Työttömien etuoikeuksiin ollaan viimein puuttumassa ja tämä raivostuttaa osaa työttömistä- nyt toimeentulotuki määrätään kelpoiseksi ulosotolle!
https://www.verkkouutiset.fi/a/sosiaaliturvaetuuksia-pitaisi-voida-ulos…
Työttömät tottuneet etuoikeuksiinsa kuten ilmaiseen elätykseen ja runsaaseen vapaa-aikaan ja ovat nyt raivoissaan kun etuoikeuksiin puututaan tasa-arvon nimissä!
Kaikkien osallistuttava ja työttömien hyväksyttävä että heidän tapaansa käyttää valta-asemaqnsa tullaan puuttumaan; yasa- arvoisemmin on jatkossa työttömien osallistuttava yhteiskunnan kustannuksiin (vaikkapa sitten niitä metsiä siištimällä!)
Kommentit (121)
Ulosotto ahsinkoon saatetuista esim perintöveron ym sairastumisen vuoksi on syväktä alhauksista
Miten toimeentulotuesta voi jäädä ulosperittävää?
"Muutos yksinkertaistaisi sosiaaliturvaetuuksien ulosmittausta ja parantaisi ulosottovelallisten yhdenvertaista kohtelua.
Lisäksi työryhmä ehdottaa ulosmittauksen laskentasääntöjen uudistamista. Jatkossa velallisen nettotuloista voitaisiin ulosmitata suojaosuuden vähentämisen jälkeen tietty prosenttiosuus tulojen suuruuden mukaan."
Tätä tasa-arvoa työttömät eivät haluaisi ymmärtää, ainahan se kirpaisee kun etuoikeutetulta ryhmältä viedään heidän etuoikeutensa!
Tossa artikkelissa nimenomaan lukee, ettei asumis- ja toimeentulotukea ulosmitattaisi. Ap opettelee lukemaan.
Oikeasti pienituloista suojelee suojaosuus. Jos on esim. minimieläke niin ei se menre kokonaan suojaosuuteen ja mitään ei voi siitä periä.
Semmoset narsistiset syntipukin parjaamiset taas, suomen toivojen kokoontumisajot täälä, meeks sä ap seuraavaks tekeen läskivihaketjun? Ongelmat etsii ongelmia muista. :' D
"Metsien siistimiseen" kuluisi enemmän rahaa kuin se tuottaisi.
Tämähän oli vasta mietintö. Eri asia mitä eduskunta päättää. Tuskin menee tuollaisenaan läpi.
Huutista joka tuutista, opettele tollo lukemaan
Mainitsemasi tuet ovat oikeuksia, eivät etuoikeuksia. Ja ne sinullakin on sitten, kun jäät työttömäksi ja asunnottomaksi ja sairastut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki osallistuu. Pakko.
Meinaatko yhteisiä talkoita?
Eli 555 euron kuukausituloista nipsaistaisiin vielä 30% pois?
Vierailija kirjoitti:
Tossa artikkelissa nimenomaan lukee, ettei asumis- ja toimeentulotukea ulosmitattaisi. Ap opettelee lukemaan.
Antaa nyt ap:n iloita.
Niin siis mun verorahoilla maksettaisiin jonkun velat?
Ei käy. Mä haluan, että se pienituloinen voi käyttää ne pienet tukensa omiin tarpeisiinsa.
Mä en nimittäin sekuntiakaan usko siihen, että mun verotus kevenisi yhtään, vaikka työttömiltä tai pienituloisilta leikattaisiin tukia.
Enemmän nyppii huippu-urheilun saama tuki. Miksi hitossa mun rahoilla maksetaan jonkun hiihtämisiä tai pallon potkimista?
Perintätoimen tai ulosottotoimen älyttömyyksille ei tietenkään ole tarvetta tehdä edelleenkään mitään, mutta kiireellä laajennetaan ulosottoa koskemaan sosiaaliturvaa koska tokihan valtion pitää maksella henkilöiden velkoja sosiaaliturvasta?
Miten se Suomea auttaa, että sosiaalituista eli verovaroista maksetaan yksityisten ihmisten velkoja?
Taas yksi työtön pilkkaa muita työttömiä, häpeäisit siimahäntä!
Kaikki osallistuu. Pakko.