Suositelkaa pikku autoa
Meillä ei tarvetta kahdelle isolle autolle enää ole mutta autoja tarvitsee kuitenkin olla kaksi mun auto lähtee vaihtoon ja tilalle olisi tarkoitus hankkia joku pikku kippo.
Merkillä ei väliä. Pitäisi olla luotettava ajokki eikä yleisesti pikku vikaiseksi tunnettu.
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
Citroën C3
Etsi yksilö, jota ei ole ajettu paljoa yli 100000 ja vuodesta 2010 eteenpäin vuosimallia. Halvat osat (korjaaminen), todella tilava, pieniruokainen ja näppärä ja pehmeä ajettava! Suosittelen lämpimästi.
Jatkan vielä, että ei missään nimessä mitään seuraavista
Opel (huttua)
Nissan (ei ei ja ei)
Toyota (mukamas arvostettu ja hyvä)
Kia (samaa huttua)
Hyundai (ei ei ja ei)
Mazda (ei)
Honda (ei)
Fiat (susi syntyessään)
BMW (liian kallis)
Audi (maksat vain renkaista nokalla)
M-B (liian kallis pikkuautoksi)
Peugeot (sitikka parempi)
Renault (sitikka parempi)
Voit harkita
VW golf (citroeniin verrattuna tosi kallis)
Skoda
Kyllä Porsche on rumempi, yksi rumimpia, jos ottaa huomioon epäkäytännöllisyyden ja hinnan tuoman lisärasituksen.
Kia Picanto on toiminut täällä hyvin
Vierailija kirjoitti:
Ford Fiesta, näppärä, kuluttaa vähän.
No tämän sanon kokemuksesta edelliseen viestiin jonka kirjoitin toyota aygosta. Fiestalla olen ajanut eikä ole koskaan käynytkään mielessä oman hankkiminen. Ei tarkoita että olisi huono mutta itse jätin ja jättäisin väliin.
Ja yksi asia mikä ihan ehdoton. Neliovinen jollet ihan oikeasti käytä takapenkkejä mihinkään ta muuta autoa vaikka pakuksi tai osta valmiiksi sellaista. aamen.
Yaris on sympaattinen pikkuauto. Yrityksetkin käyttävät sitä paljon liikkuvana mainosautona.
kuin mopoautoja kirjoitti:
Kannatta varoa kaikkein heikkotehoisimpia moottoreita, jos on vähänkin muuta kuin kaupunkiajoa. Ovathan ne halvempia ostaissa, mutta joutuvat kovalle rasituksella maantienopeuksilla.
Uusien auton moottorien kuutiotilavuus pienenee koko ajan. Riippuu tosin hieman autostakin, vaimon perus-yariksessa on saman kokoinen moottori kuin minun isossa neliveto mersussani, eli 1,5 litranen. Kevyesti tuo mersukin silti menee motarilla, ohitukset sujuvat liukkaasti ja huippunopeudeksikin ilmoitetaan 230 kmph.
Seat Ibiza hyvä hinta-laatusuhde. Jos ottaa FR:n niin saa vähän lisää tehoja, jos niitä kaipaa.
Jos etsit luotettavuutta niin Toyota Yaris.
Meillä on ollut seat mii. Ostaessa 6tkm nyt 130tkm. Erittäin hyvin toiminut ja kestänyt.
Kulutus on pieni. Alkuper renkaatkin kestivät 120tkm, siis kesä/talvi sarjat.
Vierailija kirjoitti:
Multakin ääni citroenin C3:lle, näppärä ja edulliset kulut.
Erittäin vaikeita huoltaa. Eräässä C3 mallissa joutuu esim ilmansuodattimen vaihdon takia
purkamaan puoli keulaa.
Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on itsetunnon tai näyttämisen kanssa ongelmia niin hanki joku pikku bemari tai audi.
Miksei tällaista ei voi omaksi ilokseen hankkia? Vaikka hyvän ajettavuuden tähden. Siksikö ettette ”luotettavine” idän kippoinenne tulisi kateudesta vihreiksi? Ja kukaan muukaan saa mitään tehdä.
Yaris kestää niin kauan, että kyllästyttää.
Mulla on kauppakassina Nissan Note. Rumahan se on kuin p*ru, ja luokitellaan tila-autoksi, mutta olen kokenut ihan käteväksi pieneen taajama-ajoon, eikä toisaalta ole ihan onneton sardiinipurkki, eli uskaltaa lähteä isommallekin tielle huristelemaan. Tavaraa mahtuu myös ihan kivasti ja takapenkillä istuvillekin on hyvin tilaa jos kyytiläisiä joskus on.
Omani on 1.6-litrainen bensakone ja nykymittapuulla jo ikivanhakin, mutta kulutus on maltillista myös taajama-ajossa, eikä mitään ihmeempiä vikoja ole tässä parin vuoden sisällä ilmaantunut.
Nimimerkki123658971661651 kirjoitti:
Yaris kestää niin kauan, että kyllästyttää.
Omat harminsa on jokaisessa merkissä ja mallissa.
Tympeitä autoja nämä tojotat, olis mukava joskus rassatakin jotain paikkaa, mutta kun se aina sitä samaa tankkaa kerran kuukaudessa ja pese kun se likaantuu.☹️
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa japanilaismerkki.
Saksalaisista ja ranskalaisista kannattaa pysyä erossa.
Suurin osa Suomessa myytävistä ns. japanilaismerkkien autoista kootaan Euroopassa tai Turkissa eikä niiden laatu ole yhtään parempaa kuin ns. eurooppalaismerkkien.
Minulla on ollut monta uutena ostettua autoa ja huonoimmat kokemukset ovat Nissanista, Mazdasta ja Toyotasta.
Pikku bemari jos tarttet p-niksen jatketta tai audi.
Tuossa on ainakin faktaa eikä mutua luotettavuudesta. Näissä huomioitu tiellejäämiset, korjaamokäynnit, omistajien palautteet, katsastukset, takaisinkutsut jne. Eli molemmat laajimmaasta päästä ja tulokset hyvin samankaltaisia.