelemään, ajamaan pyörällä ja käyttämään bussia, että en näe mitään ongelmaa jos joskus pitää vähän sumplia miten pääsee paikasta a paikkaan b.

Joskus kun on ollut yhteinen sovittu meno jonnekin, johon kaikki muut menee autolla, on käynyt mielessä että olisi kiva jos joku tarjoaisi kyydin mutta ei. Olen sitten ajatellut, että se on heidän valintansa. Mutta sen olen huomannut että jos on tottunut autolla menemään joka paikkaan, ei voi edes ymmärtää että toiset eivät: kerran vein kaatosateessa lapset päiväkotiin sillä mies oli työmatkalla ja isäkin lomamatkalla eikä siis ollut muuta vaihtoehtoa. Portilla tuli vastaan tuttu äiti, joka myöhemmin oli valittanut toiselle tutulle äidille että olen ärsyttävän reipas :D Niinpä niin. 

Vierailija
10/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:24"]

Minulta ei kyytiä koskaan kinuta, mutta mieheltä...anoppi soittelee joka päivä käytä siellä, täällä, haetko meidän kaverit sieltä...prkl. ja yleensä on vielä kännissä. Mies osaa onneksi nykyään sanoa jo ei äidilleen.

[/quote]  on sulla anoppi, kännissä. Anoppi taitaa olla sitä sukupolvea jolloin alkoi tulemaan e-pillerit ja nk vapaa rakkaus. Woodstock. Rauhaa ja rakkautta.

Vierailija
11/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että maaseudulla pitää olla auto. Ottakaa nyt kyytiin naapurikin jolla ei oo autoa. Mikä siinä on niin vaikeeta? Toisaalta nk vanhukset pääsee ainakin kerran viikossa taxilla buassilipun hintaan missä ei oo joukkoliikennettä.

Vierailija
12/75 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomilla ei ole mitään käsitystä siitä, miten paljon auton ylläpitäminen maksaa. Ja mua ainakin ärsyttää sellaiset kyydin kinuajat, jotka olettavat pääsevänsä joka paikkaan ilmaiseksi. En kuskaa jos en saa bensarahaa. Ihan turha mullitella sen takia.

Vierailija
13/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
14/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kun en aja kuin pitkiä matkoja ja olen sen selväksi tehnyt. 

Vierailija
15/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää.

Ja ärsyttää se että monet autottomat kuvittelevat autoilun olevan ilmaista ja haluavat esim. tavata aina kotonaan "ettei tarvitse maksaa bussia"

Vierailija
16/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kinunnut kyytiä, vaikka korttia eikä autoa löydy. Ikäviä työkavereita sulla ap :( Jos on joku semmoinen paikka, mihin ei bussit/junat/ratikat/ kulje, niin sitten otan taksin.

Vierailija
17/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muakin ärsyttää muttei nyt sentään se jos jollain ei ole autoa

Vierailija
18/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa. En ikinä pyydä kyytiä keneltäkään mihinkään. Jos julkisia ei ole, menen taksilla. Ihan oma valintani on olla ilman autoa ja kun autoa ei omista, on myös varaa ajaa silloin tällöin taksilla. 

Vierailija
19/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoton ja kortiton 48-vuotias, enkä ole kertaakaan elämässäni pyytänyt ketään "kyytsäämään" mua mihinkään. Olen aina asunut kaupungin keskustassa, kulkenut julkisilla ja taksilla ja pyörällä, enkä ole kaivannut omaa autoa.

Vierailija
20/75 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä jos eivät oleta minun olevan taksi. Mutta kun aina on näitä rutisijoita, kun bussit ei kuulemma kulje, ei jaksa bussilla kulkea kun sataa vettä jne.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi