Katkooko narsisti välejä ”myrkyllisiin ihmisiin”?
Onko tavallista, että narsisti erottaa jonkun ihmisen hovistaan kertoen muille hovin jäsenille, että tämä ”hovista erotettu” oli raskas, myrkyllinen ihminen, joka kuormitti häntä henkisesti?
Oikeasti narsisti ei katkaissut välejä ensin, vaan uhri, mutta narsisti käänsi asian päälaelleen. Eikä uhri kokenut olevansa millään tavalla myrkyllinen, vaan päinvastoin, uskoi itse joutuneensa myrkyllisen ihmisen uhriksi.
Onko tällainen käytös ihan tavallista eli yritetään saada toinen (uhri) ajattelemaan, että hän oli itse asiassa syypää välirikkoon?
Kommentit (120)
Omassa elämässä tullut vastaan yksi ihminen, joka täyttää aika monta kriteeriä narsistin määritelmästä. Mutta minulla ei ole oikeus tehdä diagnoosia. Tämä ihminen katkoo itse välejä nimenomaan kaikkiin ja todella pienistä syistä, aivan käsittämättömistä. Ei tarvita muuta kuin että joku katkaisee jalkansa ja on lääkärissä, eikä sen takia voi toimia hänen aikataulujensa mukaan, ikuinen välirikko. Syy on aina muiden, mutta välien katkaisijana toimii nimenomaan hän.
Jep. Nähty nää.. työnantaja on narsisti, exä on narsisti, tyttöystävä narsisti.. ja oikeuteen revitään jokaikinen joka asettuu vastahankaan tälle tyypille. Ja sitten mustamaalataan selän takana kaikki mitä ikinä on onkinut esille. Myrkyllisiä noita akkoja, ilman taikaa. Lapsia, joita äidit palvoivat jatkopaloina. Jatkavat vahinkoa. Eivät hae terapiaa tietenkään.
Tällaisen uhrin jätin etsimään muita lähteitä.
Jatkuvasti. Kaikki hankalat ihmiset jotka on huomanneet narsistin petollisuuden ovat myrkyllisiä ihmisiä. Kulissien takana ne kuitenkin pyrkivät toistuvasti näiden samojen myrkylliseksi leimaamiensa ihmisten elämään jos vain näkevät heissä vielä hyötymismahdollisuuden. Niin kauan kun et alistu niin olet myrkyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku ei halua olla jonkun toisen kanssa tekemisissä, ei tee kenestäkään narsistia, huokaus.
Ihmiset saavat pääsääntöisesti viettää aikaa niiden kanssa, joiden kanssa haluavat, niin mitä se kenellekään muulle mitään kuuluu? Toki p4skaa ei tietenkään tarvitse puhua jälkikäteen.Itse olen tässä "katkaissut" välejä 4 ihmisen kanssa reilu vuoden sisään, lähinnä siksi, että huomasin, että heidän seuransa ottaa enemmän kuin antaa. Ihan hyviä ihmisiä kaikki ja hauskaa on ollut, mutta aika aikansa kutakin :)
En ole näistä ihmisistä kenellekään mitään pahaa puhunut, enkä muistele heitä pahalla, mutta olo on kevyempi, kun ei tarvitse enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan :)
Luetun ymmärtäminen? Huokaus.
Näin se juuri menee. Puolisolla on perheenjäsenenä narsisti, jolla on todella tiukka ote sukuun. Ihmettelen todella miksi. Tämä ihminen hajottaa ja hallitsee ja menee aivan sekaisin jos hänelle laittaa kapuloita rattaisiin..silloin hän ei enää saa mitään ”hyötyä” uhristaan joten välit katkeaa ja homma puhutaan muille niin, että kukaan ei asian todellista laitaa koskaan kysele.
Uhri on lopulta kuitenkin todella tyytyväinen, kunhan saa apua asian käsittelyyn ja huomaa mistä pääsi eroon! Toki tämän ”hovin” muiden jäsenten välttely saattaa alkuun tuntua pahalta, mutta sen yläpuolelle on vaan päästävä. Nämä kun eivät koskaan kyseenalaista ainakaan ääneen tämän narsistin tarinoita tai kysy uhrin versiota tms. eli ovat ns. hiljaisia kiusaajia.
Sinä se jaksat väsää näitä narsistialoituksia.
Kyse oli nyt ihmisestä, joka puhuu yhteisille tutuille ja ystäville uhristaan ”myrkyllisenä ihmisenä, joka kuormitti häntä henkisesti”. Tämä siis välirikon syy ”narsistin” mielestä. Ei se, että tämä ihminen oli itse aiheuttanut kamelin selän katkeamisen omalla sairaalla käytöksellään.
Kun uhri on mustamaalattu raskaaksi ja myrkylliseksi, ei liene yllätys, että myös kaikki yhteiset tutut ja ystävät vain katoavat uhrin elämästä tai pysyvät enää korkeintaan viileän asiallisissa väleissä, samalla kuitenkin pitäen ”narsistin” kanssa samalla tavalla yhtä kuin aina ennenkin.
Outoja vastauksia tullut tähänkin.
Ap
On normaalia. Jos et ole narsistin puolella, olet häntä vastaan. Omia mielipiteitä ei saa olla. Narsistin tunnistaa siitä ettei hänellä ole pitkäaikaisia ihmissuhteita.
Jos välit menevät sisaruksiin, esimieheen, RX-puolisoon ja jopa lapsiin, on kyseessä narsismin vakava muoto johon ei ole parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti. Kaikki hankalat ihmiset jotka on huomanneet narsistin petollisuuden ovat myrkyllisiä ihmisiä. Kulissien takana ne kuitenkin pyrkivät toistuvasti näiden samojen myrkylliseksi leimaamiensa ihmisten elämään jos vain näkevät heissä vielä hyötymismahdollisuuden. Niin kauan kun et alistu niin olet myrkyllinen.
Tämä.
Itse olen narsistin hampaissa kun paljastin hänen valheet. Aluksi minua ei uskottu mutta nykyään uskotaan.
Tosin nämä ihmiset saivat jäädä😎
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli nyt ihmisestä, joka puhuu yhteisille tutuille ja ystäville uhristaan ”myrkyllisenä ihmisenä, joka kuormitti häntä henkisesti”. Tämä siis välirikon syy ”narsistin” mielestä. Ei se, että tämä ihminen oli itse aiheuttanut kamelin selän katkeamisen omalla sairaalla käytöksellään.
Kun uhri on mustamaalattu raskaaksi ja myrkylliseksi, ei liene yllätys, että myös kaikki yhteiset tutut ja ystävät vain katoavat uhrin elämästä tai pysyvät enää korkeintaan viileän asiallisissa väleissä, samalla kuitenkin pitäen ”narsistin” kanssa samalla tavalla yhtä kuin aina ennenkin.Outoja vastauksia tullut tähänkin.
Ap
Pidä vain pintasi ja etsi uusia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Omassa elämässä tullut vastaan yksi ihminen, joka täyttää aika monta kriteeriä narsistin määritelmästä. Mutta minulla ei ole oikeus tehdä diagnoosia. Tämä ihminen katkoo itse välejä nimenomaan kaikkiin ja todella pienistä syistä, aivan käsittämättömistä. Ei tarvita muuta kuin että joku katkaisee jalkansa ja on lääkärissä, eikä sen takia voi toimia hänen aikataulujensa mukaan, ikuinen välirikko. Syy on aina muiden, mutta välien katkaisijana toimii nimenomaan hän.
Sinulla on täysi oikeus tehdä se diagnoosi jos kaikki merkit viittaavat siihen suuntaan. Ihan jo itsesi suojaamisen tähden. Tietysti sitä ei kannata julkisesti huudella, mutta kyllä sen narsistin voi tunnistaa ilman lääketieteellistä koulutustakin, jos on yhtään sosiaalista älliä.
Narsisti-isäni teki juuri näin. Olemme välirikossa ja hän vierittää asiaa minun syykseni. Välillä jopa itken ja mietin, olenko oikeasti itse niin paha ja jopa narsisti. Sellaista oikea narsisiti saa sinut ajattelemaan! KOhtelen kuitenkin ihmisiä hyvin ja perheeni voi hyvin. Silti se yksi myrkyllinen ihminen saa suht terveetkin epäilemään omia toimiaan.
Lähisukulainen oli dg. narsisti ja toiminta on juuri tällaista. Jos uskallat jättää narsistin alkaa armoton mustamaalaus , mun kohdalla narsku sai kunnianloukkaus tuomion. Hovinsa on tänä päivänäkin sitä mieltä että oikeuslaitos on kirjannut asiat väärinpäin. En ole onneksi missään tekemisissä , ei voi kun nauraa tälle saastaporukalle : D D
Vierailija kirjoitti:
Narsisti-isäni teki juuri näin. Olemme välirikossa ja hän vierittää asiaa minun syykseni. Välillä jopa itken ja mietin, olenko oikeasti itse niin paha ja jopa narsisti. Sellaista oikea narsisiti saa sinut ajattelemaan! KOhtelen kuitenkin ihmisiä hyvin ja perheeni voi hyvin. Silti se yksi myrkyllinen ihminen saa suht terveetkin epäilemään omia toimiaan.
Katkaise välit!!! Ei noiden kanssa saa olla missään tekemisissä. Pelasta itsesi ennekuin on myöhäistä!
Mietin, milloin toisin julki narsisti-isäni rikokset, veronkiertoa mm, niistä saisi pitkän kakun. Jokin se saa vielä pitämään suuni kiinni, kun narsisti uhkailee paljastavansa minun asioitani, jotka toki lieviä mutta en haluaisi sakkoja maksettavaksi jostain satunnaisesta työvuorosta pimeenä.
nro 14
Tuo on uusi temppu, että sanoo myrkylliseksi, mutta asioiden kääntäminen päälaelleen, victimblaming ja mustamaalaus ovat kyllä, juuri täysin tavallisia narsistin temppuja. Tämä narsisti selvästi seuraa aikaansa ja on trendien aallonharjalla 👌 Entinen klassikko on väittää uhria hulluksi. Tämä on hieman päivitetty versio siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Itse olen narsistin hampaissa kun paljastin hänen valheet. Aluksi minua ei uskottu mutta nykyään uskotaan.
Tosin nämä ihmiset saivat jäädä😎
Sama. Oli niin kylmää huomata, että narsistin valheet menivät läpi kaikille ja minä ihan oikeasti olin syntipukki muiden silmissä. No, nyt kun narsisti katkoi välit näihin muihinkin, niin saattoivat ehkä hetkisen miettiä, että mitenhän se menikään. Mutta minä tulen pitämään etäisyyttä, kun ei minkäänlaista tukea tiukassa paikassa tullut tännepäin. Miksipä sitä tulisi jatkossakaan?
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku ei halua olla jonkun toisen kanssa tekemisissä, ei tee kenestäkään narsistia, huokaus.
Ihmiset saavat pääsääntöisesti viettää aikaa niiden kanssa, joiden kanssa haluavat, niin mitä se kenellekään muulle mitään kuuluu? Toki p4skaa ei tietenkään tarvitse puhua jälkikäteen.Itse olen tässä "katkaissut" välejä 4 ihmisen kanssa reilu vuoden sisään, lähinnä siksi, että huomasin, että heidän seuransa ottaa enemmän kuin antaa. Ihan hyviä ihmisiä kaikki ja hauskaa on ollut, mutta aika aikansa kutakin :)
En ole näistä ihmisistä kenellekään mitään pahaa puhunut, enkä muistele heitä pahalla, mutta olo on kevyempi, kun ei tarvitse enää olla missään tekemisissä heidän kanssaan :)
Aina joku tulee kerjäämään huomiota henkilökohtaisella kokemuksellaan, joka lopulta ei liity mitenkään aloituksen tapaukseen.
Hienoa, jos olet päässyt entisistä ystävistäsi eroon, mutta miten tämä liittyi ap:n esimerkin narsismiin ja mustamaalauksen?
Ihmiset saavat pääsääntöisesti viettää aikaa niiden kanssa, joiden kanssa haluavat, niin mitä se kenellekään muulle mitään kuuluu? Toki p4skaa ei tietenkään tarvitse puhua jälkikäteen.
Itse olen tässä "katkaissut" välejä 4 ihmisen kanssa reilu vuoden sisään, lähinnä siksi, että huomasin, että heidän seuransa ottaa enemmän kuin antaa. Ihan hyviä ihmisiä kaikki ja hauskaa on ollut, mutta aika aikansa kutakin :)