Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait psykiatriset diagnoosisi? Tutkittiinko kunnolla vai lätkäsikö naaman perusteella?

Vierailija
26.07.2021 |

Kävitkö psykologin tutkimuksissa? Mitä diagnooseja sait?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 täällä. Yhdyn tähän. Ovat yrittäneet pärstäkertoimen perusteella ehdottaa epävakaata monta vuotta, mutta nyt ne yrittivät sekalaista persoonallisuushäiriötä. Mutta siis en saanut pisteitä, paitsi siitä että kävelen punaisia päin, joka on narsismia vaikka kerroin että muutkin voivat kävellä, en koe olevani etuoikeutettu. Luulen tämän johtuvan erityisesti sukupuolestani. Ja neuroon on todella vaikea päästä jos on nainen. 

Vierailija
82/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain pärstäkertoimen perusteella sekamuotoisen persoonallisuushäiriön diagnoosin, piirteitä oli 5 eri häiriöstä. (..) Polilla psykiatri oli sitä mieltä, että tuo johtuu menneisyyden traumoista, joista en mukamas halua avautua ja mulla ei voi olla adhd:ta, koska mulla ei ole päihdeongelmaa.

Miksi sepustat tarinoita? Adhd:ta nimenomaisesti ei voida diagnosoida jos on aktiivinen päihdeongelma.  Yhtään diagnoosia ei todellakaan tehdä minkään "pärstäkertoimen" perusteella.

Monella adhd:lla päihteidenkäyttö kuuluu elämään, mutta ei läheskään kaikilla. Mutta yleinen ennakkoluulo on se, että kaikki olisivat alkkiksia tai narkkeja tai jotain päättömiä vipeltäjiä. Varsinkin naisissa useat adhd:t ovat hiljaisia, hajamielisiä haaveilijoita. Johan näistä on tehty tutkimuksia, että kulttuuri ja hoitohenkilökunnan asenteet vaikuttavat diagnosointiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain pärstäkertoimen perusteella sekamuotoisen persoonallisuushäiriön diagnoosin, piirteitä oli 5 eri häiriöstä. (..) Polilla psykiatri oli sitä mieltä, että tuo johtuu menneisyyden traumoista, joista en mukamas halua avautua ja mulla ei voi olla adhd:ta, koska mulla ei ole päihdeongelmaa.

Miksi sepustat tarinoita? Adhd:ta nimenomaisesti ei voida diagnosoida jos on aktiivinen päihdeongelma.  Yhtään diagnoosia ei todellakaan tehdä minkään "pärstäkertoimen" perusteella.

Sulla nyt ainakin on luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia ainakin viestisi perusteella. Ei nimittäin edes väittänyt toi edellinen, että hänellä olisi päihdeongelma. Ja kylläpä niitä dg tehdään pärstän perusteella ja psykiatrin mielialan mukaan. Hyvin harvoin tehdään kunnon tutkimuksia.

Vierailija
84/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kaikkia lääkkeitä eivät voi kirjoittaa tavalliset lääkärit, eli täytyy olla psykiatrian erikoislääkäri. Tuskin Kelaankaan kelpaa muun kuin psykiatrin lausunto. Itse hain terapiaan joskus vuosia sitten ja olin käynyt psykologilla yms. Kävin myös useita kertoja psykiatrin luona, mutta Kelasta tuli päätös ettei masennus/ahdistus haittaa työntekoani, vaikka olin todella ahdistunut niin, etten pystynyt istumaan paikallani tai saatikka keskittymään mihinkään. Nyt olen sitten lääkkeiren kanssa yrittänyt tulla toimeen vuosikymmeniä. Joudun itse maksamaan psykiatrin vastaanotot, jotka ovat kait noin 150 euroa/kerta. En jaksa enää lähteä mihinkään julkiseen luukulta luukulle ohjaukseen, jossa joku totetaa, että ota itseäsi niskasta kiinni. Olen siis koko ajan ollut töissä.  Tekisin mitä tahansa, että pääsisin ahdistuksesta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi