Suositelkaa pikku autoa
Meillä ei tarvetta kahdelle isolle autolle enää ole mutta autoja tarvitsee kuitenkin olla kaksi mun auto lähtee vaihtoon ja tilalle olisi tarkoitus hankkia joku pikku kippo.
Merkillä ei väliä. Pitäisi olla luotettava ajokki eikä yleisesti pikku vikaiseksi tunnettu.
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multakin ääni citroenin C3:lle, näppärä ja edulliset kulut.
Erittäin vaikeita huoltaa. Eräässä C3 mallissa joutuu esim ilmansuodattimen vaihdon takia
purkamaan puoli keulaa.Ei jatkoon.
Toyota Yarisin ajovalon lamppu on helpointa vaihtaa irrottamalla koko umpio. Merkkihuollon asentaja kertoi jättävänsä umpion kiinnitykseen vain yhden ruuvin kiinni, jotta olisi helpompaa vaihtaa seuraavalla kerralla. Masentava auto muutenkin.
Toyota Yaris, halpa huoltaa mutta ei edes tarvitse huoltaa, koska kestää ydinsodankin
Joo, se Yaris!! Näyttää pieneltä mutta on varsinainen tilaihme!
Ite tykkäsin eniten Matchboxin pikkuautoista.
Puhun vain omasta kokemuksesta:
Olen ajanut viimeiset 15 vuotta Kialla. Aina 5 vuotta kerrallaan ja uutena olen ostanut.
Ensin Cerato, toisena Ceed ja kolmantena Rio. Yhdessäkään ei ole ollut korjaamoa vaativaa ongelmaa koko viisivuotisen periodinsa aikana. Normihuolloilla selvitty.
Aikanaan ajoin muillakin merkeillä. Nissanit ja Mitsut olivat luotettavia ja Opelit, Bemukat ja Rellut epäluotettavia. Nykymalleista en tiedä mihin suuntaan ovat kehittyneet.
Toyota Yaris Hybrid on kaupunkiajossa loistava.
Honda Jazz on ainakin katsastustilastoissa ollut melko vähävikainen auto. Ei omakohtaista kokemusta.
Yaris voisi olla sopivan pieni ja punainen:
https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/11951887
3-sylinterinen downsizing on taloudellinenkin.
Yaris on ihan kiva ajaa, niitä ajan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa japanilaismerkki.
Saksalaisista ja ranskalaisista kannattaa pysyä erossa.
Japanilaiset on hyvin herkkiänruostumaan eikä hybridi ikinä säästä kalliimpaa hankinrtahintaansa takaisin - ellet nyt aja jakeluautoa keskustassa.
Hieman yllättäen ranskikset on nykyään parhaiten ruostesuojattuja ja lisäksi edullisia.
Suosittenekin että tutustut Renault Clioon ja Peufeot 208:iin
Nuo edellä mainitut ranskalaiset Renault ja Peugeot sekä Ford Fiesta olis mun shortlistalla.
Tällä hetkellä meillä golf. Kokemusta myös japanilaisesta.
MatchBox tekee parhaat pikkuautot.
Mercedes GLA,siinä on todella laadukas ja hieno auto.
Meillä ollut Skoda Citigo nyt hetken,ja ollut ihan kelpo pieni kaupunkiauto.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on itsetunnon tai näyttämisen kanssa ongelmia niin hanki joku pikku bemari tai audi.
minulla on A3 ja mitä ihmettä sen kanssa voisi näyttää, tuikitavallinen auto. Jos haluaa näyttää niin suosittelen Porschea.
Vierailija kirjoitti:
Mini Cooper S.
Menettelee. Tai 2-sarjan BMW ja saat nauttia ajamisen iloistakin.
Ford Fiesta on itellä ollut jo vuosia ja toimii.