Eikö muita ärsytä ihmiset joilla ei ole autoa?
Autottomat työkaverit välillä koittavat kierrellen ja kaarrellen kinuta kyytiä. Jos kyytsää kerran, niin kohta ovat riesana kun olettavat että haluan useamminkin kyytsätä. Tosi rasittavaa. Autottomat kaverit vikisevät kun busseja ei kulje sopivaan aikaan, ja aina pitäisi hakea ja kyytsäillä edes takas sen takia. Esim. jos olisivat tulossa iltaa istumaan, ei onnistu ellen lähde hakemaan sinne asti ja kyytsää myös kotiin. Eikö ketään muuta muka oikeasti ärsytä?
Kommentit (75)
Ei ole autoa ja en tarvitse koska asun Hgissä ja täällä on erittäin hyvät liikenneyhteydet, to menen kauas ja menen lentokoneella. En kinua kyytiä keneltäkään.
Minulta ei kyytiä koskaan kinuta, mutta mieheltä...anoppi soittelee joka päivä käytä siellä, täällä, haetko meidän kaverit sieltä...prkl. ja yleensä on vielä kännissä. Mies osaa onneksi nykyään sanoa jo ei äidilleen.
Ei ärsytä, kyysään mielelläni. Yksi pihi miljonääri käytti hyväksi pari vuotta mutta tajusi sitten ja alkoi tarjota lounaita ja muuta korvaukseksi.
Kerran eräs autoton kysyi minulta autoa lainaksi koska oli ajanut omansa katon kautta ympäri.
Enpä lainannut... Vetosin omaan tarpeeseen...
Jotkut aikuiset autottomat vievät vanhempiensa auton, ajavat tankin tyhjäksi ja syövät vielä jääkaapin tyhjäksi auton palauttaessaan.
Kuules kakkanaama, olen aina kävellyt tai pyöräillyt kilometrien työmatkat ja kavereiden luokse lähiöihin. Minua on väkisin heitetty kotiin tai haettu kylään, vaikka olen sanonut, että haluan kävellä. Sano niille pummeille kilometritaksa, niin johan loppuu kärttäminen!
mä niin tiedän mistä ketjusta tää kirjoittaja on! mun mielestä on tekopyhää olla auttamatta muita! en oo koskaan kinunnu ilmasia kyytejä, ettäs tiiät!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:23"]
Ei ole autoa ja en tarvitse koska asun Hgissä ja täällä on erittäin hyvät liikenneyhteydet, to menen kauas ja menen lentokoneella. En kinua kyytiä keneltäkään.
[/quote]
Ilmeisesti et käy töissä? Varsinkin sivuttaisliikenne toimii liostavasti, mulla metro-bussi veisi tunnin ja autolla 15 min.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:29"]
Jotkut aikuiset autottomat vievät vanhempiensa auton, ajavat tankin tyhjäksi ja syövät vielä jääkaapin tyhjäksi auton palauttaessaan.
[/quote]
Kuulostaa mun veljeltä! "Kiitos kun sain lainata autoa" <3 Kerran lainasin autoa niin, että tankki oli melkein nollilla. Tuli sit sanomista "et oo autoas tankannu. Meinasin jäädä välille.." Sanoin sit, etten oo menossa ajelulle. Ei oo varaa bensaan.. Meni viesti perille, sen jälkeen ruvennu tankaamaan käytön jälkeen. :D
Joo. Mä olen tuollainen kinuaja. Kinuan milloin autoa lainaan, milloin kyytiä. Maksan kyllä bensarahat aina, vaan harvoin sitä kyytiä saa kuitenkaan. Olen yrittänyt säästää autoon, mutta kun en tiedä millainen pitäisi ostaa, eikä rahaa ole ihan hirveästi. Edellinen auto kesti 2kk, sen jälkeen siitä meni moottori.
Ja ei, ei ole ketään joka auttaisi. Yksin tässä vitun maailmassa. Sorry ap.
Mua ärsyttää! Siis ei sen takia, että niillä ei ole sitä autoa tai korttia, mutta että olettavat että kyyditsen heitä ihan pelkästä ilosta paikasta toiseen. Esim jos ollaan oltu kaupungilla, tai tavattu yhteisellä kaverilla "Sä voit varmaan heittää meidätkin kotiin?" Asutaan ihan eri suunnissa, toinen Espoossa ja toinen Vantaalla. Ei ymmärretä sitä, että mulla menee rahaa ja aikaa ihan yhtä paljon kun ajan edes takaisin pääkaupunkiseutua, kun mitä tällä ihmisellä menisi, jos se menisi sillä bussilla kotiin. Enemmän häiritsee se toisen ajan varastaminen, ei se ajaminenkaan mitään rentouttavaa ole. Rahalla nyt ei niin väliä ole, mutta vähintä mitä tällaisessa tilanteessa voisi kyydin saanut tehdä, on tarjota bensarahaa!!
Mua ärsyttää ihmiset joilla on auto ihan "turhaan". Ja sellaiset ihmiset, jotka kulkevat lyhyimmätkin matkat autolla. Ja kyllä, tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi kun en ole koskaan omistanut autoa vaan kuljen aina julkisilla/pyörällä/kävellen. Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei yksinkertaisesti ole siihen mahdollisuutta, mutta uskallan kyllä väittää että valtaosa yksityisautoilijoista voisi vähentää auton käyttöään huomattavasti, jos eivät olisi niin laiskoja.
Joo aivan aivan aivan aivan todellakin todellakin todellakin kauheeta. Senhän sä halusit kuulla?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:34"]mä niin tiedän mistä ketjusta tää kirjoittaja on! mun mielestä on tekopyhää olla auttamatta muita! en oo koskaan kinunnu ilmasia kyytejä, ettäs tiiät!
[/quote]
Mitä sekoilet? Mistä ketjusta? Ja kyllä olen auttanut muita, mutta mielestäni mulla ei ole VELVOLLISUUTTA kyyditä työkavereita kotiin tai yleensäkään lähteä hakemaan aina, jos joku bussi ei satukaan kulkemaan sopivaan aikaan esim. niin, että joku kaveri pääsisi illanviettoon. Asuu kuitenkin jonkun verran kaukana. Mun mielestä silloin otetaan taksi. Ja työmatkalaiset ovat itse vastuussa työmatkastaan.
En koskaan kinu kyytiä. Jos ollaan samaan paikkaan menossa, kaveri voi tarjota kyytiä ja otan tarjouksen vastaan, mutta maksan bensoista. Bussit kulkee meilläpäin hyvin ja taksilla ei ole kallista mennä silloin tällöin kun ottaa huomioon ettei ole kuluja autosta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:34"]mä niin tiedän mistä ketjusta tää kirjoittaja on! mun mielestä on tekopyhää olla auttamatta muita! en oo koskaan kinunnu ilmasia kyytejä, ettäs tiiät!
[/quote]
Mitä sekoilet? Mistä ketjusta? Ja kyllä olen auttanut muita, mutta mielestäni mulla ei ole VELVOLLISUUTTA kyyditä työkavereita kotiin tai yleensäkään lähteä hakemaan aina, jos joku bussi ei satukaan kulkemaan sopivaan aikaan esim. niin, että joku kaveri pääsisi illanviettoon. Asuu kuitenkin jonkun verran kaukana. Mun mielestä silloin otetaan taksi. Ja työmatkalaiset ovat itse vastuussa työmatkastaan.
[/quote]
Ja tämä oli AP.
mees ap muualle valittamaan kiitos!
Meni näköjään tämäkin älykkäiltä mammoilta ihan ohi. Väännetään rautalangasta: ei ärsytä autottomat, jotka eivät odota kyytiä aina. Ärsyttää autottomat, joita pitäisi hakea ja kuljettaa ja kyytsätä. Hankkisivat v*ttu oman auton.
Ap
Todellakin ärsyttää. Yleensä autottomat ovat köyhää jengiä, ainakin kaikki mun tuntemat autottomat persaukiset. Eivät joskus edes pääse mukaan johonkin kun linja-autot ei kulje enää tietyn kellonajan jälkeen, ja ovat niin persaukisia ettei voi tulla taksilla! Eli köyhiä raasuja ovat.
Minua ärsyttää lähinnä jos kyyditsijä ajaa jollain noname kotterolla.