Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella on mahdollisuus liikuntaan.

Vierailija
05.08.2014 |

Jos ihmisen jalat eivät ole poikki, niin jokaisella on aikaa liikunnan harrastamiseen. Vituttaa kun ihmiset väittävät niin tiukasti ettei ole aikaa mihinkään! Mulla on kolme lasta ja työ ja silti jumppaan 4-5 kertaa viikossa. Ei todellakaan ole aina hauskaa herätä puoli kuudelta lenkille mutta teen sen koska saan siitä energiaa ja se auttaa jaksamaan arjessa. Vituttaa kuunnella jatkuvasti ystävien valituksia että tekisin sitä ja tätä mutta kun ei ole rahaa, eikä ole aikaa... Kaikilla on aikaa liikuntaan. Ihan kaikilla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin nautin liikunnasta! :) Tarkoitin vaan että on kertoja jolloin se ei aina houkuta mutta sen tekee silti, eli jos esimerkiksi illalla ei ole mahdollisuutta niin aika on pakko raivata aamusta... Ei mua harmita jos joku ei harrasta liikuntaa, ärsyttää vaan jos joku väittää ettei siihen ole aikaa! Ap.

Vierailija
22/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.

Olen kahden lapsen totaaliyh, lasten isä on kuollut. Tukiverkkoa ei ole.

Herään aamulla klo 05.15, juon kahvit, meikkaan, laitan hiukset, teen eväät, herätän lapset. Lähden töihin klo 07.00. Palaan töistä klo 17.00. Jos ei tarvitse käydä kaupassa, hyvä, jos tarvitsee, olen kotona klo 17.45. Sitten ostosten tyhjennys, ruuan laitto, ruokailu. Kello on 19-19.30. Sitten lasten läksyt, ehkä pyykkiä, tiskit koneeseen, eläinten ruokkiminen ja kissan hiekkalaatikoiden siivous. Kello on 20.15 tai enemmän. Sitten iltapesut ja pusut, kello on 21. Ja tässä kohtaa mä kaadun itsekin puolikuolleena sänkyyn, jotta jaksan herätä taas aamulla klo 05.15.

Kerro mulle, missä välissä mä ehdin arkisin harrastamaan liikuntaa? Harrastaisin sitä ilomielin, mutta a) mulla ei ole aikaa ja b) työn ja kotitöiden ja lastenhoidon jälkeen mä olen niin poikki, että meinaan nukahtaa jo klo 20.

Mä ihan todella tarvitsisin vuorokauteen pari tuntia lisää, jotta mä pääsisin sinne salille tai uimahallille tai lenkille. Ja ei, mä en voi herätä aamulla klo 04.15 ja lähteä lenkille, koska mä tartten väkisinkin sen kahdeksan tuntia yössä unta, muuten oon koko päivän töissä tokkurassa.

Viikonloppuisin on aivan eri asia, silloin harrastan liikuntaa, mutta arkisin en yksinkertaisesti ehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:18"]Kyllä mäkin nautin liikunnasta! :) Tarkoitin vaan että on kertoja jolloin se ei aina houkuta mutta sen tekee silti, eli jos esimerkiksi illalla ei ole mahdollisuutta niin aika on pakko raivata aamusta... Ei mua harmita jos joku ei harrasta liikuntaa, ärsyttää vaan jos joku väittää ettei siihen ole aikaa! Ap.

[/quote] "jos en ehdi", eli aika ei riitä. "Pakko raivata tilaa", karsit jostain muusta koska aikasi ei riitä kaikkeen. Entä jos ei ole mitään mistä karsia?

Vierailija
24/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:18"]Kyllä mäkin nautin liikunnasta! :) Tarkoitin vaan että on kertoja jolloin se ei aina houkuta mutta sen tekee silti, eli jos esimerkiksi illalla ei ole mahdollisuutta niin aika on pakko raivata aamusta... Ei mua harmita jos joku ei harrasta liikuntaa, ärsyttää vaan jos joku väittää ettei siihen ole aikaa! Ap.

[/quote] "jos en ehdi", eli aika ei riitä. "Pakko raivata tilaa", karsit jostain muusta koska aikasi ei riitä kaikkeen. Entä jos ei ole mitään mistä karsia?

[/quote]

Mä karsin silloin esimerkiksi yöunesta 30 min ja vedän kunnon intervallitreenin. Aina se aika jostain löytyy. Ap.

Vierailija
25/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö 10 h päivää? Sekin on valinta.

Vierailija
26/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 8 tunnin päivää, mutta työmatkaan menee tunti per suunta. En asu pk-seudulla, koska mulla ei ole varaa siihen. Sen sijaan asun maalla, jossa lasteni on turvallisempi kasvaa ja käyn töissä muualla koska täällä ei ole töitä.

t. nro 8

Vierailija
27/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunista karsiminen on todella tyhmää ja kostautuu lopulta. Vastustuskyky heikkenee, yleiskunto heikkenee, treeneistä ei palaudu, harjoittelu menee hukkaan. Järjetöntä touhua.

Lisäksi ap:lle vielä, miten jaksat tehtailla näitä aloituksia? Käyttäisit sen ajan sellaiseen liikuntaan mistä nautit, niin ei tarvitsisi kiukutella vauvapalstalla. Kirjoitustyylisi ja jankkaamisesi tunnistaa.[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:21"]

[/quote]

Mä karsin silloin esimerkiksi yöunesta 30 min ja vedän kunnon intervallitreenin. Aina se aika jostain löytyy. Ap.

[/quote]

Vierailija
28/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä totaaliyhärin on melko hankalaa voida harrastaa liikuntaa miten haluaisi, etenkin jos ei ole tukiverkkoja, eikä hyvin rahaakaan...

btdt

Vierailija
29/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään aivan hyvin 7 tunnin yöunilla. Joskus nukun 8 jos siltä tuntuu mutta helposti pystyn nipistämään 30 minuuttia yöunista. Ja eipä ole vastustuskyky heikennyt näiden vuosien aikana... Viimeksi ollut kipeenä 2000-luvun alussa. Ap. 

Vierailija
30/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisessä maailmassa mä asuisin kaupungissa, jossa on kuntosalit ja -keskukset joihin pääsee 24/7. Mulla ois aviomies, joka huolehtisi kodista ja lapsista, jolloin saisin omaa aikaa. Lisäksi olisimme niin hyvätuloisia, että voisin tehdä pelkkää osa-aikatyötä, jolloin minulla olisi vieläkin enemmän aikaa omille harrastuksille.

Mutta mä elän epätäydellisessä maailmassa. Menin valitsemaan lasteni isäksi miehen, joka päättikin kuolla (onnettomuus) ennen aikojaan. Nyt sitten koetan yksinäni elättää ja kasvattaa lapseni käymällä kokopäivätöissä. Valitettavasti lähin työpaikka on tunnin matkan päässä, koska mun epätäydellisessä maailmassa on lama eikä kaikilla ihmisillä edes ollenkaan töitä. Koska en ole täydellinen, en tule toimeen lyhyillä yöunilla, vaan tuhlaan vapaa-ajastani 8 tuntia nukkumiseen. Kylläpä olenkin tehnyt paskoja valintoja, kun teen kaiken tämän sen sijaan, että harrastaisin joka päivä liikuntaa.

t. nro 8

Vierailija
31/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutteko te jotenkin väärin, jos ette saa sitä hyvänolontunnetta jälkeenpäin? Ei mullakaan kyllä ihan jostain perus kävelylenkeistä tule, mutta kunnon lihaskuntotreeni, hölkkä tai venyttely niin kyllä ollaan seitsemännessä taivaassa ja pitkään. Seuraavana päivänä kipeät lihakset voivat tietty hieman harmittaa, mutta tunteepahan tehneensä jotain!

Vierailija
32/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaaliyh jättääpi vaikka yhden imurointikerran väliin ja polkee ministepperiä. Ei varmasti oteta lapsia huostaan vaikka kotitöistä nipistäiskin aikaa treeneihin. Kaikki syyt ovat tekosyitä!!

Ohis

Vierailija
33/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:32"]

Liikutteko te jotenkin väärin, jos ette saa sitä hyvänolontunnetta jälkeenpäin? Ei mullakaan kyllä ihan jostain perus kävelylenkeistä tule, mutta kunnon lihaskuntotreeni, hölkkä tai venyttely niin kyllä ollaan seitsemännessä taivaassa ja pitkään. Seuraavana päivänä kipeät lihakset voivat tietty hieman harmittaa, mutta tunteepahan tehneensä jotain!

[/quote]

Mietin samaa, kyllä kunnon liikunnasta tulee ihan mahtava fiilis!:) Ap.

Vierailija
34/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ketuttaa ihmiset, jotka käyttävät v*tuttaa-sanaa.

Vierailija
35/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiseikka, että kaikki eivät nauti liikunnasta. Se on perinnöllistä. Tosin totta on sekin, että monet treenaa väärin, joko liian hiljaa tai liian kovaa. Liian hiljainen treeni ei tunnu missään eikä saa aikaan hyvänolon tunnettakaan ja liian kova treeni taas vaan tympii ja väsyttää ja saa lopettamaan helposti koko harrastuksen.

Ja pitäisi kanssa löytää oma itselle sopiva laji. Sopiva on sellainen, mitä haluaa tehdä niin paljon että vaikka tosiaan raivaa aikaa sille muun elämän kustannuksella. Ja koululiikunnan traumoista pitäis päästä eroon, ne on pilanneet monelta liikunnallisen elämän.

ww

Vierailija
36/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jopa marttyyriyh:t löydä pari kertaa viikossa sen 3 minuuttia HIIT-treeniin. Ihan turha väittää, ettei teidän hiotuissa aikatauluissanne olisi kolmea minuuttia löysää.

Vierailija
37/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:42"]

Eiköhän jopa marttyyriyh:t löydä pari kertaa viikossa sen 3 minuuttia HIIT-treeniin. Ihan turha väittää, ettei teidän hiotuissa aikatauluissanne olisi kolmea minuuttia löysää.

[/quote]

Kuule. Tämä marttyyriyh luki juuri artikkelin, jossa liikunta-alan ammattilainen nimenomaan sanoi, että HIIT-treeniä suositellaan vain kovakuntoisille. Muille se voi olla jopa vaarallista. Ja voin iloksesi kertoa, että koska kuntoilen vain viikonloppuisin, mun kuntoni ei ole sellainen että kykenisin yhteenkään HIIT:iin.

Mut olitkin ilmeisesti vain trolli, joten ei tästä tämän enempää.

t. nro 8

Vierailija
38/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:20"]

Okei.

Olen kahden lapsen totaaliyh, lasten isä on kuollut. Tukiverkkoa ei ole.

Herään aamulla klo 05.15, juon kahvit, meikkaan, laitan hiukset, teen eväät, herätän lapset. Lähden töihin klo 07.00. Palaan töistä klo 17.00. Jos ei tarvitse käydä kaupassa, hyvä, jos tarvitsee, olen kotona klo 17.45. Sitten ostosten tyhjennys, ruuan laitto, ruokailu. Kello on 19-19.30. Sitten lasten läksyt, ehkä pyykkiä, tiskit koneeseen, eläinten ruokkiminen ja kissan hiekkalaatikoiden siivous. Kello on 20.15 tai enemmän. Sitten iltapesut ja pusut, kello on 21. Ja tässä kohtaa mä kaadun itsekin puolikuolleena sänkyyn, jotta jaksan herätä taas aamulla klo 05.15.

Kerro mulle, missä välissä mä ehdin arkisin harrastamaan liikuntaa? Harrastaisin sitä ilomielin, mutta a) mulla ei ole aikaa ja b) työn ja kotitöiden ja lastenhoidon jälkeen mä olen niin poikki, että meinaan nukahtaa jo klo 20.

Mä ihan todella tarvitsisin vuorokauteen pari tuntia lisää, jotta mä pääsisin sinne salille tai uimahallille tai lenkille. Ja ei, mä en voi herätä aamulla klo 04.15 ja lähteä lenkille, koska mä tartten väkisinkin sen kahdeksan tuntia yössä unta, muuten oon koko päivän töissä tokkurassa.

Viikonloppuisin on aivan eri asia, silloin harrastan liikuntaa, mutta arkisin en yksinkertaisesti ehdi.

[/quote]

Miten ihmeessä sulla menee aamutoimiin 1h 45min? Noi jutut tekee 45min max. Siitä vapautui juuri tunti. Ole hyvä.

Vierailija
39/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just :D eli YKSI artikkeli "ammattilaisen" kirjoittamana on taas yksi uusi tekosyy liikkumattomuudellsei. Kannattaa muuten lukea enemmänkin HIIT-harjoittelusta, sitähän suositellaan ikääntyvillekin...

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:48"]

[/quote]

Kuule. Tämä marttyyriyh luki juuri artikkelin, jossa liikunta-alan ammattilainen nimenomaan sanoi, että HIIT-treeniä suositellaan vain kovakuntoisille. Muille se voi olla jopa vaarallista. Ja voin iloksesi kertoa, että koska kuntoilen vain viikonloppuisin, mun kuntoni ei ole sellainen että kykenisin yhteenkään HIIT:iin.

t. nro 8

[/quote]

Vierailija
40/45 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:48"]

[/quote]

t. nro 8

[/quote]

Et sitten viittinyt edes linkittää lukemaasi artikkelia? HIIT ei todellakaan ole vaarallista kellekään, koska siinä tehdää täysin tekijän omaan kuntoon pohjautuvan maksimin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi